Hei, M135!

Gan

Oletko vähän yksinäinen?
Siltä vähän vaikuttaa, kun on palsta on niin täynnä sun nimimerkkiä.

En kyllä YHTÄÄN ihmettele mistä johtuu.

12

860

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väittää

      että livemaailmassa hänellä on vaimo (kuvaus vastaa tosin paremmin koiraa esim. tullessaan kotiin töistä M135 saa iloisen vastaanoton, jossa vaimo tulee nuolemaan hänen naamaansa..) ja ammatti, jossa hänelle vapaaehtoisesti annetaan ase ja koulutettavia.. Huhhuu, kyllä tämä Suomen "hyvinvointivaltion" tila surettaa...

      • M135

        "Huhhuu"

        - Huhhuu.


    • M135

      Vastoin yleistä luuloa elämme vakaassa ja tasaisessa parisuhteessa vaimon kanssa.

      • sano..

        jänis!


      • M135
        sano.. kirjoitti:

        jänis!

        "Wahoo sano.. jänis!"

        - Kerro terveiset jänikselle.


    • sekaisin

      "Kun mies auttaa miestä" jne. jutuilla ei ole mitään tekemistä sovinismin kanssa.Kun mies auttaa miestä,sitä kutsutaan ystävyydeksi tai kaveruudeksi,ei sovinismiksi.Ja muita vastaavia lapsuksia....

      • M135

        Eli mitä sovinismi sitten on?


        Määrittele sovinismi.


      • M135

        Missä näet tänä päivänä miesten keskinäisen hyvän ja oikean tosi-ystävyyden?



        Ja.

        Millainen tuo on?


      • tosissasi
        M135 kirjoitti:

        Missä näet tänä päivänä miesten keskinäisen hyvän ja oikean tosi-ystävyyden?



        Ja.

        Millainen tuo on?

        Ettäkö ihan minun pitäisi sovinismi määritellä?
        Helpommalla pääset kun kaivat vaikkapa sivistyssanakirjan esiin,niin tiedät edes hitusen mistä on puhe.Sovinismi ei ole mikään mielipideasia,jonka voi määrittää miten tahtoo tai omien mieltymysten mukaan.
        Omissa ympyröissäni näen useinkin ihmisten "hyvän ja oikean" tosi-ystävyyden,sukupuolista piittaamatta.Etkö sinä sitten näe?


      • M135
        tosissasi kirjoitti:

        Ettäkö ihan minun pitäisi sovinismi määritellä?
        Helpommalla pääset kun kaivat vaikkapa sivistyssanakirjan esiin,niin tiedät edes hitusen mistä on puhe.Sovinismi ei ole mikään mielipideasia,jonka voi määrittää miten tahtoo tai omien mieltymysten mukaan.
        Omissa ympyröissäni näen useinkin ihmisten "hyvän ja oikean" tosi-ystävyyden,sukupuolista piittaamatta.Etkö sinä sitten näe?

        "Ettäkö ihan minun pitäisi sovinismi määritellä?"

        - Jos olet sovinisti, niin silloin.



        "Helpommalla pääset kun kaivat vaikkapa sivistyssanakirjan esiin,niin tiedät edes hitusen mistä on puhe."

        - Sivistys-sanakirja ei kerro kaikkea elämästä.

        Aika muuttuu, sovinismi sen mukana.

        Sivistys-sanakirja antaa ainakin 2 täysin erilaista vastausta.




        "Sovinismi ei ole mikään mielipideasia,jonka voi määrittää miten tahtoo tai omien mieltymysten mukaan."

        - Sovinisti voi itse määritellä sovinismin.



        Sovinismi on lisäksi katsottu miesten harjoittamaksi toiminnaksi, esim. male chauvinism.

        Aika muuttuu.



        Jotkut naisetkin ovat tällä palstalla puhuneet sovinismista omien mielikuviensa mukaan. Joten sovinismi käsitteenä on kovin erikoisessa asemassa.



        Lisäksi sanakirjojen mukaan usein sovinismi katsotaan joskus feminismin vastakohdaksi. Että tuollastakin on ilmassa.





        Mutta olennaisin asia, eli itse itseään sovinistiksi kutsuvan määrittely sovinismista on usein puuttunut.


        Jos muita ismejä tässä vertaa, niin esimerkiksi kommunismi voi olla kirosana muille, kuin itse kommunisteille. Feminismi voi olla kirosana muille, kuin itse feministeille. Että tuollaista.










        Eli on paljon sovinismille määritteitä, ja tällä palstalla keskustellaan noista määritteistä.





        -Sovinismi on miesten yhteistoimintaa yhteisen hyvän vuoksi-


        "Omissa ympyröissäni näen useinkin ihmisten "hyvän ja oikean" tosi-ystävyyden,sukupuolista piittaamatta."

        - Ok.



        "Etkö sinä sitten näe?

        - Kysyin nähdäkseni vastauksesi. Se ei tarkoita, ettenkö näkisi.





        - Ja. Kysymyksenä oli miesten keskinäinen tosiystävyys, ja vain miehet osaavat määritellä tuon.


      • M135
        M135 kirjoitti:

        "Ettäkö ihan minun pitäisi sovinismi määritellä?"

        - Jos olet sovinisti, niin silloin.



        "Helpommalla pääset kun kaivat vaikkapa sivistyssanakirjan esiin,niin tiedät edes hitusen mistä on puhe."

        - Sivistys-sanakirja ei kerro kaikkea elämästä.

        Aika muuttuu, sovinismi sen mukana.

        Sivistys-sanakirja antaa ainakin 2 täysin erilaista vastausta.




        "Sovinismi ei ole mikään mielipideasia,jonka voi määrittää miten tahtoo tai omien mieltymysten mukaan."

        - Sovinisti voi itse määritellä sovinismin.



        Sovinismi on lisäksi katsottu miesten harjoittamaksi toiminnaksi, esim. male chauvinism.

        Aika muuttuu.



        Jotkut naisetkin ovat tällä palstalla puhuneet sovinismista omien mielikuviensa mukaan. Joten sovinismi käsitteenä on kovin erikoisessa asemassa.



        Lisäksi sanakirjojen mukaan usein sovinismi katsotaan joskus feminismin vastakohdaksi. Että tuollastakin on ilmassa.





        Mutta olennaisin asia, eli itse itseään sovinistiksi kutsuvan määrittely sovinismista on usein puuttunut.


        Jos muita ismejä tässä vertaa, niin esimerkiksi kommunismi voi olla kirosana muille, kuin itse kommunisteille. Feminismi voi olla kirosana muille, kuin itse feministeille. Että tuollaista.










        Eli on paljon sovinismille määritteitä, ja tällä palstalla keskustellaan noista määritteistä.





        -Sovinismi on miesten yhteistoimintaa yhteisen hyvän vuoksi-


        "Omissa ympyröissäni näen useinkin ihmisten "hyvän ja oikean" tosi-ystävyyden,sukupuolista piittaamatta."

        - Ok.



        "Etkö sinä sitten näe?

        - Kysyin nähdäkseni vastauksesi. Se ei tarkoita, ettenkö näkisi.





        - Ja. Kysymyksenä oli miesten keskinäinen tosiystävyys, ja vain miehet osaavat määritellä tuon.

        "Jotkut naisetkin ovat tällä palstalla puhuneet sovinismista omien mielikuviensa mukaan. Joten sovinismi käsitteenä on kovin erikoisessa asemassa."

        - Tarkoitan tällä sen tyylisiä naisten kirjoituksia, joissa sanotaan, että sovinismi -miesten harjoittamana- on naisille hyödyksi. Sellaisia on ollut menneessä ajassa, mutta ehkä hieman kyynisyys-mielessä. Ehkä ei.

        Siis mies-liikkeeksi tuossakin on sovinismi katsottu, sitä tahdoin sanoa.



        Sovinismin varsinainen määrittely on puuttunut.


      • hurjaa
        M135 kirjoitti:

        "Ettäkö ihan minun pitäisi sovinismi määritellä?"

        - Jos olet sovinisti, niin silloin.



        "Helpommalla pääset kun kaivat vaikkapa sivistyssanakirjan esiin,niin tiedät edes hitusen mistä on puhe."

        - Sivistys-sanakirja ei kerro kaikkea elämästä.

        Aika muuttuu, sovinismi sen mukana.

        Sivistys-sanakirja antaa ainakin 2 täysin erilaista vastausta.




        "Sovinismi ei ole mikään mielipideasia,jonka voi määrittää miten tahtoo tai omien mieltymysten mukaan."

        - Sovinisti voi itse määritellä sovinismin.



        Sovinismi on lisäksi katsottu miesten harjoittamaksi toiminnaksi, esim. male chauvinism.

        Aika muuttuu.



        Jotkut naisetkin ovat tällä palstalla puhuneet sovinismista omien mielikuviensa mukaan. Joten sovinismi käsitteenä on kovin erikoisessa asemassa.



        Lisäksi sanakirjojen mukaan usein sovinismi katsotaan joskus feminismin vastakohdaksi. Että tuollastakin on ilmassa.





        Mutta olennaisin asia, eli itse itseään sovinistiksi kutsuvan määrittely sovinismista on usein puuttunut.


        Jos muita ismejä tässä vertaa, niin esimerkiksi kommunismi voi olla kirosana muille, kuin itse kommunisteille. Feminismi voi olla kirosana muille, kuin itse feministeille. Että tuollaista.










        Eli on paljon sovinismille määritteitä, ja tällä palstalla keskustellaan noista määritteistä.





        -Sovinismi on miesten yhteistoimintaa yhteisen hyvän vuoksi-


        "Omissa ympyröissäni näen useinkin ihmisten "hyvän ja oikean" tosi-ystävyyden,sukupuolista piittaamatta."

        - Ok.



        "Etkö sinä sitten näe?

        - Kysyin nähdäkseni vastauksesi. Se ei tarkoita, ettenkö näkisi.





        - Ja. Kysymyksenä oli miesten keskinäinen tosiystävyys, ja vain miehet osaavat määritellä tuon.

        Että tällaista sitten sait kasaan tällä kertaa.En voi enää hukata omaa aikaani väliseemme "keskusteluun",niin että hyvää jatkoa sinulle "sovinisti".Etkö ole ajatellut mennä tuonne muille palstoille toitottamaan tätä uutta sovinismiasi?Siellä se menisi varmaan vähän otollisempaan maaperään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe