Helluntailaisilta aika selkeää

alkup.raimo

kasteopetusta, vai?

'Nämä ihmiset, joille Pietari antoi parannus- ja kastekehoituksensa, ottivat kasteensa hetkellä Jeesuksen Kristuksen Herranaan vastaan.' (Tapani Kärnä: Miten opin uutta elämää, RV-kirjat)

'Kristitty laski uuden elämänsä kastehetkestään alkaen, koska se oli hänen uskoontulonsa hetki.' (Veikko Pekki: Sinä, Raamattu ja kaste, Ristin Voitto)

Siis jos noin opettaisivat muutkin, ei tarvitsisi enää puhua uudestisyntymisestä ennen kastetta, koska kristillinen kaste ei sitä edellytä, vaan vaikuttaa sen!

Jos kuitenkin noitakin sanoja ja selityksiä käytetään pelkästään uudestikastamisen perusteiksi, silloinhan liataan omaa pesää!

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyyhkynen

Jeesuksenkin kasteessa taivas oli auki ja Pyhä Henki tuli Kyyhkysen muodossa Jeesuksen päälle ja Jumala tunnusti isyytensä kasteessa: "Tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä.

Hebrealaiskirjeessä sanotaan vielä synnyttämisestä kastepäivänä?

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Hepr. 5:5

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"

• tarkoitti

puhuessaan pienistä lapsista

- joka ottaa lapsen minun nimeeni -

Miten ja missä muuten voisikaan pienokaisia ottaa Jeesuksen nimeen kuin kasteessa, jossa lapsen nimi mainitaan Jumalan nimen yhteydessä ja Jeesus itse on Hengessä ja vedessä mukana!

• kyllä,
        tarkoitti kirjoitti:

puhuessaan pienistä lapsista

- joka ottaa lapsen minun nimeeni -

Miten ja missä muuten voisikaan pienokaisia ottaa Jeesuksen nimeen kuin kasteessa, jossa lapsen nimi mainitaan Jumalan nimen yhteydessä ja Jeesus itse on Hengessä ja vedessä mukana!

Aivan kuin veriliitossa tehtiin, jonka nimee ihminen oli otettu niin hän vastasi kaikella tuon nimeen otetun puolesta. Liitto oli ikuinen, veriliittoon otettu sai aina vedota tuohon pitävään liittoon.

Mefiboset sai syödä aina kuningaan pöydässä Daavidin ja Josafatin tekemän veriliiton ansiosta. Tuskin tuo rampa poika edes itse tiesi tuosta veriliitosta ja sen voimasta, kun kuninkaan vaunuilla tultiin häntä hakemaan kuninkaan linnaan.

• kutsuu nimeltä
        kyllä, kirjoitti:

Aivan kuin veriliitossa tehtiin, jonka nimee ihminen oli otettu niin hän vastasi kaikella tuon nimeen otetun puolesta. Liitto oli ikuinen, veriliittoon otettu sai aina vedota tuohon pitävään liittoon.

Mefiboset sai syödä aina kuningaan pöydässä Daavidin ja Josafatin tekemän veriliiton ansiosta. Tuskin tuo rampa poika edes itse tiesi tuosta veriliitosta ja sen voimasta, kun kuninkaan vaunuilla tultiin häntä hakemaan kuninkaan linnaan.

...minä olen sinut nimeltä kutsunut...sinä olet minun...Kasteessa!

Kätteni hipiään olen nimesi piirtänyt...Golgatalla! Herran hipiässä...veressä ja kastevedessä...ja sen Henkikin todistaa!

• kasteessa
        kutsuu nimeltä kirjoitti:

...minä olen sinut nimeltä kutsunut...sinä olet minun...Kasteessa!

Kätteni hipiään olen nimesi piirtänyt...Golgatalla! Herran hipiässä...veressä ja kastevedessä...ja sen Henkikin todistaa!

Minä olen sinut NIMELTÄ kutsunut, sinä olet minun. En minä sinua hylkää enkä sinua jätä.
        Ja kaikista niistä, jotka Isä antaa Minulle, minä en kadota ainuttakaan. Sallikaa lasten tulla Minun tyköni, älkää estäkö heitä. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei sinne pääse. Sallikaa nyt vaan kastaa ne pienet lapset Kristukselle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      6782
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      88
      5072
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3329
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3212
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2368
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1726
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1371
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1312
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1226
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      994
    Aihe