Puoluesihteeriksi...

MiracleMike

9

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastakkain ovat Kelmi (Korhonen) ja Olmi (Alkio).

Molempi huonompi siis.

Ei ole Kelmistä eikä Olmista Eero Lankian suurien saappaiden täyttäjäksi. Kumpi tahansa valitaan, se syventää KEPUn kriisiä - ja sehän on vain hyvä Suomen kannalta.

• Mitäh!

En ole kuullutkaan. Jos tämä on kriisi, mikä onkaan normaalitila (30-35% kannatusko)?

Jos kepun sanotaan olevan nykyisellä kannatuksella kriisissä, kokoomuksen nykytilaa pitäisi kai kutsua katastrofaaliseksi.

• Tanja

Minä kannatan Jarmoa. Minusta Jarmolla on isompi "ego" kuin Mikolla. Olen tuntenut molemman jorman jo pidemän aikaa - mikon on uudempi tuttavuus.

• Demagogi

Puoluesihteerin vastuullinen tehtävä on niin suuri, ettei sitä tohtisi jättää vain muutaman vallan rakenteissa etabloituneen henkilön väliseksi kisaksi.

Nyt näyttää siltä, että puoluesihteerit tekevät poliittisia avauksia. Sehän ei ole puoluesihteerin tehtävä.

Puoluesihteeri on tarmokas taustajärjestäjä, joka junailee keskustalaisille ehdokkaille tähdeksi pääsemisen edellytykset - sen yhteisen keskustalaisen pohjan, josta ehdokkaat voivat turvallisesti ponnistaa omalla kampanjallaan kohti vaaleja ja viemään Keskustaa eteenpäin.

Puoluesihteerin ulostuloihin ei kuulu omat henkilökohtaiset ambitiot. Se, että hän kokoaa kentältä saamansa tiedon koko puolueen käytettäväksi on toinen asia.

Toivoisin, että Keskustan puoluesihteeriksi ilmoittautuisi vielä lisää henkilöitä.

Nyt haetaan organisaattoria ja "masinistia". Ihmettelen, että puolueen ulkopuolelta ei ole yritysvalmentajia tms. liikkeenjohdon isänmaallisia henkilöitä hakeutunut ehdokkaaksi.

Keskusta on paras puolue ja tällä hetkellä suurin puolue. Ja ovathan ne muutkin hyviä.

• tuplabonus

Melko erilaisia, hyviä kumpikin, että eipä hätiä mitiä.

• Ökyisäntä

Minun täytyy tässä olla eri mieltä. Olen jopa virallinen puoluekokousedustaja, joten mielipiteelläni on merkitystäkin. Minä kannatan Oik.kand Mikko Alkiota puoluesihteeriksi.

Mikko Alkio oli jo 1996-7 Nuoren Keskustan Liiton pj. ja sitä ennen suuren Varsinais-Suomen nuorisopiirin pj. Aktiivinen hän oli myös kunnallispolitiikassa Laitilassa sekä opiskelijapolitiikassa.

NKL:n puheenjohtajana Mikko kiersi kenttää ja huolehti ei vain siitä, että toimintaa oli, vaan siitä että se oli reilua ja taspuolista.

Vuonna 1996 Kouvolan puoluekokouksessa Mikko hävisi niukasti Maria Kaisa Aulalle puolueen varapuheenjohtajuuden, mikä ei olisi onnistunut, ellei hänen maineensa kentällä olisi hyvä.

Vuonna 1998 Mikko Alkio viimeisteli opintonsa ja sitä seuraavina vuosina keskittyi enemmän perheenkin kanssa oloon. Vuosina 1999-2000 hän teki lisäopintoja Eurooppa-oikeudesta Bryggessa ja siirtyi sen jälkeen yksityisen asianajotoimiston palvelukseen Suomessa. Tuolta ajalta muistetaan keskustan parissa parhaiten Mikon kova työ Olli Rehnin kumppanina Alpo Rusin puolustustaistelussa. Miestä on siis koulittu kovimpien testien kautta.

Olli Rehnin avustajaksi komissioon Mikko siirtyi 2004 ja sen jälkeen palasi vuoden 2005 aikana pääministerin talouspoliittiseksi neuvonantajaksi, josta toimesta on nyt virkavapaalla.

Tähän karriääriin kun vielä lisätään hyvä englannin, ranskan ja ruotsin kilen taito, niin pankaapas nyt sitten joku tänne mielellään sellainen faktapohjainen positiivinen kertomus Jarmostakin. Mielummin kuin joku paskanheitto.

Öky lähtee nyt mökille kun tuo lätkämatsi päättyy. Joten en osallistu juttuun ennen huomisiltaa.

• Jo pelkästään Ökyrengin kannatus lienee riittävää olla äänestämättä oli-Alkiota.

KEPU on historiansa (ja lukuisten nimenmuutosten) aikaisessa kriisissä. Olmi tai Kelmi. Samapa tuo.

• hommaan

Jarmo Korhosessa on enemmän Arvo Korsimoa kuin Mikko Alkiossa. Alueellisesti jo kyntensä näyttänyt vaalipäällikkö ja kentän organisaattori. Käytännön mies.

Mikko Alkio on puoluesihteeriksi liian ideologinen. Puoluesihteeri, joka laukoo julkisuuteen omia mielipiteitään, ei saa koko kenttäkoneistoa täysillä toimimaan.

• kentän ääni

Korhonen on Alkiota pätevämpi viemään keskusta ensi kevään eduskuntavaaleihin. Miehessä on piiskurin vikaa, mutta juuri sellaista ihmiset oikeasti kaipaavatkin. Alkio on pikkutakkipoikia, joista ei tosikoitoksessa ole mihinkään. Korhonen on Jäätteenmäen ja Virrankosken kampanjoissa käynyt läpi sellaiset mankelit, että niiden kautta kulkenut kyllä pärjää.
        Jos saisin äänestää, äänestäisin Jarmoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe