Kertokaapa asiantuntuntijat, kun sain tuliaiseksi tuota Tokajia; Szamorodni édes/sweet'ä, niin minkä kanssa tämä kannattaisi nauttia? Esimerkiksi jotain sellaista, että voisi ottaa mukaan piknikille??
mitä seuraksi Tokajille
7
839
Vastaukset
- unkarinkävijä
Minä nautin Tokajia kylmanä sellaisenaan viinilasista jälkiruokaviininä. On niin makeaa ja rusinanmakuista, että en ole keksinyt sille seuralaista. Nyt kyllä tuli mieleen, että jotain makeaa leivosta voisi kokeilla, vaikkapa kinuskia tai jotain vastaavaa... Meille mieheni kanssa 11 vuotta sitten käyty Budapestin matka oli ensimmäinen yhteinen reissumme, ja vieläkin ostamme Alkosta pari kertaa vuodessa Tokaij-viiniä ja muistelemme matkaamme.
- kysyjää
Mistä tuo viini muuten on kotoisin?
- Minulle ainakin
Jälkiruokien ja ehkä joidenkin vahvempien juustojen (mm. sinihome-) kanssa tokaijia on totuttu käyttämään. Sekä sellaisenaan.
Alkupaloille sekä kala- ja lihapääruuille se on (useimpien makuun) AIVAN liian makeaa!- Minulle ainakin
Tokaiji/Tokaji-rypäleestä valmistetaan MYÖS kuivaa valkoviiniä, mutta se ei ole alkuunkaan niin kuuluisaa kuin makeat jälkiruoka-tokaijit. Ja sellaisestahan tapauksessasi on kyse.
- alkup.
Kyllä, makeasta jälkiruokaviinistä on kyse, ja sitä halusin kuulla juuri, että minkä kanssa kannattaisi tarjoilla. Tuo kinuski saattaisi tosiaan sopia makealle viinille, vaikka itse viiniä en olekaan maistanut vielä. Lisää ehdotuksia saa toki laittaa vielä, jos muitakin hyviä on tiedossa.
Mutta jäähdytettynä siis kannattaa tarjoilla, ymmärsinhän oikein?- Minulle ainakin
Noin 12 astetta.
- Olli
En suosittele makeaa maukasta viinä makean jälkiruuan kanssa, korvaa kyllä jälkiruuoan mutta parhaimillaan juustojen kanssa.
Jos juot makeaa viiniä esim makeiden leivosten kanssa, huomaat kuinka äitelä yhdistelmä voi olla.
Viini voi korostaa makuja liikaa, tämän takia hieman vastapainoa voisi löytyä esim juustoista.
Itse olen maistanut vain sellaisenaan, menee jälkiruokana, mutta vain laisillinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892