Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äitienpäivää

nelinkertainen mamma

Taidan olla omituinen otus, kun en äitienpäivästä välitä; en kaupallisuudesta enkä ylistämällä alistamisesta. Minä olen minä äitienpäivänä ja muulloin. Ja lasteni äiti ihan jokainen päivä elämäni loppuun saakka.

Tämä päivä on ollut päivä siinä missä muutkin päivät. Olen laittanut ruokaa, siivonnut, hoitanut lapsia ja pyykännyt. Iso osa päivästä kului risusavotassa. :D Sain toki aamulla kolmen isomman lapsen askartelemat, hellyttävät kortit laulun kera. Mies keitti kahvit ja oli leiponutkin pientä suolapalaa, kun meillä äiti ei kakkuja syö. Mieheltä sain lahjaksi levyn, josta hän tiesi minun pitävän.

Mieheni inhoaa kaikenlaista "pakkojuhlimista" yhtä paljon kuin minäkin. Lasten vuoksi nämäkin päivät jotenkin huomioidaan. Mies vie minut usein syömään tai elokuviin ja ostaa kukkiakin, mutta mieluummin muulloin kuin "virallisina kukanostopäivinä". Hänestä on mukava yllättää; viimeksi sain kauniin ruusun kirjan ja ruusun päivänä, kun en edes muistanut sellaista päivää. =)

Äidille ja anopille toimitin kukat, lahjat ja kortit, vaikka en tänään ehtinytkään kyläilemään. Lapset piirtävät kortit molemmille mummoilleen ja anopin lahjasta huolehdin, koska mies ei sitä tee. Minä en ertyisemmin pidä anopistani, mutta toimeen tullaan ja olen hänelle kiitoksen velkaa; ilman häntä minulla ei olisi miestäni eikä myöskään näitä lapsia.

Suukkoja, halauksia ja mukavia sanoja (arkisen mekastuksen ja riitelynkin keskellä) meillä onneksi riittää ihan jokaiselle päivälle! =)

Onnellista äitienpäiväiltaa ihan jokaiselle äidille!!!

1

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahden äiti

      Hei!

      Ymmärrän ajatuksesi, ettei äitienpäivästä tehtäisi liian materialistista. Ja todella ihanaa, että miehesi huomioi sinua tuolla tavoin muutenkin... Ehkä itsekin olisin ollut tyytyväinen äitienpäivääni, jos minuakin huomioitaisiin tuolla tavoin. Mutta ei niin ei...Mietin, että jos ei muutenkaan huomioi, niin miksei sitten edes äitienpäivänä, kun tosiaan sitä ei ainakaan voi olla unohtamatta, mainokset pitävät siitä huolen.

      Lahjatta, kakutta, kukitta jäänyt äiti :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe