Törkeää käytöstä

Kyylä

Jos sinä siellä olisit ollut 10 v sitten rakastunut johonkin naiseen, saanut hänen kanssaan lapsen ja sitten *poks* akka katoaa jonnekin... Niin käyttäytyisitkö näin kun hän ilmestyisi takaisin:

- et vaivaudu hakemaan häntä kotiin
- jos hän ilmestyy kotiovelle notkumaan, suurinpiirtein työnnät hänet katuojaan
- jos hän vielä kehtaa mussuttaa jostain kakaransa tapaamisesta, isket lähestymiskiellon nokan eteen

Mikähän se semmoinen oikeus olisi ja missä maassa joka ei olisi tuon kaltoin kohdellun kumppanisi puolella?! Ja missä maassa uudempi avioliitto automaattisesti kumoaa sen aiemman, jos näin olisi niin aika moni ihminen olisi ihmeissään kun yhtäkkiä siipalla olisi uusi puoliso ja sinä saisit lähteä kilometritehtaalle.

Miten sinä toimisit tuommoisessa tapauksessa, jos olisit

a) se kadonnut ja palaava
b) se jäljellejäänyt ja uuden nainut

???

6

2275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsoja

      Toiset odottaa vaikka loppuikänsä,jos rakas katoaa eikä tule takaisin.He pitävät toivoa yllä loppuun asti.Toiset taas jatkavat elämäänsä.Jos se kadonnut tuleekin vuosien jälkeen takaisin,ei kait hän voi olettaa,että kaikki on ennallaan.Eikä ainakaan voi ruveta vaatimaan mitään.Eri asia on jos kadonnut on joku muu kuin puoliso.

      • Kyyliö

        ...voi vaatia niin; luulisi vain että jos sitä 10 v sitten on jotakuta rakastanut, edes avittaa tätä uuden elämän alkuun. Antaisi vaikka pienen pesämunan että hommaa tuolla asunto itsellesi. Kyseinen nainenhan oli kadotessaan ollut opiskelija, kun taas ukko"kulta" on varmaankin jo kerännyt 10 v aikana hyvät fyrkat jostain duunista.

        Onneksi tv-sarjat on vaan sarjoja... :P Mutta tulee aina mieleen joku "Odyssey 5" joka oli jotenkin niin hemmetin fiksu sarja. Homma rullasi ja ihmiset eivät jääneet jaanaamaan jonninjoutavia. Kaikissa muissa amerikkalaisissa sarjoissa henkilöhahmot ovat aina tyhmiä kuin saappaat...


    • kaunari

      ei muista edes enää brookea kun se taylyr on noussut kuolleista...

    • tottakai

      minä olisin heittäny nykyisen vaimoni kuuseen ja hakenu sen kadonneen kotiin. kivaa ois ku vaimoke ois samassa kunnossa ku 10v sitten

    • acmer

      Jospa se naikkonen on julistettu kuolleeksi kymmenessä vuodessa. Tietenkään kuolleen kanssa ei voi olla aviossa ja eipä siinä sitten mitään. Uutta naimista vaan. Mies on surrut ja psykologit käynyt niin tuskin ainakaan ihan heti ottaa suurella vaivalla unohtamaansa vaimoa takasin.

    • duudeli

      Helppo se on miettiä että kadoksista tuleva nainen on tietenkin väärin kohdeltu, ja mies on kauhea ihminen. Mutta tosielämässä, mieti sitä että olet tämän miehen "UUSI" vaimo. Vaimo joka on ollut tämän miehen vaimo jo 10 vuotta! Sitten sieltä tulee yhtäkkiä kymmenen vuoden takainen vaimo oven taakse. Mies sanoisi sinulle, että "sori mun vanha vaimo tuli takas, lähe kälppimää". Niin, ja? Kyllä mies teki mun mielestä oikein, vaikka olisi voinnut vähän ystävällisemmin sen tehä. Mutta kun lapsikaan ei muista äitiään ollenkaan ja pitää uutta naista äitinään, niin nuorelle se olisi kuitenkin aika shokki, ja vanhempien pitäisi kertoa valehdelleensa tälle koko ajan. Ei se houkuttele eihän?

      Sitä paitsi, Jos tämä vanha vaimo ja mies olivat aikoinaan samaa ikäluokkaa, eivät he ole enään. Kyllä kaikki on mielestäni paremmin näin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe