Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äitini

hylkäsi

minut alle kouluikäisenä. Asuin kukauden yksin ennenkun sosiaaliviranomaiset heräs.
En tiedä kumpi oli pahempaa tämä hylkääminen vai tuleva äitipuoli.
Itse olen yhden lapsen äiti.
Usein katselen lastani ajattelen miten joku voi
hylätä lapsensa.
En vieläkään tunne äitienpäivää omakseni...kyyneleet valuvat silmistäni lopetan tähän.

8

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EllenIce

      Anna omalle äidillesi Anteeksi,
      hänkin oli vain ihminen.

      • yks äiti

        Kävi vaan jotenkin pahasti silmään tämä tekstisi, että anna omalle äidillesi Anteeksi, hänkin oli vain ihminen.


        Kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi, vaikka kyseessä olisikin oma äiti.

        Jokaisen asian voi aikaa myöten jättää omaan arvoonsa ,jopa mm. oman äidin joka ei ole välttämättä ollut täydellinen (täydellisyys käsitteestäkin jokaisella varmasti omat mielipiteensä).

        On hyvä yrittää jatkaa elämäänsä vastoinkäymisistä huolimatta ja tulla vastoinkäymisistä vahvemmaksi mm. siitä että ei anna vaikuttaa esim. oman äitinsä omaan elämään millään negatiivisella tavalla, vaikka on ollut millanen äiti tahansa.

        Eli toivonmukaan ei kukaan vaadi kenenkään antamaan anteeksi, jos siihen ei ole aihetta toisen kannalta ollenkaan. Kukaan meistä ei tiedä mikä kenenkin tuska on.


      • EllenIce
        yks äiti kirjoitti:

        Kävi vaan jotenkin pahasti silmään tämä tekstisi, että anna omalle äidillesi Anteeksi, hänkin oli vain ihminen.


        Kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi, vaikka kyseessä olisikin oma äiti.

        Jokaisen asian voi aikaa myöten jättää omaan arvoonsa ,jopa mm. oman äidin joka ei ole välttämättä ollut täydellinen (täydellisyys käsitteestäkin jokaisella varmasti omat mielipiteensä).

        On hyvä yrittää jatkaa elämäänsä vastoinkäymisistä huolimatta ja tulla vastoinkäymisistä vahvemmaksi mm. siitä että ei anna vaikuttaa esim. oman äitinsä omaan elämään millään negatiivisella tavalla, vaikka on ollut millanen äiti tahansa.

        Eli toivonmukaan ei kukaan vaadi kenenkään antamaan anteeksi, jos siihen ei ole aihetta toisen kannalta ollenkaan. Kukaan meistä ei tiedä mikä kenenkin tuska on.

        Minusta anteeksi antaminen vapauttaa ihmisen kokemastaan tuskasta paljon paremmin kuin negatiivisten asioiden kantaminen sydämessä.

        Anteeksi, se on vain minun mielipiteeni.


      • kokemuksensa kullakin
        EllenIce kirjoitti:

        Minusta anteeksi antaminen vapauttaa ihmisen kokemastaan tuskasta paljon paremmin kuin negatiivisten asioiden kantaminen sydämessä.

        Anteeksi, se on vain minun mielipiteeni.

        Niin, minun äskeinen mielipiteeni perustui omaan mäkemykseeni.

        Tapansa kullakin selviytyä vastoinkäymisistänsä. Pääasiahan on mennä kumminkin eteäpäin, eikä tuhlata koko elämäänsä turhaan asioitten miettimiseen, jotka ei miettimällä muutu mihinkään.

        Minusta kumminkin elämässään ja vastoikäymisistä pääsee eteäpäin, ilman että antaisi anteeksi ihmisille , joka on tehnyt pienen ihmisen aikuisuuteen asti ,jopa loppuelämän elämästä todella vaikean.

        Tilanteen ns. nollaaminen auttaa ja sitten kannattaa miettii , että mitä haluaa loppuelämältään. Haluuko olla menneisyytensä vanki, vai paremman arvoinen ajatellen tuleisuutta itsensä kannalta ja vain itsensä kannalta.

        Tämä on oma mielipiteeni ja hyvin olen selvinnyt tällä ajattelutavalla eteäpäin elämässäni.
        Parempi vaan jättää omaan arvoonsa pahan tekijät ilman anteeksi antoja (vaikka olisi oma äiti).

        Tiedostamatta voi joutua vastoinkäymisistänsä ns. lyödyksi, isompi riski jatkossakin samoin loppuelämää ajatellen käy useimmiten niin.
        Eihän sitä opi pitää puoliansa, jos anteeksi jokaiselta loukkaajalta itse pyytää .


      • EllenIce
        kokemuksensa kullakin kirjoitti:

        Niin, minun äskeinen mielipiteeni perustui omaan mäkemykseeni.

        Tapansa kullakin selviytyä vastoinkäymisistänsä. Pääasiahan on mennä kumminkin eteäpäin, eikä tuhlata koko elämäänsä turhaan asioitten miettimiseen, jotka ei miettimällä muutu mihinkään.

        Minusta kumminkin elämässään ja vastoikäymisistä pääsee eteäpäin, ilman että antaisi anteeksi ihmisille , joka on tehnyt pienen ihmisen aikuisuuteen asti ,jopa loppuelämän elämästä todella vaikean.

        Tilanteen ns. nollaaminen auttaa ja sitten kannattaa miettii , että mitä haluaa loppuelämältään. Haluuko olla menneisyytensä vanki, vai paremman arvoinen ajatellen tuleisuutta itsensä kannalta ja vain itsensä kannalta.

        Tämä on oma mielipiteeni ja hyvin olen selvinnyt tällä ajattelutavalla eteäpäin elämässäni.
        Parempi vaan jättää omaan arvoonsa pahan tekijät ilman anteeksi antoja (vaikka olisi oma äiti).

        Tiedostamatta voi joutua vastoinkäymisistänsä ns. lyödyksi, isompi riski jatkossakin samoin loppuelämää ajatellen käy useimmiten niin.
        Eihän sitä opi pitää puoliansa, jos anteeksi jokaiselta loukkaajalta itse pyytää .

        antaa anteeksi.

        Ymmärrän kantasi, jokaisella on omat selviytymiskeinonsa.


      • riippuu
        EllenIce kirjoitti:

        antaa anteeksi.

        Ymmärrän kantasi, jokaisella on omat selviytymiskeinonsa.

        teoista ,mitä mahdollisesti anteeksi saaja on tehnyt. (on niin laaja käsite, mikä on ns.täydellisen (äidin)ihmisen kriteeri.

        Esim. mm.. heitteellejättö ja hyväksikäytöt on jo niin rankkoja juttuja...että siinä varmaan moni miettisi jo toisen kerran anteeksi antoja.

        Virheitä voi olla harkittuja, tarkoituksellisesti, isoja ,pieniä ,tahallisia...ja puhtaita vahinkoja.

        Ne jotka syyllistyy mm.heitteellejättöön, niin kyllä täytyy ihmetellä, että miksi edes pitäisi edes harkita, saati antaa moinen anteeksi.

        Jos joku nyt selviää vastaavanlaisesta tilanteesta anteeksiannolla tekijälle, niin onnea vaan matkaan.
        Jotenkin se ajatus vaan edelleenkin tuntuu niin oman arvon alentamiselta ja vastaiselta.
        Minusta se toinen osapuoli ei ole sen arvoinen, että moista anteeksiantoa pitäisi edes harkita.


      • EllenIce
        riippuu kirjoitti:

        teoista ,mitä mahdollisesti anteeksi saaja on tehnyt. (on niin laaja käsite, mikä on ns.täydellisen (äidin)ihmisen kriteeri.

        Esim. mm.. heitteellejättö ja hyväksikäytöt on jo niin rankkoja juttuja...että siinä varmaan moni miettisi jo toisen kerran anteeksi antoja.

        Virheitä voi olla harkittuja, tarkoituksellisesti, isoja ,pieniä ,tahallisia...ja puhtaita vahinkoja.

        Ne jotka syyllistyy mm.heitteellejättöön, niin kyllä täytyy ihmetellä, että miksi edes pitäisi edes harkita, saati antaa moinen anteeksi.

        Jos joku nyt selviää vastaavanlaisesta tilanteesta anteeksiannolla tekijälle, niin onnea vaan matkaan.
        Jotenkin se ajatus vaan edelleenkin tuntuu niin oman arvon alentamiselta ja vastaiselta.
        Minusta se toinen osapuoli ei ole sen arvoinen, että moista anteeksiantoa pitäisi edes harkita.

        Parhaiten mielestäni pystyy unohtamaan toisten virheet,
        kun antaa anteeksi heille, vaikka olisi tapahtunut mitä tahansa.

        Emme voi kantaa toisten vääriä tekoja sydämellämme pitkään;

        Vihan on annettava laskeutua, muuten se rikkoo meissäkin jotain.

        Ymmärrän Sinun kantasi, hyvinkin.


        Minä vain siedän pahuutta, julmuutta ja vääryyttä paremmin, jos annan anteeksi ihmiselle sen että hän on tehnyt väärin. Jotenkin se tekee MINUN oloni paremmaksi, puhtaammaksi. Jos joku toinen tekee väärin, miksi minun pitäisi lainata aivojani hänen julmuuksilleen.

        Eikä aina Anteeksi Antoa Tarvitsekaan; paha ihminen tekee oman elämänsä maanpäälliseksi helvetiksi; jota en ainakaan kadehdi... saati sääli. Paha saa aina palkkansa, näin uskon. Ennemmin tai myöhemmin.... =/

        Edelleen ... ymmärrän kantasi, en ole mielipiteitäsi vastaan; katsomme asiaa vain eri kulmilta; hyvä niin.

        Hyvää yötä :D


    • äitini vai hirviö

      ,(niin hirviökin oletettavasti olisi ollut inhimillisempi).




      Sulla kyl on kans rankkaa ollu.


      Äitienpäivä on monille tosi rankkaa aikaa ja itellä nyt eka äitienpäivä, kun näin pitkälle olen pärjännyt ilman itkuja :D
      Eli oppi ja ikä kaikki.


      Voimia sinulle!
      Voimia ja tsemppiä myös kaikille joille tämä päivä on rankka!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe