Varas ajotunnin seittemältä aamuksi vaikka olis päivemmälläkin voinut, nyt pitää herätä kuudelta. Mitä sillä oikeen liikkuu mielessä ?
Typerä oppilas
17
2824
Vastaukset
- että mitä ehtii
Mistä tiedät, että miten toinen ehtii ajamaan päivemmälläkin?
Ei kai kukaan pakota tuollaista sopimaan. Voi sanoa, että "valitettavasti tuo ei käy, haluaisin nukkua pitempään".
Olen luullut, että autokoulut elävät asiakkaitten ehdoilla, eikä päinvastoin.- kuullut
tollo.
- Aikanaan
Kun itse olin autokoulussa, varasin 2 kertaa ajotunnin 7:mäksi. Kun oli täotä 8-16 (kysyin jopa kuudeksi, mutteivät suostuneet oli kuulemma oppilaat varanneet ajot, mutteivä ole saapuneet tunnille)
Itse kyllä saavuin ajoissa tunnille. - tarvitse
mennä nukkumaan välillä, koska kotiintuloaika ja valvominen menee näillä nuorilla muutenkin aamuun.(Ei koske kaikkia).
Ja ratin takana ollaan väsyneitä kuin ei ikään ois autoa nähnytkään. - sallitaan?
Itse kävin koulussa, jossa ma-to ajot alkoivat klo 9 ja pe klo 8. Aiemmista ajankohdista ei ollut edes puhetta. Muuttakaa käytäntöjä.
Heipähei!!Ja HUH!
Ootkohan nyt ihan ajan tasalla??
Ammattisi on palveluammatti, jolloin jos aiot pitää työpaikkasi ja vieläpä maineesi "hyvänä/kivana" opena, niin olis ehkä parempi suostua oppilaan ehtoihin.
Aatteleppa sitä, että miten paljon eri koulujen oppilaat keskustelevat keskenään opetuksesta ja vertailevat niitä keskenään.
Jos toinen saa positiivisen kuvan naapuriautokoulusta ja kokee itse saaneensa vähänkin negatiivistä, niin minnekkähän autokouluun esim. se sama oppilas menee suorittamaan kakkosvaihetta. Tai mitähän koulua se suosittelee kavereilleen???
Ko. ala on niin pieleen kilpailutettu, että jos tahdot hommasi jatkuvan, niin laita hyvä ystävä kello soimaan vähän aikaisemmin.
Nuoriso tosiaan keskustelee todella paljon kokemuksistaan eri autokouluissa ja sieltä se suurin mainos jollekin koululle pamahtaa.
Lehtimainoksilla ei vedetä kouluun kuin asiaan perehtymättömiä ihmisiä.
Leipuriksi älä rupea, jos meinaat alan vaihtoa. He tekevät sinullekin nurisematta aamusämpylät aamuyöstä.
TV. Yli 20 vuotta liikenneopena.Ja muissakin liikenteen palveluammateissa.- olet opettajana?
Siinä se kysymys taisi jo tullakkin! :) Esim. Helsinki, Vantaa, Oulu, Tampere, Jyväskylä.. ??
- ------
Aloitin autokoulun ennen kavereitani, paikkakunnallani on 5 autokoulua.
Ensiksi kysyin hinnat autokoiluilta joilta löytyi nettisivut ja sitä kautta puhelinnumero, kolmella autokoululla oli nettisivut.
Näillä kolmella autokoululla hinnat kuitenkin olivat suurinpiirtein samat, muutaman kymmenen euron hintaero korkeintaan.
Seuraavaksi tutkin nettisivuilta näiden kyseisten koulujen autovalikoimaa.. opettajista kun ei kyseisillä sivuilla kerottu mitään, autoja vaan kovasti mainostettiin. Tein sitten valinnan sen perusteella, missä tuntui olevan itseäni miellyttävimmät autot.
Kyseisen autokoulun käytyäni myös kaverit kävivät kyseisen autokoulun, kerrottuani heille kivoista opettajista ja autoista. Kyseinen autokoulu haki oppilaat ajotunnille sovitusta paikasta, esimerkiksi jos varasi aamu seitsemäksi ajotunnin, opettaja haki kotoa ja ajotunnin pystyi päättämään koululle, kun koulu alkoi kahdeksalta. Tai vastaavasti sai sovittua ajotunnin koulun päätteeksi, opettaja tuli hakemaan koululta ja ajotunnin sai lopettaa minne halusi.. esim kotiin tai kaupungille.
Kirjoitit, että mitähän sillä oikein liikkuu mielessä.
No sehän sulle on ihan sama. Pyöriköön siellä vaikka ihailu sinua kohtaan.. Sensijaan sinun mielessäsi pitäis jo silloin kuudelta rueta liikkumaan ajotunnin aihe, mitä aiot opettaa hänelle. Toki näet ajo-opetuskotista käydyt aiheet, mutta siihen aikaan aamusta monelta paikkakunnalta puuttuu aika tärkeä elementti, eli muu liikenne.
Koeta keksiä joku muu aihe ja tee oppilaasi tyytyväiseksi.
Tyytyväinen oppilas antaa sullekin hyvän mielen jatkaa päivää.- asiakas!
Asiakas määrää milloin hänelle sopii, ET SINÄ! Asiakas on aina oikeessa!
- vaan opettaja
EI oppilas ole typerä, vaan Sinä! Sinä olet typerä! Tottakai oppilas saa varata ajotunnin koska lystää! Hyvänen aika! Mitäs oot ammattis valinnu!!!!!!!!!!!!!!!
- ope2
Aamu-unisena en ikinä aloita töitä ennen klo.09.00.Illalla voi jatkaa pitempään.Teeriss on varmaa niitä yrittäjiä joka tekee töita la ja su,koska asiakas on aina oikeassa.Tietenkin jos jos työ on koko elämä,kivat sulle.
Sen verran olit oikeassa, että minulla OLI autokoulu parikymmentä vuotta. Mutta koska ala alettiin kilpailuttaa ihan perseelleen ja katteet piti repiä tekemällä jopa 16-tuntisia päiviä, niin älysin myydä koko lafkan.
Nyt teen vain free lanserina ko. hommia.
MUTTA olen vahvasti sitä mieltä, että liikenneopettajan työ täytyy olla kutsumus, muuten ei alalla kovin pitkään pärjää eikä viihdy.
- ja kolmas ope
on kyllä näin, että tällä palkkatasolla ei kyllä nousta kuudelta, eikä olla illalla myöhään.
Itse teen aivan pakolliset kuviot, enkä mitään muuta. Ja mulle on turha tulla puhumaan palvelusta, sitä saa mistä maksaa.
Ja minua ei yhtään häitse vaikka oppilaat loppuu, minä vaihdan silloin alaa, opettakoon yrittäjä sitten yksin, kouluahan ei kukaan osta.(Ja tämä kaikki ei ole missään nimessä oppilaitten vika).
Vaan ajokortin hinnat on päästetty alas ja siitä on vastuussa ainoastaan itse yrittäjät ja sitä mukaan myöskin palkat ovat alhaiset.
Yrittäjien on aivan turha täällä "isoitella", että eivät ottaisi tälläista töihin(ellei maksa kunnon palkkaa) koska tilanne alkaa kääntyä siihen, että ei ole mistä ottaa opettajia.
Vanhemmat opettajat ovat viisastuneet ja vaihtavat alaa ja uudet opettajat eivät pysy alalla, kun huomaavat palkkatason ja pitkät päivät.
Puolivuotta tuntui riittävän eräällekkin uudelle opettajalle jonka kanssa keskustelin ja syynä juuri yllä mainitut asiat.- hahhaha
Sain kyllä päivän parhaat naurut :D Siis asiahan on niin, että sinä voit kaikessa rauhassa vaihtaa alaa! Ja toisekseen, se menee just niin että ASIAKAS eli oppilas saa itse kyllä päättää millon ajotunnit ottaa! Jos autokoulu esim. aukee kuudelta ja oppilas haluaa sillon ajaan ni se olet Sinä joka nouset ylös ja kipität autokoululle! Olet palveluammatissa!
Ja jos oppilas ei oo tyytyväinen, se kertoo asiasta eteenpäin. Kai sinä nyt markkinoinnin 3/11 -säännön tiedät! Hu - laatumiehen biorytmi
hahhaha kirjoitti:
Sain kyllä päivän parhaat naurut :D Siis asiahan on niin, että sinä voit kaikessa rauhassa vaihtaa alaa! Ja toisekseen, se menee just niin että ASIAKAS eli oppilas saa itse kyllä päättää millon ajotunnit ottaa! Jos autokoulu esim. aukee kuudelta ja oppilas haluaa sillon ajaan ni se olet Sinä joka nouset ylös ja kipität autokoululle! Olet palveluammatissa!
Ja jos oppilas ei oo tyytyväinen, se kertoo asiasta eteenpäin. Kai sinä nyt markkinoinnin 3/11 -säännön tiedät! Huma-to aloitan klo 11.00 ja lopetan 19.00
perjantaina 8-14.00 max 16.00
on firmassa onneksi niitä aamuvirkkujakin onneks
työaika sopii minulle kuin nakutettu, ja jos joku haluaa ajaa kanssani klo 7.00, niin hän saa ihan vapaasti haluta. - ja kolmas ope
hahhaha kirjoitti:
Ja jos oppilas ei oo tyytyväinen, se kertoo asiasta eteenpäin. Kai sinä nyt markkinoinnin 3/11 -säännön tiedät! Hueipä tällä kokemuksella...En ole autokoulun kanssa naimisissa.
Taitaa totuus tuntua haikealta jos ei pääse eroon yrityksestä.
Sitä saa mistä maksaa.
Ilmaiseksi työskentelevät opettajat on loppuva luonnonvara.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593275Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971020- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835