Mikäs se on malliltaan se kaikkein oikeaoppisin
hippibussi? Kleinbus?
Mikä on Kombiwagenin tilanne harrastuspiireissä?
Arvostetaanko ollenkaan tahi voiko hyvällä
omallatunnolla sanoa edes hippibussiksi?
Kaikki tieto Kombiwagenista ja muista VW:n
busseista on tervetullutta.
Hippibussi
13
2786
Vastaukset
- JPE
Mulla on ollut vuodesta -72 lähtien aina yksi
bussi perheessä. Nyt kuluu Transporter Caravelle
(???) Syncro ent.poliisiauto. Eka oli Sonderbus
pikku kattoikkunoilla ja isolla rättikatolla. En
vain ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan
hippibussista, vaikka taisi tuossa ensimmäisessä
hippejäkin kulkea. Että siis mikä se on, ja
millaista tietoa kaipaat?- Vieraileva tähti
No niin, tällaistahan tämä vähän on, kun toisen
automerkin harrastaja siirtyy hänelle
tuntemattomampien automerkkien alueelle.
Pahoittelen (toistaiseksi) huonoa
mallituntemustani. Eli hippibussilla tarkoitan
suunnilleen seuraavan näköistä pakua:
http://www.teli.stadia.fi/~plaine/Vw/65.jpg
Ja harkinnassa olisi seuraavankaltaisen
Kombiwagenin hankinta (Linkki on pitkä ja
katkeaa - joutuu yhdistelemään kun kopioit
osoiteriville):
http://www.kolumbus.fi/hak.helsinki/gallery/vw_kom
biwagen_typ23_71_1.jpg
Busseille löysin seuraavanlaiset tyyppimerkinnät:
Typ 211-214 Kastenwagen
Typ 221-224 Kleinbus
Typ 231-234 Kombiwagen
Typ 261-264 Pritschenwagen
Typ 271-274 Krankenwagen
Eli tähän mennessä olen elänyt siinä (harha?)
luulossa, että esimerkiksi Kleinbus on oikea
hippibussi? Mutta esimerkiksi mitä nyt noita
Kastenwageneita olen nähnyt, niin samanlaisia
junakeuloja niissäkin näyttää olevan...
Eli siis onko nuo ylläolevat tyypittelyt
ainoastaan pakettiauton korimallin tyyppejä,
esim. kleinbus henkilöbussi, kombiwagen
umpipaketti, jne...
Tätä näkökulmaa vasten keulan muoto menisi siis
vuosimallin mukaan, eikä tyypin (kleinbus vs.
kombiwagen vs. jne...) mukaan?
Ja vielä - käsittääkseni junakeula on varsinainen
oikeaoppinen hippibussi. Haluaisinkin tietää
ennenkuin hilpaisen jollain suorakeulaisella
Kombiwagenilla johonkin Kupla-tapahtumaan - onko
Kombiwagen puritanistien mielestä vielä
hippibussi vai joudunko kenties pelleksi
tietämättömyyttäni. - Pave
Vieraileva tähti kirjoitti:
No niin, tällaistahan tämä vähän on, kun toisen
automerkin harrastaja siirtyy hänelle
tuntemattomampien automerkkien alueelle.
Pahoittelen (toistaiseksi) huonoa
mallituntemustani. Eli hippibussilla tarkoitan
suunnilleen seuraavan näköistä pakua:
http://www.teli.stadia.fi/~plaine/Vw/65.jpg
Ja harkinnassa olisi seuraavankaltaisen
Kombiwagenin hankinta (Linkki on pitkä ja
katkeaa - joutuu yhdistelemään kun kopioit
osoiteriville):
http://www.kolumbus.fi/hak.helsinki/gallery/vw_kom
biwagen_typ23_71_1.jpg
Busseille löysin seuraavanlaiset tyyppimerkinnät:
Typ 211-214 Kastenwagen
Typ 221-224 Kleinbus
Typ 231-234 Kombiwagen
Typ 261-264 Pritschenwagen
Typ 271-274 Krankenwagen
Eli tähän mennessä olen elänyt siinä (harha?)
luulossa, että esimerkiksi Kleinbus on oikea
hippibussi? Mutta esimerkiksi mitä nyt noita
Kastenwageneita olen nähnyt, niin samanlaisia
junakeuloja niissäkin näyttää olevan...
Eli siis onko nuo ylläolevat tyypittelyt
ainoastaan pakettiauton korimallin tyyppejä,
esim. kleinbus henkilöbussi, kombiwagen
umpipaketti, jne...
Tätä näkökulmaa vasten keulan muoto menisi siis
vuosimallin mukaan, eikä tyypin (kleinbus vs.
kombiwagen vs. jne...) mukaan?
Ja vielä - käsittääkseni junakeula on varsinainen
oikeaoppinen hippibussi. Haluaisinkin tietää
ennenkuin hilpaisen jollain suorakeulaisella
Kombiwagenilla johonkin Kupla-tapahtumaan - onko
Kombiwagen puritanistien mielestä vielä
hippibussi vai joudunko kenties pelleksi
tietämättömyyttäni.Minähän hädin tuskin erotan junakeulan muista
Kleinbusseista, mutta aika hupaisa (?) nimitys
noille on myös terroristibussi. Saatan kuvitella
kuinka RAF:n iskuryhmä kaahaa 70-luvun Saksassa
paikalle juurikin Kleinbussilla... - JPE
Vieraileva tähti kirjoitti:
No niin, tällaistahan tämä vähän on, kun toisen
automerkin harrastaja siirtyy hänelle
tuntemattomampien automerkkien alueelle.
Pahoittelen (toistaiseksi) huonoa
mallituntemustani. Eli hippibussilla tarkoitan
suunnilleen seuraavan näköistä pakua:
http://www.teli.stadia.fi/~plaine/Vw/65.jpg
Ja harkinnassa olisi seuraavankaltaisen
Kombiwagenin hankinta (Linkki on pitkä ja
katkeaa - joutuu yhdistelemään kun kopioit
osoiteriville):
http://www.kolumbus.fi/hak.helsinki/gallery/vw_kom
biwagen_typ23_71_1.jpg
Busseille löysin seuraavanlaiset tyyppimerkinnät:
Typ 211-214 Kastenwagen
Typ 221-224 Kleinbus
Typ 231-234 Kombiwagen
Typ 261-264 Pritschenwagen
Typ 271-274 Krankenwagen
Eli tähän mennessä olen elänyt siinä (harha?)
luulossa, että esimerkiksi Kleinbus on oikea
hippibussi? Mutta esimerkiksi mitä nyt noita
Kastenwageneita olen nähnyt, niin samanlaisia
junakeuloja niissäkin näyttää olevan...
Eli siis onko nuo ylläolevat tyypittelyt
ainoastaan pakettiauton korimallin tyyppejä,
esim. kleinbus henkilöbussi, kombiwagen
umpipaketti, jne...
Tätä näkökulmaa vasten keulan muoto menisi siis
vuosimallin mukaan, eikä tyypin (kleinbus vs.
kombiwagen vs. jne...) mukaan?
Ja vielä - käsittääkseni junakeula on varsinainen
oikeaoppinen hippibussi. Haluaisinkin tietää
ennenkuin hilpaisen jollain suorakeulaisella
Kombiwagenilla johonkin Kupla-tapahtumaan - onko
Kombiwagen puritanistien mielestä vielä
hippibussi vai joudunko kenties pelleksi
tietämättömyyttäni.Mainitsemassani rättikattoisessa Sonderbussissa
oli "junakeula" -taas uusi nimitys. Muuten
keula/korimalli on vuodesta kiinni - ei tyypistä.
Eli likimain jokaista tyyppinimikettä (numeroista
en tiedä) näkee eri-ikäisillä/näköisillä koreilla.
Hippibussi- nimityksen alkuperä ei vieläkään
jutustasi paljastunut - olisin utelias ! Sinänsä
Sonderbus oli aikanaan aika hippimäisessäkin
käytössä. Poliisikin kun juhannustansseista
palatessa pysäytti, niin tarkasti vain paperit,
totesi että takaosassa patjoilla oli 11 iloista
ihmistä ja toivotti hyvää matkaa. (Penkit oli
silloin kotona, teoriassa max tilapäinen
matkustajalukumäärä olisi ollut 10,7, joten 0,3
matkustajaa ja penkkien puute katsottiin sormien
läpi.) - JPE
Vieraileva tähti kirjoitti:
No niin, tällaistahan tämä vähän on, kun toisen
automerkin harrastaja siirtyy hänelle
tuntemattomampien automerkkien alueelle.
Pahoittelen (toistaiseksi) huonoa
mallituntemustani. Eli hippibussilla tarkoitan
suunnilleen seuraavan näköistä pakua:
http://www.teli.stadia.fi/~plaine/Vw/65.jpg
Ja harkinnassa olisi seuraavankaltaisen
Kombiwagenin hankinta (Linkki on pitkä ja
katkeaa - joutuu yhdistelemään kun kopioit
osoiteriville):
http://www.kolumbus.fi/hak.helsinki/gallery/vw_kom
biwagen_typ23_71_1.jpg
Busseille löysin seuraavanlaiset tyyppimerkinnät:
Typ 211-214 Kastenwagen
Typ 221-224 Kleinbus
Typ 231-234 Kombiwagen
Typ 261-264 Pritschenwagen
Typ 271-274 Krankenwagen
Eli tähän mennessä olen elänyt siinä (harha?)
luulossa, että esimerkiksi Kleinbus on oikea
hippibussi? Mutta esimerkiksi mitä nyt noita
Kastenwageneita olen nähnyt, niin samanlaisia
junakeuloja niissäkin näyttää olevan...
Eli siis onko nuo ylläolevat tyypittelyt
ainoastaan pakettiauton korimallin tyyppejä,
esim. kleinbus henkilöbussi, kombiwagen
umpipaketti, jne...
Tätä näkökulmaa vasten keulan muoto menisi siis
vuosimallin mukaan, eikä tyypin (kleinbus vs.
kombiwagen vs. jne...) mukaan?
Ja vielä - käsittääkseni junakeula on varsinainen
oikeaoppinen hippibussi. Haluaisinkin tietää
ennenkuin hilpaisen jollain suorakeulaisella
Kombiwagenilla johonkin Kupla-tapahtumaan - onko
Kombiwagen puritanistien mielestä vielä
hippibussi vai joudunko kenties pelleksi
tietämättömyyttäni.Olen aina luullut, että Kombiwagen on nimensä
mukaan seka-auto, jossa on pitkä ohjaamo 5-6
hengelle ja takana avolava. Tosin Suomen
autoveron takia takapenkki ei kai koskaan täällä
ole ollut pehmeätä sorttia - silloinhan kyseessä
olisi henkilöauto! Näitähän on, mutta mikä sitten
olisi nimitys, jo ei Kombiwagen? Bussien
kategoriaan ei tuollaista kai oikein voi laittaa,
kyllä se on avopaku pitkällä ohjaamolla. - Vieraileva tähti
JPE kirjoitti:
Mainitsemassani rättikattoisessa Sonderbussissa
oli "junakeula" -taas uusi nimitys. Muuten
keula/korimalli on vuodesta kiinni - ei tyypistä.
Eli likimain jokaista tyyppinimikettä (numeroista
en tiedä) näkee eri-ikäisillä/näköisillä koreilla.
Hippibussi- nimityksen alkuperä ei vieläkään
jutustasi paljastunut - olisin utelias ! Sinänsä
Sonderbus oli aikanaan aika hippimäisessäkin
käytössä. Poliisikin kun juhannustansseista
palatessa pysäytti, niin tarkasti vain paperit,
totesi että takaosassa patjoilla oli 11 iloista
ihmistä ja toivotti hyvää matkaa. (Penkit oli
silloin kotona, teoriassa max tilapäinen
matkustajalukumäärä olisi ollut 10,7, joten 0,3
matkustajaa ja penkkien puute katsottiin sormien
läpi.)Kiitoksia vastauksestasi. Se selvensi "facelift-"
ja korityyppiasiaa. Ja sitten
hippibussinimitysasiaa. Kirjoitit näin:
"Poliisikin kun juhannustansseista
palatessa pysäytti, niin tarkasti vain paperit,
totesi että takaosassa patjoilla oli 11 iloista
ihmistä ja toivotti hyvää matkaa. (Penkit oli
silloin kotona, teoriassa max tilapäinen
matkustajalukumäärä olisi ollut 10,7, joten 0,3
matkustajaa ja penkkien puute katsottiin sormien
läpi.)"
Tällaisista hippimäisistä reissuista ja
junakeulan aikakaudesta hippibussi nimitys lienee
tullut. Hyvin monta hipahtavaa reissua olen
tällaisilla vehkeillä kuullut tehtävän 60-, 70-
luvuilla. Milloin on kukakin rytmiryhmä ajanut
vaan pellolle ja alkanut soittaa soittimilla ja
maalaiset kerääntyneet nuorten touhua
ihmettelemään. Onhan näitä hauskoja juttuja
kaikista festivaalihommista muitakin jne.
Kyllä tällainen 60-, 70-lukulainen VW:n
pikkubussi aika yleisesti tunnettu on
hippibussina. Kesäisin kun omalla kulkimella
ajelee pitkin kesäistä Suomea, ainakin kerran
kesässä tulee vastaan pikkubussi, joka on
maalattu aikakautensa tyyliin kukkaisin ja peace-
merkein.
Myös kansainvälisesti ko. bussia pidetään
hipahtavana ajoneuvona. Esimerkiksi MTV3-
kanavalla esitettävässä sarjassa Dharma &
Gregg:issä Dharman hippiaikakauteen jämähtäneellä
ponnaripääisällä on autona VW:n paku hippikauteen
kuuluvin rekvisiitoin. - Vieraileva tähti
JPE kirjoitti:
Olen aina luullut, että Kombiwagen on nimensä
mukaan seka-auto, jossa on pitkä ohjaamo 5-6
hengelle ja takana avolava. Tosin Suomen
autoveron takia takapenkki ei kai koskaan täällä
ole ollut pehmeätä sorttia - silloinhan kyseessä
olisi henkilöauto! Näitähän on, mutta mikä sitten
olisi nimitys, jo ei Kombiwagen? Bussien
kategoriaan ei tuollaista kai oikein voi laittaa,
kyllä se on avopaku pitkällä ohjaamolla.No ainakin lyhyellä ohjaamolla nimitys tuntuisi
olevan Pritschenwagen:
http://www.modellbahn-kramm.com/D/artikel.cfm?
fid=590&artnr=2213&nav=0
http://www.bobrk.com/otto/otto_night.jpeg
Ja pitkästä ohjaamosta nimitys Double Cab
(onkohan virallinen nimitys?):
http://germanaircooled.tierranet.com/Wiking/83-
05.JPG - bugman
Vieraileva tähti kirjoitti:
No niin, tällaistahan tämä vähän on, kun toisen
automerkin harrastaja siirtyy hänelle
tuntemattomampien automerkkien alueelle.
Pahoittelen (toistaiseksi) huonoa
mallituntemustani. Eli hippibussilla tarkoitan
suunnilleen seuraavan näköistä pakua:
http://www.teli.stadia.fi/~plaine/Vw/65.jpg
Ja harkinnassa olisi seuraavankaltaisen
Kombiwagenin hankinta (Linkki on pitkä ja
katkeaa - joutuu yhdistelemään kun kopioit
osoiteriville):
http://www.kolumbus.fi/hak.helsinki/gallery/vw_kom
biwagen_typ23_71_1.jpg
Busseille löysin seuraavanlaiset tyyppimerkinnät:
Typ 211-214 Kastenwagen
Typ 221-224 Kleinbus
Typ 231-234 Kombiwagen
Typ 261-264 Pritschenwagen
Typ 271-274 Krankenwagen
Eli tähän mennessä olen elänyt siinä (harha?)
luulossa, että esimerkiksi Kleinbus on oikea
hippibussi? Mutta esimerkiksi mitä nyt noita
Kastenwageneita olen nähnyt, niin samanlaisia
junakeuloja niissäkin näyttää olevan...
Eli siis onko nuo ylläolevat tyypittelyt
ainoastaan pakettiauton korimallin tyyppejä,
esim. kleinbus henkilöbussi, kombiwagen
umpipaketti, jne...
Tätä näkökulmaa vasten keulan muoto menisi siis
vuosimallin mukaan, eikä tyypin (kleinbus vs.
kombiwagen vs. jne...) mukaan?
Ja vielä - käsittääkseni junakeula on varsinainen
oikeaoppinen hippibussi. Haluaisinkin tietää
ennenkuin hilpaisen jollain suorakeulaisella
Kombiwagenilla johonkin Kupla-tapahtumaan - onko
Kombiwagen puritanistien mielestä vielä
hippibussi vai joudunko kenties pelleksi
tietämättömyyttäni.(Typ 2 = vw:n paku, typ 1 = kupla jne.)
Tuo hippibussihan on vain yleisnimitys vanhalle
VW:n Typ 2 ykkös- ja kakkoskorisille busseille.
Se perinteisin "hippibussi" lienee vanha, myös
junakeulaksi ja risulasiksi sanottu VW paku.
(Eli siis Typ 2_1 koriset) Näitä valmistettiin
vuoteen -68 asti, jolloin tuli uudempi malli.
Tässä uudemmassa mallissa on suorempi keula,
tuulilasikin on isompi, kaikki varmaan tietää.
Tyypit
Kombiwagen = ikkunapaku, tavaratilassa ikkunat
Kastenwagen = Umpikylkinen, ei akkunoita kyljissä
Kleinbus = ikkunoita vuosimallista riippuen
hyvinkin paljon ja joka puolella.
Pritchenwagen = avolava, lyhyt ohjaamo
Krankenwagen = avolava, ohjaamossa takapenkit - HV
Vieraileva tähti kirjoitti:
No ainakin lyhyellä ohjaamolla nimitys tuntuisi
olevan Pritschenwagen:
http://www.modellbahn-kramm.com/D/artikel.cfm?
fid=590&artnr=2213&nav=0
http://www.bobrk.com/otto/otto_night.jpeg
Ja pitkästä ohjaamosta nimitys Double Cab
(onkohan virallinen nimitys?):
http://germanaircooled.tierranet.com/Wiking/83-
05.JPGAjelin tuossa viime viikolla 4675km uudella
vuokratulla tdi transitilla. Kone on tdi 75hv,
aivan pränikka auto.
Uskomattoman hidas, autobahnilla sillä pääsi
juuri ja juuri rekkoja nopeammin. Tasaisella
tiellä huiput 115km/h, ylämäessä tippui reilusti
ja alamäkeen sitten taas helposti 130km/h.
Mutta siis esim.transporteriin oli 80-luvulla
saatavissa 50hv tehoinen 1.6 diesel! Oliko sen
huippunopeus 80km/h vai?
Oliko vieläkin tehottomampia(kuplan?) koneita
sitten saatavissa noihin transporterin edeltäjiin?
Saako niillä ajaa moottoritiellä? - JPE
HV kirjoitti:
Ajelin tuossa viime viikolla 4675km uudella
vuokratulla tdi transitilla. Kone on tdi 75hv,
aivan pränikka auto.
Uskomattoman hidas, autobahnilla sillä pääsi
juuri ja juuri rekkoja nopeammin. Tasaisella
tiellä huiput 115km/h, ylämäessä tippui reilusti
ja alamäkeen sitten taas helposti 130km/h.
Mutta siis esim.transporteriin oli 80-luvulla
saatavissa 50hv tehoinen 1.6 diesel! Oliko sen
huippunopeus 80km/h vai?
Oliko vieläkin tehottomampia(kuplan?) koneita
sitten saatavissa noihin transporterin edeltäjiin?
Saako niillä ajaa moottoritiellä?Eipä tuolla Transporterilla kai oikeastaan ollut
edeltäjiä, koska käsittääkseni ensimmäinen VW:n
takamoottorinen paku 40-luvun ensiesittelyssä oli
jo nimeltään Transporter.
1967 -mallisessa Sonderbussissani oli 1500 cm3
bensamoottori, teho ?, huippunopeus tasaisella
110 km/h. Noin 1972-mallisessa Campingvagenissani
oli 1600 cm3 bensakone, teho ?, nopeus max 115
km/h. 82-mallisen Bus -mallin ilmajäähdytteinen
boxeri oli 2 litrainen, huiput 135 km/h ja
nukyinen 92-mallisen Syncron vesiboxerissa on 2,1
l ja huiput 145 km/h. Vanhin oli tosi laiska
nykyiseen verrattuna. Tämä lähtee kuin mikä
hyvänsä tavallinen henkilöauto. Dieseleihin en
ole tutustunut. - Vieraileva tähti
bugman kirjoitti:
(Typ 2 = vw:n paku, typ 1 = kupla jne.)
Tuo hippibussihan on vain yleisnimitys vanhalle
VW:n Typ 2 ykkös- ja kakkoskorisille busseille.
Se perinteisin "hippibussi" lienee vanha, myös
junakeulaksi ja risulasiksi sanottu VW paku.
(Eli siis Typ 2_1 koriset) Näitä valmistettiin
vuoteen -68 asti, jolloin tuli uudempi malli.
Tässä uudemmassa mallissa on suorempi keula,
tuulilasikin on isompi, kaikki varmaan tietää.
Tyypit
Kombiwagen = ikkunapaku, tavaratilassa ikkunat
Kastenwagen = Umpikylkinen, ei akkunoita kyljissä
Kleinbus = ikkunoita vuosimallista riippuen
hyvinkin paljon ja joka puolella.
Pritchenwagen = avolava, lyhyt ohjaamo
Krankenwagen = avolava, ohjaamossa takapenkitKiitoksia, tämä oli selventävä yhteenveto.
Katselin Forssan pick-nickissä paria kolmea pakua
ja junakeulaisia olivat. Kyllä täytyy sanoa, että
on yksi niistä muotoilun kukkasista... Vaan
taitaa olla sellaisen projektin saatavuus aika
vaikeaa tämän päivän Suomesta... Vai?
Edes "tasakeulaisen"... - kasten
Vieraileva tähti kirjoitti:
Kiitoksia, tämä oli selventävä yhteenveto.
Katselin Forssan pick-nickissä paria kolmea pakua
ja junakeulaisia olivat. Kyllä täytyy sanoa, että
on yksi niistä muotoilun kukkasista... Vaan
taitaa olla sellaisen projektin saatavuus aika
vaikeaa tämän päivän Suomesta... Vai?
Edes "tasakeulaisen"...http://typ2.no-ip.com/
krankenwagen on ambulanssi.... - kaisa
bugman kirjoitti:
(Typ 2 = vw:n paku, typ 1 = kupla jne.)
Tuo hippibussihan on vain yleisnimitys vanhalle
VW:n Typ 2 ykkös- ja kakkoskorisille busseille.
Se perinteisin "hippibussi" lienee vanha, myös
junakeulaksi ja risulasiksi sanottu VW paku.
(Eli siis Typ 2_1 koriset) Näitä valmistettiin
vuoteen -68 asti, jolloin tuli uudempi malli.
Tässä uudemmassa mallissa on suorempi keula,
tuulilasikin on isompi, kaikki varmaan tietää.
Tyypit
Kombiwagen = ikkunapaku, tavaratilassa ikkunat
Kastenwagen = Umpikylkinen, ei akkunoita kyljissä
Kleinbus = ikkunoita vuosimallista riippuen
hyvinkin paljon ja joka puolella.
Pritchenwagen = avolava, lyhyt ohjaamo
Krankenwagen = avolava, ohjaamossa takapenkitmiten nämä vw-pakut talvella käypii? siis juuri näitä vanhempia hippipakuja meinaan, vuosimallit aina johonki vuoteen -85 asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849