Kysymys.

Helluntailaiset, voiko luterilaiset pelastua, vaikka he ymmärtävät kastekysymyksen aivan toisin?


Luterilaiset, voiko helluntailaiset pelastua, vaikka he ovat ymmärtäneet kastekysymyksen aivan toisin?

17

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihasta syntyy liha

      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha (=LAPSI); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

      7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

      • joku vastaus?


      • oikea vastaus
        weha kirjoitti:

        joku vastaus?

        Jumalan sana on paras vastaus.

        Ihmisten mielipiteillä ei ole samaa totuusarvoa, kuin Jumalan sanalla.

        Ps. 119:105
           
        Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.


      • nimenomaan kysyi Jeesukselta, että kuinka hän voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä jälleen? Hän (Nikodeemus), puhui siis lapsen puhtaudesta kun sanoi, että kuinka voisi mennä äitinsä kohtuun.

        Pieni lapsi syntyy kaksiosaisena, siis lihasta (ps.51:7), että Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6).

        Koska lapset ovat Jumalan lapsia ja uskovat, heidät kastetaan.


      • liha
        weha kirjoitti:

        nimenomaan kysyi Jeesukselta, että kuinka hän voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä jälleen? Hän (Nikodeemus), puhui siis lapsen puhtaudesta kun sanoi, että kuinka voisi mennä äitinsä kohtuun.

        Pieni lapsi syntyy kaksiosaisena, siis lihasta (ps.51:7), että Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6).

        Koska lapset ovat Jumalan lapsia ja uskovat, heidät kastetaan.

        Tuskin se lapsikaan enää äitinsä kohtuun menee uudestisyntymään?

        Lihasta syntyy liha. On synnyttävä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä.


      • liha kirjoitti:

        Tuskin se lapsikaan enää äitinsä kohtuun menee uudestisyntymään?

        Lihasta syntyy liha. On synnyttävä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä.

        tarvitse uudestaan enään syntyä, joka on lapsen uskossa pysynyt. Lapset syntyvät Jeesuksen sovituksen päälle, Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6). Liha pysyy tämän elamän epäuskoisessakin.


      • RitariOlevainen

        käsittää ollenkaan?

        Mistä tuon =LAPSI,nimen tuohon otit?
        Onhan lammaskin lihasta syntynyt,kalakin on kalanlihaa,linnunliha on linnunlihaa,naudanliha naunaudanlihaa,ihmisen liha ihmisenlihaa.

        Paremminkin,just lapsikaste on lahastasyntymistä,eikä Hengestä,liha siinä touhuaa alausta loppuun asti,on isät ja äidit,kummit ja papit,ja kaikki ystävät ja tuttavat,lihaa riittää,ja onhan se lapsikin lihaa,juuri askettäin syntynyt,ihan lihaisesta äidistään,mikä sen nyt muuttais hengestäsyntyneeksi,ei Jeesus ainakaan niin sanonut,että siinä lapsia kastetaan,kun Hän sanoi,että ellette synny uudesti,ja viel YLHÄÄLTÄ,siis taivaasta,tässähän ollaan niin maatamyöten alhaalla kuin vain olla voidaan,mikä on maasta,on maasta,ja alhaalta,ei YLHÄÄLTÄ.
        Miksi pitää sekoittaa ja sotkea selviä Jumalan käskyjä ja opetuksia.
        Sotkekaa vaan,ja kastakaa vaan,ei se kenellekkään kuulu,mutta se kuuluu jokaiselle,joka välittää Jumalan sanan totuudellista käytöstä,eihän teillälapsikasteen uskovilla olisi edes oikeutta Jumalan sanaan,koska lapsikastetta ei löydy Raamatusta.
        "Siis mikä on jumalaton ottamaan minun=Jumalan) sanan suuhunsa!"


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        käsittää ollenkaan?

        Mistä tuon =LAPSI,nimen tuohon otit?
        Onhan lammaskin lihasta syntynyt,kalakin on kalanlihaa,linnunliha on linnunlihaa,naudanliha naunaudanlihaa,ihmisen liha ihmisenlihaa.

        Paremminkin,just lapsikaste on lahastasyntymistä,eikä Hengestä,liha siinä touhuaa alausta loppuun asti,on isät ja äidit,kummit ja papit,ja kaikki ystävät ja tuttavat,lihaa riittää,ja onhan se lapsikin lihaa,juuri askettäin syntynyt,ihan lihaisesta äidistään,mikä sen nyt muuttais hengestäsyntyneeksi,ei Jeesus ainakaan niin sanonut,että siinä lapsia kastetaan,kun Hän sanoi,että ellette synny uudesti,ja viel YLHÄÄLTÄ,siis taivaasta,tässähän ollaan niin maatamyöten alhaalla kuin vain olla voidaan,mikä on maasta,on maasta,ja alhaalta,ei YLHÄÄLTÄ.
        Miksi pitää sekoittaa ja sotkea selviä Jumalan käskyjä ja opetuksia.
        Sotkekaa vaan,ja kastakaa vaan,ei se kenellekkään kuulu,mutta se kuuluu jokaiselle,joka välittää Jumalan sanan totuudellista käytöstä,eihän teillälapsikasteen uskovilla olisi edes oikeutta Jumalan sanaan,koska lapsikastetta ei löydy Raamatusta.
        "Siis mikä on jumalaton ottamaan minun=Jumalan) sanan suuhunsa!"

        Jokainen ihminen on syntynyt lihasta= Mikä lihasta on syntynyt on liha, niinkuin Raamattu sanoo: "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi siinnyt äitini kohtuun" (ps.51:7).

        "synnin palkka on kuolema" (Room.5:12).

        Osaatko lakea kahteen? Eikös UUDESTISYNTYMINEN ole sitä, että jos on lapsen uskosta luopunut tulee syntyä uudestaan YLHÄÄLTÄ?

        Martti Lutherin kirje kahdelle papille (Kirjassa Huovinen "Kaste ja "usko". Mutta meillä on Raamattu , joka sanoo, että lapset kyllä saattavat ja voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan, eikä heillä olekkaan järkeä. niimpä Raamattu kertoo psalmissa 72 (ps.106:37), kuinka juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttäriään epäjumalille ja vuodattivat näin viattoman veren. Jos se on ollut viaton veri (kuten teksti sanoo), niin lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä, ja sellaisia he eivät ole voineet olla ilman Henkeä ja uskoa.

        Raamattu puhuu hyvin kauniisti lapsen autuaallisesta tilasta: ” Sinä olet vetänyt minut ulos äitini kohdusta. Sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla. Sinun päälles (huomaasi) minä olen heitetty äitini kohdusta. Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta” (ps.22:10-11).

        ”Minä tunsin sinun jo ennen kuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun, ennen kuin sinä äidistäs synnytkään” (Jer.1:5).
        -Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko.


      • lapsista
        weha kirjoitti:

        tarvitse uudestaan enään syntyä, joka on lapsen uskossa pysynyt. Lapset syntyvät Jeesuksen sovituksen päälle, Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6). Liha pysyy tämän elamän epäuskoisessakin.

        Muslimiperheeseen syntyvä lapsi uskoo jo syntyessään Jeesukseen Kristukseeen ja hän on uudestisyntynyt ja Pyhällä Hengellä täyttynyt Jeesuksen opetuslapsi heti tähän maailmaan syntyessään?

        Aika uskomatonta oppia nyt opetat?


      • ei kaloista
        RitariOlevainen kirjoitti:

        käsittää ollenkaan?

        Mistä tuon =LAPSI,nimen tuohon otit?
        Onhan lammaskin lihasta syntynyt,kalakin on kalanlihaa,linnunliha on linnunlihaa,naudanliha naunaudanlihaa,ihmisen liha ihmisenlihaa.

        Paremminkin,just lapsikaste on lahastasyntymistä,eikä Hengestä,liha siinä touhuaa alausta loppuun asti,on isät ja äidit,kummit ja papit,ja kaikki ystävät ja tuttavat,lihaa riittää,ja onhan se lapsikin lihaa,juuri askettäin syntynyt,ihan lihaisesta äidistään,mikä sen nyt muuttais hengestäsyntyneeksi,ei Jeesus ainakaan niin sanonut,että siinä lapsia kastetaan,kun Hän sanoi,että ellette synny uudesti,ja viel YLHÄÄLTÄ,siis taivaasta,tässähän ollaan niin maatamyöten alhaalla kuin vain olla voidaan,mikä on maasta,on maasta,ja alhaalta,ei YLHÄÄLTÄ.
        Miksi pitää sekoittaa ja sotkea selviä Jumalan käskyjä ja opetuksia.
        Sotkekaa vaan,ja kastakaa vaan,ei se kenellekkään kuulu,mutta se kuuluu jokaiselle,joka välittää Jumalan sanan totuudellista käytöstä,eihän teillälapsikasteen uskovilla olisi edes oikeutta Jumalan sanaan,koska lapsikastetta ei löydy Raamatusta.
        "Siis mikä on jumalaton ottamaan minun=Jumalan) sanan suuhunsa!"

        käsittää ollenkaan?

        Mistä tuon =LAPSI,nimen tuohon otit?
        Onhan lammaskin lihasta syntynyt,kalakin on kalanlihaa,linnunliha on linnunlihaa,naudanliha naunaudanlihaa,ihmisen liha ihmisenlihaa. helluntaiRitari sanoo näin.
        ---------

        Kummasti osaa nuo uudestikastajat vääntää kaiken kieroon? vain lampaiden uudestisyntymisestä ja kalojen uudestisyntymisestä Jeesus nyt puhuikin. Ovat nuo uudestikastajat tosi hämmentäjiä?

        Jeesus sulkee KAIKKI LAPSESTA ALKAEN UUDESTISYNTYMÄN TARVITSIJOIDEN JOUKKOON SANOMALLA "LIHASTA SYNTYY LIHA". SEHÄN TARKOITTAA VASTASYNTYNYTTÄ LASTA.

        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi IHMINEN vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.


    • aukealta kalliolta Libanonin lumi?
      Ehtyvätkö kaukaa virtaavat
      vedet, kylmät, kuohuvaiset?
      Mutta minun kansani on
      unhottanut minut, he polttavat
      uhreja turhille jumalille.
      Nämä ovat saaneet heidät
      kompastumaan teillänsä,
      ikivanhoilla poluilla,
      niin että he ovat joutuneet
      kulkemaan syrjäpolkuja,
      raivaamatonta tietä." Jer.18


      Näin eksyvät sekä he, että me. Kaikki ovat eksyksissä. Jumala tuntee omansa. Heissä on Hänen sinettinsä. Hän kutsuu heidät ja vie heidät virvoittavien vetten tykö. Ohjaa oikealle Tielle, nimensä tähden. Hän itse kokoaa kansansa jokapaikasta, mihin he ovat eksyneet pimeänä ja pilvisenä päivänä. Kaikkien raatelijoitten käsistä Hän heidät pelastaa! He saavat vapaasti kulkea ja löytävät laitumen.

      • Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • weha kirjoitti:

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        et ilmeisesti ymmärtänyt, niin sanon sen selvemmin.
        Me kaikki, niin luterilaiset, kuin helluntailaisetkin ja monet muut, olemme joutuneet eksytysten pettämiksi yhtälailla, emmekä ole toinentoistamme parempia tippaakaan.


        Jopa vielä 'pahemmistakin' paikoista Herra löytää ne, jotka hän omaksensa tuntee. Hän etsii ja kokoaa.

        Se muinoinen 'kaita tie' tahtoo kaikilta olla hukassa ja uudet, 'paremmat' tuulet puhaltaa. Mutta eivät vie perille.


      • SofiaDaan kirjoitti:

        et ilmeisesti ymmärtänyt, niin sanon sen selvemmin.
        Me kaikki, niin luterilaiset, kuin helluntailaisetkin ja monet muut, olemme joutuneet eksytysten pettämiksi yhtälailla, emmekä ole toinentoistamme parempia tippaakaan.


        Jopa vielä 'pahemmistakin' paikoista Herra löytää ne, jotka hän omaksensa tuntee. Hän etsii ja kokoaa.

        Se muinoinen 'kaita tie' tahtoo kaikilta olla hukassa ja uudet, 'paremmat' tuulet puhaltaa. Mutta eivät vie perille.

        lampaani kuulevat minun ääneni ja seuraavat minua, mutta muukalaisen ääntä he eivät kuule, koska eivät tunne sen ääntä, vaan pakenevat sitä"


      • weha kirjoitti:

        lampaani kuulevat minun ääneni ja seuraavat minua, mutta muukalaisen ääntä he eivät kuule, koska eivät tunne sen ääntä, vaan pakenevat sitä"

        yksi Paimen ja yksi lauma."


      • SofiaDaan kirjoitti:

        yksi Paimen ja yksi lauma."

        tietysti juutalaiset ja pakanakansat.


      • weha kirjoitti:

        tietysti juutalaiset ja pakanakansat.

        kerran erottelee, se juopa tulee kulkemaan minun laumani ja sinun laumasi halki, eikä välillä.
        Ymmärsitkö tämän? Jumala tuntee omansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3407
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1860
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      92
      1355
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe