Hesalaiset puhuu aina jostain suokista. Oon käsittänyt, että se on jokin paikka, mutta mikä? Neuvokaapa tietämätöntä maalaisjunttia.
Mikä suokki?
38
10866
Vastaukset
- tipitii
se taitaapi olla Suomenlinna,eli suokki.Hieno paikka kaikinpuolin !!!!
- tvvt
Vain maalta tänne muuttaneet puhuvat Suokista. Tyhmää on myös sanoa Sokkari, kun tarkoittaa Sokosta ja Viikkari, kun tarkoittaa Viking Lineä.
- Maatuska
tvvt kirjoitti:
Vain maalta tänne muuttaneet puhuvat Suokista. Tyhmää on myös sanoa Sokkari, kun tarkoittaa Sokosta ja Viikkari, kun tarkoittaa Viking Lineä.
Hmm...no pitäiskö maalta muuttaneiden sitten yrittää esittää että he EIVÄT ole maalta?!? Puhumalla asioiden/paikkojen VIRALLISILLA nimillä??? En tajua. Ja sitäpaitsi ainakin meillä duunissa (anteeksi tarkoitin työpaikalla) umpihelsinkiläiset toverit kyllä käyttää sanaa Suokki. Koita nyt päästä asian yli. Miten mahtavaa pohtia tälläsiä asioita! :)
- helsinkiläinen nainen
tvvt kirjoitti:
Kyllä se on minulle, aina Helsingissä asuneelle, ihan Suokki, aivan kuten Viking Line on Viikkari.
- Mie12345
helsinkiläinen nainen kirjoitti:
Kyllä se on minulle, aina Helsingissä asuneelle, ihan Suokki, aivan kuten Viking Line on Viikkari.
mutta kun on niin hauskaa, kun lukkee näitä...että ei saa oltua nauramatta...
- Anonyymi
tvvt kirjoitti:
Ja verkkari tarkoittaa verryttelypukua = D
Voi h...vetti mitä touhua.
- SUPERHEVOSHULLU
Minä kutsun suomenhevosia suokeiksi:)
- Anonyymi
Jep
- Anonyymi
Sama
- Hii-haa Anninen
Minä taas kutsun udmurtialaisia suokalmukkeja suokeiksi.
- suomukala = suokki
Minä taas stadilaisena kutsun suomukaloja nimellä suokki. Miten joku Suomenlinna voi olla Suokki, koska se ei ole suomukala? Ihmettelen silmät toljottaen.
- tsali
suomukala = suokki kirjoitti:
Minä taas stadilaisena kutsun suomukaloja nimellä suokki. Miten joku Suomenlinna voi olla Suokki, koska se ei ole suomukala? Ihmettelen silmät toljottaen.
Jos puhe on Suomenlinnasta, Stadilaiset ovat aina puhuneet suokista.
- ei pysy mukana
Tämä slangi kysymyskin on aikasidonnainen. Kun joku oikoo, miten oikeat Helsinkiläiset käyttää, tai ei käytä jotain sanaa, naurattaa välillä suuresti. Itse olen sellainen kolmannen polven Helsinkiläinen ja tunnistan sanoja, joita mukamas oikeat stadilaiset eivät muka käytä. Kuitenkin ne ovat sanoja joita stadilaiset käyttivät -50 luvun lopussa, joten ei väite ei sinällään pidä paikkaansa.
Stadin alkuperäinen slangi oli sellaista, että kukaan nykyisistä nuorista stadilaisista ei sitä kykene puhumaan. Myös nykyinen slangi on sellaista, että minä en välttämättä tunnista kaikkia sanoja, vaikka ikäni olen stadissa asunut. Puheslangi kun on myös ikäryhmä sidonnaista, kieli muuttuu joka ikäpolvella tuntuu olevan oma "kielensä" - heppa
Turussa suokki ainaki tarkottaa suomenhevosta :)
- Anonyymi
Sama Keravalla
- su0kki
kun lukee teijän suokkien kirjotuksia suomi 24:stä ni ei voi sanoo muuta ku idiootteja koko sakki =(
- Suokki siel,vetelä..
Suokki ja suokki...isäs suota kuokki.
Minulle helsinkiläisenä se on kyllä Suomenlinna.
Syökki-yökki... - Heppa Tyttö
Suomen hevonen se meillä päin kyl on!
- No kertokaa nyt
Onko Jakomäki, Kantsu ja Etelä-Haaga Stadia? Kertokaa ny tietäjät. Jos Kantsu ja Jakomäki ei ole, niin ei ole kyllä Etelä-Haagakaan. Lähiöitä kaikki tyynni. Oikeestaan Kalliokaan ei taida enää olla Stadia?
- mkioi
Pitikös tuo aivan eri asia, Stadi, sotkea tähän Suokin nimeen?
Mullakin olis oma asia tähän ketjuun:
Miksei Porttikujalla ole aurattu lumia pois? - susikuoppa
"Onko Jakomäki, Kantsu ja Etelä-Haaga Stadia?"
On ne nykyisin. Vaikka gamlat bamlaa että mihin slyytaa skurujeena, siihen slyytaa Stadi;)
Kallio eli Bäriga on aina ollut osa Stadia. - Paperit Turkuun?
Minä bongasin Espoon Sellossa aidon jakomäkeläisen. Tunnistin sen Jakomäen kansallispuvusta (= sininen tuulipuku) ja vittumaisesta käytöksestä. Tukki mokoma liukuportaiden alapään massiivisella ahterillaan ja alkoi solvata espoolaisia. Samalla korostaen olevansa itse helsinkiläinen. No, onhan Jakomäki toki virallisesti Helsinkiä, ollut jo vuodesta 1946 , jolloin landea ruvettiin Stadiin liittämään.
Itse syntyperäisenä helsinkiläisenä ja kantakaupungissa yli 40 vuotta asuneena totesin vain muuttaneeni Espooseen oikein sopivaan aikaan. Täälläkin alkaa kyllä esiintyä sen sortin suokalmukkeja, että muutto kauemmas on pian ajankohtainen. Turku on varteenotettava vaihtoehto, siellä elää aivan eri sivistystasolla olevia ihmisiä kun täällä pk-seudun junttisumpussa. - Paperit Turkuun?
Paperit Turkuun? kirjoitti:
Minä bongasin Espoon Sellossa aidon jakomäkeläisen. Tunnistin sen Jakomäen kansallispuvusta (= sininen tuulipuku) ja vittumaisesta käytöksestä. Tukki mokoma liukuportaiden alapään massiivisella ahterillaan ja alkoi solvata espoolaisia. Samalla korostaen olevansa itse helsinkiläinen. No, onhan Jakomäki toki virallisesti Helsinkiä, ollut jo vuodesta 1946 , jolloin landea ruvettiin Stadiin liittämään.
Itse syntyperäisenä helsinkiläisenä ja kantakaupungissa yli 40 vuotta asuneena totesin vain muuttaneeni Espooseen oikein sopivaan aikaan. Täälläkin alkaa kyllä esiintyä sen sortin suokalmukkeja, että muutto kauemmas on pian ajankohtainen. Turku on varteenotettava vaihtoehto, siellä elää aivan eri sivistystasolla olevia ihmisiä kun täällä pk-seudun junttisumpussa.Typo-korjaus: kun po. kuin. Tarttis oikaisulukea aina ensin... Kai sinne vielä jäi virheitä, mutta olen vähän kielipuoli. Sorry, ope!
- taidatko
Paperit Turkuun? kirjoitti:
Typo-korjaus: kun po. kuin. Tarttis oikaisulukea aina ensin... Kai sinne vielä jäi virheitä, mutta olen vähän kielipuoli. Sorry, ope!
Oobu olis ihan kliffa mesta jos sais sen määkivän folkan flyttaamaan veks;)
Se on ihan stadin näköinen mesta.
- iop
Suomenhevonen=suokki :D
- Memmumummi
Suomenlinnaan syntyneenä ja 38 vuotta siellä asuneena Suomenlinna on aina ollut Suokki. Nyt Sysmässä 8 v asuttuani törmäsin täällä sanaan Suokki, joka oli suomenhevonen. Siis kaikki käy.
Hyvää kevättä kaikille. - hassua
Helsingissä syntyneenä ja koko elämäni (60 v) asuneena Suokki-sana puhuttaessa Suomenlinnasta on minulle täysin vieras. Aikaisemmin en ole kuullutkaan, että Suomenlinnalla on tuollainen lempinimi. Minulle Suomenlinna on aina ollut pelkkä Suomenlinna.
- aina ollu Suokki
Minä taas ikäni helsingissä asuneena ja Krunikassa koulua käyneenä ( siellä kävi myös suurinosa Suokkilaisista) kuulin tuon Suokki nimen, siellä asuvilta koulukavereiltani.
- Heppatyttö247
Meillöpäin suokki tarkoittaa suomenhevosta ;)
- Anonyymi
Suokki voi tarkoittaa myös Suomenhevosta.
- Anonyymi
Mutta tässä tapauksessa se ei sitä tarkoita. Itse kävin myös koulua 70 luvun alussa krunikassa ja siellä Suomenlinnassa asuvat luokkakaverit nimittivät Suokiksi Suomenlinnaa.
- Anonyymi
Kerrostalo ja Suomen hevonen
- Anonyymi
Suokki voi tarkoittaa esim suomenkerrostalo
- Anonyymi
No suokki tarkottaa mulla enimmäksee suomenhevosta:)
- Anonyymi
Suursuo = Suokki.
- Anonyymi
Oliskohan Suomenlinna?
- Anonyymi
Suokki on Suomenhevonen
- Anonyymi
Se on Suomenhevonen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453679Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1073502Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42275100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa331163Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut171031- 134823
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28820Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34744