Kertokaa millaisia oireita teillä on ollut klamydiassa ja ovatko oireet olleet jatkuvia vain kenties välillä kadonneet ja tulleet taas takaisin. Olisin todella kiitollinen toisten kokemuksista ko. taudin suhteen!
Mitä oireita klamydiassa?
2
1340
Vastaukset
- joitain
Tartunta ja oireet
Klamydia tarttuu suojaamattomassa seksikontaktissa (emätinyhdynnöissä, suuseksissä, peräsuoliyhdynnöissä…) Suurin osa tartunnoista saadan kotimaassa ja suomalaiselta kumppanilta. Klamydian itämisaika on noin 1-3 viikkoa; ja suurin osa naisista ja suuri osa miehistä ei saa klamydiatartunnasta lainkaan oireita! Silti heille voi kehittyä pitkäaikainen klamydiatulehdus, joka hoitamattomana aiheuttaa naisille mm munatorvien arpeutumisen kautta lapsettomuutta. Oireisessa klamydiatulehduksessa miehillä esiintyy kipua, virtsankirvelyä, niukkaa vesimäistä tai limaista vuotoa virtsaputkesta. Naisille klamydia voi aiheuttaa kipua virtsatessa, tihentynyttä virtsaamistarvetta ja lisääntynyttä valkovuotoa. Klamydia voi aiheuttaa myös sisäsynnytinelinten tulehduksen, joka oireita ovat alavatsakipu, kuukautisvuotohäiriöt ja lämmönnousu.
Myöhäisoireet
Klamydia on salakavala sukupuolitauti, koska se voi esiintyä jopa vuosia täysin oireettomana ja silti aiheuttaa hankalia myöhäisoireita. Naisilla yleisimmät myöhäisoireet ovat edellä jo mainittu sisäsynnytinelinten tulehdus, ja kohdun seinämän- ja munasarjojen tulehdus. Nämä aiheuttavat munatorviin pysyviä vaurioita ja siten hedelmättömyyttä. Suomessa nykyään tehtävistä koeputkihedelmöityksistä noin puolet tehdään juuri klamydian seurauksena syntyneiden munatorvivaurioiden vuoksi. Miehille klamydia voi aiheuttaa lisäkivestulehduksia ja sekä naisille että miehillä klamydiatulehdus voi aiheuttaa niveltulehduksia.- Miaa-neito
No, mulla ei ollut mitään oireita, onneksi kuitenkin kävin varmuuden vuoksi testeissä. Naisilla tosiaan aika usein ei ole oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797