Uskovaisten

logiikka

Rikoslain tarkasteltavaksi. Väitteen esittäjällä on AINA todistustaakka. Väite itsessään ei ole todiste. Kuvitelkaa uskovaisten oikeus jossa mitä vain voi väittää, ja todistaa vielä väitteensä oikeaksi vain sanomalla: todista se sitten vääräksi.
Kyllä uskikset ovat hulluja ja kieroja huijareita, pahimpia mitä on.
Vain ateistin sanaan voi oikeasti luottaa.

13

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppia ikä kaikki

      Jos ja kun ei ole uskisten kanssa samaa mieltä, niin herkästi alkavat pahasti nimitellen haukkumaan ja vainoamaan.
      Mutta niinhän Jeesus sanoikin, että minun nimeni tähden teitä tullaan vainoamaan ja niin tapahtuu kun uskikset ovat joka hetki kimpussamme, kai "jotta vanhat kirjoitukset toteutuisivat"!!!
      Ja näyttää toteutuvan!!!

    • vainoajia

      ovat kautta historian olleet hullut uskovaiset.

    • siino

      Jeesuspellet saavat pankista lainaa ilman vakuuksia, koska heidän mielestään pankkiirin pitää todistaa, etteikö heillä muka ole vakuuksia :)

      Taidan kokeilla seuraavan kerran lainaa hakiessani. Sanon, että olen jeesuspelle, joten älä äijä vaadi multa vakuuksia. Ja katso, rahaa lyödään tiskiin kyselemättä.

    • aqnostikko

      Todisteen olemattomuus ei ole olemattomuuden todiste.

      Jos Jumalasta ei ole todisteita, se ei ole todiste siitä, että Jumalaa ei ole. Voimme vain todeta, että olemassaoloa ei vielä ole verifioitu.

      • Elwen

        elävistä hirmuliskoista ei taida olla todisteita, joten onko hätiköityä uskoa, ettei siellä niitä ole?


      • aqnostikko
        Elwen kirjoitti:

        elävistä hirmuliskoista ei taida olla todisteita, joten onko hätiköityä uskoa, ettei siellä niitä ole?

        ettei Helsingin keskustassa elävistä hirmuliskoista ole todisteita.

        Jos haluamme olettaa ettei siellä niitä ole, on aika etsiä todisteita (joko materiaalisia tai aihetodisteita eli indiisejä) siitä, ettei siellä niitä ole.


      • aqnostikko kirjoitti:

        ettei Helsingin keskustassa elävistä hirmuliskoista ole todisteita.

        Jos haluamme olettaa ettei siellä niitä ole, on aika etsiä todisteita (joko materiaalisia tai aihetodisteita eli indiisejä) siitä, ettei siellä niitä ole.

        Todisteet siitä, ettei hirmuliskoja Helsingin keskustassa näy, ovat roskaa. Ne ovat vain uskottomien yritys todistaa kaikki pelkällä järjellä.

        Minä uskon, että siellä on hirmuliskoja. Sydämeni sanoo niin. Minä uskon, että ne puhuvat minulle "väkevällä äänellä." Siksi ne ovat olemassa ja te kaikki epäuskoiset joudutte hirmuliskojen ikävän lohikäärmeanopin kärvennettäväksi ikuisiksi ajoiksi.


      • yliluonnollisen
        MasterEq kirjoitti:

        Todisteet siitä, ettei hirmuliskoja Helsingin keskustassa näy, ovat roskaa. Ne ovat vain uskottomien yritys todistaa kaikki pelkällä järjellä.

        Minä uskon, että siellä on hirmuliskoja. Sydämeni sanoo niin. Minä uskon, että ne puhuvat minulle "väkevällä äänellä." Siksi ne ovat olemassa ja te kaikki epäuskoiset joudutte hirmuliskojen ikävän lohikäärmeanopin kärvennettäväksi ikuisiksi ajoiksi.

        hyvän ja pahan olemassaolo haluttaisiin selvittää tieteellisesti, siis menetelmillä jotka lähtökohtaisesti sulkevat pois kaiken yliluonnollisen, oltaisiin logiikan kannalta hankalan tehtävän edessä, nicht war? Jos luodun todellisuuden ulkopuolisen Luojan pitäisi jotenkin tunnistettavasti löytyä hänen luomastaan materiaalista, tehtävä olis yhtä vaikea. Viitteitä yliluonnollisen hyvän ja pahan vaikutuksista voi kyllä etsiä täältä, ja niistä moni vakuuttuukin, mutta ei siis todistaa. Tietysti esim. yhteinen kokemuksemme siitä että logiikalla on jotain yleispätevyyttä saattaa viitata alkuiperäämme yliluonnollisen Logiikan mielessä ja suunnitelmissa (tällaisen logiikan olemassaoloa ei muuten voi todeta tieteellisesti, vain laajallelevinnyt usko siihen).


      • mitään tekemistä
        yliluonnollisen kirjoitti:

        hyvän ja pahan olemassaolo haluttaisiin selvittää tieteellisesti, siis menetelmillä jotka lähtökohtaisesti sulkevat pois kaiken yliluonnollisen, oltaisiin logiikan kannalta hankalan tehtävän edessä, nicht war? Jos luodun todellisuuden ulkopuolisen Luojan pitäisi jotenkin tunnistettavasti löytyä hänen luomastaan materiaalista, tehtävä olis yhtä vaikea. Viitteitä yliluonnollisen hyvän ja pahan vaikutuksista voi kyllä etsiä täältä, ja niistä moni vakuuttuukin, mutta ei siis todistaa. Tietysti esim. yhteinen kokemuksemme siitä että logiikalla on jotain yleispätevyyttä saattaa viitata alkuiperäämme yliluonnollisen Logiikan mielessä ja suunnitelmissa (tällaisen logiikan olemassaoloa ei muuten voi todeta tieteellisesti, vain laajallelevinnyt usko siihen).

        järjen tai logiikan kanssa!


      • onkin
        mitään tekemistä kirjoitti:

        järjen tai logiikan kanssa!

        kai paras todiste uskoa vastaan.


    • Elwen

      on olemassa, että terve ja hyväkuntoinen uskis nostaa syytteen väittäen tulleensa murhatuksi, mutta heränneensä sitten uudestaan henkiin. Jos tuomari on uskis, hän voi tällöin tuomita syytetyn murhasta.

    • Anonyymi

      Kuusamossa yks jeesustelija on melkein vallannut yhden talon kaikki liiketilat toiminnallaan.

    • Positiivisen väitteen esittäjällä on aina todistustaakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe