Adventistit ja muut kristityt

tietysti kyllä

meiden muiden kristittyjen tulisi osata suhtautua adventisteihin ymmärtämyksellä ja veljeydellä. Vaikka enme voikaan jakaa heidän
näkemyksiään, meidän olisi suhtauduttava heihin vähän samantapaisesti kuin Room. katoliset suhtautuvat meihin luterilaisiin: elikkä vaikka ollaan "pieleen menty", opissa on kuitenkin "totuuden aineksia".

22

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehottaako Raamattu sinua harhaoppisen tavatessasi, netissä tai muualla, että sinun on alettava, tai "meidän", kuten haluat opettaa, seurustelemaan hänen kanssaan? Peräti veljeilemään? Entä oikein nuhtelemaan niitä, jotka arvostelevat, nuhtelevat ja varoittavat noista harhaopeista ja harhaoppisista?

      "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."(Tiit 3:10-11)

      • todellinen rakkaus

        Eikös meidän jotka sanomme olevamme uskovaisia tulisi rakastaa kaikkia , vaikka emme aina olisikaan yhtä mieltä , me teemme jokainen virheitä , mutta ei Jeesuskaan ala meitä sortamaan , vaan hän Rakkaudella vetää meitä puoleensa . Rakkaus voittaa aina niin minä ainakin uskon , viha vain lisää vihaa ja sitähän tässä maailmassa on jo aivan riittämiin , että me uskovat jotka olemme saaneet parempaa , rakastaisimme toisiamme uskon suuntaan katsomatta , se olisi Herran tahto etkö sinäkin uskova 1 voisi tähän yhtyä , sillä me kakki olemme saman Jumalan lapsia . Toivotan sinulle Jumalan siunausta siskosi Herrassa.


      • todellinen rakkaus kirjoitti:

        Eikös meidän jotka sanomme olevamme uskovaisia tulisi rakastaa kaikkia , vaikka emme aina olisikaan yhtä mieltä , me teemme jokainen virheitä , mutta ei Jeesuskaan ala meitä sortamaan , vaan hän Rakkaudella vetää meitä puoleensa . Rakkaus voittaa aina niin minä ainakin uskon , viha vain lisää vihaa ja sitähän tässä maailmassa on jo aivan riittämiin , että me uskovat jotka olemme saaneet parempaa , rakastaisimme toisiamme uskon suuntaan katsomatta , se olisi Herran tahto etkö sinäkin uskova 1 voisi tähän yhtyä , sillä me kakki olemme saman Jumalan lapsia . Toivotan sinulle Jumalan siunausta siskosi Herrassa.

        Kyllä, jokaisen uskovan tulee rakastaa toisia ihmisiä niinkuin itseään.

        Jos haluat olla harhaoppinen ja mennä helvetiin, niin kai sinä sitten toivot sitä samaa toisillekin. Tällöin et kuitenkaan ole uskova etkä tee Jumalan tahtoa etkä rakasta lähimmäistäsi etkä itseäsi Jumalan haluamalla tavalla.

        Mutta uskovat pyrkivät välttymään eksytyksiltä ja luopumukselta ja yrittävät niistä varoittaa muitakin. Näin he rakastavat itseään ja muita Jumalan tahtomalla tavalla - eli toisin sanoen he rakastavat Jumalaa yli kaiken ja tekevät Hänen tahtonsa käytännössä eikä vain kauniissa lirkutuksissa.


      • kertaa?

        Sanotaanko siellä sitten: Harhaoppista karta, varoitettuasi häntä 1000 kertaa? Niinhän sinä teet, varoitat 1000 kertaa MUTTA ET KARTA!


      • Sirkka Iita.
        todellinen rakkaus kirjoitti:

        Eikös meidän jotka sanomme olevamme uskovaisia tulisi rakastaa kaikkia , vaikka emme aina olisikaan yhtä mieltä , me teemme jokainen virheitä , mutta ei Jeesuskaan ala meitä sortamaan , vaan hän Rakkaudella vetää meitä puoleensa . Rakkaus voittaa aina niin minä ainakin uskon , viha vain lisää vihaa ja sitähän tässä maailmassa on jo aivan riittämiin , että me uskovat jotka olemme saaneet parempaa , rakastaisimme toisiamme uskon suuntaan katsomatta , se olisi Herran tahto etkö sinäkin uskova 1 voisi tähän yhtyä , sillä me kakki olemme saman Jumalan lapsia . Toivotan sinulle Jumalan siunausta siskosi Herrassa.

        Sinua ei ole näkynyt pitkään aikaan palstalla,miksi?
        Nyt kyllä ei tule minunkaan enää oltua niin usein,
        kun on alkanut pihanlaitto hommat.
        Kiitos Jumalalle taas tästä uudesta ihanasta kesästä!
        Keväällä aistii parhaiden tuon elämän jatkuvuuden,
        kun se näkyy niin täydellisenä luonnossa.
        Sydän melkein halkeaa onnesta,kun katsoo ulos ja jokapaikka on heräämässä.
        Toivoisi että Jumalan tuulet saisivat puhaltaa niin voimakkaasti,
        ettei yksikään jäisi pimeään,
        vaan tulisi niin voimakas herätys,
        että jokaikinen saisi kohdata Jeesuksen Vapahtajanaan.
        Siunausta kaikille joille Jeesus on Herra.
        tv.Sirkka Iita.
        Ps.-Jos olet AEN,niin sano terkkuja Pyrtsykälle!


      • sivusta seurailija
        kertaa? kirjoitti:

        Sanotaanko siellä sitten: Harhaoppista karta, varoitettuasi häntä 1000 kertaa? Niinhän sinä teet, varoitat 1000 kertaa MUTTA ET KARTA!

        Ei malta olla puuttumatta asiaan, mutta tulee hakematta mieleen palstanvaltaus.
        Kun ehdotetaan hienovaraisesti jo poistumistakin .


      • kertaa? kirjoitti:

        Sanotaanko siellä sitten: Harhaoppista karta, varoitettuasi häntä 1000 kertaa? Niinhän sinä teet, varoitat 1000 kertaa MUTTA ET KARTA!

        Sanotaan se taas kertauksen vuoksi. Olen täällä kyllä omalla herätysliikepalstallanikin, joten ei täällä eksytysliike adventismin jäsenille tarvitse selitellä, mutta:

        Olen saanut Jumalalta tehtävän nuhdella ja kehottaa adventisteja ja auttaa heitä irtaantumaan harhaopista ja tulemaan uskoon. Tässä olen vähä vähältä onnistunutkin suuresta paatuneiden vastustuksen ja hyökkäyksen määrästä huolimatta.

        Toisaalta olen myös varoittamassa ei-adventisteja harhaopin vaarasta ja eksyttävistä hengistä, jotka siinä vaikuttavat. Nuhtelen myös niitä, jotka veljeilevät harhaoppisten adventistien kanssa ja suosittelevat sitä muillekin.

        Missioni ollessa tämä, en voi vaieta, vaan nuhtelen nuhtelemasta päästyänikin. Muuten olen karttanut ja kartan nytkin harhaoppisia ulkopuolella tämän mission. Olen evankelioinut myös jehovan todistajia ja kun eivät ole uskoon tulleet, se on siitä poikki, en edes tervehdi.

        En siis kehota ketään toista uskovaa toimimaan, kuten minä adventistien suhteen, koska missioni on tämä. Vaan siksi sanon: nuhdelkaa ja karttakaa harhaoppisia, jos eivät tee parannusta.


      • todellinen rakkaus
        Sirkka Iita. kirjoitti:

        Sinua ei ole näkynyt pitkään aikaan palstalla,miksi?
        Nyt kyllä ei tule minunkaan enää oltua niin usein,
        kun on alkanut pihanlaitto hommat.
        Kiitos Jumalalle taas tästä uudesta ihanasta kesästä!
        Keväällä aistii parhaiden tuon elämän jatkuvuuden,
        kun se näkyy niin täydellisenä luonnossa.
        Sydän melkein halkeaa onnesta,kun katsoo ulos ja jokapaikka on heräämässä.
        Toivoisi että Jumalan tuulet saisivat puhaltaa niin voimakkaasti,
        ettei yksikään jäisi pimeään,
        vaan tulisi niin voimakas herätys,
        että jokaikinen saisi kohdata Jeesuksen Vapahtajanaan.
        Siunausta kaikille joille Jeesus on Herra.
        tv.Sirkka Iita.
        Ps.-Jos olet AEN,niin sano terkkuja Pyrtsykälle!

        En ole varma jos luulit minua AEN en ole käyttänyt tätä nimeä . Sehän on kiva että teillä on kevään tuntua siellä kylmän talven jälkeen , meillä on talvi tulossa , mutta ei luminen mutta kylläkin aika kylmää aamuisin . Olen joskus kirjoitellut tälle palstalle , en usein tuntuu ikävälle lukea kun on niin paljon erimielisyyksiä uskovien kesken , meidän jotka Jumala on pelastanut tästä nurjasta sukukunnasta tulisi olla viemassä ilo sanomaa tälle hukkuvalle maailmalle eikä vain kinastella keskenämme , kuka on oikeassa ja kuka on harhassa , vihollinen siitä vain ilotsee kun saa epäsopua aikaan uskovien kesken .Toivon kauniita kevät päiviä teille sinne ja Jumalan siunausta siskosi Herrassa .


      • otsakke ei ole
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanotaan se taas kertauksen vuoksi. Olen täällä kyllä omalla herätysliikepalstallanikin, joten ei täällä eksytysliike adventismin jäsenille tarvitse selitellä, mutta:

        Olen saanut Jumalalta tehtävän nuhdella ja kehottaa adventisteja ja auttaa heitä irtaantumaan harhaopista ja tulemaan uskoon. Tässä olen vähä vähältä onnistunutkin suuresta paatuneiden vastustuksen ja hyökkäyksen määrästä huolimatta.

        Toisaalta olen myös varoittamassa ei-adventisteja harhaopin vaarasta ja eksyttävistä hengistä, jotka siinä vaikuttavat. Nuhtelen myös niitä, jotka veljeilevät harhaoppisten adventistien kanssa ja suosittelevat sitä muillekin.

        Missioni ollessa tämä, en voi vaieta, vaan nuhtelen nuhtelemasta päästyänikin. Muuten olen karttanut ja kartan nytkin harhaoppisia ulkopuolella tämän mission. Olen evankelioinut myös jehovan todistajia ja kun eivät ole uskoon tulleet, se on siitä poikki, en edes tervehdi.

        En siis kehota ketään toista uskovaa toimimaan, kuten minä adventistien suhteen, koska missioni on tämä. Vaan siksi sanon: nuhdelkaa ja karttakaa harhaoppisia, jos eivät tee parannusta.

        Herätysliike,vaan Herätysliikkeet!
        Eikä suinkaan sinun omasi,niinkuin väitit!
        Adventtiseurakuntakin kuuluu Herätysliikkeisiin
        ja julistaa Jumalan armoa Kristuksessa!
        Adventtiseurakunnalla on myöskin useita herätyskohteita lähetystyön kautta.
        Tietääkseni tämä palsta ei ole yksistään tarkoitettu Luterilasen
        kirkon sisällä toimiville lahkoille
        ja eriseuroille!
        Vaan yhteiseksi kaikille,
        jotka haluaa näistä asioista keskustella.


      • otsakke ei ole kirjoitti:

        Herätysliike,vaan Herätysliikkeet!
        Eikä suinkaan sinun omasi,niinkuin väitit!
        Adventtiseurakuntakin kuuluu Herätysliikkeisiin
        ja julistaa Jumalan armoa Kristuksessa!
        Adventtiseurakunnalla on myöskin useita herätyskohteita lähetystyön kautta.
        Tietääkseni tämä palsta ei ole yksistään tarkoitettu Luterilasen
        kirkon sisällä toimiville lahkoille
        ja eriseuroille!
        Vaan yhteiseksi kaikille,
        jotka haluaa näistä asioista keskustella.

        Herätysliikkeitä Suomessa on viisi eikä adventtikirkko kuulu niihin. Kaikenlisäksi adventtikirkko eksyttää uskovatkin takaisin helvetin lavealle tielle, joten se on eksytysliike. Jos perustetaan uusi palsta nimellä eksytysliikkeet, niin se sopii adventisteille - siellä saatte sitten isännöidä, ette täällä kylässä.


      • jatkoi takaa ajoaan
        uskova_1 kirjoitti:

        Herätysliikkeitä Suomessa on viisi eikä adventtikirkko kuulu niihin. Kaikenlisäksi adventtikirkko eksyttää uskovatkin takaisin helvetin lavealle tielle, joten se on eksytysliike. Jos perustetaan uusi palsta nimellä eksytysliikkeet, niin se sopii adventisteille - siellä saatte sitten isännöidä, ette täällä kylässä.

        siellä adventismi palstalla.


      • käännyttämiseen
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanotaan se taas kertauksen vuoksi. Olen täällä kyllä omalla herätysliikepalstallanikin, joten ei täällä eksytysliike adventismin jäsenille tarvitse selitellä, mutta:

        Olen saanut Jumalalta tehtävän nuhdella ja kehottaa adventisteja ja auttaa heitä irtaantumaan harhaopista ja tulemaan uskoon. Tässä olen vähä vähältä onnistunutkin suuresta paatuneiden vastustuksen ja hyökkäyksen määrästä huolimatta.

        Toisaalta olen myös varoittamassa ei-adventisteja harhaopin vaarasta ja eksyttävistä hengistä, jotka siinä vaikuttavat. Nuhtelen myös niitä, jotka veljeilevät harhaoppisten adventistien kanssa ja suosittelevat sitä muillekin.

        Missioni ollessa tämä, en voi vaieta, vaan nuhtelen nuhtelemasta päästyänikin. Muuten olen karttanut ja kartan nytkin harhaoppisia ulkopuolella tämän mission. Olen evankelioinut myös jehovan todistajia ja kun eivät ole uskoon tulleet, se on siitä poikki, en edes tervehdi.

        En siis kehota ketään toista uskovaa toimimaan, kuten minä adventistien suhteen, koska missioni on tämä. Vaan siksi sanon: nuhdelkaa ja karttakaa harhaoppisia, jos eivät tee parannusta.

        pietismiin ja ikuisenpiinan uskoon.


      • helvettiin
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä, jokaisen uskovan tulee rakastaa toisia ihmisiä niinkuin itseään.

        Jos haluat olla harhaoppinen ja mennä helvetiin, niin kai sinä sitten toivot sitä samaa toisillekin. Tällöin et kuitenkaan ole uskova etkä tee Jumalan tahtoa etkä rakasta lähimmäistäsi etkä itseäsi Jumalan haluamalla tavalla.

        Mutta uskovat pyrkivät välttymään eksytyksiltä ja luopumukselta ja yrittävät niistä varoittaa muitakin. Näin he rakastavat itseään ja muita Jumalan tahtomalla tavalla - eli toisin sanoen he rakastavat Jumalaa yli kaiken ja tekevät Hänen tahtonsa käytännössä eikä vain kauniissa lirkutuksissa.

        niin pirun riivaama olet.


      • tehtäväsi tasan...
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanotaan se taas kertauksen vuoksi. Olen täällä kyllä omalla herätysliikepalstallanikin, joten ei täällä eksytysliike adventismin jäsenille tarvitse selitellä, mutta:

        Olen saanut Jumalalta tehtävän nuhdella ja kehottaa adventisteja ja auttaa heitä irtaantumaan harhaopista ja tulemaan uskoon. Tässä olen vähä vähältä onnistunutkin suuresta paatuneiden vastustuksen ja hyökkäyksen määrästä huolimatta.

        Toisaalta olen myös varoittamassa ei-adventisteja harhaopin vaarasta ja eksyttävistä hengistä, jotka siinä vaikuttavat. Nuhtelen myös niitä, jotka veljeilevät harhaoppisten adventistien kanssa ja suosittelevat sitä muillekin.

        Missioni ollessa tämä, en voi vaieta, vaan nuhtelen nuhtelemasta päästyänikin. Muuten olen karttanut ja kartan nytkin harhaoppisia ulkopuolella tämän mission. Olen evankelioinut myös jehovan todistajia ja kun eivät ole uskoon tulleet, se on siitä poikki, en edes tervehdi.

        En siis kehota ketään toista uskovaa toimimaan, kuten minä adventistien suhteen, koska missioni on tämä. Vaan siksi sanon: nuhdelkaa ja karttakaa harhaoppisia, jos eivät tee parannusta.

        isältä perkeleeltä.


      • tehtäväsi tasan... kirjoitti:

        isältä perkeleeltä.

        Kas kukas adventisti täällä mainostaa isäänsä perkelettä.

        No en minä kuulu hänen joukkoonsa, vaan Jumalan lapsi olen ja Häneltä otan kutsumukset. johdatukset ja siunaukset vastaan.


      • Ihminen kuka lienetkään. Koeta pysytellä kaukana Pietismin kauhujen loukuista. Pietismissä ei ei ole muuta totta kuin tuo piti eli itsensä sääliminen ja lähimmäisten jatkuva morkkaaminen. ja oman itsensä hyvyyden kehuminen. Jos osaat mollata lähimmäistäsi, niin tunnen sinut heti Pietistiksi.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kas kukas adventisti täällä mainostaa isäänsä perkelettä.

        No en minä kuulu hänen joukkoonsa, vaan Jumalan lapsi olen ja Häneltä otan kutsumukset. johdatukset ja siunaukset vastaan.

        Jos haluatte Perkeleen opettamiksisi, niin uskova 1 antaa teille kaiken mahdollisen tiedon kuinka tullaan oikeiksi perkeleen opetus lapsiksi.


      • Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Jos haluatte Perkeleen opettamiksisi, niin uskova 1 antaa teille kaiken mahdollisen tiedon kuinka tullaan oikeiksi perkeleen opetus lapsiksi.

        Näin olen neuvonut, kuinka voi tulla Jumalan opetuslapseksi:

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        ja tuo ei-uskova eksytetty adventisti, Una-Fortuna kaikkinen kymmenine rekisteröityine ja rekisteröimättömine nimimerkkeineen, kulkee perässäni sanomassa Pyhän Hengen pelastavaa työtä perkelleen tekemäksi.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanotaan se taas kertauksen vuoksi. Olen täällä kyllä omalla herätysliikepalstallanikin, joten ei täällä eksytysliike adventismin jäsenille tarvitse selitellä, mutta:

        Olen saanut Jumalalta tehtävän nuhdella ja kehottaa adventisteja ja auttaa heitä irtaantumaan harhaopista ja tulemaan uskoon. Tässä olen vähä vähältä onnistunutkin suuresta paatuneiden vastustuksen ja hyökkäyksen määrästä huolimatta.

        Toisaalta olen myös varoittamassa ei-adventisteja harhaopin vaarasta ja eksyttävistä hengistä, jotka siinä vaikuttavat. Nuhtelen myös niitä, jotka veljeilevät harhaoppisten adventistien kanssa ja suosittelevat sitä muillekin.

        Missioni ollessa tämä, en voi vaieta, vaan nuhtelen nuhtelemasta päästyänikin. Muuten olen karttanut ja kartan nytkin harhaoppisia ulkopuolella tämän mission. Olen evankelioinut myös jehovan todistajia ja kun eivät ole uskoon tulleet, se on siitä poikki, en edes tervehdi.

        En siis kehota ketään toista uskovaa toimimaan, kuten minä adventistien suhteen, koska missioni on tämä. Vaan siksi sanon: nuhdelkaa ja karttakaa harhaoppisia, jos eivät tee parannusta.

        vai olet saanut sellaisen mission'in :)

        Joku kai sanoi Riittalle yöllä unessa että menehän Riitta tuonne Eniron palstoille ja hae käsiisi adventisteja ja niitä joiden uskot olevan adventisteja ja niitä jotka ovat ehkä adventisteja ja niitä jotka eivät suostu mollaamaan adventisteja kanssasi.. ja mollaa kaikkia MOLLAA JOKAISTA joka ei ole yhtämieltä kanssasi.
        NIMITTELE heitä eri nimillä ja älä keskustele heidän kanssaan ja jos teet niin tee se HALVEKSIVAAN sävyyn, kerro jokaiselle ja muillekin että heidän uskonsa on tavattoman paljon HUONOMPI ja paljon - siis PALJON VÄÄREMPI kuin sinun ja että se EI Jeesukselle KELPAA, mutta että sinunpa KELPAA - ähäkutti - ja jos he EIVÄT kaikesta huolimatta ota omakseen sinun uskoasi ja ala missioimaan SAMALLA TAVALLA kuin Sinä .. niin sitten kuin pisteeksi i:n päälle UHKAILE heitä IKUISELLA piinalla HELVETIN TULESSA..

        Sekö oli Riittan mission :) jonka hän oli saanut ja jota hän nyt täyttää jo neljättä ? vuotta... Missionin päävastustajaksi Riitta on nimttänyt Ellen G Whiten - joka on yli sata vuotta sitten kuollut vanha nainen ja jonka lyömiseen Riitta on koonnut kaiken voimansa viimeisten 3:n vuoden aikana.. (tosin kovin huonolla menestyksellä). Ellen täti on kuollut mutta Riitta ehkä ei ole ihan varma jos Ellen todella ON kuollut - kun Riitalle on Ellen tätikin kuolematon sielu .. tiedä vaikka hän vielä vastaisi - jos ei muuten niin unessa .. ehkä ..

        Voi voi ..


    • nti Ö

      Jopas onkin!
      Vai pitää heihin suhtautua oikein erityisin valmistautumisin?
      Mikä tekee juuri adventistista tuollaisen kohtelun tarvitsijan?

      • silmin,kaikki on

        vähän omituista!
        Vaikka en kyllä tiedä,tarkoitiko se Uskova1,
        sillä harhaoppisella itseään,
        vai adventisteja?
        Todennäköisesti itseään,
        kun puhui harhaoppisesta,
        jota tulisi kaikkien karttaa!


    • on eksytystä,laske siit sit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1906
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1552
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      83
      857
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      741
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe