"vedestä ja Hengestä"

water and the Spirit

Silloin kun Jeesus puhui vertauskuvin, niin Hän sanoo sen erikseen ja selittää vertaukset tai evankeliumin kirjoittaja sanoo ja selittää, että nyt tuo sana tarkoittaa tässä yhteydessä jotakin muuta, kuin mitä lausutun sanan alkuperäinen merkitys on.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva ELÄVÄN VEDEN VIRRAT."
39 MUTTA SEN HÄN SANOI HENGESTÄ, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.

Mutta silloin, kun muuta ei sanota, niin lausuttujen sanojen alkuperäinen merkitys on oikein. Jeesuksen suuhun ei saa asetella jotakin muuta oppiin paremmin sopivaa, ei mitään muuta, kuin mitä Jeesus on itse sanonut. Pieninkään piirto Hänen sanoistaa ei saa kadota. Vesi on vettä ja Henki on Henkeä, kun kerran Jeesus itse niin sanoo.

HENKI JA VESI JA VERI pitävät yhtä kasteessa ja todistuksessa Jeesuksen tulemiseksi lihaksi. Sana tulee lihaksi kasteessa. "Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
Sillä kolme on, jotka todistavat:
HENKI JA VESI JA VERI, ja ne kolme pitävät yhtä." (1.Joh.5)

Jeesukseen uskovaiselle (Joh.3:2) Nikodemukselle Jeesus puhui uudestisyntymisestä VEDESTÄ (=WATER) ja Hengestä syntymisestä Ylhäältä eli Jumalan tekona. Uudestisyntymisen peso on tarkoitettu kaikille ihmisille. "Teidän" pitää syntyä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä Jumalan tekona. Lihasta syntyy liha. Katoavaisesta ei synny katoamatonta. Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.

Jumalan sanojen merkityksen vääntely on juuri saatanan erikoislajia, jolla eksytetään "Mahtoiko Jumala todella sanoa niin?"

Pidä vaan Jeesuksen suussa se mitä hän itse sanoi, niin silloin et eksy.

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä." (Joh.3:5-7)

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." (Mk.10:15)

2. Piet. 3:5

"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

84

1273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieto ja opastus.

Ainakin meille on kaksi asiaa selvää kaste asiassa, se, että Johannes kastoi parannuksen kasteella ja se, että jokainen uudesti syntynyt saa Pyhän Hengen kasteen.
      Noita alla olevia Raamatun jakeita voi tutkiskella ja Pyytää Pyhää Henkeä kirkastamaan tämä kasteasia niin, että jokainen uskova saa siitä varmuuden ja rauhan.

Mark. 10:38
      Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
      Mark. 10:39
      He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
      Mark. 16:16
      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      Ap. t. 1:5
      Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
      Ap. t. 11:16
      Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.

• Matt.28

Uuden liiton aikana on vain yksi kaste, jonka Jeesus asetti kuolemansa jälkeen viimeisinä sanoinaan. Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jo kasteen nimi kertoo mitä siihen kuuluu veden lisäksi. EF.4:5 "yksi kaste" hen baptisma. "one baptism".

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        (Mt.28:18-20)

• jos Raamattu sen muualla ku...
        Matt.28 kirjoitti:

Uuden liiton aikana on vain yksi kaste, jonka Jeesus asetti kuolemansa jälkeen viimeisinä sanoinaan. Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jo kasteen nimi kertoo mitä siihen kuuluu veden lisäksi. EF.4:5 "yksi kaste" hen baptisma. "one baptism".

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        (Mt.28:18-20)

Voiko yksi kohta todistaa totuuden, jos suuri määrä samassa Raamatussa todistaa sitä vastaan ja kumoaa sen tarkoitusperän joka sille on annettu?

Näinkö toimii oikeus, kun se totuutta etsii?

• sanasta sanaan
        jos Raamattu sen muualla ku... kirjoitti:

Voiko yksi kohta todistaa totuuden, jos suuri määrä samassa Raamatussa todistaa sitä vastaan ja kumoaa sen tarkoitusperän joka sille on annettu?

Näinkö toimii oikeus, kun se totuutta etsii?

Jeesuksen sanat on talletettu Matteuksen kastekäskyyn täysin alkuperäisinä.(Matt.28:19-20). Opetuslapseuttakaa kastamalla ja opettamalla alkukielen mukaisesti.

Sen sijaan esim. Markuksen evankeliumin 16-luvun loppu jakeesta 8 lähtien on valitettavasti jälkikäteen kirjoitettua hyvää koostetta muista osista evankeliumeneja. Pelkästään sen varaan ei kannata oppia rakentaa.

• kaikki muut kohdat väärässä
        sanasta sanaan kirjoitti:

Jeesuksen sanat on talletettu Matteuksen kastekäskyyn täysin alkuperäisinä.(Matt.28:19-20). Opetuslapseuttakaa kastamalla ja opettamalla alkukielen mukaisesti.

Sen sijaan esim. Markuksen evankeliumin 16-luvun loppu jakeesta 8 lähtien on valitettavasti jälkikäteen kirjoitettua hyvää koostetta muista osista evankeliumeneja. Pelkästään sen varaan ei kannata oppia rakentaa.

ja apostolitkin heti alusta lähtien toimivat väärin ja Jeesuksen ohjeita vastaan. Ei oikein toimi selityksesi. Kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

• ota huomioon
        kaikki muut kohdat väärässä kirjoitti:

ja apostolitkin heti alusta lähtien toimivat väärin ja Jeesuksen ohjeita vastaan. Ei oikein toimi selityksesi. Kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Apostolien Raamattu oli Vanha Testamentti kasteen esikuvineen pesoineen.

Uusi testamentti tuli kuvioihin mukaan vasta myöhemmin.

Esim.apostolien teot ovat historiankirjoitusta tapahtumista samalla tavoin kuin kirkkohistoria, joka tietää kertoa että Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit kastoivat ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessaan aivan pieniä lapsia.Se on factatietoa, aivan samoin kuin se Uudessa testamentissa mainittu viiden kokonaisen perheen kastaminen.

• vaan saatanan harha
        ota huomioon kirjoitti:

Apostolien Raamattu oli Vanha Testamentti kasteen esikuvineen pesoineen.

Uusi testamentti tuli kuvioihin mukaan vasta myöhemmin.

Esim.apostolien teot ovat historiankirjoitusta tapahtumista samalla tavoin kuin kirkkohistoria, joka tietää kertoa että Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit kastoivat ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessaan aivan pieniä lapsia.Se on factatietoa, aivan samoin kuin se Uudessa testamentissa mainittu viiden kokonaisen perheen kastaminen.

Jeesus antoi ohjeet juuri seuraajilleen, apostoileille ja he toimivat siten, eikä minkään Vanhan Testamentin mukaan.

On suuri valhe ja eksytys väittää ettei apostolit toteuttaneet Jeesuksen ohjeita.

Ei tarvita myöskään kirkkohistoriaa vaan Raamattu, jossa huomataan, että oli joukkoja jotka olivat kääntyneet uskonelämässään perinnäissääntöihin eli mm. vaativat ympärileikkausta juutalaisten tapaan, mutta sehän katsottiin sielunvihollisen valheeksi.

Kirkkohistoria on kirkkohistoriaa ja sitä on väännetty usein korvasyyhyn mukaan ja liian usein se "lähde" löytyy katolisesta opista, katolisista kirjoituksista.

• keskiajalla
        vaan saatanan harha kirjoitti:

Jeesus antoi ohjeet juuri seuraajilleen, apostoileille ja he toimivat siten, eikä minkään Vanhan Testamentin mukaan.

On suuri valhe ja eksytys väittää ettei apostolit toteuttaneet Jeesuksen ohjeita.

Ei tarvita myöskään kirkkohistoriaa vaan Raamattu, jossa huomataan, että oli joukkoja jotka olivat kääntyneet uskonelämässään perinnäissääntöihin eli mm. vaativat ympärileikkausta juutalaisten tapaan, mutta sehän katsottiin sielunvihollisen valheeksi.

Kirkkohistoria on kirkkohistoriaa ja sitä on väännetty usein korvasyyhyn mukaan ja liian usein se "lähde" löytyy katolisesta opista, katolisista kirjoituksista.

Uudestikastajalahkot ensimmäiset ilmestyi vasta 1500-luvulla ja lisää 1900-luvun alun Amerikassa.

Niitä ei yleisesti pidetä edes kristittyinä.

• minä vaan
        keskiajalla kirjoitti:

Uudestikastajalahkot ensimmäiset ilmestyi vasta 1500-luvulla ja lisää 1900-luvun alun Amerikassa.

Niitä ei yleisesti pidetä edes kristittyinä.

Helluntailaisuus (eli kaikki kirkot/seurakunnat mitkä voidaan luokitella helluntailaisiksi) on katolilaisuuden jälkeen maailman toiseksi suurin KRISTILLINEN kirkkokunta. Tilastot kertovat tämän.

Entisellä kotipaikkakunnallani luterilaiset ja helluntailaiset tekivät hyvää yhteistyötä, ja näin pitääkin olla. Oppikiistat sikseen, tärkeintä on että uskoo Jeesukseen. Kasteista ja muusta kiistely on turhaa, ja Saatana nauraa, kun kristityt tappelevat keskenään.

• Oikein sanot:
      "Jeesuksen suuhun ei saa asetella jotakin muuta oppiin paremmin sopivaa, ei mitään muuta, kuin mitä Jeesus on itse sanonut. Pieninkään piirto Hänen sanoistaa ei saa kadota. Vesi on vettä ja Henki on Henkeä, kun kerran Jeesus itse niin sanoo".
      ---
      Joh. 3:5 tarkoittaa kastetta.
      Jakeen kontekstikin vahvistaa sen;samassa luvussa tulee puhe kasteesta ja puhdistautumisesta: Jeesus kastaa Juudeassa ja Johannes Ainonissa, Joh 3:22-35

Uskoisin, että vedestä ja Hengestä-ilmaisulla on vanhatestamentillinen tausta.
      Mikähän se olisi?

• puhdasta vettä

Kasteessa tulee käyttää puhdasta vettä, kuten Hesekiel kirjoittaa ylös Jumalan sanat. Jumala itse toimii kasteessa.

25 JA MINÄ VIHMON TEIDÄN PÄÄLLENNE PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne MINÄ TEIDÄT PUHDISTAN.

26 JA MINÄ ANNAN teille uuden sydämen, ja UUDEN HENGEN minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

27 HENKENI MINÄ ANNAN teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

(Hes.36:2-27)

Pietari tunsi VT:n kirjoitukset kasteesta ja sanoi kansalle, että kasteessa te ja teidän lapset saatte Pyhän Hengen lahjan syntienne anteeksisaamiseksi. (Apt.2:38-39)

• puhdasta vettä kirjoitti:

Kasteessa tulee käyttää puhdasta vettä, kuten Hesekiel kirjoittaa ylös Jumalan sanat. Jumala itse toimii kasteessa.

25 JA MINÄ VIHMON TEIDÄN PÄÄLLENNE PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne MINÄ TEIDÄT PUHDISTAN.

26 JA MINÄ ANNAN teille uuden sydämen, ja UUDEN HENGEN minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

27 HENKENI MINÄ ANNAN teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Pietari tunsi VT:n kirjoitukset kasteesta ja sanoi kansalle, että kasteessa te ja teidän lapset saatte Pyhän Hengen lahjan syntienne anteeksisaamiseksi. (Apt.2:38-39)

"Kasteessa tulee käyttää puhdasta vettä, kuten..."
        ---
        Sempä takia Joh. 3:23 sanookin, että Ainonissa oli paljon vettä.
        Jotkut tulitsevat tämän upotuskasteeksi, mutta siitähän tässä ei välttämättä ole kyse, vaan veden laadusta eli puhtaasta vedestä.

Missään kohden Raamatussa ei määrätä, miten paljon kasteessa tarvitaan vettä!
        Ei määrätä mekään.

• joen ranta
        Tapio522 kirjoitti:

"Kasteessa tulee käyttää puhdasta vettä, kuten..."
        ---
        Sempä takia Joh. 3:23 sanookin, että Ainonissa oli paljon vettä.
        Jotkut tulitsevat tämän upotuskasteeksi, mutta siitähän tässä ei välttämättä ole kyse, vaan veden laadusta eli puhtaasta vedestä.

Missään kohden Raamatussa ei määrätä, miten paljon kasteessa tarvitaan vettä!
        Ei määrätä mekään.

Pakkosiirtolaisuuden ajalta juutalaisuudessa oli käsitys, että vain "joen ranta" oli puhdas. Koko maa oli muuten saastunut.
        Siksi mentiin rukoilemaankin "joen rantaan".
        Sama ajattelu tuli kasteasiaankin.
        Mistään kokonaan veden alle upottamisesta ei todellakaan ole kysymys. Eikä missään käsketä kastamaan upottamalla. Jeesus ei anna mitään määräystä veden määrästä eikä kasteen ulkoisesta muodosta.(Matt.28:19-20).
        Vainonut ja uskonsa puolesta kuolleet kristityt kuvaavat hakkaamissaan piirroksissa Jeesuksen valelukastetta Jordanilla.

• yks toinen
        puhdasta vettä kirjoitti:

Mieti nyt ei ole kysymys VAUVOISTA, EIKÄ HESEKIEL PUHU KASTESTA LAINKAAN VAAN "PUHDAS VESI" KUVAA JUMALAN SANAA, JOLLA ON PUHDIDTAVA MERKITYS JA KAIKKI JAKEET KUVAAVAT VAELLUKSEN MUUTOSTA, MIKÄ TULEE ESILLE UUDESTISYNTYMISESSÄ, PARANUKSEN TEON KAUTTA "jota nyt ottivat hänen SANANSA vastaan, ne kastettiin.... ja he pysyivät apostolien opetuskessa, Ap.t.2:41-42. "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia, ja kastakaa heidät...ja opettakaa pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt pitämään" Matt.28:19-20

PIETARI TEKI OPETUSLAPSIKSI JA SITTEN KASTOI PARANNUKSEN TEENEET JA ALKOI OPETTAA HEITÄ. NÄILLE 3000 USKOONTULLEELLE TULI VOIMAAN "LUPAUS" PYHÄN HENGEN LAHJASTA. Ap.t.2:38-39

Kaikki asiat: parannus, kaste, ja Pyhän Hengen lahja on "tulevassa" aikamuodossa. Parannuksen yhteydessä synnytään uudestiylhäältä Pyhästä Hengestä, mutta se EI ole vielä Pyhän Hengen lahja. (joskus voidaan saada saman aikaisestikin, mutta harvinaista, silloin merkkinä kielillä puhuminen esim.Ap.t.10:44-48) Lupaus tulee voimaan parannuksen teon kautta ja sitä seuraa upotuskaste luonnlliseti. (HUOM! EI VAUVAKASTE)

Siis ymmärtäkää, jo Pyhän Hengen lahjan lupaus, ja oikea suomenkielen viittaus, edellisen lauseen Pyhän Hengen lahjaan "kaikille... ketä ikinä Herra meidän Jumalamme, kutsuu" (Siis taas ei ole vauvoista kyse).

Eikä tapahdu tätä:"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne...vaikutan sen, että vaellatte minun käskyjeni mukaan ja pidätte ne"

• yks toinen

PITÄÄ TUTKIA RAAMATTUA ILMAN OMAA ENNAKKOKÄSITYSTÄ!

Miksi Jeesus jätti mainitsematta "veden" neljässä muussa rinnakkais jakeessa LUVUSSA Joh.3:1-12? Jos olisi ollut näin tärkeä asia kysymyksessä, kuin sielun pelastus ja oikea kaste? Miksi Jeesus viittasi VAIN KERRAN VETEEN?

JOS RAAMATTU PUHUISI VAUVOJEN KASTAMISESTA JOSSAKIN MUISSA KOHDISSA SELKEÄNÄ KÄSKYNÄ, NIIN ASIA OLISI HYVIN SELKEÄ, MUTTA TÄMÄ JEESUKSEN KESKUSTELUN VANHAN ISRAELIN OPETTAJAN KANSSA SISÄLTÄÄ vain YHDEN maininnan "vedestä", mutta ei SANAA "KASTE" LAINKAAN "tämän" YHTEYDESSÄ. VAIN KERRAN JA NELJÄ KERTAA ILMAN SANAA "VESI". (Joh.3:3, 3:5, 3:6, 3:7, 3:8)

Joh. 3:5 Viittaus Hesekiel 36:25-27 oli sydämen ja vaelluken muutoksen ja käskyjen pitämisen jakeet VT:ssa ovat selkeät viittaukset opetuslapseuteen, jota "SANA" "VESI" SAA AIKAAN(vert.kuvall.).

Tutkitaan muut Johanneksen viittaukset: Joh.4:10 "juo", Joh.7:37-39"juokoon" ja "elämän veden virrat. Mutta sen hän sanoi Hengestä". - EI näissäkään ole kyse kasteesta.

Jeesus voitti Nikodeemuksen luottamuksen näyttämällä asian uudestisyntymästä VT:n kirjoituksista.

EI LISÄILLÄ OMIA TULKINTOJA!

• sallikaa nyt vaan
        yks toinen kirjoitti:

Mieti nyt ei ole kysymys VAUVOISTA, EIKÄ HESEKIEL PUHU KASTESTA LAINKAAN VAAN "PUHDAS VESI" KUVAA JUMALAN SANAA, JOLLA ON PUHDIDTAVA MERKITYS JA KAIKKI JAKEET KUVAAVAT VAELLUKSEN MUUTOSTA, MIKÄ TULEE ESILLE UUDESTISYNTYMISESSÄ, PARANUKSEN TEON KAUTTA "jota nyt ottivat hänen SANANSA vastaan, ne kastettiin.... ja he pysyivät apostolien opetuskessa, Ap.t.2:41-42. "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia, ja kastakaa heidät...ja opettakaa pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt pitämään" Matt.28:19-20

PIETARI TEKI OPETUSLAPSIKSI JA SITTEN KASTOI PARANNUKSEN TEENEET JA ALKOI OPETTAA HEITÄ. NÄILLE 3000 USKOONTULLEELLE TULI VOIMAAN "LUPAUS" PYHÄN HENGEN LAHJASTA. Ap.t.2:38-39

Kaikki asiat: parannus, kaste, ja Pyhän Hengen lahja on "tulevassa" aikamuodossa. Parannuksen yhteydessä synnytään uudestiylhäältä Pyhästä Hengestä, mutta se EI ole vielä Pyhän Hengen lahja. (joskus voidaan saada saman aikaisestikin, mutta harvinaista, silloin merkkinä kielillä puhuminen esim.Ap.t.10:44-48) Lupaus tulee voimaan parannuksen teon kautta ja sitä seuraa upotuskaste luonnlliseti. (HUOM! EI VAUVAKASTE)

Siis ymmärtäkää, jo Pyhän Hengen lahjan lupaus, ja oikea suomenkielen viittaus, edellisen lauseen Pyhän Hengen lahjaan "kaikille... ketä ikinä Herra meidän Jumalamme, kutsuu" (Siis taas ei ole vauvoista kyse).

Eikä tapahdu tätä:"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne...vaikutan sen, että vaellatte minun käskyjeni mukaan ja pidätte ne"

Tietenkin Jeesus kutsuu vauvoja yhteyteensä seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen kasteessa.

12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Vain saatana jättää lapset ilman kastetta ja Kristuksen henkeä. On edesvastuutonta jättää pienet lapset tähän maailmaan lihan valtaan kastamattomiksi pakanoiksi.

8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

• sallikaa nyt vaan kirjoitti:

Tietenkin Jeesus kutsuu vauvoja yhteyteensä seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen kasteessa.

12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Vain saatana jättää lapset ilman kastetta ja Kristuksen henkeä. On edesvastuutonta jättää pienet lapset tähän maailmaan lihan valtaan kastamattomiksi pakanoiksi.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

"On edesvastuutonta jättää pienet lapset tähän maailmaan lihan valtaan kastamattomiksi pakanoiksi".
        ---
        Aivan samaa, jos israelilaiset olisivat jättäneen sylilapsensa egyptiläisten armoille ylittäessään Punaisen Meren.
        (Kaste Moosekseen ja mannaihme ovat Uuden Liiton kasteen ja ehtoollisen vanhatestamentilliset esikuvat).
        (1. Kor. 10:1-6)

Sallitaan lapsille kasteen tuoma siunaus!
        Ei jätetä heitä "Egyptiin".
        (Mark. 10:13-16).

• Jeesus

tässä puhuu?
      Johannes 4
      13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
      14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

• Henki eläväksi tekee

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.

Lihasta syntyy liha=lapsen syntyminen. Lihan on saatava Kristuksen henki kasteessa.

• tietenkin!

jonka jokaisen Jeesukseen uskova on saava!

uudestisyntyminen tapahtuu Pyhästä Hengestä! ihmisestä tulee uusi luomus ja hänen elämänsä muuttuu. vanha syntielämä ei enää kiinnosta, koska Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa niin ihmisessä. tiedän tämän koska noin vähän yli kuusi vuotta sitten uudestisynnyin. ja vaikka en kävisi missään kokouksessa tai seurakunnassa se usko Jeesukseen pysyy minussa ja Pyhä Henki pysyy minussa. kun olen pitkän aikaa useampia kuukausia ollut käymättä seurakunnassa sairaana olon vuoksi jne. niin silti huomaan Herran pysyvän kanssani eikä se usko lähde mihinkään sisimmästäni.

usko on myös sydämen muutosta. ne muutokset, jotka Herra saa aikaan, tapahtuvat sydämen tasolla. olen muuttunut paljonkin uskoontulon jälkeen. alkoholi, kapakat, syntinen seksielämä jäi, kun tulin uskoon. ne alkoivat tuntua todella saastaiselta.

ihmisen ei tarvitse juoda ns. maailman lähteistä tultuaan uskoon. mutta joka tulee Jeesuksen omaksi, ei tarvitse enää noita maailman lähteitä yrittääksen täyttää sisimpänsä tyhjyyttä. vaan Jeesus täyttää sen tyhjiön ihmisen sisimmässä. Jeesus on Itse se elävä vesi, joka tyydyttää ihmisen sisimmän janon. rakkauden ja hyväksytyksi tulemisen janon. sillä Jumala on rakkaus. meidän sisimpänne syvin tarve on tulla rakastetuksi ja hyväksytyksi sellaisina kuin olemme. tämän voimme kokea meidän rakastavan Taivaallisen Isämme kanssa Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.

t.ev.lut.helluntailainen
        ps. en ala kiistelemään kasteista. sen vain tiedän olen käynyt lapsena kasteella ja uskoon tulin olin lähemmäs 30v. sen jälkeen elämäni muuttui ja Jeesuksesta tuli Herrani. kaikki jotka ovat Jeesuksen omia ovat Jumalan lapsia. en tee eroa onko ev.lut.vai helluntailainen. Jumala ei jaottele tuolla tavalla ihmisiä!!! Hän katsoo vain ja ainoastaan ihmisen sydämeen!!! että onko se sydän Jeesuksen verellä pesty. jokaisen Jeesukseen uskovan ja Häneltä synnit anteeksi saaneen sydän on Jeesuksen verellä pesty.

• vaan

että, kun tuolla rutikuivissakin maissa nykyään käännytään uskomaan Jeesukseen, eikä ole vettä mihin heidät upotetaan, niin onko upotuskasteen kannattajat sitä mieltä, että he eivät voi tulla uskoon, koska heitä ei voi upotaa.

• ei ole kyse kasteen suoritu...

Kyse on. missä vaiheessa se tehdään ja missä oli paljon vettä siellä kastettu upotettiin ja tosiasiassa tuo liruttaminen on aika myöhäiseltä ajalta otettu käytäntöön yleisesti.

• vielä,

että, jos vanhemmat saavat tutustu elävään Jumalaan ja saavat siitä niin ison varmuuden, että luovuttavat itsensä Jeesukselle kasteen kautta, niin eikö heillä muka ole oikeutta kastataa vauvakin siinä mukana.

Kuka teistä uskaltaa väittää, että perisyntiä ei ole olemassakaan?

Vanhemmilla, jotka tietävät, että synti asuu lapsen lihassa perimän takia, on tarve saattaa lapsi Jumalan valtakuntaan, lapsi aikanaan valitsee, jääkö sinne. Tämäkö ei ole muka luvallista ja oikein?

• oikein?

Eikö alkuseurakunnassakin mennyt joku perhe kerralla kastettavaksi?

• oikein? kirjoitti:

PERHEKUNTAKASTEET
        Raamatussa kerrotaan kokonaisten perhekuntien kasteista.
        Tässä lista tallenettavaksi, (jos olisi muutakin käyttöä):
        ---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
        ---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin").
        ---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
        ---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin.")
        ---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan..)

• kaikki kastettiin.
        oikein? kirjoitti:

ketään perhekuntaan kuuluvaa ei jätetty kastamatta, kastaminen tapahtui perhekunnittain, kaikki omaiset kastettiin ilmaisua käytetään. lapsia ei eroteltu kastetusta perheestä erikseen. kristillinen kaste on perhekaste. perhekunnittain. teille ja teidän lapsille.

antiikin ajan perhekunta käsitti myös palvelijoiden ja orjien perheet lapsineen,

jo VT:n aikana orjienkin poikalapset piti ympärileikata, vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus, vastuu lapsen ymprileikkauksesta oli lapsen vanhemmilla,

uuden liiton merkki ja sinetti on kaste, vastuu lapsen kastamisesta on vanhemmilla, Jeesus antoi kastekäskyn kastajille (Mt.28:19-20)

13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

• lista!
        Tapio522 kirjoitti:

PERHEKUNTAKASTEET
        Raamatussa kerrotaan kokonaisten perhekuntien kasteista.
        Tässä lista tallenettavaksi, (jos olisi muutakin käyttöä):
        ---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
        ---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin").
        ---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
        ---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin.")
        ---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan..)

vauvat kastettiin mukana. Miksi täällä sitten jatkuvasti käydään vääntöä tästä kasteasiasta, eikö tuo lista jo ole niin kattava, että sokeimman vaeltajankin pitäisi ymmärrykseen päästä.
        Tietääkseni, ne kohdat, joissa Jumala ilmoittaa, että on olemassa vain yksi Jumala, yksi usko ja yksi kaste, on saannut tämän väittelyn aikaan.

Siinä se ihmisen lihallisuus tulee näkyviin ja se kirjanoppineiden ikuinen vääntö Jumalan Henkeä vastaan ja siitä saa selville myös sen, että syntiinlankeemuksenkin sai aikaiseksi tuo ihmisen halu olla korkeampi kuin kukaan muu. Ihminen "viisaudessaan" selittää asioita, eikä anna Pyhän Hengen olla johdattaja ja siksipä harhoja syntyy ja suuri osa on aina lukenut ja tulee lukemaan Raamattua lihassaan.

Lapsi on uskossa, jos hänen vanhempansakin ovat, se on aivan varmaa ja luonnollista. Lapsen kasvaessa, hän joutuu kiusauksiin ja vaaraan luopua uskostaan, mutta senkin esirukoukset estävät. Jos usko on elävää uskoa perheessä, on perheen jäsenet myös erikoisvarjeluksessa.

Vanhemmilla, jotka uskovat on oikeus luovuttaa lapsensa kasteen kautta Jumalan valtakuntaan, muuten lapsi jää perheessä lihallisuuteen ja vanhemmat ovat syntyneet Hengestä. Lihasta syntynyt on liha ja Hengestä syntynyt on Jumalasta. Vain uudesti syntyneet ymmärtävät tämän.

• kaikki kastettiin. kirjoitti:

ketään perhekuntaan kuuluvaa ei jätetty kastamatta, kastaminen tapahtui perhekunnittain, kaikki omaiset kastettiin ilmaisua käytetään. lapsia ei eroteltu kastetusta perheestä erikseen. kristillinen kaste on perhekaste. perhekunnittain. teille ja teidän lapsille.

antiikin ajan perhekunta käsitti myös palvelijoiden ja orjien perheet lapsineen,

jo VT:n aikana orjienkin poikalapset piti ympärileikata, vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus, vastuu lapsen ymprileikkauksesta oli lapsen vanhemmilla,

uuden liiton merkki ja sinetti on kaste, vastuu lapsen kastamisesta on vanhemmilla, Jeesus antoi kastekäskyn kastajille (Mt.28:19-20)

13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

"uuden liiton merkki ja sinetti on kaste"
        ---
        Tästä aiheesta voisi joku avata uudenkin ketjun!

Pyhä Hengen sinetistä puhuu Ef. 1:13.

Pyhän Hengen Sinetti on kaikissa niissä, jotka ovat panneet toivonsa Kristukseen.
        Se on merkkinä Jumalan omistusoikeudesta uskoviin.
        Kerran Hän tulee perimään omaisuutensa.

Ympärileikkaus oli Aabrahamin uskonvanhurskauden sinetti (Room. 4:11).
        Kol. 2:11-13 taas yhdistää ympärileikkauksen ja kristillisen kasteen toisiinsa;
        Vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus.
        Uuden Liiton merkki taas on kaste, jota Paavali nimittää "Kristuksen ympärileikkaukseksi".
        (Vrt. myös 1. Piet.3:21, jossa "pyytäminen"-sana voidaan kääntää myös liitto-sanalla).

Koska kaste on ainoa näkyvä ulkonainen merkki kristityn elämässä, annetaan siinä meille myös Pyhän Hengen sinetti.
        "Olemmehan yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi" (1. Kor.12:13).

Ef. kirje yhdistää nämä kolme toisiinsa: Herran, uskon ja kasteen (Ef.4:5).

• eksytetyn tehdä?
        kaikki kastettiin. kirjoitti:

Mistä sitten on saanut alkunsa tuo uudesti kastaminen, jos jo Raamattu antaan noin selkeät ohjeet.
        En tunne helluntalaislahkon taustaa, mutta eikö kuitenkin tämä uudiskaste liity heidän oppiinsa.

Mitä mieltä olet, mitä helluntalaisten tulisi tehdä, jotka nyt heräävät huomaamaan, että he ovat eksytetty käymään toisella kasteella.

• Amen.
        Tapio522 kirjoitti:

---

Pyhän Hengen Sinetti on kaikissa niissä, jotka ovat panneet toivonsa Kristukseen.

Uuden Liiton merkki taas on kaste, jota Paavali nimittää "Kristuksen ympärileikkaukseksi".
        (Vrt. myös 1. Piet.3:21, jossa "pyytäminen"-sana voidaan kääntää myös liitto-sanalla).

Koska kaste on ainoa näkyvä ulkonainen merkki kristityn elämässä, annetaan siinä meille myös Pyhän Hengen sinetti.

Jumala on paljastanut mm. Tapiolle kasteen lahjan salaisuudet Hengessä. Lihallinen ihminen sitä vastoin ei voi ymmärtää kasteen syvintä olemusta ja merkitystä.

12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Luuk. 10:21

Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

• yhteiskristillisyys
        eksytetyn tehdä? kirjoitti:

Mistä sitten on saanut alkunsa tuo uudesti kastaminen, jos jo Raamattu antaan noin selkeät ohjeet.
        En tunne helluntalaislahkon taustaa, mutta eikö kuitenkin tämä uudiskaste liity heidän oppiinsa.

Mitä mieltä olet, mitä helluntalaisten tulisi tehdä, jotka nyt heräävät huomaamaan, että he ovat eksytetty käymään toisella kasteella.

Jeesus sanoi että sekä oikea kylvö että väärä lustevilja saa kasvaa vapaasti yhdessä elonleikkuuseen asti. Silloin enkelit lähtevät liikkeelle ja enkelit erottelevat oikean nisun ja valheviljan toisistaan.

• tällä
        yhteiskristillisyys kirjoitti:

Jeesus sanoi että sekä oikea kylvö että väärä lustevilja saa kasvaa vapaasti yhdessä elonleikkuuseen asti. Silloin enkelit lähtevät liikkeelle ja enkelit erottelevat oikean nisun ja valheviljan toisistaan.

että uudiskasteella käyneet ovat tehneet peruuttamattoman synnin, jota ei anteeksi saa?

• eksytetyn tehdä? kirjoitti:

Esitit hyviä kysymyksiä.

Ensinnäkin tulisi saada hyvä keskusteluyhteys toisinajatteleviin.
        Pitäisi vaan rohkeasti tuoda esiin kasteen hengellistä sisältöä Raamatun sanasta.
        Esim. tällä kotikaupugissani on useita uudelleenkastettuja, joille raamatullinen kaste on kirkastunut Jumalan Sanasta.
        Suurena apuna on ollut seurakunnan Raamattupiiri, jossa usein keskustelimme kasteasiasta.

Ehkäpä täälläkin käytyjen "sekavien" keskustelujen kautta monen silmät ovat avautuneet tai avautumassa kasteasiassa.
        Meillä kaikilla tosin on vielä uutta oppimista, mitä kasteeseen liittyviä asioita Raamatun lehdiltä tulee esiin.
        Puhukaamme siis rohkeasti kasteesta!

Usein ei keskustelutkaan auta.
        Veljeni on helluntalainen, jonka kanssa on lähes mahdotonta keskustella kasteen hengellisestä sisällöstä.
        Silloin todistuksena voi olla vain oma esimerkki kristittynä olemisesta; Hengen hedelmät (Gal. 5:22).
        Niitä en tosin näe itsessäni!

• saa sinetin!
        Tapio522 kirjoitti:

---

Jumala painaa sinetin jokaiseen, joka uskoo Jeesukseen.
        Tässä ei puhuta siitä, että sinetti tulisi kasteen yhteydessä. Puhutaanko jossakin Raamatun toisessa kohtaa?

1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, sossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
        8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
        9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä-
        10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
        12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
        15 Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
        16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
        17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
        19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
        20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
        21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
        22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
        23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

• nähdä
        Tapio522 kirjoitti:

Esitit hyviä kysymyksiä.

Pitäisi vaan rohkeasti tuoda esiin kasteen hengellistä sisältöä Raamatun sanasta.
        Esim. tällä kotikaupugissani on useita uudelleenkastettuja, joille raamatullinen kaste on kirkastunut Jumalan Sanasta.
        Suurena apuna on ollut seurakunnan Raamattupiiri, jossa usein keskustelimme kasteasiasta.

Ehkäpä täälläkin käytyjen "sekavien" keskustelujen kautta monen silmät ovat avautuneet tai avautumassa kasteasiassa.
        Meillä kaikilla tosin on vielä uutta oppimista, mitä kasteeseen liittyviä asioita Raamatun lehdiltä tulee esiin.

Veljeni on helluntalainen, jonka kanssa on lähes mahdotonta keskustella kasteen hengellisestä sisällöstä.
        Silloin todistuksena voi olla vain oma esimerkki kristittynä olemisesta; Hengen hedelmät (Gal. 5:22).

sillä niiden laadulla saat selville uskosi laadun.
        Jumala sanoo, että vasen kätesi älköön tietäkö mitä oikea antaa ja se on eri asia, kuin tietää Hengen hedelmien omistamisesta ja laadusta. "Hedelmistään heidät tunnetaan"

Jumalan Henki on rauhan Henki ja sinussa on selvästi rakentajan ainesta.

• usko ja kaste molemmat
        saa sinetin! kirjoitti:

Jumala painaa sinetin jokaiseen, joka uskoo Jeesukseen.
        Tässä ei puhuta siitä, että sinetti tulisi kasteen yhteydessä. Puhutaanko jossakin Raamatun toisessa kohtaa?

1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, sossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
        8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
        9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä-
        10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
        12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
        15 Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
        16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
        17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
        19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
        20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
        21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
        22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
        23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

Kasteessa puetaan Kristukseen Kristuspukuun. Kasteessa juodaan Kristuksen Henkeä.

Nämä 12 miestä saivat Pyhän Hengen sinetin ja uudestisyntyivät vedestä ja Hengestä KASTEESSA.

1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

• päättää
        tällä kirjoitti:

että uudiskasteella käyneet ovat tehneet peruuttamattoman synnin, jota ei anteeksi saa?

niin, kuin Paavalikin silloin tällöin päätti jostakin asiasta, että uudiskaste ei ole anteeksi antamaton synti, sillä se ei kuitenkaan pilkkaa Pyhää Henkeä, vaan nämä ihmiset ovat paremminkin harhautuneet totuuden etsinnässään.

Pyhän Hengen pilkka on se, että ihmistä, joka välittää tämän meille kaikki kaikessa olevan Hengen viestejä pilkataan ja ivataan.
        Nämä ihmiset, jotka Jeesus on välittäjäkseen valinnut, ovat käyneet tehtäväänsä kovat koulut ja niin suuri on Jumalan rakkaus, että näissä astiossa olevaa Henkeä Hän ei salli pilkattavan.

Myös Hengen pilkka lankeaa ihmisen maksettavaksi, silloin kun hän ei kuule Pyhän Hengen kutsua, eikä halua uskoa Jumalan ainoan pojan nimeen.

Mikä on mielipiteenne tai mitä Jumala on teille kirkastanut näistä asioista.

• on?
        usko ja kaste molemmat kirjoitti:

Kasteessa puetaan Kristukseen Kristuspukuun. Kasteessa juodaan Kristuksen Henkeä.

Nämä 12 miestä saivat Pyhän Hengen sinetin ja uudestisyntyivät vedestä ja Hengestä KASTEESSA.

1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

Tuossa nuo 12 miestä saivat Paavalin kätten päälle panemisen kautta luvatun Pyhän Hengen.

Mutta mikä on Pyhän Hengen sinetti. Onko se eri asia, kuin itse Pyhä Henki, joka annetaan uskovaisille, uudesti syntymisen yhteydessä.

• Pyhän Hengen lahjan
        on? kirjoitti:

Tuossa nuo 12 miestä saivat Paavalin kätten päälle panemisen kautta luvatun Pyhän Hengen.

Mutta mikä on Pyhän Hengen sinetti. Onko se eri asia, kuin itse Pyhä Henki, joka annetaan uskovaisille, uudesti syntymisen yhteydessä.

"teille ja teidän lapsillenne"
        "syntienne anteeksisaamiseksi"
        "perhekunnittain"
        "niin te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        "sinetti"
        "omansa"

• mielenkiintoinen
        nähdä kirjoitti:

sillä niiden laadulla saat selville uskosi laadun.
        Jumala sanoo, että vasen kätesi älköön tietäkö mitä oikea antaa ja se on eri asia, kuin tietää Hengen hedelmien omistamisesta ja laadusta. "Hedelmistään heidät tunnetaan"

Jumalan Henki on rauhan Henki ja sinussa on selvästi rakentajan ainesta.

ketju, kun lapsikasteen puolustajat kehuvat kilvan
        toisiaan. Siinä oli esillä monta Raamatun kohtaa
        mutta EI YHTÄKÄÄN, JOSSA OLISI PUHUTTU LAPSIKASTEESTA!!!
        Joku kirjoitti:Lapsi on uskossa, jos hänen vanhempansakin ovat, se on aivan varmaa ja luonnollista."
        Merkillistä, kun te jatkuvasti toitotatte, että lapsi on perisynnin turmelema ja syntinen. Nytkö hän taas onkin uskossa????? Onko hänelle joku
        uusi pelastussuunnitelma?
        Jos lapsi on syntinen, niin miten hänet voidaan kastaa??
        Joku epäili, että miten kuivassa Afrikassa riittä
        vettä upottamiseen. Käypä katsomassa vaikka Keniassa tai Tansaniassa, jossa on isoja seurakun-
        tia, joiden jäsenet ovat kastetut aikuisina.
        Yksi huomasi, että Raamatussa kastettiin perhekuntia. Missä niistä oli sylivauvoja??
        Eikö se yksi kaste, josta Raamattu puhuu, ole juuri näiden aikuisten ,uskoontulleiden kaste. On-
        ko sylivauvoille eri kaste ja aikuisina uskoontul-
        leille eri kaste? Teillähän on kaksi kastetta!!!!
        Kastettiinko Jeesus väärällä kasteella, kun hän
        meni itse kastettavaksi?
        Kastettiinko opetuslapset väärällä kasteella?
        Kastettiinko Paavali väärällä kasteella.
        Kastettiinko hovoherra väärällä kasteella. jne
        Missä se teidän lapsikasteenne on mainittu, kun
        kaikki raamatulliset kastetut olivat aikuisia.
        Joku huomasi tärkeän Raamatun kohdan:Hedelmistään
        heidät tunnetaan.
        No, käykääpä Helsingin kadulla yöaikaan, kun nämä lapsikastetut antavat näytteen hedelmästään. Tai
        viinakaupan ovella tai kapakassa tai porttoloissa
        jne. Kovin ovat heppoiset hedelmät tällä epäraa-
        matullisessa pään viruttelulla. Olisiko Jumalan
        työ todella noin huonoa????
        Kyllä teillä riittää työsarkaa saada tämä kato-
        lisen porttokirkon kehittämä lapsikaste sopimaan
        Raamatun ilmoitukseen.
        Mutta ei teiltä ainakaan yritystä puutu.

• Pyhän Hengen?
        Pyhän Hengen lahjan kirjoitti:

"teille ja teidän lapsillenne"
        "syntienne anteeksisaamiseksi"
        "perhekunnittain"
        "niin te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        "sinetti"
        "omansa"

Tässäpä miettimistä. Minut kastettiin vauvana ja vasta kolmenkymmenen vuoden päästä minuun laskettiin Pyhä Henki ja sain armolahjat. Tämä tapahtui joitakin vuosia siitä, kun olin suullani Jeesuksen tunnustanut Herrakseni.

Minulla nämä asiat ovat menneet kyllä näin ja luulenpa, että ehkä sain silloin vauvana kasteen yhteydessä sen sinetin ja ehkäpä Pyhä Henki laskettiin silloin minuun kun tunnustin Jeesuksen suullani, mutta tämän ihanan ja rakkaan Hengen huomasin sitten, kun Hän Itse minulle antoi Itsestään tiedon. Sain samalla useamman armolahjankin, joita en ollut ymmärtänyt pyytää.

Olen kyllä ollut aina uskossa, mutta ennen kuin sain armon tutustua pelastajaani, Jeesukseen, rukoilin aina vain Jumalaa tai taivaan Isää.
        Sen jälkeen, kun Jeesus tuli Herrakseni alkoi vasta rukousvastauksetkin tulla ja olen sen myöhemmin ymmärtänyt, että Isähän antoi Pojalleen kaiken vallan meihin nähden.

Miten te muut olette kokeneet saaneenne Pyhän Hengen, siis missä vaiheessa?

• mielenkiintoinen kirjoitti:

Joku kirjoitti:Lapsi on uskossa, jos hänen vanhempansakin ovat, se on aivan varmaa ja luonnollista."
        Merkillistä, kun te jatkuvasti toitotatte, että lapsi on perisynnin turmelema ja syntinen. Nytkö hän taas onkin uskossa????? Onko hänelle joku
        vettä upottamiseen. Käypä katsomassa vaikka Keniassa tai Tansaniassa, jossa on isoja seurakun-
        Yksi huomasi, että Raamatussa kastettiin perhekuntia. Missä niistä oli sylivauvoja??
        Eikö se yksi kaste, josta Raamattu puhuu, ole juuri näiden aikuisten ,uskoontulleiden kaste. On-
        meni itse kastettavaksi?
        heidät tunnetaan.
        No, käykääpä Helsingin kadulla yöaikaan, kun nämä lapsikastetut antavat näytteen hedelmästään. Tai
        Raamatun ilmoitukseen.

"Kovin ovat heppoiset hedelmät tällä epäraa-
        työ todella noin huonoa"????
        ---
        Kovin olivat "heppoiset hedelmät" myös niillä israelilaisilla, jotka vaelsivat erämaassa kohti luvattua maata (1. Kor. 10:1-13) huolimatta siitä, että he olivat saaneet maistaa Jumalan hyviä lahjoja...niin suuret kuin pienetkin;
        KAIKKI!.

Ensimmäisenä israelilaisten syntiluettelossa on epäjumalanpalvelus (j. 7), sitten haureus (j. 8).
        Voimme siis kysyä tavallasi:
        "Olisiko Jumalan työ todella noin huonoa????

• on? kirjoitti:

Lainaus Aapeli Saarisalon kirjasta (Raamatun sanakirja):
        "Sinetti oli metallista tai jalokivestä valmistettu esine kaiverruksineen tai se jäljennös, joka tällä esineellä muodostuu, kun se painetaan vahaan, saveen tai johonkin pehmeään aineeseen.
        Aikoinaan sinettiä kannettiin nuoraan pujotettuna kaulassa.
        Sittemmin oli käytönnössä sormessa pidettävä sinettisormus, jollaisen tuhlaajapoikakin sai merkiksi siitä, että hän oli täysivaltainen perheen jäsen (Lk.15:22)."

Raamatun kuvakielessä sinetti on merkki, jolla jokin asia vahvistetaan.
        ---
        Jeesus taas sanoi, että Isä on häneen painanut sinettinsä (Joh. 6:27).
        ------
        Otetaampa käsittelyyn tuhlaajapoika-vertaus (Lk. 15:11-32).
        Oltuaan synnin teillä tuhlaajapoika menee itseensä (tulee ns. synnintuntoon) Lk. 15:17 ja palaa isänsä tykö.
        Isä puettaa hänet parhaisiin vaatteisiin, panee sormuksen (siis sinetin) hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa (jae. 22).
        Sen jälkeen he käyvät syömään "syötettyä vasikkaa" (jae 23).

Mitähän tämä parhaisiin vaatteisiin pukeminen ja sormuksen sormeen paneminen tarkoittavat hengellisessä mielessä?
        Olisko niillä jotain tekemistä kasteen kanssa?
        Entä vasikan syöminen?

• auktoriteettimme!
        mielenkiintoinen kirjoitti:

meni itse kastettavaksi?
        heidät tunnetaan.
        Raamatun ilmoitukseen.

Lapsi, joka on niin, kuin Raamattu ilmoittaa lihastaa syntynyt ja on perisynnin turmelema. Raamatun sanaa ei voi kieltää.
        Vanhemmilla on oikeus omaan lapseensa ja heillä on oikeus kasteen kautta luovuttaa lapsensa Jumalan huomaan.
        Ei tarvita kahta kastetta, koska vauva kaste on riittävä.
        Jos lapsi kasvaa uskovaisten vanhempien hoivassa, saa hän alusta asti ravintoa ja se takaa sen, että Hän uskoo, se on luonnollista.

Jeesus meni kasteelle esimerkin vuoksi.

Kuuluuko kaste uuteen liittoon ja tapahtuiko kasteen aloittaminen tuolloin, jolloin Jeesus vaikutti. Vaikuttaisi siltä, sillä silloin oli paljon aikuisia katamatta ja he tietenkin menivät aikuisina kasteelle, kun saivat opetuksen siihen.
        Miten sinä voit kuvitella, että tuolloin ei perhekunnissa ollut sylivauvoja. Mikä kumman kato olisi käynyt. Silloinhan lapsia syntyi joka vuosi, koska syntyvyyden säännöstelyä ei ollut.

Helsingin ja joka paikan yössä kulkee toki näitä lapsikastettuja ja tekevät mitä tekevätkin, mutta heillä on mahdollisuus palata Jumalan yhteyteen aivan samoin, kuin tuhlaaja poika palasi isänsä yhteyteen.

• yks toinen
        kaikki kastettiin. kirjoitti:

MITEN LUETTE RAAMATTUA?

"Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark.16:16

SIINÄ EI LUKENUT:"JONKA PÄÄ KASTELLAAN VAUVANA, SE PELASTUU, MUTTA JONKA EI KASTELLA SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN" - uskallatko sinä muuttaa Raamatun sanaa miten vain??????

Vain uskoontulleet kastettiin.Ap.t.2:41....

EIPÄ OLE RAAMATUSSA VAUVOJEN PÄÄN VEDELLÄ VALELU & nimenanto RITUAALIA LAINKAAN.

Jos siirrymme "Luulojen kirjaan" niin sitten ei selityksellä ole loppua.

Tietysti, joudutte suureen ristiriitaan, jos avaamme RAAMATUN.

"MUTTA SE PORTTI ON AHDAS JA TIE KAITA, JOKA VIE ELÄMÄÄN, JA HARVAT OVAT NE, JOTKA SEN LÖYTÄVÄT" Matt.7:13

IANKAIKKISUUS ON LIIAN PITKÄ AIKA LEIKKIÄ NÄIN VAKAVILLA ASIOILLA.

• Henkikasteen?
        yks toinen kirjoitti:

MITEN LUETTE RAAMATTUA?

"Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark.16:16

SIINÄ EI LUKENUT:"JONKA PÄÄ KASTELLAAN VAUVANA, SE PELASTUU, MUTTA JONKA EI KASTELLA SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN" - uskallatko sinä muuttaa Raamatun sanaa miten vain??????

Vain uskoontulleet kastettiin.Ap.t.2:41....

EIPÄ OLE RAAMATUSSA VAUVOJEN PÄÄN VEDELLÄ VALELU & nimenanto RITUAALIA LAINKAAN.

Jos siirrymme "Luulojen kirjaan" niin sitten ei selityksellä ole loppua.

Tietysti, joudutte suureen ristiriitaan, jos avaamme RAAMATUN.

"MUTTA SE PORTTI ON AHDAS JA TIE KAITA, JOKA VIE ELÄMÄÄN, JA HARVAT OVAT NE, JOTKA SEN LÖYTÄVÄT" Matt.7:13

IANKAIKKISUUS ON LIIAN PITKÄ AIKA LEIKKIÄ NÄIN VAKAVILLA ASIOILLA.

Se kuuluu uskovaisille ja sen tuntee, sillä Pyhä Henki todistaa, opastaa, rakastaa ja puolustaa?

Jos olet uskossa, olet saanut Pyhän Hengen ja sinulla on ehkä armolahjoja. Kysyn vain tätä sen takia, kun olen kiinnostunut, miten Jumala suhtautuu aikuiskasteen ottaneisiin.
        Minut on lapsena kastettu, mutta olen saanut Pyhän Hengen ja armolahjoja ja ennen kaikkea rakkauden kaikkia lähimmäisiäni kohtaan. Niin, ja ylitse ymmärryksen käyvän rauhan olen myös saanut.
        Ei ole pakko vastata, mutta jos vastaisit, ehkäpä ymmärryksemme laajenisi.

• yks toinen
        Tapio522 kirjoitti:

Esitit hyviä kysymyksiä.

AINA OPETUSTA OTTAMASSA, MUTTA...eivätkä koskaan voi PÄÄSTÄ TOTUUDEN TUNTEMISEEN. Ja niinkuin Jannes ja Jambres VASTUSTIVAT Moosesta, NIIN NUOKIN VASTUSTAVAT TOTUUTTA, NUO MIELELTÄÄN TURMELTUNEET IHMISET, JOKA EIVÄT USKONKOETUKSISSA KESTÄ."
        2:Tim.3:7-9

MIKSI AINA VAIN KESKUSTELET? SE KERTOO, ETTÄ OLET

ITSE "AINA OPETUSTA OTTAMASSA", MUTTA SE EI JOHDA MUUTA KUIN totuuden vastustamiseen ja vinoutuneeseen uskoon ja lopulta uskon haaksirikkoon.

Sääli sinunlaisia ihmisiä - itsellesi taakaksi tulet ja et tule "uskonkoetusta kestämään". 2:Tim. 3:8

Tee pikainen parannus!!!!!!!!!

• Jumalan lähettämää miestä.
        yks toinen kirjoitti:

AINA OPETUSTA OTTAMASSA, MUTTA...eivätkä koskaan voi PÄÄSTÄ TOTUUDEN TUNTEMISEEN. Ja niinkuin Jannes ja Jambres VASTUSTIVAT Moosesta, NIIN NUOKIN VASTUSTAVAT TOTUUTTA, NUO MIELELTÄÄN TURMELTUNEET IHMISET, JOKA EIVÄT USKONKOETUKSISSA KESTÄ."

ITSE "AINA OPETUSTA OTTAMASSA", MUTTA SE EI JOHDA MUUTA KUIN totuuden vastustamiseen ja vinoutuneeseen uskoon ja lopulta uskon haaksirikkoon.

Sääli sinunlaisia ihmisiä - itsellesi taakaksi tulet ja et tule "uskonkoetusta kestämään". 2:Tim. 3:8

Taisit osoittaa tuon viestisi Tapio 522:lle.
        En ole ennen häntä tavannut, mutta sen verran mitä olen lukenut nyt hänen viestitystään, hänestä selkeästi kuvastuu rauha ja rakkaus, eikä hän hyökkäile, vaan etsii totuutta ja pyrkii rakentamaan rauhaa. Minä tunnen henget, sen verran mitä Jeesus minulle osoittaa ja tiedän, että tässä miehessä on Pyhä Henki. Hän ei ole silloin kenenkään opetuksen tarpeessa, sillä Pyhä Henki opettaa itse häntä.

• en ymmärrä
        auktoriteettimme! kirjoitti:

Lapsi, joka on niin, kuin Raamattu ilmoittaa lihastaa syntynyt ja on perisynnin turmelema. Raamatun sanaa ei voi kieltää.
        Vanhemmilla on oikeus omaan lapseensa ja heillä on oikeus kasteen kautta luovuttaa lapsensa Jumalan huomaan.
        Ei tarvita kahta kastetta, koska vauva kaste on riittävä.
        Jos lapsi kasvaa uskovaisten vanhempien hoivassa, saa hän alusta asti ravintoa ja se takaa sen, että Hän uskoo, se on luonnollista.

Jeesus meni kasteelle esimerkin vuoksi.

Kuuluuko kaste uuteen liittoon ja tapahtuiko kasteen aloittaminen tuolloin, jolloin Jeesus vaikutti. Vaikuttaisi siltä, sillä silloin oli paljon aikuisia katamatta ja he tietenkin menivät aikuisina kasteelle, kun saivat opetuksen siihen.
        Miten sinä voit kuvitella, että tuolloin ei perhekunnissa ollut sylivauvoja. Mikä kumman kato olisi käynyt. Silloinhan lapsia syntyi joka vuosi, koska syntyvyyden säännöstelyä ei ollut.

Helsingin ja joka paikan yössä kulkee toki näitä lapsikastettuja ja tekevät mitä tekevätkin, mutta heillä on mahdollisuus palata Jumalan yhteyteen aivan samoin, kuin tuhlaaja poika palasi isänsä yhteyteen.

sanot:
        Lapsi, joka on niin, kuin Raamattu ilmoittaa lihastaa syntynyt ja on perisynnin turmelema. Raamatun sanaa ei voi kieltää. "
        No miksi Jeesus sitten sanoo, että ellette tule lasten kaltaiseksi, ette voi nähdä taivasten valtakuntaa????
        Pitääkö meidän siis tulla yhtä syntisiksi kuin lapsi
        jotta näkisimme taivaan?????
        Joko sinulla heittää tai sitten Raamattu on risti-riitainen.
        Sanot:Jeesus meni kasteelle esimerkin vuoksi"
        No miksi tämä sama esimerkki ei sovi sinulle???
        Tulaajapoika palasi Isä tykö. Ei hän palannut
        kasteeseen. Me saamme palata Jeesuksen luo jos
        olemme langenneet.

• ölen saanut
        Henkikasteen? kirjoitti:

Se kuuluu uskovaisille ja sen tuntee, sillä Pyhä Henki todistaa, opastaa, rakastaa ja puolustaa?

Jos olet uskossa, olet saanut Pyhän Hengen ja sinulla on ehkä armolahjoja. Kysyn vain tätä sen takia, kun olen kiinnostunut, miten Jumala suhtautuu aikuiskasteen ottaneisiin.
        Minut on lapsena kastettu, mutta olen saanut Pyhän Hengen ja armolahjoja ja ennen kaikkea rakkauden kaikkia lähimmäisiäni kohtaan. Niin, ja ylitse ymmärryksen käyvän rauhan olen myös saanut.
        Ei ole pakko vastata, mutta jos vastaisit, ehkäpä ymmärryksemme laajenisi.

kasteen Pyhässä Hengessä. Se tapahtui noin 30-vuotiaana, kun olin muutama vuosi aiemmin tullut uskoon ja sitten otin Jumalan Sanan mukaisesti kasteen Jeesukseen Kristukseen. Näin Jumala vahvisti Sanansa Apt 2:38 "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen nimeen, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN.

• mielelläni!
        en ymmärrä kirjoitti:

sanot:
        Lapsi, joka on niin, kuin Raamattu ilmoittaa lihastaa syntynyt ja on perisynnin turmelema. Raamatun sanaa ei voi kieltää. "
        No miksi Jeesus sitten sanoo, että ellette tule lasten kaltaiseksi, ette voi nähdä taivasten valtakuntaa????
        Pitääkö meidän siis tulla yhtä syntisiksi kuin lapsi
        jotta näkisimme taivaan?????
        Joko sinulla heittää tai sitten Raamattu on risti-riitainen.
        Sanot:Jeesus meni kasteelle esimerkin vuoksi"
        No miksi tämä sama esimerkki ei sovi sinulle???
        Tulaajapoika palasi Isä tykö. Ei hän palannut
        kasteeseen. Me saamme palata Jeesuksen luo jos
        olemme langenneet.

Ellette te lopeta järkeilyänne ja lihassanne Sanan muuttamista järkeilynne mukaiseksi, ette ole näkevä Jumalan valtakuntaa, siis ellette tule lasten kaltaisiksi ja usko Sanaan, niin kuin se on annettu. Tätä on lastenkaltaisuus.

Minulle on kelvannut Jeesuksen esimerkki ja iloitsen siitä, että vanhempani kunnioittivat Jumalaa ja käyttivät minut kasteella.

Tuhlaajapojat ja -tytöt voivat palata Jumalan luokse, siis Isän. Onhan heidät kasteessa Hänelle luovutettu, vaikka valintansa mukaan harhailivatkin.

• tieto.
        ölen saanut kirjoitti:

kasteen Pyhässä Hengessä. Se tapahtui noin 30-vuotiaana, kun olin muutama vuosi aiemmin tullut uskoon ja sitten otin Jumalan Sanan mukaisesti kasteen Jeesukseen Kristukseen. Näin Jumala vahvisti Sanansa Apt 2:38 "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen nimeen, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN.

ja olet saanut Henki kasteesi samassa iässä kuin minäkin, vaikka minun ei kyllä tarvinnut käydä aikuiskasteella, vaan Jumala oman päätöksensä mukaan kastoi minut omalla Hengellään.

Oletko saanut armolahjoja ja jos olet niin mitä?
        Anteeksi uteliaisuuteni, mutta kyselen vain sen takia, että meidän ajatusmaailmamme ja tietomme laajenisi.

Onko sinulla niin suuri rakkaus lähimäisiin, että haluaisit aivan joka ikisen pelastuvan. Jos on, niin se on Pyhän Hengen vaikuttamaa. Onko sinulla tarve palvella Jumalaa lähimäisissäsi ja oletko valmis luopumaan omastasi heidän hyväksi tarpeen vaatiessa, jos niin on, täytät rakkauden lakia.

• varo niitä
        ölen saanut kirjoitti:

älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• minäkin haluaisin,
        tieto. kirjoitti:

ja olet saanut Henki kasteesi samassa iässä kuin minäkin, vaikka minun ei kyllä tarvinnut käydä aikuiskasteella, vaan Jumala oman päätöksensä mukaan kastoi minut omalla Hengellään.

Oletko saanut armolahjoja ja jos olet niin mitä?
        Anteeksi uteliaisuuteni, mutta kyselen vain sen takia, että meidän ajatusmaailmamme ja tietomme laajenisi.

Onko sinulla niin suuri rakkaus lähimäisiin, että haluaisit aivan joka ikisen pelastuvan. Jos on, niin se on Pyhän Hengen vaikuttamaa. Onko sinulla tarve palvella Jumalaa lähimäisissäsi ja oletko valmis luopumaan omastasi heidän hyväksi tarpeen vaatiessa, jos niin on, täytät rakkauden lakia.

että kaikki ihmiset pelastuisivat, aivan sama tahto on minulla, kuin minkä Jumala ilmoittaa Sanassaan itsellään olevan.

Sain Pyhän Hengen kasteen yhteydessä kielillä puhumisen armolahjan, jolla Raamatun mukaan voin rakentaa itseäni. Voin rukoilla Herraa sellaisella kielellä, jota en kylläkään itse ymmärrä, mutta joka selvästi auttaa minua ja huomaan että kielillä puhuttaessa löytyy aina oikeat sanat ja tunnen aivan kuin rukous menisi perille Herran sydämelle asti.

• on Pyhä Henki
        varo niitä kirjoitti:

älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

niin kiitä siitä Herraa!

Mutta jos sinulla on pullon henki, niin tee parannus ja usko evankeliumi.

• paremmin!
        varo niitä kirjoitti:

Minulle Jeesus on Itse opetuksensa antanut ja Hän on kertonut, että kaikissa lahkoissa, joissa Jeesus on Herra ja pelastaja, on Hänen omiaan ja niitä jotka jäävät lusteeksi. Lahko ei estä Jeesusta kutsumasta omiaan ja Hän on vapauttava omansa kaikista lahkoista.

Minä en ole mihinkään lahkoon koskaan kuulunut, koska se on ollut Jumalan tahto minuun nähden ja opetuksen olen saanut Jumalalta Itseltään, Hänen Henkensä kautta. Silti Hän on antanut minulle todella hyvän uskon yhteisön, jonka jäsenet ovat lahkoontumattomia. Kaikissa lahkoissa opetettaan osittain harhaa, mutta Jeesus tuntee omansa.

• Paavali.
        minäkin haluaisin, kirjoitti:

että kaikki ihmiset pelastuisivat, aivan sama tahto on minulla, kuin minkä Jumala ilmoittaa Sanassaan itsellään olevan.

Sain Pyhän Hengen kasteen yhteydessä kielillä puhumisen armolahjan, jolla Raamatun mukaan voin rakentaa itseäni. Voin rukoilla Herraa sellaisella kielellä, jota en kylläkään itse ymmärrä, mutta joka selvästi auttaa minua ja huomaan että kielillä puhuttaessa löytyy aina oikeat sanat ja tunnen aivan kuin rukous menisi perille Herran sydämelle asti.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• ensin tarkemmin
        Paavali. kirjoitti:

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Raamattusi, ennenkuin tulet tulenkatkuisia tuomioita viskelemään.

• hengenilmiöt
        ensin tarkemmin kirjoitti:

Raamattusi, ennenkuin tulet tulenkatkuisia tuomioita viskelemään.

9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        10 Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

• Jeesukselle
        minäkin haluaisin, kirjoitti:

samoin, minä sain siinä yhteydessä kielilläpuhumisen lahjan, mutta sen jälkeen Herra on antanut useita muitakin armolahjoja.

Kielillä puhuessa todella tuntee olevansa lähellä Jeesusta, vaikka sitä ei itse ymmärräkkään, mutta riittää, kun tietää Jumalan ymmärtävän ja tietää, että se rakentaa itseä uskon tiellä.

Minulla on suomennos, eli selitys usein mukana ja monet ovat hämmästyneet, kun sen kautta on tullut täysin tarkkoja tietoja lähimmäisteni hyväksi.

• halveksi!
        hengenilmiöt kirjoitti:

9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        10 Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

Etkö tiedä, että kielilläpuhuminen on yksi armolahja ja sitä ei sovi halventaa. Tämä lahja, jos siinä ei ole selitystä mukana rakentaa vain lahjan omistajaa, mutta jos selitys on mukana se rakentaa muitakin yhteisön jäseniä.

Henget kyllä erottaa, sillä Jumalan Henki on rakkaus ja Hänen tahtonsa on hyvä kaikille ja kaikki Hänen lahjansa ovat vapaudessa käytettäviä, eivät ikinä pakon alla, niin kuin vastavoiman ns."lahjat".

Jumala vaikuttaa omissaan tahtomisen ja tekemisen ja on ehdoton totuus, että Hän vaikuttaa meidät rakastamaan Häntä ensin ja sitten lähimmäistämme kuin itseämme ja se tulee hedelminä meistä uudesti syntyneistä esiin.

• Johannes
        halveksi! kirjoitti:

Etkö tiedä, että kielilläpuhuminen on yksi armolahja ja sitä ei sovi halventaa. Tämä lahja, jos siinä ei ole selitystä mukana rakentaa vain lahjan omistajaa, mutta jos selitys on mukana se rakentaa muitakin yhteisön jäseniä.

Henget kyllä erottaa, sillä Jumalan Henki on rakkaus ja Hänen tahtonsa on hyvä kaikille ja kaikki Hänen lahjansa ovat vapaudessa käytettäviä, eivät ikinä pakon alla, niin kuin vastavoiman ns."lahjat".

Jumala vaikuttaa omissaan tahtomisen ja tekemisen ja on ehdoton totuus, että Hän vaikuttaa meidät rakastamaan Häntä ensin ja sitten lähimmäistämme kuin itseämme ja se tulee hedelminä meistä uudesti syntyneistä esiin.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• minä Hänessä!
        Johannes kirjoitti:

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Koettelen henget, enkä usko kaikkia henkiä, mutta herkeästi erotan Pyhän Hengen, joka on vapaus ja rakkaus. Olen toiminut jo niin pitkään Jeesuksen työtoverina, että tunnen Hänen Hengestään syntyneet herkästi, mutta tunnen herkästi myös vastavoimista syntyneet, mutta se on Jeesuksen työ minussa, itse en henkiä varmasti osaisi erottaa, sillä niin hiuksen hieno on toisinaan eksytys.
        En pelkää, en tuomitse, vaan luotan Jeesukseen. Hän on usein muistuttanut, että terveet eivät tarvitse parantajaa ja sillä Hän tarkoittaa, että eksytetyidenkin on mahdollista päästä totuuden tuntemiseen, mutta miten he pääsisivät jos kukaan ei julista, vaan tuomitsee ja korottaa itseään.

Suomalaiset erityisesti ovat niin itseään varjelevia, että he ovat usein sammuttaneet Pyhän Hengen toimintaa, pelätessään ja arkaillessaan. Jumalan lapset ovat rohkeita ja luottavat kaikessa Jumalaan.

• ei vaan ainaiseen kyselyyn
        Jumalan lähettämää miestä. kirjoitti:

Taisit osoittaa tuon viestisi Tapio 522:lle.
        En ole ennen häntä tavannut, mutta sen verran mitä olen lukenut nyt hänen viestitystään, hänestä selkeästi kuvastuu rauha ja rakkaus, eikä hän hyökkäile, vaan etsii totuutta ja pyrkii rakentamaan rauhaa. Minä tunnen henget, sen verran mitä Jeesus minulle osoittaa ja tiedän, että tässä miehessä on Pyhä Henki. Hän ei ole silloin kenenkään opetuksen tarpeessa, sillä Pyhä Henki opettaa itse häntä.

ja keskusteluun totuudesta, siinä on jotkain sairasta ja epänormaalia!

Älä vastaa, jos sulta ei mitään kysytty!

Pyhä Henki ei johda tottelemattomuuteen, vaan kuuliaisuuteen Raamatun sanalle. Joh. 16:13 ja siis "Jeesus tuli ... Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen" Matt. 3:13 (Jeesus ei jäänyt neuvottelemaan kasteelle menosta ja sen ehdoista)

Täällä on liikaa näitä ikuisia kyselijöitä, jotka ovat menettäneet kyvyn ojentautua Raamatun mukaan, he vaan keskustelevat VIIKOSTA TOISEEN totuudesta, mutta enemmän "OMISTA" jutuista. (korvasyyhyyn)

Jeesus sanoi:"opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä Minä olen sanonut". Jeesus murehtii teikäläisten tähden, sotkette kasteasian ja estätte jopa toistenne pääsyn uskonalkeissa eteenpäin! (kaikkien ihmisten vihollisia)

Taidat olla samassa "hengessä" kuin Tapio 522, kuljette kastamattomana? (Ja "ekyptiläiset" hengittää niskaan, kun ei ole vesi erottamassa.)

• kyllä!
        ei vaan ainaiseen kyselyyn kirjoitti:

ja keskusteluun totuudesta, siinä on jotkain sairasta ja epänormaalia!

Älä vastaa, jos sulta ei mitään kysytty!

Pyhä Henki ei johda tottelemattomuuteen, vaan kuuliaisuuteen Raamatun sanalle. Joh. 16:13 ja siis "Jeesus tuli ... Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen" Matt. 3:13 (Jeesus ei jäänyt neuvottelemaan kasteelle menosta ja sen ehdoista)

Täällä on liikaa näitä ikuisia kyselijöitä, jotka ovat menettäneet kyvyn ojentautua Raamatun mukaan, he vaan keskustelevat VIIKOSTA TOISEEN totuudesta, mutta enemmän "OMISTA" jutuista. (korvasyyhyyn)

Jeesus sanoi:"opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä Minä olen sanonut". Jeesus murehtii teikäläisten tähden, sotkette kasteasian ja estätte jopa toistenne pääsyn uskonalkeissa eteenpäin! (kaikkien ihmisten vihollisia)

Taidat olla samassa "hengessä" kuin Tapio 522, kuljette kastamattomana? (Ja "ekyptiläiset" hengittää niskaan, kun ei ole vesi erottamassa.)

Minut on kastettu lapsikasteella ja Pyhän Hengen kasteella ja ikävä kyllä minun on sanottava, että vaikka osasit Raamatun ulkoa ja sen myötä olisit kirjanoppinut, et voi ottaa poissa rakkauttani Jeesukseen ja Hänen rakkauttaan minuun.

• Grown up
        yks toinen kirjoitti:

Sävyisä keskustelu voi avata sydämessä oven uskolle ja Sanan vastaanotolle. Sen sijaan "totuuden torven" töräyttely, jota tämä palsta on aivan TÄYNNÄ, panee kysymään, onko totuuksiakin yhtä monta kuin on tietokoneita ja nettiyhteyksiä auki?

Jeesus:
        "Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Tätä taustaa vasten totuuden torvet eivät yritäkään olla koolla Jeesuksen nimessä. On liian monta torvea äänessä yhtä aikaa.

Kyllä rauhan ja sovun Henki on se oikea henki! Nuhdekaan ei saavuta tarkoitustaan, jos torvella puhalletaan korva kuuroksi. Jätetään ne tuomion torvet ja pasuunat enkeleille ja keskitytään evankelioimaan ja olemaan vilpittömät uskossa ja veljellisessä rakkaudessa.

• sinähän
        mielelläni! kirjoitti:

Ellette te lopeta järkeilyänne ja lihassanne Sanan muuttamista järkeilynne mukaiseksi, ette ole näkevä Jumalan valtakuntaa, siis ellette tule lasten kaltaisiksi ja usko Sanaan, niin kuin se on annettu. Tätä on lastenkaltaisuus.

Minulle on kelvannut Jeesuksen esimerkki ja iloitsen siitä, että vanhempani kunnioittivat Jumalaa ja käyttivät minut kasteella.

Tuhlaajapojat ja -tytöt voivat palata Jumalan luokse, siis Isän. Onhan heidät kasteessa Hänelle luovutettu, vaikka valintansa mukaan harhailivatkin.

sanoit, että sinulle kelpasi Jeesuksen esimerkki.
        Sinä siis kävit aikuisena kasteella. Onnittelen.
        Mutta en vieläkään ymmärrä, että pitääkö meidän
        tulla lasten kaltaisiksi, jotka teidän oppinne mu-
        kaan ovat syntisiä ja matkalla kadotukseen ilman
        kastetta. Valehteliko Jeesus, kun hän sanoi, että
        senkaltaisten on taivasten valtakunat?
        Ei Jeesuksen tuhlaajapoikavertauksessa tätä oltu
        kastettu. Hän palasi Isän kotiin. Siis sinä lisä-
        sit Raamattuun taas omiasi.

• yks toinen
        kyllä! kirjoitti:

Minut on kastettu lapsikasteella ja Pyhän Hengen kasteella ja ikävä kyllä minun on sanottava, että vaikka osasit Raamatun ulkoa ja sen myötä olisit kirjanoppinut, et voi ottaa poissa rakkauttani Jeesukseen ja Hänen rakkauttaan minuun.

Mutta rakkaus Jeesukseen näkyy, ei vaan sanoina, vaan rakkauden tekoina:

"SILLÄ RAKKAUS JUMALAAN ON SE, ETTÄ PIDÄMME HÄNEN KÄSKYNSÄ. JA HÄNEN KÄSKYNSÄ EIVÄT OLE RASKAAT."
        1.Joh.5:3

Jeesus antoi selkeän käskyn tehdä parannus ja ottaa kaste ja se on moneen kertaan UT:ssa, kuinka kehtaat esitellä vielä tätä roomalaiskatollista vauvakastetta.

Ja mitä lie tarkoitat Pyhän Hengen kasteella, ev.lut.kirkossa se voi tarkoitta mitä tahansa.

Jos todellakin väität olevasi parannuksen tehnyt ja uudestisyntymän kokenut ihminen, älä enää leiki kaste keskeskutelulla vaan ojentaudu Raamatun sanan mukaan. On paljon uskottavampaa sitten kun sanot, että "rakastat Jeesusta" ja Hänkin alkaa suhtautua sinuun vakavammin, ja voi vaikka päästä selville vesille.

Nykyinen tilasi ei voi enää kauvaa jatkua noin menetät jotkin peruuttamatonta.

• PELJÄTKÖ
        minä Hänessä! kirjoitti:

Koettelen henget, enkä usko kaikkia henkiä, mutta herkeästi erotan Pyhän Hengen, joka on vapaus ja rakkaus. Olen toiminut jo niin pitkään Jeesuksen työtoverina, että tunnen Hänen Hengestään syntyneet herkästi, mutta tunnen herkästi myös vastavoimista syntyneet, mutta se on Jeesuksen työ minussa, itse en henkiä varmasti osaisi erottaa, sillä niin hiuksen hieno on toisinaan eksytys.
        En pelkää, en tuomitse, vaan luotan Jeesukseen. Hän on usein muistuttanut, että terveet eivät tarvitse parantajaa ja sillä Hän tarkoittaa, että eksytetyidenkin on mahdollista päästä totuuden tuntemiseen, mutta miten he pääsisivät jos kukaan ei julista, vaan tuomitsee ja korottaa itseään.

Suomalaiset erityisesti ovat niin itseään varjelevia, että he ovat usein sammuttaneet Pyhän Hengen toimintaa, pelätessään ja arkaillessaan. Jumalan lapset ovat rohkeita ja luottavat kaikessa Jumalaan.

Vaikka olemmekin kastepalstalla, niin en malta olla kertomatta miten, silloin yli kaksikymmentä vuotta sitten, kun Jeesus täytti minut Pyhällä Hengellään ja avasi samantien tässä Hengessä olevia armolahjojaan, minuun, astiaansa, jota Hän oli jo lapsesta asti kirkastanut ja puhdistanut, kuinka he, joita pidin rakkaina uskonystävinä, joko käänsivät selkänsä minulle tai pelottelivat minua, että mistä hengetä lie on kysymys. Muutamat jäivät rinnalleni ja ovat yhä rinnallani ja näistä selkänsä kääntäjistä useimmat ovat palanneet uskonystäviksini ja nämä pelottelija iloitsevat lahjoistani ja ovat usein saaneet niiden kautta itselleen avun.

Mutta, olin itse vielä sen verran keskenkasvuinen, että todella aloin tutkiskella itseäni ja miettiä, että onko tämä varmasti Jumalasta.
        Siinä kävi sitten niin, että esim. kielilläpuhumisenlahja, joka oli ollut hyvin runsas, sulkeutui puoleksi vuodeksi niin, että ei tullut enää kuin muutama sana.

Keskenkasvuisuuteni takia ja ihmisten pelottelun takia, joutui Jeesus olemaan minua erityisen lähellä, joka ikinen hetki ja valppaana vahvistamaan uskoani, jotta jälleen vahvistuin ja lahjat saatiin toimimaan Jumalan tahdon mukaan. Sen jälkeen ei ikinä ole ollut voimaa, joka olisi saanut minut pelkäämään. Nämä lahjat ovat itse todistaneet itsestään ja toimivat täysin Sanan mukaisesti, vapauttaen ja rakastaen, jokaista, jolle minun sallitaan niitä käyttävän.

Erään kerran jälkeen, kun Jeesus paransi minut sairaudesta hetkessä, joka olisi muuten johtanut kuolemaan, sain erityisiä hyökkäyksiä luterilaisten pappien puolesta. Heitä oli kaksi pappia ja he sanoivat, että Jeesus ei tänään paranna, vaan Hän paransi vain alkuseurakunnan aikana.
        Silloin olin jo niin vahva, että en heidän pelotteluihinsa noteerannut, mutta noteerasiko Jumala, sillä tiedän, että ainakin toinen näistä papeista on joutunut kovaan kouluun. Toisesta en tiedä, vieläkö on pappi, enkä muutakaan. Nämä papit kuitenkin ovat esirukouksessani.

Nyt, kun olen kauan ollut Jeesuksen ystävä ja kanava, ihmettelen usein, että miten me ihmiset voimmekin tehdä Jumalan niin pieneksi, että kuvittelemme, että Hän ei meitä pysty varjelemaan ja sen takia alamme itseämme varjella ja silloin on vaarassa Pyhän Hengen toiminnan rajoittuminen kohdallamme. Jumalan Henki on raitis, raikas, pelkäämätön ja kaikessa täysin rohkea ja ennen kaikkea pitkämielinen ja rakastava. Jumalassa ei ole muuta kuin hyvää ja siksipä hengetkin voi erottaa, kun niitä vertaa Jumalaan. Jeesus ei tullut tuomitsemaan vaan vapauttamaan.

• saivartelu
        sinähän kirjoitti:

ja kirjanoppineisuus, josta puuttuu Jumalan Hengen johdatus. En sano, että etkö mahdollisesti ole uskossa Jeesukseen, mutta sen sanon, että Pyhän Hengen toiminta estyy sinussa, jos et ala rakentajaksi. Rikkirepijöitä on maailma täynnä, astu heidän riveistään rakentajien riviin, pyytäen Pyhää Henkeä johdattajaksesi.

Vieläkö minun tulee kerran samat asiat sinulle selittää?

Lapsen kaltaisuus ja lapsen mielisyys ei tarkoita perisyntiä, vaan tarkoitaa uskoa ja luottamusta, joka lapsella on vanhempiinsa.
        Lapsi uskoo isäänsä tai äitiinsä, kyseenalaistamatta heidän luotettavuuttaan ja opastustaan, vaikka aina, jos hän kasvun myötä, ei huomaa siinä virheitä.
        Me uudesti syntyneet saamme uskoa aina Jumalan Sanaan ja ilmoitukseen lapsenmielisesti, sillä siinä ei virheitä ole, eikä meidän tarvitse ikinä Sanaa muuttaa, kuten kirjanoppineiden, jotta he paremmin voisivat sen ymmärtää ja hyväksyä. En tiedä riittääkö tämäkään, vaan jatkatko saivartelemista, samoin kuin kirjanoppineet tekivät Jeesukselle.
        Lisään tähän vielä, että vaikka lapsi rukka kantaa lihassaan perisyntiä, ei se tarkoita, etteikö hän luottaisi vanhempiinsa ja on varma, että kun lapsi uskoo Jeesukseen, ei perisynnillä ole hänessä mitään osuutta. Niin, mekin syntiset ihmiset puhdistumme Jeesuksen veressä ja saamme luottaa Häneen.

Niin, mitä sinä sekotat nyt kasteen tähän Raamatun tuhlaajapoikaan, sillä oli kyse hänen saamasta armahduksesta isänsä puolelta ja hänen omasta nöyryydestä palata isänsä yhteyteen häpeänsäkin kanssa, ja nyt on kyse tuhlaajapojista, joita on paljon ja jotka on kastettu ja joilla on mahdollisuus palata kasteen kautta saamaansa lupaukseen ja armoliittoon ja Isän yhteyteen. Vapaa valinta heillä on.

• vastata
        saivartelu kirjoitti:

ja kirjanoppineisuus, josta puuttuu Jumalan Hengen johdatus. En sano, että etkö mahdollisesti ole uskossa Jeesukseen, mutta sen sanon, että Pyhän Hengen toiminta estyy sinussa, jos et ala rakentajaksi. Rikkirepijöitä on maailma täynnä, astu heidän riveistään rakentajien riviin, pyytäen Pyhää Henkeä johdattajaksesi.

Vieläkö minun tulee kerran samat asiat sinulle selittää?

Lapsen kaltaisuus ja lapsen mielisyys ei tarkoita perisyntiä, vaan tarkoitaa uskoa ja luottamusta, joka lapsella on vanhempiinsa.
        Lapsi uskoo isäänsä tai äitiinsä, kyseenalaistamatta heidän luotettavuuttaan ja opastustaan, vaikka aina, jos hän kasvun myötä, ei huomaa siinä virheitä.
        Me uudesti syntyneet saamme uskoa aina Jumalan Sanaan ja ilmoitukseen lapsenmielisesti, sillä siinä ei virheitä ole, eikä meidän tarvitse ikinä Sanaa muuttaa, kuten kirjanoppineiden, jotta he paremmin voisivat sen ymmärtää ja hyväksyä. En tiedä riittääkö tämäkään, vaan jatkatko saivartelemista, samoin kuin kirjanoppineet tekivät Jeesukselle.
        Lisään tähän vielä, että vaikka lapsi rukka kantaa lihassaan perisyntiä, ei se tarkoita, etteikö hän luottaisi vanhempiinsa ja on varma, että kun lapsi uskoo Jeesukseen, ei perisynnillä ole hänessä mitään osuutta. Niin, mekin syntiset ihmiset puhdistumme Jeesuksen veressä ja saamme luottaa Häneen.

Niin, mitä sinä sekotat nyt kasteen tähän Raamatun tuhlaajapoikaan, sillä oli kyse hänen saamasta armahduksesta isänsä puolelta ja hänen omasta nöyryydestä palata isänsä yhteyteen häpeänsäkin kanssa, ja nyt on kyse tuhlaajapojista, joita on paljon ja jotka on kastettu ja joilla on mahdollisuus palata kasteen kautta saamaansa lupaukseen ja armoliittoon ja Isän yhteyteen. Vapaa valinta heillä on.

että en käynyt aikuisena kasteella, vaan sain sen armon, että vanhempani käyttivät minut lapsena kasteella ja silti noudatan Jeesuksen esimerkkiä. Jeesus ei ikinä ole missään sanonut, että lapsikaste ei olisi laillinen. Sitä paitsi, koska Hän on minut täyttänyt Pyhällä Hengellään ja avannut armolahjojaan, niin kai se riittää jo pelkästään todistukseksi että Hänelle lapsikaste on riittävä, vaikka sinulle ei olisikaan, mutta kun minä en etsi tippaakaan ihmisten kunniaa, jäät sinä häviölle väittelyinesi silmissäni ja tiedän, että Jeesus ei arvosta tippaakaan kiivailuasi.

• käyttää
        sinähän kirjoitti:

netti Raamattua? Sinne pääsee googlen kautta, kirjoittamalla hakusanaksi Raamattu, valintoja tulee useita, mutta kannattaa valita: Raamattu uskonkirjat.net aarreaitta. Siellä pääsee lukemaan useita Raamattuja.

Jos menet sinne, niin panepa alempaan laatikkoon nämä Raamatun kohdat:PS.51:7, Job.14:4, ja Room.
        8:3.
        Jospa nämä kohdat, jotka takuulla ovat Jumalan sanaa saisivat sinut ymmärtämään, että lapsi siittyy ja syntyy synnissä ja hän tulee maailmaan syntisessä lihassa.
        Sen jälkeen voit panna ylempään laatikkoon hakusanaksi: hengestä-sanan, niin saat tietoa siitä, että mikä lihasta on syntynyt on liha ja mikä Hengestä on syntynyt on Henki ja jos ei synny Jumalan Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
        Mielenkiintoista seikkailua ja totuuteen tutustumista Raamattu netissä.

• pelottelet!
        yks toinen kirjoitti:

Mutta rakkaus Jeesukseen näkyy, ei vaan sanoina, vaan rakkauden tekoina:

"SILLÄ RAKKAUS JUMALAAN ON SE, ETTÄ PIDÄMME HÄNEN KÄSKYNSÄ. JA HÄNEN KÄSKYNSÄ EIVÄT OLE RASKAAT."
        1.Joh.5:3

Jeesus antoi selkeän käskyn tehdä parannus ja ottaa kaste ja se on moneen kertaan UT:ssa, kuinka kehtaat esitellä vielä tätä roomalaiskatollista vauvakastetta.

Ja mitä lie tarkoitat Pyhän Hengen kasteella, ev.lut.kirkossa se voi tarkoitta mitä tahansa.

Jos todellakin väität olevasi parannuksen tehnyt ja uudestisyntymän kokenut ihminen, älä enää leiki kaste keskeskutelulla vaan ojentaudu Raamatun sanan mukaan. On paljon uskottavampaa sitten kun sanot, että "rakastat Jeesusta" ja Hänkin alkaa suhtautua sinuun vakavammin, ja voi vaikka päästä selville vesille.

Nykyinen tilasi ei voi enää kauvaa jatkua noin menetät jotkin peruuttamatonta.

Rukoilen, että nuo pelottelusi eivät käänny pelottamaan itseäsi.
        Minut on vauvana kastettu ja koska se riittää Jeesukselle, se riittää minullekin. Hän on Itse antanut minulle lupaamansa neuvonantajan ja puolustajan ja kaiken lisäksi avannut useita armolahjoja.

En minäkään ole tuomitsemassa sinua, vaikka olet mahdollisesti käynytkin uusintakasteella, se ei missään tapauksessa ole tehtäväni, lopeta sinäkin tuollainen typeryys.
        Jumala on Itse, joka on minut valinnut ja vaikka vihottelisit yötä päivää, et sinä Hänen valintaansa voi muuttaa.

• yks toinen
        pelottelet! kirjoitti:

Rukoilen, että nuo pelottelusi eivät käänny pelottamaan itseäsi.
        Minut on vauvana kastettu ja koska se riittää Jeesukselle, se riittää minullekin. Hän on Itse antanut minulle lupaamansa neuvonantajan ja puolustajan ja kaiken lisäksi avannut useita armolahjoja.

En minäkään ole tuomitsemassa sinua, vaikka olet mahdollisesti käynytkin uusintakasteella, se ei missään tapauksessa ole tehtäväni, lopeta sinäkin tuollainen typeryys.
        Jumala on Itse, joka on minut valinnut ja vaikka vihottelisit yötä päivää, et sinä Hänen valintaansa voi muuttaa.

"Herran pelko on viisauden alku" Sl. 1:7

En tuo inhimillistä pelkoa, mutta Jumalaa kannattaa kunnioittaa ja pelätä, koska ei hän turhaan ihmiselle puhu SANASSAAN.

NIIN ON KUITENKIN SINUN IKUISUUSKOHTALOSTASI KYSYMYS, HEITÄTKÖ JUMALAN SANAT TURHINA POIS?

Yhä enemmän hirvittää tuo "pimeden voima" mikä sokaisee ihmisen. "niissä uskottomissa, joiden mielet tämä maailman jumala on sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, Hänen, joka on Jumalan kuva." 2. Kor. 4:4

• JA PELKO
        yks toinen kirjoitti:

"Herran pelko on viisauden alku" Sl. 1:7

En tuo inhimillistä pelkoa, mutta Jumalaa kannattaa kunnioittaa ja pelätä, koska ei hän turhaan ihmiselle puhu SANASSAAN.

NIIN ON KUITENKIN SINUN IKUISUUSKOHTALOSTASI KYSYMYS, HEITÄTKÖ JUMALAN SANAT TURHINA POIS?

Yhä enemmän hirvittää tuo "pimeden voima" mikä sokaisee ihmisen. "niissä uskottomissa, joiden mielet tämä maailman jumala on sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, Hänen, joka on Jumalan kuva." 2. Kor. 4:4

ovat luonnollinen osa minua. En halua rikkoa missää Hänen Sanaansa, vaan iloiten noudatan rakkauden lakia ja Hän osoittaa alati rakkautensa minuun niin, että Hänen vaikutuksestaan saan olla iloinen ja vapaa. On varma, että jos noudattaa Jumalan Sanassaan antamia ohjeita pysyy vapaudessa ja rakkaudessa.

En tarkoita, että olisin täydelliseksi kasvanut, vaan kasvan täydellisyyttä kohti ja silloinkin, kun olen mielestäni tehnyt vaikkapa ajatuksissani syntiä, voin vapaasti mennä Jeesuksen eteen ja pyytää anteeksi ja tiedän Hänen rakkautensa riittävän.
        Laki osoittaa minulle synnin, mutta armo on kanssani ja auttaa minua pysymään keskitiellä.

• perustus

on LAPSIKASTE.

Sensijaan kaikkien, jotka kerran haluavat taivaan kotiin, heidän perustus tulee olla Kristus Jeesus.

"Ja muuta perustusta ei voi panna, kuin mikä pantu on ja se on Jeesus Kristus"

Hiekalle rakentavat kaikki, jotka kasteen varaan rakentavat.

• mieltä

olen minäkin, että Jeesus on joka pelastaa ja se usko, jonka Hän vaikuttaa.
        Kaste ei pelasta, mutta se kuuluu Jeesuksen omille.

• seurasi

Ja saivat kaikki saman kasteen. Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Kristuskallio.

• Nooa
        mieltä kirjoitti:

olen minäkin, että Jeesus on joka pelastaa ja se usko, jonka Hän vaikuttaa.
        Kaste ei pelasta, mutta se kuuluu Jeesuksen omille.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

• tuon
        Nooa kirjoitti:

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

jakeen kertovan, että kaste riittää pelastukseen?

• Jumala teki
        tuon kirjoitti:

jakeen kertovan, että kaste riittää pelastukseen?

Liitto on varma. Perustus kestää. Etkö luota siihen?

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen PERUSTUKSENA on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

• perustukseen.
        Jumala teki kirjoitti:

Liitto on varma. Perustus kestää. Etkö luota siihen?

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen PERUSTUKSENA on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

Perustus on Jeesus Kristus ja ilman perustusta ei kaste pelasta ei sinua eikä muita.

Kaste on kuitenkin merkki uskosta, sillä ei kukaan käy kasteella ilman uskoa tai rakkaiden vanhempiensa uskoa, jotka käyttävät lapsensa kasteella ja siksi kaste kuuluu saada.

• ja hänen kuolemansa/ylösnou...
        perustukseen. kirjoitti:

Perustus on Jeesus Kristus ja ilman perustusta ei kaste pelasta ei sinua eikä muita.

Kaste on kuitenkin merkki uskosta, sillä ei kukaan käy kasteella ilman uskoa tai rakkaiden vanhempiensa uskoa, jotka käyttävät lapsensa kasteella ja siksi kaste kuuluu saada.

uudestikastaminen on uuden perustuksen laskemista, omien ratkaisujen, kokemusten ja kuuliaisuuden askelien varaan rakentamista

tunnustamme yhden kasteen syntiemme anteeksisaamiseksi, ei toista kastetta

1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
        2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
        5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.

• elävän veden lähde
        seurasi kirjoitti:

Ja saivat kaikki saman kasteen. Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Kristuskallio.

Kallio = Jeesuus Kristus

Arkki = Jeesus Kristus

Sana = Jeesus Kristus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      124
      2652
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      463
      2404
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1260
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1073
    5. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      21
      1069
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      949
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      866
    8. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      866
    9. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      840
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      34
      807
    Aihe