Tämäkin on osa historiaa. Suomen pisin mies oli Väinö Myllyrinne (256cm?). Toinen pitkä mies oli joku Cajander. Itse olen 190cm eli selvästi yli keskipituuden.
Hollantilaisten 21 vuotiaiden miesten keskipituus on kuulemma 186cm.
Pisin mies?
6
1138
Vastaukset
- Tapio Rautalapio
Se ei ollut Cajander vaan Daniel Cajanus, joka syntyi Paltamossa 1703 ja kuoli Hollannissa 1749.
Hänen pituudekseen on mitattu 247,5 cm Suomen kansallismuseon luonnollista kokoa olevan maalauksen perusteella ja aikanaan Cajanuksen pituudeksi ilmoitettiin jopa 283 cm.
Kajaanissa oli ainakin ennen mukava pubi nimeltään Pitkä-Taneli aivan siinä linnanraunioiden läheisyydessä.
Itse olen 180 cm ja nuoremmat miehet tuntuvat olevan järkijään minua pitempiä.- kutsunnoissa
olin täsmälleen keskimittainen suomalainen mies 176 cm, nyt keskipituus jo 2-3 cm enemmän ja olen vasta 36v. Nykyään on tosiaan aika tumppi olo, nuoret naisetkin menee jo ohi.
- se on . .
kutsunnoissa kirjoitti:
olin täsmälleen keskimittainen suomalainen mies 176 cm, nyt keskipituus jo 2-3 cm enemmän ja olen vasta 36v. Nykyään on tosiaan aika tumppi olo, nuoret naisetkin menee jo ohi.
"Nykyään on tosiaan aika tumppi olo, nuoret naisetkin menee jo ohi."
Joo, pitää olla hirvenkaatolupa. - maailma muuttuu
kutsunnoissa kirjoitti:
Mitä paremmin syö nuorena sen pitemmäksi sitä kasvaa(ja leveämmäksi jos on huono aineenvaihdunta).
Ennenvanhaan ei ollut tulotaso samanlainen niin sitä ei oikein mässäilty, kun ei rahat riittäneet.
- Pätykkä (5' 9")
Myllyrinnettä ja Cajanustakin pidempi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Robert_Wadlow
Myllyrinteen pituustiedot vaihtelevat. 256 cm lienee yläkanttiin; Wikipedia liputtaa 248 vm:n puolesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Väinö_Myllyrinne- Särmikäs
Kattokaapa ne mylliksen kotisivut tarkkaan..löytyy jopa video. Ei se ihan lyhyt ainakaan ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209