Mitä tämä tarkoittaa? Ilmoituksessa on kohta johon voi merkitä kuinka monesta lapsesta vaatii korotusta?
Alijäämähyvityksen lapsikorotus
8
13219
Vastaukset
- ...
Korotusta myönnetään yhdestä lapsesta 400 ja kahdesta lapsesta 800 euroa. Tällä on merkitystä silloin, jos kumpikin puoliso on maksanut lainakorkoja ja haluaa vähentää niitä verotuksessa. Enimmäismäärä ilman lapsikorotusta on 1400 euroa, joka vastaa noin 5000 euron lainakorkoja. Jos korkoja on maksanut enemmän, lapsikorotus voi auttaa.
Samaa lapsikorotusta ei kuitenkaan voida myöntää molemmille puolisoille, joten "vaatimus" tarkoittaa nimenomaan sitä, että korotus tulee sinulle, eikä puolisollesi.- koskee
Sama koskee myös pääomatulon alijäämää. Koskee silti myös korkomekuluja vaikkei ne kuluja oikeasti olekaan vaan voitonjakoa.
- .....
koskee kirjoitti:
Sama koskee myös pääomatulon alijäämää. Koskee silti myös korkomekuluja vaikkei ne kuluja oikeasti olekaan vaan voitonjakoa.
Lainankorko on kulu. Ja nämä kulut, kun niitä on enemmän kuin pääomatuloja, aiheuttavat sitä kyseistä alijäämää.
- säädetty
..... kirjoitti:
Lainankorko on kulu. Ja nämä kulut, kun niitä on enemmän kuin pääomatuloja, aiheuttavat sitä kyseistä alijäämää.
Lainankorko ei ole kulu vaan voitonjakoerä. Se on silti laissa erikseen säädetty vähennyskelpoiseksi.
- opiskelluki?
säädetty kirjoitti:
Lainankorko ei ole kulu vaan voitonjakoerä. Se on silti laissa erikseen säädetty vähennyskelpoiseksi.
Anskumäarvaan. Sää olet nyt vissiin käynyt jonkin kansantaloustieteen tai liiketaloustieteen peruskurssin, jolla on sanottu tolla lai. Lainakorko on kuitenkin kulu sen yksityishenkilön näkökulmasta joka sen maksaa, ei siinä tollasii viisastelui tarvita.
- ....
säädetty kirjoitti:
Korko ei ole voitonjakoerä. Se on nimenomaan kulu maksajalleen.
- Kyselyikäinen
Miten kannattaa sitten kaksi lasta merkitä. Meillä korot eivät yhteensä miehen kanssa ole kuin 2500 euron luokkaa mutta ajattelin tuon merkinnän silti laittaa josko siitä olisi jotain hyötyä. Kannattaako kaksi lasta laittaa toisen puolison verotukseen vai kumpaisellekin vain yksi lapsi?
- täälläkinpäin
niin, kannattaako tuohon kaksi lasta merkitä varults ja sitten vielä ruksi, että voi puuolisolla hyvittää jos ei omassa verotuksessa ole hyötyä... kun en tiedä oikeuttaako meidän alijäämähyvitykset mihinkään lapsikorotuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822