Ehdottomasti paras Suomalainen elokuva

Retu

Paras mielestäni on Mikko Niskasen Kahdeksan surmanluotia. Kerro mielipiteesi.

13

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      paras suomalainen elokuva on gourmet club.

    • Maisteri

      Elokuva on hyvä, mutta rikollisen tekeminen sankariksi ja väärinymmärretyksi olosuhteiden uhriksi ihmetyttää.

      • GoldenFuture80

        Kannattaa lukea MITÄ MISSÄ MILLOIN 1973- kirjasta ohjaajan sana >>Surmanluodeista>>, siinä itse Mikko Niskanen kertoo hyvin taustoja.


    • Sulevi

      löytyy hyllystän."Oletkos nyt hiljattain paskantanu iltamissa housuus?-mitä se siulle kuuluu?Mitäs sulle kuuluu meän pontikankeitto...paskahousu?"
      Paraas vilmi on pohjanmaa.

      • ...moitittavaa

        Kahdeksan surmanluotia on kyllä mielettömän hyvä elokuva, ei tule mieleen toista elokuvaa joka olisi niin hätkähdyttävän realistinen.

        Mutta se väite, että elokuvassa rikollisesta tehtäisiin sankari on kyllä ihmeellinen. Mitä sankarillista muka on loppuunväsyneessä Pasissa, niissä ahdistuneissa kasvoissa, jotka epätoivoisesti tuijottavat kameraan surmatyön jälkeen. Niskasen tarkoitus ei todellakaan ollut puolustella surmatyötä vaan esittää kaikki ne syyt, jotka ajoivat Pasin tähän tekoon. Onhan se niin helppo sanoa, että Pasi on rikollinen ja tappaja, mutta kuka ei olisi, jos joutuisi samankaltaiseen tilanteesen. Kysymys ei ole siitä, että Pasi olisi paha ihminen, vaan siitä kuinka ilkeä kohtalo voi välillä olla.


    • Kylmät kädet

      Ehdottomasti Aku Louhimiehen:

      PAHA MAA
      http://www.imdb.com/title/tt0388318/

      Samalla maailman synkin elokuva, jonka koskaan olen nähnyt. Ylläty yllätys, että suomalaisen tekemä. Vain jotta saisin teidät noteeraamaan ja ostamaan tuon elokuvan, on pakko mainita, että Jasper Pääkköstä vedetään siinä kakkoseen niin, että lotina vaan käy.

      • Retkuilija

        Sulevi Peltola tekee huippuroolin imurikauppiaana. Jälleen kerran.


    • 121312312

      Raid- leffa ja sarja lähellä sydäntä kattonu nii monta kerta että muistan kaikki repliikit ulkoo mut viellä paras

    • Kyllä se on uusi Mannerheim-elokuva.
      Tumma sankari, halppistuotanto ja muutenkin mahtava näkökulma, joka hivelee suomalaista itsetuntoa. Mahtavaa että Yle tukee tällaista nerokkuutta...

    • Koiteleen Reiska

      Elämää elänyt ihminen tajuaa tämän TIE POHJOISEEN todella hyväksi elokuvaksi, näyttelijät loistavat, Vesa-Matti oikeassa roolissaan samoin Edelman.
      Tunnepitoisena ihmisenä kyynelehdin kokoajan ja olen sentään 61 vuotias samanlaista elämänkokemusta omaava mies! Tosi hyvä elokuva....

    • POIS PAKKORUOTSI

      POIS PAKKORUOTSI

    • Leo45

      Paras Suomalainen elokuva? Nyt heitit pahan.
      Palmut ovat sarjana parasta, mutta Raidilla on oma kannatuksensa.
      Ehkä naisten mieleen on FC Venus?
      Sotakuvista ei ole alkuperäisen Tuntemattoman voittanutta.
      Komedioista suosittelisin Kummelin Kultakuumetta. Tosin siihen elokuvaan pitää etsiä oikea mielenlaatu. (Kaapissa on Natsi!)
      Napapiirin Sankarit on viihdyttävä, mutta ei ehkä sitä mitä haet.
      Speden teoksia katsoo vieläkin hieman krapulassa, josta tuleekin mieleen hänen elokuva, jossa gangsteri katsoo krapulassa kaunista viljapeltoa ja maalaismaisemaa hetken aikaa. Katsoo ja miettii, että pitäisikö lopettaa ryyppääminen? Hetken miettii ja sitten ei kun ryyppy päälle.
      Joten vaikeaa on. Kukin valitkoon omansa.
      Minusta kuitenkin paras on Raid.

    • se on siinä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe