Kutoseni petti toistamiseen!

Nerre

Mazda 6 jäi työpaikalleni. Vm 2002, ajettu 40 000 km.
Mikähän vikana? Mittaristot heilahtelee kun esim. oven avaa. Käyntiin ei lähde. Mittaristo valot ei pala. Napsutusta kuuluu keskuslukitus järjestelmästä. Auto jäi työpaikkani parkkipaikalle. Onkos kellään samoja oireita ollut kutosessa. Onkohan maadoitus vika, vai jokin typpi vika? Vien maanantaina korjaamolle.
Joten tässä tämä kehuttu luotettavuus mazdan osalta.
Aikaisemminkin oireita. Talvella jätti vaimon kaupan parkkipaikalle kun ei startannut. Nyt on eri viasta näköjään kyse.

7

3708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

      tuskinpa tyyppiviasta on kyse. Tyyppiviat ovat saman mallisarjan autoissa esiintyvia samoja vikoja.

      Ekat vuosimallit on aina riskialttiimpia vioille.

      Tai sitten pikku provopeikko iski taas la-iltana kello 23.21 parin oluen jälkeen...vai loppuiko se työpäivä silloin? ;-)

      • Nerre

        Vuorotöistä 22 aikaan pääsin. Ei kyse mistään provosta.


    • Kutonen

      Valitettavaa, että auto oikkuilee. Omalle kohdalle osuessa se on aina harmittavaa. Mistä on kyse, selviää korjaamolla, tässä on turha arvailla mistä on kyse. Kun asia selviää, varmaan täälläkin, mikä oli vikana, niin asiasta on ehkä hyötyä muillekin.

      Sitten hieman johtopäätöksistäsi. Kirjoita seuraavasti: "Joten tässä tämä kehuttu luotettavuus mazdan osalta." Kaksi ongelmatapausta samalle autolle eivät vielä ole peruste asetaa kyseenalaisesksi edes kyseisen auton luotettavuutta koko merkistä puhumattakaan. Näin sitäkin suuremmalla syyllä, kun ongelmien syyt eiväåt vielä ole tiedossa. Neljävuotiaaksi autoksi sillä on ajettu hyvin vähän. Se viittaa lyhyisiin ajometkoihin kerralla. Olisiko talvisen ongelman syynä ollut yksinkertaisesti lähes tyhjä akku. Autolla ajetaan vain lyhyitä matkoja, jolloin akku ei ehdi latautua kunnolla, vaan itse aasiassa purkautuu vähitellen. Ikääkin akulla alkaa jo olla, joten sekin vaikuttaa asiaan. Olen omakohtaisesti takavuosina törmännyt juuri tähän ongelmaan. En tosin Mazdalla, mutta ilmiö ei ole riippuvainen auton merkistä.

      Toivotaan. että ongelmien korjaamisen lisäksi, myös syyt niiden ilmaantumiseen selviävät.

      • Nerre

        Ehkä viittaa akkuun tai laturiin. Saas nähdä mitä vikaa löytyy huollossa?
        Ajellut olen 25 km työmatkaa, ja vähemmän lyhyviä ajoja. Viime vuoden keväänä ostin auton. Aikaisempi omistaja ajanut lyhempiä ajoja. Silloin oli mittarissa vain 21000km.


    • Herbie

      Mulla M6 vm-02,ajettu 48000km.Alko kuulua ihme ujellusta,luulin että laturin hihna luistaa...No alko olla muutenki huollon paikka,ja kun menin sitä paikan päälle varaamaan ja kerroin ongelman,niin sieltä tuli asentaja,joka heti paikallisti ongelman syyn.Ohjaustehostimen öljypinta oli päässy pikkusen alarajan alapuolelle,ja syy oli vuotava putki tehostajaan!Kuulemma tyyppivika k.o. mallissa..?Onks muilla samanlaisia ongelmia ollu?

    • Anonyymi

      Sama tällä hetkellä omassa mazdassa....

    • Anonyymi

      Joissakin tapauksissa ongelma voi olla akussa. Esim. akkukaapelit ovat löysästi kiinni akussa, jotkut tee se itse tyypit vaihdettuaan akun eivät huolimattomuuttaan kiristä akkukaapeleiden kiinnitysruuveja/pultteja kunnolla. Toinen yleinen virhe on se että akun, akun napojen, akkukaapeiden paljaiden kohtien annetaan kuraantua kunnolla pitkäksi aikaa. Tämä kura lopulta rupeaa johtamaan sähköä lievästi oikosulkien akun ja purkaen akun tyhjäksi aiheuttaen samalla akun ennenaikaisen kuoleman.
      Joissakin eka tai toka koppaisissa Mazdoissa on sieltä sulakekotelon puolelta korroosioitunut polttoainepumpun sulake.

      Kakkos koppaisissa on joissakin mennyt huonoksi startin rele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe