Vetääkö jumala aineita?

Kysymys, jonka aion esittää, kuuluu siis 'miksi'. Ja juuri 'miksi' on kaikille uskonnoille myrkkyä; vastaukseksi tarjotaan aina "tuntemattomia ovat xxxx (jumala, jahve, allah, etc) tiet.

Jumala siis loi kaiken. Myös enkelit. Saatana on langennut enkeli.

Miksi jumala ei vain lyönyt langennutta enkeliä lyttyyn, vaan kehitti seuraavanlaisen (todella uskottavan) suunnitelman tämän langenneen enkelin kukistamiseksi:

- luodaan yksi langennut enkeli
- tämä langennut enkeli saa hillua (melko) vapaasti
- luodaan muutama profeetta, jotka kertoo etukäteen, että pian luodaan yksi neitsyt ja siitä putkahtaa yksi messias
- luodaan yksi neitsyt, joka synnyttää yhden messiaan
- luodaan yksi Pontius Pilatus, joka naulauttaa yhden messiaan puuhun kiinni
- luodaan yksi ylösnousemustarina
- luodaan sellaisia ihmisiä, joista jotkut uskoo ja jotkut eivät tähän yhden langenneen enkelin, yhden neitsyen, yhden messiaan ja yhden puuhunnaulaamisen juttuun
- luodaan yksi helvetti, johon pannaan kaikki ne luodut, jotka ei edellistä ottaneet todesta
- luodaan yksi taivas, johon pannaan kaikki ne luodut, jotka otti jutun tosissaan

Ihan totta hei? Tää on pöhkömpää kuin Kauniit ja Rohkeat. Miksi ei jumala yksinkertaisesti vaan havaitessaan langenneen enkelin todennut "voi vittu" ja lyönyt sitä tuusan nuuskaks? Mitä älliä on tässä omituisessa pelaamisessa ja veulaamisessa?

Joo, tiedän jo. "Tutkimattomia..."


:D
Master Eq

9

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Beast

      "Ihan totta hei? Tää on pöhkömpää kuin Kauniit ja Rohkeat. Miksi ei jumala yksinkertaisesti vaan havaitessaan langenneen enkelin todennut "voi vittu" ja lyönyt sitä tuusan nuuskaks? Mitä älliä on tässä omituisessa pelaamisessa ja veulaamisessa?"

      en oo aikoihin nauranu näin hyvin kuin tätä lukiessa!

      mutta asiassa on ideaa... miksei jumala vaikka kaatanut puuta Lusiferin päälle ku nykyäänkin se niin tekee tavallisille pulliaisille...
      Sillee vaa että "paska mäihä, kaadanmpa puun niin eivät mua syytä..." ja *TUM* ja yksi huoli olisi ollu vähemmän...

      Vai onko saatana vaa jumalan kehitelmä siitä että jos itelle tulee moka niin saa sanoa "en se mä ollu, se oli tuo paha saatana" ja todellisuudessa saatana on ehkä vaan hyvä tyyppi jota jumala dissaa ja kaataa paskat niskaan....

    • tyylitajun puutetta

      Taidat olla alaikäinen pikkupoitsu.

    • Isän_prinsessa

      Hyviä kysymyksiä, vaikkakaan ei kaikella kunnioituksella Jumalaa kohtaan, minkä et vielä tiedä olevan. On liikaa vastausta vailla olevia hyviä kysymyksiä.

      Olen ylpeä, siis oikeastaan iloinen sinusta, siksi että kyselet terävästi. En aio vastata sulle, vaan kehoitan laittamaan kyssärit sulle vielä näkymättömälle Jumalalle, niin silloin saat pinkan mielenkiintoisia vastauksia, mutta pilkkaajille Hänkin on pilkallinen, jopa niin että ei salli heidän nähdä totuutta.

      Tervetuloa galleriaani ja katso lempilinkkini rakkaudenilmaisu Jumalalta, voit saada haluamiasi vastauksia.

      Kukaan ei sulle voi kertoa totuutta, jos et sitä tahdo kuulla. Raamatun aikanakin lainoppineet sun muut oli Herran kukkuun käymässä käsiks, kun eivät tahtoneet kuulla totuutta, he oikein kilahtivat ja meinasivat taas käydä käsiksi Herraan, joka on ehdoton totuus, joka ei kompromissaa.

    • Isän_prinsessa

      Jumala on Jumala
      ja
      ihminen on ihminen.

      • juutas

        Ja hauki on kala...

        Mitä muuten halusit sanoa?


    • metaskeema

      Juhana Torkin puhevalta. Siellä kerrotaan miten kannattaa väitellä, jotta saa vastaväittäjät vaihtamaan kantaansa.

      Tärkeitä pointteja mm.
      Ajattele kuulijaa - ota huomioon hänen käsityskykynsä

      Älä esitä liian radikaalisti asioita

      Tee ensin tyhjäksi entiset mielipiteet, ennenkuin alat antamaan uusia.

      • Kiitos vihjeestä. Saatan tutustua kyseiseen opukseen, mikäli tunnen joskus tarvetta käännyttää ihmisiä vaihtamaan kantaansa.

        Kirjoitukseni oli kysymys. Toki tyyliltään tarkoituksellisen pelkistetty ja kärjistetty, mutta kysymys yhtä kaikki.

        Vastauksia ei ole tullut.


        Master Eq


      • pöhkönä
        MasterEq kirjoitti:

        Kiitos vihjeestä. Saatan tutustua kyseiseen opukseen, mikäli tunnen joskus tarvetta käännyttää ihmisiä vaihtamaan kantaansa.

        Kirjoitukseni oli kysymys. Toki tyyliltään tarkoituksellisen pelkistetty ja kärjistetty, mutta kysymys yhtä kaikki.

        Vastauksia ei ole tullut.


        Master Eq

        Miksi ihmeessä? Sehän on päinvastoin todella luova tarina jollaista kukaan ei olisi itse voinut keksiä. Sinun pitäisi lukea enemmän kirjallisuutta, tarinoita, myyttejä, että osaisit arvostaa niitä, ja sitten myös tätä myyttien Myyttiä, josta tuli tosi. Kertomus jossa mekin olemme mukana. Tarina vailla loppua. Tietysti tarinassa pitää olla myös paha, että se olisi mielenkiintoinen. Eikä tarinan keksijän sovi lytätä juonta lyttyyn jo alkuvaiheissa, vaan antaa roolihenkilöille aikaa näyttää mistä heidät on tehty. Ja huomaamattomat pikku hobitit (jos Taru sormusten herrasta on tuttu), ihmiset, kasvavat tekemään sankaritekoja ja antavat päihin monin verroin lahjakkaammalle pahalle henkiolennolle. Näillä voitoilla on sitten pysyvä merkitys. Tietysti myös pahuudella on oltava loppusijoituspaikka. Eikö tarina todellakaan puhuttele? Ja se on vielä keskenkin, kehittyy kaikilla mantereilla, jokaisen kansan keskuudessa, on menossa kohti loppuhuipentumaa. Juonen kannalta keskeinen kansa on jatkuvasti uutisissa, kirjaan pannun tarinan viimeisen osan näkyjä siteerataan sekulaareissa tieteellisissa julkaisuissa kuvina tämän hetken ilmiöistä (Sars, lintuinfluenssa, dramaattiset muutokset luonnossa jne). Kehityksen tahti kiihtyy. Ja evankeliumien kuvaama tarinan keskushahmo on todella kiinnostava, monisäikeinen ja vangitseva persoonallisuus, eikä pelkästään hänen ystäviensä mielestä.


    • tuttan

      Liekkö se nyt niin monimutkaistakaan. Monimutkaisempi kysymys mielestäni on kuinka Jumala on syntynyt? Hän on jokatapauksessa meidän yläpuolella. Pistän tähän tällaisen vanhan sananlaskun:" Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto."

      Me jokatapauksessa kuulutaan systeemiin, haluttiin tai ei, älyttiin tai ei. Minusta kannattaa ehkä enemminkin ajatella, että pärjää tässä systeemissä. "Mitä kuusta kuuleminen?" Eikö meidän tupasemme ole Jumalan juurella? Aika jänskä juttu tuli mieleeni tuosta kirjoituksestasi. Todellakin ihan kaikki kuuluu Jumalalle, Jumalan hallintavallan alla on todellakin niin hyvyys kuin pahuuskin.

      Itseasiassa langennut enkeli osaa olla aika hyödyllinenkin veikko. Siitä tiedämme koska kuljemme Jumalan suunnitelmissa. Jos langennut vihoittelee, ollaan oikealla tiellä, heh :-)

      Miksi ei lyönyt vain lyttyyn? Tuota olen itsekin joskus miettinyt ja tulin vähän siihen tulokseen, että Jumala haluaa antaa tulevalle kantahenkilökunnalleen selvän esimerkin, miten valtavan sitkeää on pahan vihamielisyys, kierous ja uho Jumalaa kohtaan. Jumala itse ei ole pahan kiusattavissa eikä Hän kiusaa ketään. Isä antaa ja katselee miten älyllisesti tuo hirvitys etenee menossaan. Ihan koska vaan hänet voidaan todellakin lyödä lyttyyn, mutta silloin jäisi näkemättä, jopa Lusiferille itselleen miten todellisen voimakas Kaikkivaltias on.

      Myöhempinä aikoina taivaan ihanuudessa asuessamme tiedämme sitten mitä kapina tuo tullessaan.

      Jumala antoi meille lain jota ei noudatettu, sille piti tehdä jotain. Jeesus oli ainoa turva. Minä otan vihasi Isä kantaakseni, menen heidän keskelleen, tuon sinulle paljon kansaa. Ihmisten uskottomuus oli pahoittanut Jumalan mielen, eikä hän tahtonut nähdä enää eläinten teurastusta. Jeesuksen veri korvasi sitten kaikki. Jokainen joka tulee minun tyköni, sanoo Jeesus, minä en heitä ulos.

      Paljon tulee kansaa taivaaseen, mutta vielä on tilaa vielä mahtuu.
      "Minä olen vannonut itseni kautta, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni on kaikkien polvien notkistuttava, minulle pitää jokaisen kielen vannoa valansa." ja vielä "Hänen luokseen tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan." (Jesaja 45:23-24)

      Mitä tuntemattomia, varsin tunnettuja. Raamatun lukeminen antaa lisää sisältöä Totuuden etsijälle.

      Hymykuoppa-terveisiä kesän alulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe