Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äitenpäivä ja paha mieli

50+ isoäiti

Näinkin voi käydä . Ei muistanut tytär äitiään .
Tuskin on voinut unohtaa ,koska varmasti omat lapset häntä muistivat ja jokapaikassa törmää siihen äitienpäivän muistamiseenja asioihin telkkarit lehdet mainokset ym niitä esille tuo.
Olisi ollut edes tekstiviesti tai puhelinsoitto mutta ei mitään . Paha mieli tuli ja o nvieläkin.
Silti siivous ja lastenhoito on usein juuri minun isoäidin työ sielä kun käyn . Lapsenlapset o n ihania he nauttivat kyllä kun olen heidän kanssa ja vien heitä jokapaikkaan ja laitan ruokaa ja huolehdin heistä sen minkä omilta työajoiltani voin .
Ja lapselleni on oletus ja itsestäänselvyys, että olen lastenvahti kun menevät matkoille ja että lomani olen heidän kotityötekijänä siivoojana ruuanlaitajana ym .
Olen aika väsynyt tähän ,nyt ,tuntui että tuli piste siihen . Tänä kesänä pariviikkoa lomasta vietän lastenlastenkanssa jonka ovat luonani ja sitten menen yksin matkoille pariksi viikoksi
varasin reissun jo lomallani vietän itselle aikaa .Tähän asti olen ollut vain muita varten ja kun ei edes äitienpäivänä tullut mitään pientä toivotusta olen sitä mieltä ,että en ole tärkeä en mitään en edes kukkasen tai puhelun arvoinen .
Tämä äitienpäivä oli kamala se ontuneisiin vaikuttava hyvin että jos tarkoitus o n niin loukat a se onnistui hyvin .
Mutta miksi ,sitä en tiedä
Mitä muuta voisin enempää olla tai tehdä .
Ehkä nyt väistyn kauemmas niin voi olla parasta en auta kaikessa enää en lastenhoidossa en kotitöissä en rahallisesti
Oisko aika siis olla itsekkämpi

13

4818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinhänsekäy

      Ei kannata vaipua synkkyyteen.

      Mahtavaa jotta olet lähdössä matkalle ja nautikkin siitä oikein täysin siemauksin ja hemmottele itseäs olet sen ansainnut. ;-)

      Tähänkin sopii tuo vanha viisaus jotta Äiti hoiti kymmenen lasta, mutta nuo kymmenen eivät pystyneet hoitamaan yhtä Äitiä.

      • 50+ isoäiti

        Olit kultainen kiitos ja kyllä mä nautin siitä lomastani kun pääsen matkalle lähteen itskin kerran. Tulee olemaan yllätys kun en lomaani olekkaan kodinhoitaja ja siivooja ja ruuanlaittaja vaan haluan omaa vapaata itselleni
        voi olla etten sen jälkeen senkään vertaa saa mitään kiitoksia haukut varmaantulee.
        Hyvää kesää sulle ja iloisia päiviä tulevaisuuteen


      • Näinhänsekäy
        50+ isoäiti kirjoitti:

        Olit kultainen kiitos ja kyllä mä nautin siitä lomastani kun pääsen matkalle lähteen itskin kerran. Tulee olemaan yllätys kun en lomaani olekkaan kodinhoitaja ja siivooja ja ruuanlaittaja vaan haluan omaa vapaata itselleni
        voi olla etten sen jälkeen senkään vertaa saa mitään kiitoksia haukut varmaantulee.
        Hyvää kesää sulle ja iloisia päiviä tulevaisuuteen

        Kiitos samoin hyviä kesäpäiviä ja aurinkoisia sellaisia myös sinulle.


    • 50+ isoäiti minäkin

      Sinun ei todellakaan tarvitse olla aina tyttäresi käytettävissä. Lopeta hänen kotonaan esim. siivoaminen, jos menet sinne hoitamaan lapsenlapsiasi. Hoidat lapset, mutta kodinhoidosta huolehtikoon oma tyttäresi.

      Minunkin poikani ensialkuun yritti saada minusta ilmaisen kodinhoitajan, mutta tein asiat selväksi.

      Mielelläni hoidan lapsenlapsiani silloin tällöin, haen joskus heidät tarhasta, joskus ovat *yökylässä* mummin luona, mutta jos olen heitä hoitamassa heidän omassa kodissaan, en siivoa siellä..hoidan vain lapset.

      Mummit eivät todellakaan ole ilmaisia kodinhoitajia, tottakai minäkin autan, jos/kun on tarvetta. Hyväksikäyttö onkin jo ihan toinen juttu.

      Isovanhemmillakin on oikeus omaan elämään, meidän ei tarvitse enää elää aikuisten lapsiemme ehdoilla.

      Tsemppiä sinulle ja laita *säännöt* uusiksi tyttäresi perheen kanssa.

      • isoäiti 50+

        kiitos teille monille neuvoista niin teen hyvä kun on muitakin joillakokemuksia moisesta ja uskaltaneet tehdä omia ratkaisuja .
        Niin haluan minäkin että lapsenlapset on luonani välilä ja olen kyllä heidän vahtina ja huolenpitäjänä tarvittaessa .
        Mutta päätin että nyt on myös minulla omaa elämää ja omia harrastuksia . Kiitos teille ja hyvää kesää kaikille .


    • siku

      Kylläpä kuulostaa hirveältä että ei edes soittaa viitsitä ja onnitella, ja kuitenkin olet noin paljon apuna. Ihan oikea temppu ottaa ommoo lommoo, ehkä lakkaavat sitten pitämästä itsestään selvyytenä että aina olet paikalla kun tarvitaan. Oma äitini myös tulee aina apuun kun tarvitaan, mutta osaan kyllä olla asiasta kiitollinen! Ole itsekäs ja pidä itsestäsi huolta, sitä ei kukaan muu tee puolestasi!

    • mummi vm -51

      En lukenu yhtään muita viestejä tuossa mutta teet oikein kun otat itsellesi aikaa ja kunnolla. Olet vielä töissä käyvä ja muutenkin paljon tekevä/aikaan saava ihminen. Sanon että kaikella on rajansa j asinun rajasi on nyt täynä. Vaikka ei pitäis toisten asioihin puuttua mutta "sisko-hyvä"nyt on sinun jaksamisestasi kysymys ja itsesi hyvin voinnista. Et jaksa eikä ole tarkoituskaan että hoidat lapsesi perheen arjen noi suurin piirtein. Päin vastoin, heidän olisi syytä joskus kysyä, äiti/mummi/anoppi ; kuinka jaksat, mitä voisimme auttaa sinua !Minulla oli sama juttu. Katkaisin homman kui kanan lento. Ensin sain vihat päälleni, sitten ajan myötä ymmärsivät, mitä merkitsee mummi.- Käyn kun jaksan, en enää töitä tehden. Käyn nauttimassa lapsen lapsistani olen sairaseläkkeellä oleva myös silloin jo olin.Kyllä terve järkinen nuori ihminenkin tulee ymmärtämään meidän arvomme, kun sen aika on. Jotkut jaksavat enemmän ja jotkut vähemmän. Kaikkea hyvää kaikille isovanhemmille.

    • enpä unohda

      Nykyisin on niin paljon kaikenlaista touhuamista että joskus nämä "pysähdyshetket" eli juhlapäivät jotka on tarkoitettu toisen huomaamista varten, vaan jäävät muiden asioiden alle..Mullakin perheenäitinä joskus työlästä tuo äidin ja isän ja nykyisen anopin ja ex-anopin muistaminen kun on kaikki synttäritkin ja nimpparit ja muut merkkipäivät joita tuntuu olevan viikottain. Mutta silti se eka äitienpäivä sattui minuun, kun ei lapsen isä huomioonsa antanut. Sain näet iltatähtivauvan pitkäaikaisen miesystäväni kanssa. Ensimmäisenä äitienpäivänä piti lähteä hänen äitinsä luokse vierailulle. Tämä ryyppäsi asunnollaan koko pitkän sunnuntain naapurin naisen kanssa ja makasi siitäkin ajasta osan kai sammuneena. Minä menin vauvan kanssa sitten hänen sukulaisilleen ilman häntä ja sain selitellä hänen omalle äidilleen, miksi hän ei ole itse mukana...itse nielin pitkään kyyneleitä kun kaikki selvisi. Mutta anteeksi oli sekin tapahtuma miehelle pakko antaa, kokonaan ilman häntä en jaksaisi enää tämän ikäisenä ja tällä terveydellä hoitaa pientä vaativaa lasta.

      Tämä nykyaika on hyvin vaativaa toisille ihmisille, jotka on yritetty kasvattaa vanhanaikaisella ja syyllistävällä tavalla. Mutta elämä sanelee tylyt ja kovat ehtonsa, eikä siksi aina saa elää haluamanlaistaan elämää, sellaista leppoisaa tasaista turvallista perhe-elämää.

      Mutta nyt tiedän ettei minun tarvitse panostaa isänpäivään sen kummemmin.

      • äiti marmattaa

        Voi, kuules äiti, tyttärelläsi on oma perhe ja viettää kotonaan äitienpäivää. Ei ole mikään velvollisuus juuri äitienpäivänä tulla sinua tapaamaan.

        Ärsyttää tuollaiset äidit.


    • kiwi

      ei kannata hetiiäytyä lapselliseksi yhen äitienpäivän takia.

    • säälittävä

      apina.

      • olla äiti

        Pienten lasten äitinä äitienpäivä jo ahdistaa.
        Pitää muistaa omaa äitiä, joka marttyyrina mutristelee suutaan jos hän ei saa olla huomion keskipistel
        Pitää muistaa anoppia, joka laskee koko ajan, kuka lapsista muistaa häntä ensin.
        Sitten kuitenkin anoppi ja oma äiti mullistelee sitä kun emme ehdi käymään kummankin luona.

        Siinä sivussa pitää sanoa omille lapsille, että heittäkää äkkiä kahvit äidille, että päästään mummia ja anoppia tapaamaan.

        Joskus salaa mietin, että kun äitini ja anoppini kuolee, pääsen vihdoin nauttimaan omasta elämästä kun he eivät ole syyllistämässä koko ajan minua.


      • sen.........
        olla äiti kirjoitti:

        Pienten lasten äitinä äitienpäivä jo ahdistaa.
        Pitää muistaa omaa äitiä, joka marttyyrina mutristelee suutaan jos hän ei saa olla huomion keskipistel
        Pitää muistaa anoppia, joka laskee koko ajan, kuka lapsista muistaa häntä ensin.
        Sitten kuitenkin anoppi ja oma äiti mullistelee sitä kun emme ehdi käymään kummankin luona.

        Siinä sivussa pitää sanoa omille lapsille, että heittäkää äkkiä kahvit äidille, että päästään mummia ja anoppia tapaamaan.

        Joskus salaa mietin, että kun äitini ja anoppini kuolee, pääsen vihdoin nauttimaan omasta elämästä kun he eivät ole syyllistämässä koko ajan minua.

        sanoit, asian ytimen. Kuinka voisimme olla syyllistämättä toinen toisiamme, niin meillä kaikilla olisi mukavampi elää ja olla. Hyväksyisimme ihmiset ja läheisemme sellaisina kuin he ovat, emmekä yrittäisi heitä muuttaa mieleisiksimme. Niin äidit,tyttäret kun puolisotkin.Olisi niin paljon mukavampi menä äidin luokse kylään ja viipyä kauan, kauan, ei kiire olisi minnekkään, kun äiti hyväksyisi minut ja minun ihan oman elämäni, sellaisena kuin minä sen haluan olevan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe