Mobil 1 5W30 ESP

Untonen

Onko tämä kyseinen öljy ns. 30000km "longlife"-öljy joka sopii volkkarin FSI-koneeseen ???
Mulla on vaatimuksena: VW 503.00-normi huoltokirjassa.
Voinko laittaa tätä Mobil 1 formula 5W30 ESP-öljyä huoletta koneeseen ?? Purkissa on normina: 504.00/507.00

31

18992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa1

      tämä 504 00 ylittää 503 00 vaatimukset. Uudempi, siis 504 00, on kehitetty lähinnä päästöjen pienentämistä helpottamaan kun on hiukkasloukkua sun muuta matskua nykyään.

      Eli voit käyttää.

      • mieleen

        yks juttu.Itsellä on jäänyt nurkkiin pyörimään litran pönttö longlife 0-30w heliksiä.Ajattelin laittaa sen uuteen ruohonleikkuriin,vai onkohan se liian "hyvää" siihen tarkoitukseen,että tuleekohan se tiivisteistä ulos tai jotain vastaavaa?


      • Jamppa1
        mieleen kirjoitti:

        yks juttu.Itsellä on jäänyt nurkkiin pyörimään litran pönttö longlife 0-30w heliksiä.Ajattelin laittaa sen uuteen ruohonleikkuriin,vai onkohan se liian "hyvää" siihen tarkoitukseen,että tuleekohan se tiivisteistä ulos tai jotain vastaavaa?

        varmaan passaa, tarkista silti valmistajan suositus. Liian hyvää se ei voi sinänsä olla.


      • Lurkki
        Jamppa1 kirjoitti:

        varmaan passaa, tarkista silti valmistajan suositus. Liian hyvää se ei voi sinänsä olla.

        Täyty viimeviikolla leikata nurmikko ja kaivoin vanhan klipponi esiin vajasta ja tein pientä huoltoa siihen ja vaihdoin tulpan jne ja kattelin , ettei paljoo ollut öljyä koneessa. Kaikki halpa paska moottoriöljy oli loppu tallista ja täytyi hakee klonswagenin takaa kanssa 0W30 SHC longlife öljyy vanhaan roiskevoideltavaan aaameriikanmoottoriin.
        Sanoin muijalle, että on varmaan kalleinta öljyy mitä ritken rattoniin on pistetty :) :)


      • onse
        Lurkki kirjoitti:

        Täyty viimeviikolla leikata nurmikko ja kaivoin vanhan klipponi esiin vajasta ja tein pientä huoltoa siihen ja vaihdoin tulpan jne ja kattelin , ettei paljoo ollut öljyä koneessa. Kaikki halpa paska moottoriöljy oli loppu tallista ja täytyi hakee klonswagenin takaa kanssa 0W30 SHC longlife öljyy vanhaan roiskevoideltavaan aaameriikanmoottoriin.
        Sanoin muijalle, että on varmaan kalleinta öljyy mitä ritken rattoniin on pistetty :) :)

        Onse kuule parasta et pistät sinne ritken ratkoriin yks aste öljyy esim 30w niin ee kää kalpaten


      • addtg
        Lurkki kirjoitti:

        Täyty viimeviikolla leikata nurmikko ja kaivoin vanhan klipponi esiin vajasta ja tein pientä huoltoa siihen ja vaihdoin tulpan jne ja kattelin , ettei paljoo ollut öljyä koneessa. Kaikki halpa paska moottoriöljy oli loppu tallista ja täytyi hakee klonswagenin takaa kanssa 0W30 SHC longlife öljyy vanhaan roiskevoideltavaan aaameriikanmoottoriin.
        Sanoin muijalle, että on varmaan kalleinta öljyy mitä ritken rattoniin on pistetty :) :)

        Noihin leikkurimoottoreihin ei pitäisi laittaa kun suosituksenmukaista öljyä eli sae 30w!
        noilla moniasteöljyillä moottori kuumenee liikaa ja ajoleikkurissa sen huomaa siitä kun se sammuttaa moottorin kuumenemisen takia, kesähelteellä teki sitä vähän väliä, on kokemusta siitä ja kun vaihdoin oikeat oljyt niin se vaiva loppui siihen!


      • 9
        addtg kirjoitti:

        Noihin leikkurimoottoreihin ei pitäisi laittaa kun suosituksenmukaista öljyä eli sae 30w!
        noilla moniasteöljyillä moottori kuumenee liikaa ja ajoleikkurissa sen huomaa siitä kun se sammuttaa moottorin kuumenemisen takia, kesähelteellä teki sitä vähän väliä, on kokemusta siitä ja kun vaihdoin oikeat oljyt niin se vaiva loppui siihen!

        Tuollaista luokkaa ole olemassa. SAE J300 -standardin luokitukset ovat 0W, 5W, 10W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, 60 tai sitten näitten yhdistelmä.


      • oili
        9 kirjoitti:

        Tuollaista luokkaa ole olemassa. SAE J300 -standardin luokitukset ovat 0W, 5W, 10W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, 60 tai sitten näitten yhdistelmä.

        Mitäs tuo sitten on?


      • 9
        oili kirjoitti:

        Mitäs tuo sitten on?

        Siis mikä. Otsikon mukainen öljy on moniasteöljyä SAE 5W-30, eli noiden yhdistelmä. Jos taas tarkoitat nimimerkki addtg:n väittämää sae 30w -öljyä. Sellaista ei ole.


      • 9
        9 kirjoitti:

        Tuollaista luokkaa ole olemassa. SAE J300 -standardin luokitukset ovat 0W, 5W, 10W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, 60 tai sitten näitten yhdistelmä.

        ohhoh... unohtui vielä 15W, luokka mainita ylläolevasta.


      • oili
        9 kirjoitti:

        Siis mikä. Otsikon mukainen öljy on moniasteöljyä SAE 5W-30, eli noiden yhdistelmä. Jos taas tarkoitat nimimerkki addtg:n väittämää sae 30w -öljyä. Sellaista ei ole.

        Jäi tuo linkki pois, eli Brigg & Sratton 48 oz 30W.

        http://www.lowes.com/ProductDisplay?partNumber=95499-94647-100028&langId=-1&storeId=10151&productId=3047886&catalogId=10051&cmRelshp=rel&rel=nofollow&cId=PDIO1


      • 9

      • 9
        9 kirjoitti:

        Tuotetiedoissa ihan selvästi mainitaan SAE 30. Ilmeisesti ko. linkin otsikkoon on lykätty virhe, joka on tuo "W" -kirjain.

        SAE J300 -standardi kertoo selkeäsi öljyn viskositeettilaadut. 30W ei ole mikään virallinen öljylaatu.


      • 9

    • DInsinööri

      FSI koneeseen aina rikittömiä öljyjä kuten mobil 1 ESP(VW504.00/507.00)

    • autnet

      voi itku teitä uusavuttomia

    • 16+4

      En suosittelisi kellekkään Mobilin ESP öljyä.Minusta se on huono öljy.Ennen Mobil teki huippuöljyjä,mutta tämä ESP on jotain muuta.Dieselautoni piti sellasta säksätystä ja naputusta ettei uskoisi.Kun vaihdoin öljyn erääseen 0w40 öljyyn,muuttui äänet moottorissa.Moottori tuli kuntoon siinä samassa.
      Mobil siirtyi minulla menneisyyteen,samoin Toyota.Parempaa on tarjolla.

      • dfgggg

        Höpö höpö.


      • 17

        Siitä sen saa kun käyttää ohkaisempaa öljyä kuin mitä valmistaja suosittelee. Ihme, että alkaa säksättämään.


      • Kupru
        dfgggg kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Valitettavasti nämä uudet ESP-öljyt ovat huonoja.

        Syynä tähän on nämä uusien Diesel-autojen hiukkassuodattimet, jotka eivät kestä vanhanajan lisäaineistusta. Siten näistä uusista öljyistä on pitänyt jättää monta hyvää lisääainetta pois.

        Jos autosi ei ole varustettu hiukkassuodattimella, niin silloin ei missään nimessä myöskään ESP-öljyä kannata käyttää.


      • 7 vuotta käyttänyt
        Kupru kirjoitti:

        Valitettavasti nämä uudet ESP-öljyt ovat huonoja.

        Syynä tähän on nämä uusien Diesel-autojen hiukkassuodattimet, jotka eivät kestä vanhanajan lisäaineistusta. Siten näistä uusista öljyistä on pitänyt jättää monta hyvää lisääainetta pois.

        Jos autosi ei ole varustettu hiukkassuodattimella, niin silloin ei missään nimessä myöskään ESP-öljyä kannata käyttää.

        Ainakin bensamoottorissa 5w-30 ESP on loistava. Ensimmäisestä öljynvaihdosta käyttänyt nyt sitä ja 7 vuotta on menty vaihtotahdilla kerran vuoteen ja n.15-20tkm.

        Suosittelen.

        Diiseleistä en tiedä, kun en niihin ole sotkenut näppejäni. Vw:n dieselautoissa ovat kuitenkin käyttäneet ensiasennusöljynä. Tai ainakin parilla tutulla on tullut litran purkki "kaupan päälle", kun ovat ostaneet auton.


    • Asiantuntija_öljyspe

      Lipitä mun varpaita beibi!


      Mobil 1 on parasta mitä rahalla saa pienellä erolla muihin! Tää koko fakin öljy alue on ihan turha. Neljä vaihtoehtoa:

      Mobil 1 0w-40
      Teboil Diamond 5w-40
      Shell Helix Ultra 0w-40
      Castrol Edge / Magnatec

      On ihan sama mitä noista käyttää vanhemmassa/uudemmassa kärryssä mikä ei siis vaadi mitään longlife tms erikois paskaa! Turhaa stressata asiasta. 30-40€ /4-5L kannu, 4-6€ öljynsuodatin motonetistä (se parempi ei halvin) ja vaihtotyö 20-30€ paikallisessa korjaamossa amis hessu likaa kätensä kun mä suoristelen kravattia ja katson halveksuvasti duunareita!

      • osssss

        Laitoinpa nyt volkkariin motox 5w-30 suositus 505.01.
        Seuraillaanpa miten haihtuu kun tb diamondia ei välttämättä olis tarvinnut lisätä ollenkaan kun 15tkm ajaa.


      • klgtelo

        Kaikki nuo sun listan öljyt on esim gm ja bmw LL öljyjä.Ja samoin oma vag bensan LL luokituksen öljy on tuo 0w-40 ralli vormula mopili.Et sillai.ps kaveri saapissa mobil 0w-40 öljyillä ajettu vm 04-12v ja 30 tkm vaihtovälillä n300tkm ja tuossa kampees on turbokone(täysin orkkis)


      • 15
        klgtelo kirjoitti:

        Kaikki nuo sun listan öljyt on esim gm ja bmw LL öljyjä.Ja samoin oma vag bensan LL luokituksen öljy on tuo 0w-40 ralli vormula mopili.Et sillai.ps kaveri saapissa mobil 0w-40 öljyillä ajettu vm 04-12v ja 30 tkm vaihtovälillä n300tkm ja tuossa kampees on turbokone(täysin orkkis)

        Ja sitten kun suurin humala on selvinnyt voit kertoa saman suomeksi.


    • plösö

      Ei voi muuta sanoa kuin että mobil 5w 30 esp on hyvä öljy

    • Anonyymi

      Ei kannata noita markettien tarjous Mobileita ostaa, jotain huijaus öljyä ollu liikkeellä!!!!

    • Anonyymi

      Castrol Edge 5-30 noin 38€ 4lt astia. Golfiin menee 3,2lt. Tuolla ajan 20000km ja vaihtoon. Autolla ajettu nyt 272000km vuosimalli 2007.

      • Anonyymi

        Neste Pro 5W-30 on minun valinta.


    • Anonyymi

      5w 30 tai 5w 40 mobil, castrol tokmannin hyllystä 24eur tuossa on oikea öljy, ja vaihtaa max 15 000km


      Jos ostat jotain long life öljyä ja ajat 20 000 - 30 000 km niin kulututat konetta, se on niin karstaista se öljy kun kilahtaa 15 000km mittariin.

      Ketjujakopään, laakerit, mäntä karstoittuu.

    • Anonyymi

      Neste Pro LL, vaihto 15000km välein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe