Mikä...

Karppa

...kreationisteja vaivaa. Onko täysin mahdotonta puhua näistä asioista sivistyneesti ja ilman nimittelyä?

Öbaut jokainen viesti täällä on kirjoitettu suu vaahdossa, raivon vallassa. Nimitellään ihmisiä evouskovaisiksi (vaikka evoluutio ei kuulu millään tavalla uskontoon tai täytä uskonto määritelmän vaatimuksia). Myös pistää ihmetyttämään ihmeellinen uhkailu ja ihmisten haukkuminen apinoiksi ja marakateiksi.

Ehkä suurin ihmetyksen aihe on outo oletus, että on jokin ateistien salaliitto (tai että tiedemiehet kaikki valehtelevat ja sepittävät löydöksiään), joka hallitsisi tiedemaailmassa. Eikö suurin osa tiedemiehistäkin ole kristittyjä?

5

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enenmmän minua ärsyttää tuo, että ensin esitetään suurella itsevarmuudella ja julistuksella jokin väite, sitten perustellaan se väite vääräksi.

Nyt on pari vaihtoehtoa:

a)Aloitetaan jankkaaminen ja toinen osapuoli esittää saman väitteen uudestaan hieman toisilla sanoilla ja tuo olisi se perustelu
      b)Aloitetaan keksimään päästä sopivia hypoteettisia malleja tärkeisiin kysymyksiin
      c)Kierretään alkuperäinen isompi kysymys esittämällä omia hieman asian vierestä olevia kysymyksiä mitenkään osoittamatta, että kysymykset olisivat jotenkin oleellisia.
      d)Kun väite on perusteltu vääräksi, niin väitteen esittäjä ei ota mitään kantaa, on hetken hiljaa ja pian (tod. näk. eri threadissa) tämä julistaa, että asia on yhä ongelmallinen eikä ole tullut vastausta..

• mutta eihän näiltä keskusteluilta voi paljon muutakaan odottaa kun luomiseen uskova osapuoli on niin selvästi altavastaajana.

Maailman tutkiminen ID-teorian avulla on vähän sama kuin että arkeologisia kaivauksia johdettaisiin da Vinci koodi-kirjan avulla ;)

• hörhö

"Eikö suurin osa tiedemiehistäkin ole kristittyjä? "

Tiedätkö eron Kristitty Ja Uskossa oleva Kristitty. Suurin osa maailman Kristityistä eivät ole uskossa. Luulen että sinäkin sanot joskus olevasi Kristitty, mutta luulen että se ei merkitse sinulle kovinkaan paljon :) Voinen väittää , että jos esität kysymyksen keneltä tahansa näistä tutkijoista Uskovatko he Jumalaan saat kielteisen vastauksen tai muuta epämääräistä mutinaa :) Anteeksi jos olen väärässä.

ja kyllä Kressuja löytyy myös ystävällisiäkin.. niin kuin mitä tahansa muita ihmisiä. mutta kun näitä juttuja lukee huomaa kyllä että suurin osa on vaan täällä juuri suu vaahdossa höyryämässä. :)

• hörhö

• J...J

"Nimitellään ihmisiä evouskovaisiksi (vaikka evoluutio ei kuulu millään tavalla uskontoon tai täytä uskonto määritelmän vaatimuksia)."

Eikö ole mielenkiintoista kuinka uskovaiset yrittävät halventaa evoluutioteoriaa vertaamalla sitä uskontoon. Mitä se kertoo uskonnoista itsestään??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      303
      4575
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      112
      4087
    3. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      210
      2482
    4. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      100
      2101
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      38
      1726
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      30
      1324
    7. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1269
    8. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      1
      1269
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      49
      1224
    10. entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin

että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä
      Sinkut
      145
      982
    Aihe