Ohutneulanäytteen ottamisesta

Rentun ruusu

Miten otetaan ohutneulanäyte rinnasta? Puudutetaanko rinta jotenkin, onko rinta sen jälkeen kipeä?

4

2317

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T-M

Hei. Ihon pinta puudutettiin ja sen jälkeen otettiin kolme paksuneulanäytettä. Yhtään ei sattunut (paitsi henkisesti). Myöhemmin rinnassa oli lieviä tuntemuksia. Ohutneulanäyte on helpompi, joten varmaan pääset vähällä.

• potilas213

missään, mutta minulta otti näytteen kokenut lääkäri. Ei se kokemus muuten vaikuta, mutta hän käski minun näyttää missää tarkasti löytämäni kyhmy on. Näytteenotto onnistui ja syöpäsoluja läytyi. Olen kuullut useasta tapauksesta, jossa ei ole aluksi löytynyt mitään, mutta kuitenkin syöpä on myöhemmin löytynyt. On siis tärkeää, että näyte otetaan oikeasta paikasta.

Onnea sinulle, olipa sairaus tai ei. Suurin osa pystytään parantamaan ja uusia lääkkeitä kehitetään koko ajan. Joten älä ole kuten minä. Saamani dg;n ymmärsin kuolemantuomioksi, mutta siitä on jo yli 10 vuotta.

• dont´t worry

pikkasen kirpasee, ei kumma juttu. itselläni otettu kaksi kertaa, toinen oli ns.yleisnäyte ja toinen fibroadenomasta.

• tuntenut
        dont´t worry kirjoitti:

pikkasen kirpasee, ei kumma juttu. itselläni otettu kaksi kertaa, toinen oli ns.yleisnäyte ja toinen fibroadenomasta.

Itseltä otettiin vuosi sitten,ei puudutettu,eikä tehnyt oikeastaan mitään.Silloin pikkasen sattui kun lääkäri pyöritteli sitä neulaansa siellä,ei meinannut löytää pattia,että olis saanut otettua näytteen.Mutta pahempaakin on,esimerkiksi hammaslääkärissä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66