ihmettelen vaan...

minä

olen aina ihmetellyt,kun sanotaan että taivas on se täydellinen paikka...miksi siellä sitten voi jopa enkeli langeta??? ja sitten se syöstään helvettiin...siitä tuli tämä kuuluisa lucifer...hyvän ja pahan käsite syntyi.Tai että Juudas oli jo etukäteen "tuomittu" tekoonsa...jonka perusteella hän ei itse sitä valintaansa edes tehnyt,vaan se oli etukäteen määrätty..aika heikoilla tässä sitten ollaan..kun tietää että oma päätös uskon suhteen ei vaikuta suuntaan eikä toiseen,jos vaikka ylhäällä on päätetty muuta...tämän vuoksi erosin hellareista vuosia sitten...

15

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

meinasko ne hellarit sinut väkisin viedä taivaaseen?

• vaan...

jos sellainen paikka jossain on,niin en mä sinne ainakaan siinä tapauksessa pääse,että kuulun ja sitoudun ihmisten tuomareihin...siis hellareihin...nehän aina määrittelee,kuka on uskossa ja taivaskelpoinen ja kuka ei...

• Timoriepu
        vaan... kirjoitti:

jos sellainen paikka jossain on,niin en mä sinne ainakaan siinä tapauksessa pääse,että kuulun ja sitoudun ihmisten tuomareihin...siis hellareihin...nehän aina määrittelee,kuka on uskossa ja taivaskelpoinen ja kuka ei...

Olet tainnut ymmärtää hiukan väärin.
        Kyllä se Jumala sanoo kaikessa sen viimeisen sanan.
        Helluntailaiset ovat vain ihmispoloisia, niin kuin sinäkin, mutta juuri sen tähden tarvitsevat Jeeusta armahtajaksi äärettömän paljon.
        Tuomarin virkaa ei ole jaettu kenellekään ihmiselle.
        Jos joku on sinua tuominnut, niin sitten asianomainen on myös käsittänyt väärin koko jutun.
        Siinä ei mitään lopullista, eikä kohtalokasta ole, jos helluntaiseurakunnasta lähdit, mutta pidä kiinni ainakin Jeesuksesta, sillä Hän on sinunkin syntiesi sovittaja.

• mjoh
        Timoriepu kirjoitti:

Olet tainnut ymmärtää hiukan väärin.
        Kyllä se Jumala sanoo kaikessa sen viimeisen sanan.
        Helluntailaiset ovat vain ihmispoloisia, niin kuin sinäkin, mutta juuri sen tähden tarvitsevat Jeeusta armahtajaksi äärettömän paljon.
        Tuomarin virkaa ei ole jaettu kenellekään ihmiselle.
        Jos joku on sinua tuominnut, niin sitten asianomainen on myös käsittänyt väärin koko jutun.
        Siinä ei mitään lopullista, eikä kohtalokasta ole, jos helluntaiseurakunnasta lähdit, mutta pidä kiinni ainakin Jeesuksesta, sillä Hän on sinunkin syntiesi sovittaja.

näin se varmaan on..kyllä mä Jeesuksesta oon yrittänyt kiinni pitää..se on kuitenkin mulle se elämän lähde,mutta seurakunnan suunnalta tuli vähän sellainen käsitys,että kun hylkäät seurakunnan,niin hylkäät Jumalan...meni pari vuotta ennenkuin pääsin siitä ajatuksesta vapaaksi,nyt oon melko tyytyväinen elämääni oon edelleen mielestäni uskossa,mutta en monen entisen srk-ystäväni mielestä,heidän mielestään lähinnä luopio...

• Timoriepu
        mjoh kirjoitti:

näin se varmaan on..kyllä mä Jeesuksesta oon yrittänyt kiinni pitää..se on kuitenkin mulle se elämän lähde,mutta seurakunnan suunnalta tuli vähän sellainen käsitys,että kun hylkäät seurakunnan,niin hylkäät Jumalan...meni pari vuotta ennenkuin pääsin siitä ajatuksesta vapaaksi,nyt oon melko tyytyväinen elämääni oon edelleen mielestäni uskossa,mutta en monen entisen srk-ystäväni mielestä,heidän mielestään lähinnä luopio...

Meikäläisissäkin on näköjään monenlaista tallaajaa, kun sinulle noin on sanottu.
        Kyllä Jeesukseen uskominen on nimenomaan Hänen persoonaansa turvautumista.
        En halua vähätellä seurakunnan merkitystä, mutta se on kuitenkin toissijainen asia.
        Kun sinä kuitenkin olet Jeesukseen sitoutunut, niin pyydä itsellesi johdatusta tässä seurakunta-asiassa, sillä se on kuitenkin tarkoitettu meille uskoville siunaukseksi ja uskon rakentumiseksi.

Onhan se selvä, että joudumme joskus väärinymmärretyiksi ja jopa kaltoin kohdelluiksi.
        Keskeneräisiä ihmisiä kun olemme kaikki.

Jeesus on kuitenkin aivan jotain muuta. Hän on uskollinen ja armollinen sinua kohtaan ja tahtoo käydä kanssasi eteenpäin. Pidä Hänestä kiinni ja pidä yllä rukousta ja Sanan lukemista, silloinkin kun se ei niin maita. Älä päästä uskoasi hiipumaan, sillä sekin on totta, että meillä on vastustaja, Saatana, joka pyrkii katkaisemaan meiltä yhteyden Jeesukseen. Ei anneta periksi, vaan pidetään Jeesuksesta kiinni loppuun saakka!

Runsasta Jeesuksen siunausta ja johdatusta sinulle!

• meik-66
        Timoriepu kirjoitti:

Meikäläisissäkin on näköjään monenlaista tallaajaa, kun sinulle noin on sanottu.
        Kyllä Jeesukseen uskominen on nimenomaan Hänen persoonaansa turvautumista.
        En halua vähätellä seurakunnan merkitystä, mutta se on kuitenkin toissijainen asia.
        Kun sinä kuitenkin olet Jeesukseen sitoutunut, niin pyydä itsellesi johdatusta tässä seurakunta-asiassa, sillä se on kuitenkin tarkoitettu meille uskoville siunaukseksi ja uskon rakentumiseksi.

Onhan se selvä, että joudumme joskus väärinymmärretyiksi ja jopa kaltoin kohdelluiksi.
        Keskeneräisiä ihmisiä kun olemme kaikki.

Jeesus on kuitenkin aivan jotain muuta. Hän on uskollinen ja armollinen sinua kohtaan ja tahtoo käydä kanssasi eteenpäin. Pidä Hänestä kiinni ja pidä yllä rukousta ja Sanan lukemista, silloinkin kun se ei niin maita. Älä päästä uskoasi hiipumaan, sillä sekin on totta, että meillä on vastustaja, Saatana, joka pyrkii katkaisemaan meiltä yhteyden Jeesukseen. Ei anneta periksi, vaan pidetään Jeesuksesta kiinni loppuun saakka!

Runsasta Jeesuksen siunausta ja johdatusta sinulle!

jos tuon kaltaista sanomaa kuulisi enemmän,niin varmaan moni saisi avun ja lohdutuksen..sitä tuntee jossain tilanteissa olevansa aika lyöty ja epäonnistunut...syyllistää myös itsensä ja kadottaa rakkauden Jumalan,josta seuraa helposti katkeroituminen itseensä,ihmisiin ja Jumalaan,vaika ei niin pitäisi olla.Olet varmasti siunattu tälläisellä rohkaisun armoituksella,jatka samaa tietä..mulla meni oikeen kylmät väreet,kun luin viestisi...kiitos

• Timoriepu
        meik-66 kirjoitti:

jos tuon kaltaista sanomaa kuulisi enemmän,niin varmaan moni saisi avun ja lohdutuksen..sitä tuntee jossain tilanteissa olevansa aika lyöty ja epäonnistunut...syyllistää myös itsensä ja kadottaa rakkauden Jumalan,josta seuraa helposti katkeroituminen itseensä,ihmisiin ja Jumalaan,vaika ei niin pitäisi olla.Olet varmasti siunattu tälläisellä rohkaisun armoituksella,jatka samaa tietä..mulla meni oikeen kylmät väreet,kun luin viestisi...kiitos

Mukava lukea, että sinä sait jotain minun kirjoittelusta. Palautteesi rohkaisi minua.
        En pidä itseäni minään, pelkkä ihmisriepu vain, mutta eiköhän se juuri olekin se hienoin asia, että Jeesus voi tällaistenkin kautta olla muille siunaukseksi.
        Olen käymässä läpi murheenlaaksovaihetta elämässäni ja nämä omat vaikeudet ja surut painavat minua lähemmäs Jeesusta. Toivottavasti saan jotain sellaista muille annettavaksi, josta on iankaikkista hyötyä.
        Rukoukseni on, että Jumalan tahto saisi tapahtua ja että en itse koskaan tulisi miksikään ihmisten silmissä suureksi, mutta saisin silti olla Jumalan käytössä muille siunaukseksi. Tämä elämä on liian lyhyt elettäväksi itsekkäästi omaa etua tavoitellen. Oma liha minullakin pyrkii vastaan panemaan, mutta eiköhän tässä Jumala auta.
        Sori nyt, kun tuli heittäydyttyä itsekeskeiseksi, tämä on minun heikkous. Sainpahan sinulle avautua, kiitos ja Jeesuksen siunausta!

• se vapaa tahto!

Taivaassa totisesti on kaikki hyvin ja kaikilla on siellä todella ihanat oltavat, mutta kun enkeleilläkin on samoin kuin ihmisillä vapaa tahto. Siitähän se lankeemus lähti, kun osa enkeleistä alkoi Luciferin kiihottamana kadehtia Jumalan kaikkitietävyyttä ja olisivat halunneet ehdottomasti itselleen saman oikeuden.
      Samoin on ihmisen kohta, että vaikka hän saa kaikkea hyvää, synti houkuttaa häntä tyytymmättömyyteen ja hän voi langeta siihen jos kerran haluaa, Jumala kun ei halunnut itselleen ystäviksi robotteja, vaan ystäviä, joilla on omia ajatuksia ja oma tahto.

Jumala kyllä tunsi Iskariotin edeltä ja tiesi, että hänestä ei tule koskaan Jumalalle otollista, sillä hän ei olisi Jumalan sääntöihin alistunut, vaan olisi kapinoinut, koska ei ikinä saisi Jumaluutta itselleen. Niinhän tänäänkin ihmiset tekevät, eivät he halua Jumalan heitä "määräilevän" vaan haluavat itse olla itsensä herroja.

• mjoh

Ei..kyllä se oli etukäteen ymmärtääkseni määrätty,että juudas pettää..."jotta kirjoitukset kävisivät toteen..."Aatteleppa jos tää kaikki olisi totta,niin olisihan se aika hirveetä...

• 08/15

tahdon aidosti käytettäväksi niin miksi hän sitten rankaisee ihmistä mikäli tämä käyttää tahtoaan toisin kuin kuin tämän vapaan tahdon luoja pitäisi suotavana?

Tämähän on samanlaista logiikkaa, kuin jos joku isä antaisi lapselleen satasen ja sanoisi, että saat vapaasti käyttää sen miten haluat mutta ellet käytä sitä kuten minä haluan, niin turpiin tulee ja rankasti!

• meni
        08/15 kirjoitti:

tahdon aidosti käytettäväksi niin miksi hän sitten rankaisee ihmistä mikäli tämä käyttää tahtoaan toisin kuin kuin tämän vapaan tahdon luoja pitäisi suotavana?

Tämähän on samanlaista logiikkaa, kuin jos joku isä antaisi lapselleen satasen ja sanoisi, että saat vapaasti käyttää sen miten haluat mutta ellet käytä sitä kuten minä haluan, niin turpiin tulee ja rankasti!

jo asiattomuuksiin. Jos isä antaa lapselleen satasen, hän varmasti luottaa, että lapsi käyttää sen oikein, mutta jos tämä lapsi ei olekaan isänsä luottamuksen arvoinen, on selvää, että isä nuhtelee häntä ja jos tästä nuhteestakaan ei lapsi ota ojennusta vastaan, isä varmasti rakkaudessaan jo rankaiseekin häntä, mutta jos tämä lapsi jatkuvasti tekee pahoja ja huonoja valintoja (hedelmiä) joutuu isä varmasti miettimään mitä tehdä hänen kanssaan. Ajattelepas, jos koti olisi täynnä kapinoitsijoita, olisi kodin onni vähissä.

• tämä..
        08/15 kirjoitti:

oli muuten hyvä näkökulma,ei ookkaan tullut tuollainen näkökulma ennen mieleen..Hyvä ajatus...siis kun ajattelee laajempaa kokonaisuutta..

• oikee
        meni kirjoitti:

jo asiattomuuksiin. Jos isä antaa lapselleen satasen, hän varmasti luottaa, että lapsi käyttää sen oikein, mutta jos tämä lapsi ei olekaan isänsä luottamuksen arvoinen, on selvää, että isä nuhtelee häntä ja jos tästä nuhteestakaan ei lapsi ota ojennusta vastaan, isä varmasti rakkaudessaan jo rankaiseekin häntä, mutta jos tämä lapsi jatkuvasti tekee pahoja ja huonoja valintoja (hedelmiä) joutuu isä varmasti miettimään mitä tehdä hänen kanssaan. Ajattelepas, jos koti olisi täynnä kapinoitsijoita, olisi kodin onni vähissä.

isä rakastaa,vaikka tekis huonojakin valintoja...mä ainakin rakastan omaa poikaani,vaikka se tekis mitä...mutta seurakunnissa olevat vanhan kansan oikeaoppineet eivät rakasta,jos ei elä niin kuin he haluavat..ihan sama mitä ite sanoo,heidän oppi-tulkintansa raamatusta on ainoa oikea ja jos sitä ei noudata niin ulos...saatanan haltuun...haloo...herätkää nykypäivään ja rakastamaan ehdoitta..

• kodissa
        meni kirjoitti:

ei kapinoitaisi ja kyseenalastettaisi vanhenpien määräämiä sääntöjä,ei se mikään koti olisi..se olisi alistettujen lasten helvetti..kyllä vapaus kapinoida ja rikkoa sääntöjä tekee kodista kodin..sekä luo turvallisuutta ja lisää rakkautta...jos lapset istuvat hiljaa sohvalla,niin kyllä enemmän pitää huolestua siitä kuin kapinoinnista

• Timoriepu
        mjoh kirjoitti:

Ei..kyllä se oli etukäteen ymmärtääkseni määrätty,että juudas pettää..."jotta kirjoitukset kävisivät toteen..."Aatteleppa jos tää kaikki olisi totta,niin olisihan se aika hirveetä...

Jumala kyllä etukäteen kaiken tietää, Juudaksen lankeemuksenkin, mutta alunperin meidät on kaikki tarkoitettu pelastukseen. Kaikille se ei kuitenkaan kelpaa, joka on hirvittävän traaginen asia.

1Tess.5:9,10
        "Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan".

Joh. 3:16
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      3295
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2945
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      40
      2491
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe