Onko se selibaattia jos masturboi eli harjoittaa seksiä itsensä kanssa? Minusta ei ole, vaan selibaatti on kaikenlaista seksistä pidättäytymistä. No, itse en sitä harrasta vaan tumputan vähintään kerran päivässä kun taas puolison kanssa harrastan seksiä kerran kahdessa kuukaudessa. Olen kuitenkin ajatellut, että pitäisi päästä ainakin tuosta onanoinnista eroon ja kokeilla puoliselibaatia eli vain seksiä partnerin kanssa.
Mites muut? Onko monikin teistä täysin ilman seksiä? Kauanko olette pystyneet "pidättämään" täysin?
Selibaatti - masturbointi ?
4
5784
Vastaukset
- kommentti---
En ole koko 28 vuotta kestäneen elämäni aikana koskaan masturboinut (ainakaan tietoisesti). Ei ongelmia asian suhteen. Minusta seksi on naisen ja miehen välinen asia, ja seksi itsensä kanssa tuntuu muutenkin oudolta ajatukselta.
Minusta on vain hyvä, jos pystyy hallitsemaan seksuaalisuuttaan niin, että osaa olla masturboimatta. - seksikäs
Itselläni kun ei nyt vakituista kumppania ole,kyllä se viikottain masturboinniksi menee.Se vaan lähtee jostai ajatuksesta ja kun pikkasen itseään alkaa hiplata,on PAKKO sitten viedä se loppuun asti.Enkä kyllä tiedä mitään niin hyvää asiaa kuin KUNNON ORGASMI!!Miksi ei niistäkin vähistä onnen hetkistä nauttisi...;o)
- mitä se on ?
Näyttää vähän siltä, että täällä porukka määrittelee selibaatin vähintäänkin kahdella eri tavalla
1. pakollista ilman seksiä (kahden ihmisen välistä yhdyntää) elämistä. Tämän määritelmän mukaan selibaatti on ei-vapaaehtoista puutteessa riutumista. Tässä masturbointi ei ole seksiä, joten sitä ei lasketa: voi olla selibaatissa vaikka masturboisikin.
2. Selibaatti on itse valittu elämäntapa, ts. pidättäydytään kaikesta seksistä, myös masturboinnista, siksi, että niin itse halutaan tai katsoo sen parhaaksi vallitsevissa olosuhteissa.
Minusta kyllä vain tuo kakkonen on selibaattia kun ykkönen taas on jotakin muuta.
Minulla itselläni on seksiä tarjolla avioliitossa ja sen ulkopuolellakin enemmän kuin haluan käyttää. Minua selibaatti kiinnostaa ihan samalla tavalla kuin muutkin askeesin muodot kuten paastoaminen ja tiukka ruokavalio (olen tiukka kasvissyöjä). Olen myös lopettanut tupakan ja alkoholin käytön. Minulle motivaatio selibaattiin tulee filosofiasta. Tavoittelen sitä, koska uskon sen tuovan mielenrauhan ja vapauden, jos ei nyt ihan viisautta ja pelastusta. Minusta selibaatti on hieno asia tässä nautintokeskeisessä itsekkään seksuaalisuuden kyllästämässä yhteiskunnassa.
- muutama vuosi sitten...
TÄYDELLISTÄ selibaattia, eli en harrastanut seksiä millään tavoin. Muutama päivä, ehkä viikon verran meni hyvin, mutta sitten alkoivat hirveät aamu yms. muut seisokit. Tuli aivan mieleen teini-ikä jolloin seisoi oikeastaan lähes ilman syytä ja suurimman osan vuorokaudesta. Jopa normaalit päivittäiset rutiinit, alapesu, wc:ssä käynti yms olivat "kovia kokemuksia".
Tätä vaihetta kesti noin parisen viikkoa ja loppuvaiheessa tuntui siltä että hulluksi tulee mutta kun olin päättänyt testata niin vein testiä eteenpäin.
Tämän jälkeen "tilanne" rauhoittui yllättävänkin nopeasti eikä ollut oikeastaan edes aamuseisokkejakaan. En nyt muista tarkasti mutta jossain viidennen - kuudennen viikon vaiheilla eräänä aamuna herätessäni sain huomata yöllisen siemensyöksyn tapahtuneen.
Tähän lopetin "testin" ja palasin "normaaliin" päiväjärjestykseen.
Olin testin aikaan sinkku joten testi oli "helppo" viedä loppuun asti eikä siitä aiheutunut kumppanille "pakkoselibaattia".
Odotin testin loputtua seuraavan kerran runkatessani "ämpärillistä" spermaa tulevaksi mutta yllätyin. Sperman määrä oli vähäinen mutta paksua kuin mikä.
Testin lopputulos oli kohdallani se että, olen myöhemminkin silloin tällöin harrastanut selibaatin "pätkiä" mutta huomattavasti lyhyempiä jaksoja.
Selibaatin raja kohdallani kulkee jossain 1-2, kokeintaan 3. viikon välimaastossa jolloin alkaa olo olemaan "herkullinen" ja seksi harrastettuna joko masturboimalla tai kumppanin kanssa tuntuu parhaalta.
Vaikka seksi on iloinen ja nautintoa tuova asia niin silti suosittelen kokeilemaan... edes lyhyemmän pätkän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799