ZX kokemuksia?

kiinnostaa kovasti

Hei!

Kertokaapas minulle kokemuksianne Citroen ZX:stä. Kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset ovat erittäin tervetulleita, sillä auto on alkanut kiinnostamaan. Lähinnä minulla kyseeseen tulee farkku vm.95 ja siitä ylöspäin.

Kestääkö tekniikka? Ruostuuko helposti? Tuleeko helposti sähkövikoja? Millaiset ajo-ominaisuudet? Millainen kulutus on 1.8 litraisessa? Entä 1.4 litraisessa? Kertokaa kaikki autoon liittyvät asiat, mitä mieleenne tulee! Kiitos!

8

2613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citikisti

noita kaikkia vikoja tulee ranskanrapeisiin ja eritoten talvella saattaa öölit ruiskia ympäriinsä... mutta toisaalta sitikoilla on kiva ajaa, toi zx 1.8 jota olen joskus ajellu on tosi näppärä ja farkkuna käytännöllinen. Jos et hermostu ihan pienistä niin osta vaan. Plussaa on varma huoltohistoria. Citikat ei oo kaikkein pensapiheimpiä. Ajettavuudeltaan nautittavia.

• xgb

Nyt ollut sittari pari vuotta. Pieniä sähkövikoja: valoautomatiikka ei toimi, kaukolukitus ei toimi. Etuvaimentimet menee uusiin, löysät jouset. Pehmeä/mukava ajaa esim hiekalla ja hiljainen. Ei rämise. Kulutus noin 6,5-7,0. Kynnyskotelo oven etureunan kohdalta ruostuu, ei muuten. Pientä öljyvuotoa. Mutta edelleen hintansa väärti. Nyt mittarissa 230 000 km ja hyvin rullaa.

• timppa

Tyttöystävälllä ollut vuoden verran tuollainen.Ei ole pahemmin vikoja ollut,etualatukivarren etummainen pusla uusittu ja helmat laitettu kokonaan uusiksi(ruostetta). Aika "tasapaksu" ajaa verrattuna omaan kadettiin.

• joe

Oli tuollainen 1.4 Monaco Break -97, eli viimeisiä ennen Xsaraa. Pieni kulutus, mukava kyyti. Jos jotain negatiivistä hakee niin ovet ei aina pysyneet pakkasella kiinni, vasta kun sisällä oli lämmintä niin sitten pysyi. Ei siinä juuri valittamista ollut. Ajoin uudesta vajaan sataan tonniin asti. En sitten tiedä enempi ajetuista, mitä vikoja tulee. Ruostevikoja ei ollut ollenkaan. Tekniikka oli ok.

• TD kuski

Minulla on ZX TD, siis turbo diesel, ajettu nyt n. 420 tuhatta, kilometreihin nähden pelannut hienosti. Moottoriin ja voimansiirtoon ei ole tehty mitään remonttia, muutoin on etupyörän laakerit, iskunvaimentinen, käsijarruvaijerit, takaäänenvaimennin, jarrulevyt ( ja tietysti paloja)koiranluut ja alatukivarren puslat uusittu. Ruostetta ei ole ja auto pelaa ja antaa edelleen mukavan kyydin. Tosi halpoja kilometrejä olen ajanut.

• ääääääääääppppppppp

kkkkkkkkhhhhhhhhhhhhhuuuuuuu

• niin haluan kans tietoa citroen zx 1.4i
      96vm..laittakaa mailii.
      oon saanu ainoastaan negatiivista-.-
      kannattaako ostaa..
      jos vikoja..sähkö.
      huohotus.jousitus..
      kertokaa kuulumisa netti on sitä varten..
      [email protected]
      kaveri sano että on paksa.ei kannata.laittakaa mailii.en tiedä tosta mallista oikeen mitään..

• Anonyymi

Diesel koneet kai kestäviä ovat ja paljon ajettuja ja vähän vikoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe