SIIS APUA

niisk

eli varmaan tästä on ollut puhetta tälläkin palstalla, mutta tajusin juuri että ilmeisesti nämä näpyt...(melko kovat, ihonväriset, ulompien häpyhuulien sisäpuolella, eivät kirvele tms. mutta ovat selvästi nyt muutaman vkon aikana ilmestyneet) ovat kondyloomaa. Kertokaas kohtalotoverit miten olette toimineet? Terveyskeskukseen vaan ja mitä sitten? Miä lääkäri tekee jne?...auttakaa...paniikki, vaikka luin jo tekstejä että yleinen vaiva. Tässä kiitos "villistä" sinkkuajasta:(

6

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selviytyjä-82

      huomasin näppylöitä n. 1,5v sitten.. Tartunnasta oli 3kk ja sitten näpyt ilmestyivät. Kävin näyttämässä niitä terveydenhoitajalle ja sain sieltä penslausliuos reseptin. Näppylät lähti heti ekalla kerralla. Luulin aina kaikkia pikkunäppyjä kondy näpyiksi ja penslailin niitä. Papassa piti käydä n. 6 kk välein ja nyt helmikuussa mulla oli eka puhdas papa. Toki kondy voi tulla vielä takaisin. Tai siis näpyt. Virus on elimistössä loppuiän..

      Olin täysin paniikissa kun kuulin että mulla on kondy. Olin juuri aloittanut e-pillerit kun sain kuulla taudista. Tauti tosin oli tarttunut jo ennen pillereiden aloittamista (yhdenillanjutusta). Mieheni kanssa olen ollut 5v yhdessä ja hirveää että tartutin sen hänellekkin. Hän ei suostunut menemään lääkäriin. Pari pientä näppylää mielestäni näkyi ja ne penslasin pois ja sen jälkeen oireeton..

      Mies jolta taudin sain on muutaman kerran saanut kuulla tartuttaneensa. Ja varoitan myös naisia joita näen hänen "bongaavan baarista". Tyhmää tai ei mutta sen verran harmittaa että haluan ehkäistä taudin leviämistä kertomalla asiasta ja puhumalla avoimesti.

      Minua neuvottiin myös syömään osterivinokaskapseleita ja koen että niistä oli myös apua..

      Itse sain tartunnan käsistä. En ollut edes yhdynnässä...

      • kyllä

        Minä taas sain tartunnan yhdynnässä mahdollisesti, kondomia käytin todellakin.. suuseksiä ei harrastettu.

        Että näin helposti tarttuva tauti. Tauti on todettu äskettäin. Viimeisestä yhdynnästä on kulunut aikaa 2,5 vuotta.. =( että joopajoo. Sukuelinten ihon alueelle alkoi ilmetä kukkakaalimainen syylä, joka todettiin sattumalta hakeutuessani gynelle hiivatulehduksen takia.

        Että joopajoo.. Itse en ole vielä käynyt papassa.. Enkä oikein tiedä mitä nuo pilkut limakalvolla ovat, kun niitä on niin paljon, että ovatko limakalvon omaa rakennetta. Ihmeellinen tauti tämä kondylooma.

        Mutta sinulle ed. kirjoittaja.. Tosiaankin sinulla on pitkäaikainen suhde miehen kanssa, jonka kanssa et ollut ilmeisesti silloin yhdessä, kun tauti sinulla todettiin. Ilmeisesti hän on hyväksynyt taudin (tottakai) sinussa.

        Minun mieltäni näes vaivaa se, että tulenkohan koskaan seurustelemaan..


      • Selviytyjä-82
        kyllä kirjoitti:

        Minä taas sain tartunnan yhdynnässä mahdollisesti, kondomia käytin todellakin.. suuseksiä ei harrastettu.

        Että näin helposti tarttuva tauti. Tauti on todettu äskettäin. Viimeisestä yhdynnästä on kulunut aikaa 2,5 vuotta.. =( että joopajoo. Sukuelinten ihon alueelle alkoi ilmetä kukkakaalimainen syylä, joka todettiin sattumalta hakeutuessani gynelle hiivatulehduksen takia.

        Että joopajoo.. Itse en ole vielä käynyt papassa.. Enkä oikein tiedä mitä nuo pilkut limakalvolla ovat, kun niitä on niin paljon, että ovatko limakalvon omaa rakennetta. Ihmeellinen tauti tämä kondylooma.

        Mutta sinulle ed. kirjoittaja.. Tosiaankin sinulla on pitkäaikainen suhde miehen kanssa, jonka kanssa et ollut ilmeisesti silloin yhdessä, kun tauti sinulla todettiin. Ilmeisesti hän on hyväksynyt taudin (tottakai) sinussa.

        Minun mieltäni näes vaivaa se, että tulenkohan koskaan seurustelemaan..

        eronnut ehkä kuukaudeksi tuosta nykyisestä miehestä jonka kanssa olen 5v ollut. Ja sinä aikana tämä hirveä juttu tapahtui, mutta oma vika miksi nukuin "vieraan" vieressä. Palasimme sitten takaisin yhteen enkä tiennyt taudistani mitään. Selvisi sitten vasta 3 kk kuluttua ja oli myöhäistä jo, mutta onneksi mieheni ymmärsi asian ja ihme kyllä saimme puhuttua ja sovittua..

        Mutta 1,5v oli täyttä kärsimystä. Kokoajan mietin että onkohan se mulla vielä ja kaikkia näppyjä luulin kondyksi.

        Aluksi mulla ei papassa näkynyt mitään vaikka syyliä oli. Sitten myöhemmin näky papassakin. Tietysti kun sitä on aluksi ulkopuolella niin siitä se sitten leviää "sisälle".

        Mulla on kyllä vieläkin pullo lääkettä ja yksi "vararesepti" jos iskee uudestaan..


      • niisk
        Selviytyjä-82 kirjoitti:

        eronnut ehkä kuukaudeksi tuosta nykyisestä miehestä jonka kanssa olen 5v ollut. Ja sinä aikana tämä hirveä juttu tapahtui, mutta oma vika miksi nukuin "vieraan" vieressä. Palasimme sitten takaisin yhteen enkä tiennyt taudistani mitään. Selvisi sitten vasta 3 kk kuluttua ja oli myöhäistä jo, mutta onneksi mieheni ymmärsi asian ja ihme kyllä saimme puhuttua ja sovittua..

        Mutta 1,5v oli täyttä kärsimystä. Kokoajan mietin että onkohan se mulla vielä ja kaikkia näppyjä luulin kondyksi.

        Aluksi mulla ei papassa näkynyt mitään vaikka syyliä oli. Sitten myöhemmin näky papassakin. Tietysti kun sitä on aluksi ulkopuolella niin siitä se sitten leviää "sisälle".

        Mulla on kyllä vieläkin pullo lääkettä ja yksi "vararesepti" jos iskee uudestaan..

        siis ihan terveyskeskukseen aika ja sieltä lääkäri antaa reseptin vai? Täytyykö aikaa varatessa kertoa miksi haluaa varata ajan. Itse seurustelin 5 vuotta ja sen jälkeen villi sinkkuelämäni on ollut suojaamatonta seksiä parin tyypin kaa:(...plaah...jommalla kummalla miehellä siis ilmeisesti oireettomana tämä tauti. voi prkl, kun ottaa päähän...toisaalta jos tämä tässä ulkopuolella tälleen on niin eipä tältä edes kortsu suojaa...eipä seksiä tälle tytölle siis moneen kuukauteen...:(


      • Selviytyjä-82 kirjoitti:

        eronnut ehkä kuukaudeksi tuosta nykyisestä miehestä jonka kanssa olen 5v ollut. Ja sinä aikana tämä hirveä juttu tapahtui, mutta oma vika miksi nukuin "vieraan" vieressä. Palasimme sitten takaisin yhteen enkä tiennyt taudistani mitään. Selvisi sitten vasta 3 kk kuluttua ja oli myöhäistä jo, mutta onneksi mieheni ymmärsi asian ja ihme kyllä saimme puhuttua ja sovittua..

        Mutta 1,5v oli täyttä kärsimystä. Kokoajan mietin että onkohan se mulla vielä ja kaikkia näppyjä luulin kondyksi.

        Aluksi mulla ei papassa näkynyt mitään vaikka syyliä oli. Sitten myöhemmin näky papassakin. Tietysti kun sitä on aluksi ulkopuolella niin siitä se sitten leviää "sisälle".

        Mulla on kyllä vieläkin pullo lääkettä ja yksi "vararesepti" jos iskee uudestaan..

        Et koskaan voi varmuudella sanoa keneltä taudin sait. Se on voinut tarttua nykyiseltä mieheltäsikin, joka on todennäköisempää kuin se, että tarttui kun yhden kerran 'nukuit' toisen miehen kanssa.


      • tur
        kyllä kirjoitti:

        Minä taas sain tartunnan yhdynnässä mahdollisesti, kondomia käytin todellakin.. suuseksiä ei harrastettu.

        Että näin helposti tarttuva tauti. Tauti on todettu äskettäin. Viimeisestä yhdynnästä on kulunut aikaa 2,5 vuotta.. =( että joopajoo. Sukuelinten ihon alueelle alkoi ilmetä kukkakaalimainen syylä, joka todettiin sattumalta hakeutuessani gynelle hiivatulehduksen takia.

        Että joopajoo.. Itse en ole vielä käynyt papassa.. Enkä oikein tiedä mitä nuo pilkut limakalvolla ovat, kun niitä on niin paljon, että ovatko limakalvon omaa rakennetta. Ihmeellinen tauti tämä kondylooma.

        Mutta sinulle ed. kirjoittaja.. Tosiaankin sinulla on pitkäaikainen suhde miehen kanssa, jonka kanssa et ollut ilmeisesti silloin yhdessä, kun tauti sinulla todettiin. Ilmeisesti hän on hyväksynyt taudin (tottakai) sinussa.

        Minun mieltäni näes vaivaa se, että tulenkohan koskaan seurustelemaan..

        80 prosenttia ihmisistä saa jossain elämänsä vaiheessa hpv-tartunnan, joten hyvin todennäköisesti se mies, jonka kanssa seuraavaksi alat seurustella, on viruksen kantaja. Miehet ovat kyllä siitä vekkuleita tässä asiassa, että hyvin harvat heistä tietävät kantavansa virusta, koska heiltä sitä ei voi todeta muuten kuin näppylöistä. Tosin sama tietämättömyys pätee myös moniin naisiin, joille virus ei ole aiheuttanut mitään silmin havaittavia muutoksia.

        Hyvä asia tässä on se, että nyt kun tiedät, että sinulla on hpv, muistat paremmin käydä säännöllisesti papassa. Huonommin on asiat niillä, jotka tietämättään kantavat virusta, eivätkä välttämättä huomaa käydä papassa vuosiin, ja sitten onkin ehtinyt kehittyä jo jotain vakavampaa.

        Älä anna hpv:n lannistaa mieltäsi! Kun löydät ihmisen, joka rakastaa sinua, hän rakastaa sinua hpv:stä huolimatta :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe