Laatuaika, mitä se on?

BadMyntton

Kun sanotaan, että vietetään laatuaikaa, niin mitä sillä käsitetään? Eikö kaikki aika voisi olla laatuaikaa vai onko se jotenkin niin erilaista, kuin muu aika? Itse olen miettinyt, että jos nauttii elämästä, niin jokainen hetki on laatuaikaa.

27

4880

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Februari

      ja itsekeskeisten ihmisten keksintöä.

      Jos 51 viikkoa vuodessa laiminlyö perhettään, niin se yksi "lomaviikko" ei todellakaan ole laatuaikaa kenellekään.

      Arjessa eläminen ja välittäminen muista on elämää. :D

      • Pikku.musta

        aina on "poissa"vaikka olisi paikalla niin ei sitä sitten viikossa korvata.Toisaalta laatuaika voi olla sitäkin että minäkin saan tenavista pari tuntia omaa aikaa ja lähden vaikka ostoksille tai katselemaan lähinnä kauppoihin,ei sekään ole laatua että aina on kotona ja tympiintyy siihen =)Ei siinäkään jaksa kovin loisteliaan mukava olla.


    • Taikis

      on termi, jota käytetään puolustus-sanana ja jolla paikkaillaan huonoa omaatuntoakin :D

    • ajan tiivistelmä

      En usko koko laatuaikaan. Tulee mieleen, että sitä vietetään niin että joka solulla pitää tiedostaa koko ajan että 'Tää on nyt laatuaikaa'.Onko laatuaika niinkuin sairaalan vierailuaika. Kaikkia termejä ne keksii. Siis jos se ymmärretään niin, ettei vaan löhötä sohvalla. Eikö sitten sohvalla voi viettää laatuaikaa?

    • Ak:n lapio

      Kun täälläkin voidan kuseskella pari päivää.

      • *pärskii*

        mun caffeet meni väärään kurkkuun


    • Lempiystävä

      kun alkaa nukuttaa, uni painaa silmiä ja haluaisi olla vielä mukana. Mutta kun ei voi kun nukuttaa. Hipsuttelee kylpyhuoneeseen, vetää yöppärit päälleen, vetää päiväpeiton sängyltään, siirtää peittonkulmaa syrjään sen verran että mahtuu väliin. Pöyhii tyynyn poskeen ja niskaan sopivaksi, vetää peiton päälleen. Ottaa tutun ja turvallisen kylkiasennon, oikea polvi koukussa vasen ja oikea käsi hieman ristissä rinnalla kuin pehmolelua halaten. Alkaa ajatella mukavia ajatuksia jotka jää hetki hetkeltä lyhyemmäksi kunnes unohtaa mitä ajatteli ja alitajunta alkaa täytää mielen ............ ja hups, onkin aamu.

      • pestä

        hampaat ja nassun


      • Lempiystävä
        pestä kirjoitti:

        hampaat ja nassun

        hampaat lasiin, tarkistaa, että naama on ......

        sori, unhotui mainita illalla :)


    • SimStim

      En noita kaikkia vastauksia kerint lukemaan, mut...

      Olen kuullut tuota sanaa käytettävän pääasiassa jenkkilässä ja siellä se oli tarkoitti seksiä puolison kanssa, ainakin niissä asian yhteyksissä joissa sen kuulin...

      • Puhurix

        siitä, että jenkit nyt ei koskaan puhu asiasta oikealla nimellä. Niitten on aina keksittävä joku eufenismi. Will you sleep with me? Siis kysyiskö joku suomalaismies naiselta, et viittiks tulla nukkumaan mun kanssa? Ainakin se sit kirjaimellisesti tarkottais nukkumista eikä mitään aktiivisempaa toimintaa.


      • SimStim
        Puhurix kirjoitti:

        siitä, että jenkit nyt ei koskaan puhu asiasta oikealla nimellä. Niitten on aina keksittävä joku eufenismi. Will you sleep with me? Siis kysyiskö joku suomalaismies naiselta, et viittiks tulla nukkumaan mun kanssa? Ainakin se sit kirjaimellisesti tarkottais nukkumista eikä mitään aktiivisempaa toimintaa.

        toimii :)

        Olen saanut kutsun nukkua naisen kanssa ja menin sinne nukkumaan :D
        Kivaa oli nukkua lähekkäin.


      • Puhurix
        SimStim kirjoitti:

        toimii :)

        Olen saanut kutsun nukkua naisen kanssa ja menin sinne nukkumaan :D
        Kivaa oli nukkua lähekkäin.

        se on kivaa, mut jenkkilässä ne harvemmin menee nukkumaan noin sanoessaan. Mä en käsitä sitä.


    • merliNi

      tämänhetken villitys:)

      Laatuaika on aina sillon kun on kivaa ja muillakin on kivaa:)

      Ois aika kamalaa, jos pitäis päivyriinkiin kirjoittaa...keskiviikko 17.toukokuuta klo 16.00 laatuaika 2h..:D

      Pisti miettimään..ihmiset on aika kiukkuisen ja kiireisen oloisia kaikkialla, onkohan niillä kiire viettämään sitä laatuaikaa ja pitääkös sitä viettää vaan kotisalla?

      • täälläkin

        ihmiset on muuttuneet kiukkuisemmiksi :((((


      • luultavasti

        aivan sekundaa? :)


      • merliNi
        täälläkin kirjoitti:

        ihmiset on muuttuneet kiukkuisemmiksi :((((

        Siihen vois auttaa sellanen keino, että jos oikein kaikki mättää niin ei aukasis konetta ollenkaan.Itse ainakin menen purkamaan pahaa tuultani muualle:)

        Kun nyt puhutaan tuosta ns."laatuajasta", niin täytyy sanoa että olen viettänyt sellaista myös näissä keskusteluissa, elikkäs mukavaa on ollut:))


      • merliNi
        luultavasti kirjoitti:

        aivan sekundaa? :)

        no, on kivaa aikaa ja ei niin kivaa aikaa:))


    • kiireistä että

      laatuaikaa voi viettää monella tavalla.Tehdä yhdessä perheen kanssa jotain että tuntuu mukavalle kaikista.Puolison kanssa kaksistaan helliä toisia,käydä yksin vaikka saunassa jne.Lista on loputon. =)

      • Februari

        niin ei sanota, että oi kuinka ihanaa laatuaikaa me nyt vietämme. Sitä ollaan ja nautitaan ajattelematta asiaa. :)

        Siinä vaiheessa, kun ihminen sanoo muille menevänsä viettämään perheen / puolison kanssa laatuaikaa, niin ollaan heikoilla jäillä. Ei etukäteen voi tietää mitä tulee tapahtumaan.

        Pakkojuhlintaa / pakkohauskaa *plääh*
        Sanana laatuaika on ärsyttävä...

        Elämästä pitäisi nauttia hetki kerrallaan sen enempää etukäteen miettimättä. Todeta voi, että nyt mä nautin tästä...:o)


      • sanoakkaan
        Februari kirjoitti:

        niin ei sanota, että oi kuinka ihanaa laatuaikaa me nyt vietämme. Sitä ollaan ja nautitaan ajattelematta asiaa. :)

        Siinä vaiheessa, kun ihminen sanoo muille menevänsä viettämään perheen / puolison kanssa laatuaikaa, niin ollaan heikoilla jäillä. Ei etukäteen voi tietää mitä tulee tapahtumaan.

        Pakkojuhlintaa / pakkohauskaa *plääh*
        Sanana laatuaika on ärsyttävä...

        Elämästä pitäisi nauttia hetki kerrallaan sen enempää etukäteen miettimättä. Todeta voi, että nyt mä nautin tästä...:o)

        Koen sen ihan sisäisesti kenellekkään siitä sanomatta.Koen tällaisia eri hetkiä tällaisena koska olen tosiaan niin kiireinen nykyään.


    • SikurLiina

      ..ei niin pienintäkään käsitystä,mitä tuolla tarkoitetaan. Pyrkimyksenäni on enemmänkin elää laadukkaasti (höh,mikä sana). Seurailen toisinaan tuota doktori Philliä.Hän kun käski tarttua airoihin ja soutaa sinne päin,mihin haluaa mennäkin.
      Toisinaan on kuitenkin kiva antaa veneen lipua itsekseen ja heittäytyä aaltojen vietäväksi.

      • kebulix

        Laatuakin on monensorttista, miksei laatuaikaakin...


    • Anonyymi

      Saatanan hyvin sanottu

    • Anonyymi

      ”Ihan mahottomat”, arvioi savolaismies, kun laulaja Samantha Fox vieraili Nilsiässä vuonna 1987.

    • Anonyymi

      Pyhitettyä aikaa kaikesta erotettuna. Teippiä ei tarvita.

    • Anonyymi

      Mun laatuaika on kum istun vessunpöntöllä paskoen, ja lujen Tekniikan Maalimaa. Kossupullo viäressä. Muija duunissa. Vesipäät huostaanotossa.
      Villu mää oom onnellinen.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe