Paras autoreitti keskustaan

joopa

Lähden arkiaamuna 7:30 aikaan Tikkurilan rautatieasemalta ja kohdepaikkana on Helsingin rautatieasema. Mikä on sujuvin reitti sinne Lahdenväylältä? Kannattaako mennä Sturenkadun, Hämeentien vai Sörnäisten rantatien kautta? Vai olisiko Tuusulanväylä ruuhkattomampi reitti?

12

1323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiksiläinen

Ensin Kehä III:sta Tuusulantielle ja sitä pitkin Vallilaan, josta Sturenkatua ja sitten Oopperan kulmalta Manskua pitkin rautatieassalle. En tiedä onko nopein...ruuhkia tuppaa aina oleen, mutta jotenkin "loogisin" reitti ainakin mulle. Jos Tiksistä lähden Stadiin, en juuri koskaan lähde Lahdenväylää pitkin, vaan ajelen Tuusulantielle. Ehkä joku on toista mieltä parhaimmasta reitistä. Mutta muista varautua ruuhkiin joka reitillä :)

• tällä,
    • mene junalla?

Tikkurilasta pääset ainakin R-junalla, K-junalla, I-junalla alle puolessa tunnissa. Miksi täytyy ängetä sinne henkilöautolla? Kun kerta olet menossa Helsingin rautatieasemalle!

• getzs

Tiedän että junalla pääsee 14 minuutissa, mutta periaatteellisista syistä haluan kuitenkin mennä autolla. Onhan se nopeampaakin mennä moottoritietä kuin rautateitä.

• Laardibonanza
        getzs kirjoitti:

Tiedän että junalla pääsee 14 minuutissa, mutta periaatteellisista syistä haluan kuitenkin mennä autolla. Onhan se nopeampaakin mennä moottoritietä kuin rautateitä.

joskus maksamaan. Sinne vaan ruuhkaan jonottamaan.

• helsingissä 10vuotta asunut
        getzs kirjoitti:

siis mitä järkeä on ajaa tiksistä steissille autolla!!!!! ei siis mitään.

Junalla hyvä ihminen junalla. vai kuulutko niihin jotka kuvitelee että junaa käyttää vain juopot, sosiaalihuollon asukit ja mielenterveysongelmaiset. Voi jeesus. senkus istut ruuhkas. mä en eläissäni menis aamulla stadiin autolla. auto on, työpaikkakin on mut juna on helpoin, nopein ja paras tapa mennä keskustaan.. ai niin ruuhkan jälkeen maksat varmaan ellienin p-hallissa päivän parkkimaksuja vai :D

anteeksi vain olet toinen ihminen jonka tiedän olevan noin hoopo täs kaupungissa..
        järkeä kannattaisi joskus käyttää - jos sitä maalaisjärkeä on suotu.

Joskus maalaiset ajaa autolla - joskus kaupunkilaiset on niin tyhmiä ettei käsitä koska kannattaa autoa käyttää ja koska ei.

No ihan miten vain mä menen tästä eteenpäinkin junalla stadiin kuten muutkin työtätekevät järkevät ihmiset. istu sä vain ruuhkas - mä saan autoilla ihan riittävästi muutenkin. kun mä olen 20minuutis jo perillä sä mietit koska pääsis jopa kehä1:sen sisäpuolelle ja kun sä etit parkkia ja maksat parkkimaksuja mä olen jo ehtinyt olla perillä jo hyvän aikaa..

Joskus kannattaisi opetella katsomaan kelloa ja miettimään mikä on nopein tapa. joskus jopa kävellen on nopeammin kuin autolla tai julkisilla ja muuten mä kävelen sillon ! joo ja tienaan muuten vuodessa 42 000 euroa. mutta johtuiskohan siitä että osaan katsoa mikä on nopein reitti ja tapa eikä tarvi käyttää aika älyttömiin paikasta siirtymisiin niin paljon kuin eräiden.

• dfgdfgd

Aika paska sieltä on lähteä, mutta tarviiko asua siellä jossain hevonperseessä ;-)

No jos sieltä tulisin joka aamu, niin ensinnäkin lähtisin 07.00 ja menisin lahdenväylää, sörnäisten rantatietä ja siitä jotain liisankatua ja sit kaisaniemenkatua

• Uuno Turpahuuru

Tuuski-Mäkelänkatu-Hämeentie-Siltasaarenkatu-Unioninkatu-Kaisaniemenkatu-Steissi

Aina ajan tätä kautta.

• nopeampi

Suosittelen reittiä Lahdenväylä-Sturenkatu-Mannerheimintie. Lahdenväylän Helsingin päässä valot vetävät paremmin.

• ...

Sturenkadulla saat pysähtyä ihan jokaisiin valoihin, aina! Kustaa Vaasan tietäkään et todellakaan aja aallossa! Tuuski _on_ nopeampi.

• todelllakaan

Jos Lahdenväylää ajaa niin kannattaa jatkaa suoraan vaan Hämeentietä ja Hagiksen läpi.

• erimielinen
        ... kirjoitti:

Sturenkadulla saat pysähtyä ihan jokaisiin valoihin, aina! Kustaa Vaasan tietäkään et todellakaan aja aallossa! Tuuski _on_ nopeampi.

En ole tuosta samaa mieltä yllä olevan kirjoittajan kanssa. Ainakin iltaruuhkassa bussin kyydissä vertaillessani olen huomannut, että henkilöautoruuhkat Mäkelänkadulla ennen Koskelantietä ovat paljon pahemmat kuin Hämeentiellä ja Kustaa Vaasan tiellä, Helsingistä pois päin. Mäkelänkadulla on sentään bussikaista, mutta silti se reitti on huomattavasti hitaampi. Suosittelen siis Hämeentien ja Lahdenväylän reittiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe