Meillä on rivitalon takapihalla iltaisin kova kuhina ja rapina kauttaaltaan. Lehdet kääntyilevät ylösalaisin ja olemme ihmetelleet jo kotvan aikaa, mikä on moisen ritinän takana. Kävin katsomassa taskulampulla ja kas kummaa (yäk), pihanurmi ja aidan alusta kuhisee joitain ruskeita, leveitä ja isoja kiiltavapintaisia matoja, mikäli taskulapmpun kellertävä valo oikein näytti. Mitä kummia ne ovat ja voivatko ne saada tuhoa aikaan puutarhassa? Voivatko vastaistutetut timanttituijat kärsiä niiden vuoksi? Miten ne saa pois, niitä on paljon?
Vastaukset 4
- mato-> toukka?
Ne kuulemma liikkuvat voimakkaasti, hyppelehtivän näyttävät.
- ....
Ihan vaan kastematoja?
- sattuuhan sitä..
oikeaan arvaat, jostain syystä madot heivaavat itsensä iltaisin mullasta ylös, niitä kuhisee koko piha. en ole tiennytkään että ne ovat niin "äänekkäitäkin" ja vieläpä urheilullisia ;)
ei se ollutkaan niin inhottava asia kuin ensin luulin ja pelästyin. nyt voin olla varma siitä, että pihassamme on kuohkea maaperä!
- hyötyeläin
tärkeimmästä päästä siellä puutarhassasi. Hajottaa juuri tällä hetkellä reipasta tahtia niitä pihan vanhoja lehtiä ja pitää samalla vähän lisääntymisorgioita.
Ja siinäpä syntyy lannoitetta ja juuristotuuletusreikiä ja maan mururakennetta ihan puutrahurin sen kummemmin hikoilematta.
Ollos hyvä ja nauti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751699- 241196
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341092Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135923Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 73590
- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 36454
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398