Raamatun kohtia Jeesuksen jumallisuuden todisteiksi?

TUXEDO

Voisitteko antaa niitä kohtia joilla uskovat krisset väittää Jeesuksen olevan Jumala?
Haluan kasata ne ja katsoa onko niissä mitään todisteita väitteille :=)

11

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitto Ramu

      Jes 95:5

      Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

      Joh 1:

      1.Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli JUMALA.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

      • to...

        kohta puhu Jeesuksen eikä edes nuoren naisen jo odottaman Imanuelin jumaluudesta.


    • Johanneksen 1. kirjeen

      5: 20 "...Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.."

    • JES 11:1-5

      Jes.11:1-5 "Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa, ei hän tuomitse silmän näöltä, eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille, suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side." Katso myös Jes 7:14 : "SENTÄHDEN HERRA ITSE ANTAA TEILLE MERKIN: KATSO, NEITSYT TULEE RASKAAKSI JA SYNNYTTÄÄ POJAN JA ANTAA HÄNELLE NIMEN IMMANUEL."

      • to...

        ei Jesajassa tule raskaaksi vaan alma', nuori nainen. Ei liioin missään heprealaisten kirjoitusten kohdassa puhuta ihmiseksi tulevasta YHWH:sta tai Jeesuksesta saati tämän jumaluudesta.


      • TUXEDO

        Kiitos linkistä :=)


    • Pähkylä

      Tässä joitain niistä:

      Jeesuksesta sanotaan:
      "Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana"
      (Miika 5:2)

      "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja
      Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona."
      Joh. 1:1-2

      Johanneksen evankeliumin ekassa luvussa kerrotaan,
      miten tuo Jumalan Sana (=Jeesus) tulee lihaksi,
      ihmiseksi, ja asui meidän luonamme.

      Isä itse sanoo Poikaansa Jumalaksi (Hebr. 1:8):
      Jumala sanoo: "mutta Pojasta: 'Jumala, sinun
      valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,
      ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

      (Joh. 1:18) Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
      Ainoa Poika, Joka itse on Jumala, ja joka aina on
      Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

      (Kol.2:9) "Hänessä (=Jeesuksessa) on jumaluus
      ruumiillistunut koko täyteydessään"

      (2.Kor. 5:19) Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA
      ja sovitti maailman itsensä kanssa...

      Joh 20:27-29 kertoo, miten Tuomas löytää Herransa
      ja Jumalansa. Jeesus sanoi Tuomaalle:
      "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni,
      ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni,
      äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani
      ja minun Jumalani!" Jeesus toteaa Tuomaan uskoneen:
      "Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      -----------
      Jumala sanoo, ettei Hän jaa kunniaansa muille:

      (Jes. 42:8) "Minä olen Herra, Jahve on minun
      nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään
      luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä
      jumalankuville."

      Miten sitten Poikaa tulee kunnioittaa samalla
      tavalla kuin kunnioitetaan Isää:

      ..."jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin
      kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita
      Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet
      lähettänyt." (Joh.5:23)

      Poikaa ei siis kunnioiteta enempää eikä vähempää
      kuin Isää, vaan: niin kuin Isää. - Hän ei ole
      jonkinlainen "pikku-Jumala", kuten jotkut
      opettavat, sillä Raamatun mukaan on vain yksi
      Jumala, ja kaikki muut jumalaksi sanotut ovat
      epäjumalia. Muu menee polyteismin puolelle.
      ----------

      Miten Jumala määritellään Raamatussa?

      Kuka on Jumala?

      Tärkein ja ensimmäinen Jumalan määritelmä on:
      Hän on se, joka on luonut taivaat ja maan.

      "Alussa Jumala loi taivaat ja maan" Moos.1:1

      On olemassa vain yksi Jumala: Hän, joka on luonut.
      (Jes. 45:18; Apt. 17:24; Jes. 44:24)

      Epäjumalia kuvataan Vanhassa testamentissa usein
      niinä, jotka "eivät ole luoneet mitään".

      Kaikki mitä on olemassa kuuluu jompaan kumpaan
      kategoriaan: "luotuihin" tai "Luojaan".

      Raamattu sanoo, että Jumala loi maailman Sanansa,
      eli Jeesuksen, kautta: (Ps. 33:6; Joh. 1:3;
      Hepr. 1:2; Kol. 1:16).

      esim. Joh.1:3 sanatarkasti: "Kaikki ovat hänen
      (=Jeesuksen) kauttaan tehdyt, ja ilman häntä ei
      ole mitään tehty, joka tehty on."

      - Jos *mitään* ei ole luotu ilman Jumalan Sanaa,
      Jeesusta, silloin Jeesus ei voi itse kuulua
      kategoriaan "luomakunta", vaan "Luoja" = Jumala.

      "hänessä (=Jeesuksessa) luotiin kaikki,
      mikä taivaissa ja mikä maan päällä on,
      näkyväiset ja näkymättömät,
      olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
      hallituksia tai valtoja,
      kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      ja hän on ennen kaikkia,
      ja hänessä pysyy kaikki voimassa." (Kol.1:16)

      Raamattu sanoo, että tämä maailmamme on
      Jeesuksen oma maailma:

      "Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa
      eivät ottaneet häntä vastaan." (Joh.1:11)

      Toisaalta Raamattu sanoo, että Jumala loi yksin
      maan ja taivaan: "Yksin on hän levittänyt yllemme
      taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli." (Job.9:8)

      Kuitenkin Jumala loi maailman Jeesuksen kautta.

      Jeesus on Jumalan "luova Sana".

      ----------
      Johanneksen evankeliumin ensimmäinen luku
      kertoo siitä miten Sana, joka "oli Jumala",
      ja "jo alussa Jumalan luona", tuli lihaksi
      ja asui meidän keskellämme (=Jeesus)
      (Joh.1:1, 14). Hän luopui vapaaehtoisesti
      kirkkaudestaan ja tuli tänne alas keskellemme,
      todelliseksi ihmiseksi. Kannattaa lukea
      Johanneksen evankeliumin ensimmäinen luku
      kokonaan, niin asiayhteys säilyy.

      Syntyessään tänne maan päälle veljeksemme,
      Poika "tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon".
      Tästä kertoo Fil 2:5-8: "Olkoon teillä se mieli,
      joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei,
      vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut
      saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan
      tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli
      ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin
      olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
      hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan
      asti, hamaan ristin kuolemaan asti."

      Jeesus siis tyhjensi ja nöyryytti itsensä,
      luopui asemastaan ja kirkkaudestaan, ja tuli
      elämään ihmisenä samojen kiusausten ja
      rajoitteiden alaisuuteen kuin muutkin ihmiset.
      Jeesus oli kuitenkin koko ajan sekä Ihmisen Poika
      että Jumalan Poika, ihminen ja Jumala, mutta hän
      kieltäytyi käyttämästä jumalallista valtaa omaksi
      hyväkseen, koska muuten ihmiskunta olisi jäänyt
      sovittamatta.

      Hänen täytyi olla todellinen ihminen voidakseen
      edustaa meitä ihmisiä - voidakseen ottaa meidän
      syntimme omaksi syykseen ja kärsiä niiden
      rangaistuksen.

      Mutta Hän ei voinut olla vain ihminen, sillä
      Raamattu todistaa, että kaikki ihmiset ovat
      syntisiä. Jos Hän olisi ollut vain ihminen,
      hän olisi voinut kärsiä vain omien syntiensä
      rangaistuksen. Hänen täytyi olla puhdas,
      synnitön, ja sellainen on vain Jumala itse.
      ------------

      Jeesusta kutsutaan Raamatussa myös Immanueliksi,
      mikä on suomennettuna "Jumala meidän kanssamme"
      (Matt 1:23).
      ----------

      Jeesus oli koko ajan sekä "Ihmisen Poika",
      kuten hän usein nimitti itseään, että
      Jumalan Poika. Ihminen ja Jumala.

      Miksi sitten Jeesus rukoili Jumalaa täällä
      alhaalla ollessaan. Tai miksi hän ei tiennyt
      kaikkea tulevaa? Jne... jne...

      Vastaus liittyy juuri Jeesuksen tehtävään Ihmisen
      Poikana. Jeesus "ei -- katsonut saaliiksensa olla
      Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä -- ja
      hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin
      ihminen." Jeesus valitsi ihmisenä olon. Hän
      kieltäytyi usein käyttämästä jumalallista
      valtaansa, koska hän halusi täyttää hänelle
      annetun tehtävän, jonka hän vain ihmisenä,
      toisena Aadamina, voisi suorittaa. Hän olisi
      voinut käyttää jumalallista voimaansa Saatanan
      häntä kiusatessaan tai ristillä roikkuessaan,
      mutta valitsi toisin. Samoin hän tässä
      valitsemassaan alennustilassa rukoili Isäänsä.
      Poika oli Isälleen alamainen, jättäen meille
      esimerkin.

      Ihmisen lapsi on ihminen,
      ja Jumalan Poika on Jumala.

      Samoin kuin vaimo ei ole vähempää ihminen,
      tai eri arvoinen kuin mies, vaikka hän
      on miehelleen alamainen,
      ei Poika ole vähempää Jumala kuin Isä,
      vaikka hän on Isälleen alamainen.

      Järjestykseen liittyvät asiat eivät ole
      olemukseen liittyviä asioita.
      ----------

      Vanhassa Testamentissa profeetta Jesaja ennustaa
      tulevalla Messiaalla olevan sama nimi kuin
      ainoalla oikealla Jumalalla:

      "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille
      annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen
      nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
      Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas." (Jes. 9:5)
      -----------

      (Joh. 14:8-11)
      Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä,
      niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle:
      "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän
      kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus!
      Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;
      kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

      Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa?
      Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni:
      Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan.
      Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on
      minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni
      tähden."
      -----------

      (1.Joh.5:20) "Mutta me tiedämme, että Jumalan
      Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen,
      tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä
      Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa
      Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja
      iankaikkinen elämä."
      ------------

      Kuka on Raamatun mukaan ensimmäinen ja viimeinen?

      Vanhassa testamentissa Jumala puhuu: "Näin sanoo
      Herra (JHVH), Israelin kuningas, ja sen lunastaja,
      Herra (JHVH) Sebaot:
      Minä olen ensimmäinen,
      ja minä olen viimeinen,
      ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa." (Jes.44:6)

      Kuitenkin Uudessa testamentissa Ilmestyskirjassa
      Jeesus sanoo: "Älä pelkää!
      Minä olen ensimmäinen
      ja viimeinen,
      ja minä elän; ja minä olin kuollut,
      ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti,
      ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."
      (Ilm. 1:17-18)

      Sitä voi sitten miettiä, miten voiko olla
      kaksi "ensimmäistä ja viimeistä"?

      Ellei sitten ole niin, kuten Jeesus sanoo:
      he ovat todella yhtä - ei vain yksimieliset tms.
      kuten jotkut haluavat vesittää tuon.
      ------------

      Isä, Poika ja Pyhä Henki jakavat yhden ja
      saman nimen, ja siihen nimeen Jeesus käski
      kastaa: "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
      (Matt.28:19). - Ja tuo alkukielinen sana "nimeen"
      on todellakin yksikkö, ei monikko "nimiin", joka
      olisi ollut kieliopin mukaista.

      ----------
      Jo Vanhan testamentin alkulehdillä käy ilmi
      Jumala, joka keskustelee ihmisen luomisesta:

      (1.Moos.1:26): - Ja Jumala (Elohim) sanoi:
      Tehkäämme [MONIKKO] ihminen kuvaksemme [MONIKKO],
      kaltaiseksemme; [MONIKKO] ja vallitkoot he meren
      kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko
      maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

      Yksikkö ja monikko vuorottelevat myös esim. (Jes.6:8):
      - Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: Kenenkä
      minä [YKSIKKÖ] lähetän? Kuka menee meidän
      puolestamme? [MONIKKO] Minä [Jesaja] sanoin:
      "Katso, tässä minä olen, lähetä minut."

      --------
      Johannes viittaa evankeliumissaan (luvussa 12
      jakeissa 38-41) Vanhaan testamenttiin Jesajan
      kirjan jakeisiin. Johannes kertoo, että profeetta
      Jesaja tarkoitti Jeesusta seuraavilla sanoillaan,
      kun hän näki Jeesuksen kirkkauden: "-- Hän on
      sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän
      sydämensä, jotta he eivät silmillään näkisi
      eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät
      kääntyisi enkä minä parantaisi heitä. Näin Jesaja
      sanoi, koska oli nähnyt Kristuksen kirkkauden;
      juuri Kristusta hän sanoillaan tarkoitti."

      Mihin kohtaan Jesajan kirjaa tässä siis
      viitataan? Mitä Jesaja näki, kun hän näki
      Jeesuksen? Jes.6:1-3 kertoo näin: "Kuningas
      Ussian kuolinvuotena minä näin Herran (JHVH)
      istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja
      hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
      Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli
      kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa,
      kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he
      lensivät. Ja he huusivat toinen toisillensa ja
      sanoivat: 'Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot;
      kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa."
      Jakeessa yhdeksän tulee tuo kohta, jossa tuo
      sama "Pyhä, pyhä, pyhä" sanoo: "Kuulemalla
      kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa
      älkääkä ymmärtäkö." - siis samaa kuin Joh.12:40
      - - - - - -

      Ketä ainoaa Raamatun mukaan ihminen saa rukoilla
      ja kumartaa?

      (Matt. 28:9) Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan
      ja sanoi: "Terve teille!" Ja he menivät hänen tykönsä,
      syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä.

      Jeesusta ihminen saa kumartaa ja rukoilla.
      Mutta Raamattu varoittaa jyrkästi kumartamasta
      muita kuin Jumalaa. Esim. Ilmestyskirjassa
      (Ilm.22:9) Johannes aikoo erehdyksessa kumartaa
      enkeliä, mutta saa enkeliltä heti
      varoituksen: "Älä tee niin! Minä olen vain
      Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja profeetat,
      sinun veljesi, ja kaikki ne, jotka ottavat
      varteen tämän kirjan sanat. Jumalaa sinun tulee kumartaa!"

      (Joh.14:14) Jeesus sanoo: "Mitä te minun
      nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."
      ---------
      Yksi näistä kohdista on Sakaria 12:10,
      jossa Jumala puhuu näin:

      "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja
      Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.
      He katsovat minuun (!), jonka he ovat lävistäneet (!).
      Ja he valittavat häntä (!), niinkuin valitetaan
      ainokaista, murehtivat häntä katkerasti,
      niinkuin murehditaan katkerasti esikoista."

      Siis kehen lävistettyyn ihmiset katsovat?
      - johonkuhun, joka on vuodattanut Jerusalemin
      asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.

      Ensin Jumala puhuu, että ihmiset katsovat "minuun",
      jonka he ovat lävistäneet,
      sitten tuosta samasta lävistetystä vaihtuu
      puhuttelumuodoksi "hän", jota valitetaan kuin ainokaista.

      Johannes kertoo evankeliumissaan (19:37),
      että tuo kohta kertoo Jeesuksesta:

      "Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät
      hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
      vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen
      kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
      Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen
      todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta
      puhuvansa, että tekin uskoisitte. Sillä tämä
      tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen:
      "Älköön häneltä luuta rikottako".
      Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat
      katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".

      Ilmestyskirja (Ilm. 1:7) puhuu tuon lävistetyn paluusta:

      "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät
      saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet
      lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat
      vaikeroitsevat hänen tullessansa.
      Totisesti, amen."
      --------

      Kristityt ymmärtävät, että Jeesus on Jumala,
      Isä on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala.
      Kuitenkaan ei ole olemassa kolmea Jumalaa,
      vaan Jumala on yksi.

      Pidämme kiinni sekä persoonien erillisyydestä,
      että Jumalan ykseydestä.

      Tämä on Raamatun ilmoitus, ja sitä me kumarramme,
      vaikka se ei järjelle avaudu. "Alussa" ei ollut
      muuta kuin Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Edes sitä ei ihminen voi ymmärtää. Millaista oli
      ennen kuin oli mitään luotua? Ihminen kun ei
      tajua edes sitä, miten luodaan yksi vaivainen
      solu tyhjästä? - Miten ihminen voisi sitten
      ymmärtää pienellä järjellään Jumalan, oman
      Luojansa olemuksen jotenkin tyhjentävästi.

      Täällä ajassa maan päällä me "katselemme vielä
      kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin
      näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä
      vajavaista, mutta kerran se on täydellistä,
      niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee"
      (1.Kor.13:12)

    • Koetelkaa kaikki

      Jos tätä Raamattupankkiamme voi tyhjentää.. :)

      mutta kyllä se UT:a lukemalla selviää, Jeesuksen tosi luonto.

      Tarkastelepa vaikka seuraavia jakeita:

      ´Tiitus 1:3 mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme, käskyn mukaan:
      4 Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!



      Tässä Paavali kutsuu ensin Jumalaa vapahtajaksemme, ja heti perään Jeesusta Vapahtajaksemme. Kuitenkaan ei ihmisillä ole kuin yksi Vapahtaja.. ymmärrätkö?

      No ei hätää, en väitä että se omaankaan järkeen läheskään joka päivä mahtuisi.. Mutta niin on asian Jumala hoitanut että meillä on yksi lähde, Raamattu, jota kunnioittamalla ja jonka sanaan seuraamalla pysymme taivastiellä; ennenkaikkea Jeesukseen uskomalla. Jos emme siis voisi Raamattuun luottaa, olisimme aika hukassa.

      :)

      • TUXEDO

        muut heijastelee kirjoituksissaan omia käsityksiä jotka eivät välttämättä ole oikeita taikka perustu Jeesuksen opetukseen


    • oppia ikä kaikki

      2.Mooseksen kirja:
      4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7798
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4363
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3163
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      243
      3068
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2706
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2665
    8. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2433
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2006
    10. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1807
    Aihe