Laatuaika, mitä se on?

BadMyntton

Kun sanotaan, että vietetään laatuaikaa, niin mitä sillä käsitetään? Eikö kaikki aika voisi olla laatuaikaa vai onko se jotenkin niin erilaista, kuin muu aika? Itse olen miettinyt, että jos nauttii elämästä, niin jokainen hetki on laatuaikaa.

27

5229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Februari

ja itsekeskeisten ihmisten keksintöä.

Jos 51 viikkoa vuodessa laiminlyö perhettään, niin se yksi "lomaviikko" ei todellakaan ole laatuaikaa kenellekään.

Arjessa eläminen ja välittäminen muista on elämää. :D

• Pikku.musta

aina on "poissa"vaikka olisi paikalla niin ei sitä sitten viikossa korvata.Toisaalta laatuaika voi olla sitäkin että minäkin saan tenavista pari tuntia omaa aikaa ja lähden vaikka ostoksille tai katselemaan lähinnä kauppoihin,ei sekään ole laatua että aina on kotona ja tympiintyy siihen =)Ei siinäkään jaksa kovin loisteliaan mukava olla.

• Taikis

on termi, jota käytetään puolustus-sanana ja jolla paikkaillaan huonoa omaatuntoakin :D

• ajan tiivistelmä

En usko koko laatuaikaan. Tulee mieleen, että sitä vietetään niin että joka solulla pitää tiedostaa koko ajan että 'Tää on nyt laatuaikaa'.Onko laatuaika niinkuin sairaalan vierailuaika. Kaikkia termejä ne keksii. Siis jos se ymmärretään niin, ettei vaan löhötä sohvalla. Eikö sitten sohvalla voi viettää laatuaikaa?

• Ak:n lapio

Kun täälläkin voidan kuseskella pari päivää.

• *pärskii*

mun caffeet meni väärään kurkkuun

• Lempiystävä

kun alkaa nukuttaa, uni painaa silmiä ja haluaisi olla vielä mukana. Mutta kun ei voi kun nukuttaa. Hipsuttelee kylpyhuoneeseen, vetää yöppärit päälleen, vetää päiväpeiton sängyltään, siirtää peittonkulmaa syrjään sen verran että mahtuu väliin. Pöyhii tyynyn poskeen ja niskaan sopivaksi, vetää peiton päälleen. Ottaa tutun ja turvallisen kylkiasennon, oikea polvi koukussa vasen ja oikea käsi hieman ristissä rinnalla kuin pehmolelua halaten. Alkaa ajatella mukavia ajatuksia jotka jää hetki hetkeltä lyhyemmäksi kunnes unohtaa mitä ajatteli ja alitajunta alkaa täytää mielen ............ ja hups, onkin aamu.

• pestä

hampaat ja nassun

• Lempiystävä
        pestä kirjoitti:

hampaat ja nassun

hampaat lasiin, tarkistaa, että naama on ......

sori, unhotui mainita illalla :)

• SimStim

En noita kaikkia vastauksia kerint lukemaan, mut...

Olen kuullut tuota sanaa käytettävän pääasiassa jenkkilässä ja siellä se oli tarkoitti seksiä puolison kanssa, ainakin niissä asian yhteyksissä joissa sen kuulin...

• Puhurix

siitä, että jenkit nyt ei koskaan puhu asiasta oikealla nimellä. Niitten on aina keksittävä joku eufenismi. Will you sleep with me? Siis kysyiskö joku suomalaismies naiselta, et viittiks tulla nukkumaan mun kanssa? Ainakin se sit kirjaimellisesti tarkottais nukkumista eikä mitään aktiivisempaa toimintaa.

• SimStim
        Puhurix kirjoitti:

siitä, että jenkit nyt ei koskaan puhu asiasta oikealla nimellä. Niitten on aina keksittävä joku eufenismi. Will you sleep with me? Siis kysyiskö joku suomalaismies naiselta, et viittiks tulla nukkumaan mun kanssa? Ainakin se sit kirjaimellisesti tarkottais nukkumista eikä mitään aktiivisempaa toimintaa.

toimii :)

Olen saanut kutsun nukkua naisen kanssa ja menin sinne nukkumaan :D
        Kivaa oli nukkua lähekkäin.

• Puhurix
        SimStim kirjoitti:

toimii :)

Olen saanut kutsun nukkua naisen kanssa ja menin sinne nukkumaan :D
        Kivaa oli nukkua lähekkäin.

se on kivaa, mut jenkkilässä ne harvemmin menee nukkumaan noin sanoessaan. Mä en käsitä sitä.

• merliNi

tämänhetken villitys:)

Laatuaika on aina sillon kun on kivaa ja muillakin on kivaa:)

Ois aika kamalaa, jos pitäis päivyriinkiin kirjoittaa...keskiviikko 17.toukokuuta klo 16.00 laatuaika 2h..:D

Pisti miettimään..ihmiset on aika kiukkuisen ja kiireisen oloisia kaikkialla, onkohan niillä kiire viettämään sitä laatuaikaa ja pitääkös sitä viettää vaan kotisalla?

• täälläkin

ihmiset on muuttuneet kiukkuisemmiksi :((((

• luultavasti

aivan sekundaa? :)

• merliNi
        täälläkin kirjoitti:

ihmiset on muuttuneet kiukkuisemmiksi :((((

Siihen vois auttaa sellanen keino, että jos oikein kaikki mättää niin ei aukasis konetta ollenkaan.Itse ainakin menen purkamaan pahaa tuultani muualle:)

Kun nyt puhutaan tuosta ns."laatuajasta", niin täytyy sanoa että olen viettänyt sellaista myös näissä keskusteluissa, elikkäs mukavaa on ollut:))

• merliNi
        luultavasti kirjoitti:

aivan sekundaa? :)

no, on kivaa aikaa ja ei niin kivaa aikaa:))

• kiireistä että

laatuaikaa voi viettää monella tavalla.Tehdä yhdessä perheen kanssa jotain että tuntuu mukavalle kaikista.Puolison kanssa kaksistaan helliä toisia,käydä yksin vaikka saunassa jne.Lista on loputon. =)

• Februari

niin ei sanota, että oi kuinka ihanaa laatuaikaa me nyt vietämme. Sitä ollaan ja nautitaan ajattelematta asiaa. :)

Siinä vaiheessa, kun ihminen sanoo muille menevänsä viettämään perheen / puolison kanssa laatuaikaa, niin ollaan heikoilla jäillä. Ei etukäteen voi tietää mitä tulee tapahtumaan.

Pakkojuhlintaa / pakkohauskaa *plääh*
        Sanana laatuaika on ärsyttävä...

Elämästä pitäisi nauttia hetki kerrallaan sen enempää etukäteen miettimättä. Todeta voi, että nyt mä nautin tästä...:o)

• sanoakkaan
        Februari kirjoitti:

niin ei sanota, että oi kuinka ihanaa laatuaikaa me nyt vietämme. Sitä ollaan ja nautitaan ajattelematta asiaa. :)

Siinä vaiheessa, kun ihminen sanoo muille menevänsä viettämään perheen / puolison kanssa laatuaikaa, niin ollaan heikoilla jäillä. Ei etukäteen voi tietää mitä tulee tapahtumaan.

Pakkojuhlintaa / pakkohauskaa *plääh*
        Sanana laatuaika on ärsyttävä...

Elämästä pitäisi nauttia hetki kerrallaan sen enempää etukäteen miettimättä. Todeta voi, että nyt mä nautin tästä...:o)

Koen sen ihan sisäisesti kenellekkään siitä sanomatta.Koen tällaisia eri hetkiä tällaisena koska olen tosiaan niin kiireinen nykyään.

• SikurLiina

..ei niin pienintäkään käsitystä,mitä tuolla tarkoitetaan. Pyrkimyksenäni on enemmänkin elää laadukkaasti (höh,mikä sana). Seurailen toisinaan tuota doktori Philliä.Hän kun käski tarttua airoihin ja soutaa sinne päin,mihin haluaa mennäkin.
      Toisinaan on kuitenkin kiva antaa veneen lipua itsekseen ja heittäytyä aaltojen vietäväksi.

• kebulix

Laatuakin on monensorttista, miksei laatuaikaakin...

• Anonyymi

Saatanan hyvin sanottu

• Anonyymi

”Ihan mahottomat”, arvioi savolaismies, kun laulaja Samantha Fox vieraili Nilsiässä vuonna 1987.

• Anonyymi

Pyhitettyä aikaa kaikesta erotettuna. Teippiä ei tarvita.

• Anonyymi

Mun laatuaika on kum istun vessunpöntöllä paskoen, ja lujen Tekniikan Maalimaa. Kossupullo viäressä. Muija duunissa. Vesipäät huostaanotossa.
      Villu mää oom onnellinen.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe