On sunnuntai ja adventistit ovat tulleet kaikki uskoon ja pyhittämässä pyhäpäivää.
Eilen eivät menneet kokoukseensa,
vaan olivat täällä.
Missä adventistit
15
467
Vastaukset
- vastata...
, adventistit olivat töissään tienaamassa sunnuntai-lisiään tileihinsä.
- adventisteilla
ja hekin ovat perheineen luonnossa siitä
nauttimassa! A-kirkko ei halveksi sunnuntaita, vaan opettaa että jokainen viettää omantuntonsa mukaisen lepopäivän.
Vuosisatoja on ollut vilpittönmiä sunnuntain viettäjiä, eikä kukaan ole syyllinen mihinkään kunhan on vilpitön ollut.
Lepopäivä on rakkaus- ja omantunnon kysymys kaikilla. (Luuk 16:17, 1 Joh 2:1-5, 5:3) Kun ihminen tekee omaatuntoaan vastaan, toisin kuin näkee oikeaksi, tekee hän syntiä.
Toki opetamme miksi teemme näin, ja täällä saa olla puolustautumassa koko ajan.
Pahoittelen jos kun joku tuo asiaa joskus väärällä tavalla esiin.
Jumalan siunausta
jari laurila- muutakin tekemistä
kuin lukea tätä palstaa. Iloa elämään Herrassa. Maran ata
- taas rahaa
rakentamassa.Siunausta sinulle!
taas rahaa kirjoitti:
rakentamassa.Siunausta sinulle!
Kiitti paljon.
Mukava kevätpäivää.
Parin viikon kuluttua lämpenee.
Nyt on hyvä aika valmistaa kaikki kesää varten, että voi nauttia jokaisesta hetkestä suloisessa suvesta.
Minä pidän lomaa, pyöräilen, maalaan öljyväreillä tauluja parvekkeellani, ja mustikassa, uimassa avantosaunalla meren rannalla, ja hiekkamontuilla pyöräretkillä.
Ensi viikonloppuna saan olla 3 päivää eräkerhon leirillä nauttimassa mukavasta seurasta, ja syömässä hyvin.
Seuraavana viikonloppuna matkustan Rovaniemelle asti vierailevaksi puhujaksi. Sitten lomani alkaa.
Taiteilijatätini siellä pian 89 vuotias, antaa minulle vähän oppitunteja maalaamisessa, ja olen muutaman päivän hänen luonaan. Olen aloittelija.
Herran työ on hienoa työtä, josta saa iloa kun voi olla hyödyksi.
Viime sapattina minulla oli ilo puhua yli 100 päiselle juhlayleisölle. Synttärijuhlat oli samalla.
Joskus on vaikea sovittaa káikkea intressejä yhteen, kun on niin paljon harrastusta, mutta ensi vuodeksi yritän järjestää sopivan almanakan.
Lähimmäisrakkaus pitää ihmistä pystyssä sekin, ja antaa iloa. Olisi niin mukavaa jos olisimme täällä rakennukseksi aina, mutta itse olin joskus hirvittävän kova kielenkäytöltäni, kun asioita tutkin. Oli pakko nöyrtyä.
Tein täällä virheitä alkuun, ja varmaan vieläkin, mutta olen kasvattanut itseni ettei minua enää loukkaa mikään.
Olin jossakin vaiheessa huolissani voinko olla täällä terveydellisisträ syistä, kun verenpaine nousi, mutta ei hätää enää. Asennekysymys.
Rakkauskysymys.
Haukut voi aina sivuuttaa, ja parasta onkin,´tavallisesti. usein niissä on jotakin mikä panee vastaamaan.
On pelkkä ilo olla avuksi täällä.
Ihan lähimmäisten vuoksi.
Kirjoitin hotellini viime syksystä lähtien bourn outissa väsynenä, mutat Herra oli kanssani, sen tunsin, ja lähimmäisrakkaus saa uhraamaan itseään joskus.
Nyt olen päättänyt etten enää väsytä itseäni, sillä siitä on nin paljon haittaa.
Väsyneenä ihminen on heikko, ja saa demonit kimppuunsa heti. Ne pystyvät vain väsyneeseen evankeliumin palvelijaan.
Normaalissa tilassa on vahva, eikä niillä
ole toivoa.
En lähtenyt synnin teille, mutta olin rasittava ympäristölleni (olivat ihania kuitenkin minulle) väsyneenä ja ressattuna.
Olen ressini laukaissut pois, ja kesällä saan levätä rauhassa, ja pyöräillä polkupyörällä lomamatkojani, ja lepään ja kerään voimia.
Käy hotellissa huilimassa: (?)
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Oikein hyvää päivänjatkoa Sinulle,
ja kaikkea hyvä kaikessa,
Jumalan runsasta siunausta
jari laurila- sokea opastaja
jarlau kirjoitti:
Kiitti paljon.
Mukava kevätpäivää.
Parin viikon kuluttua lämpenee.
Nyt on hyvä aika valmistaa kaikki kesää varten, että voi nauttia jokaisesta hetkestä suloisessa suvesta.
Minä pidän lomaa, pyöräilen, maalaan öljyväreillä tauluja parvekkeellani, ja mustikassa, uimassa avantosaunalla meren rannalla, ja hiekkamontuilla pyöräretkillä.
Ensi viikonloppuna saan olla 3 päivää eräkerhon leirillä nauttimassa mukavasta seurasta, ja syömässä hyvin.
Seuraavana viikonloppuna matkustan Rovaniemelle asti vierailevaksi puhujaksi. Sitten lomani alkaa.
Taiteilijatätini siellä pian 89 vuotias, antaa minulle vähän oppitunteja maalaamisessa, ja olen muutaman päivän hänen luonaan. Olen aloittelija.
Herran työ on hienoa työtä, josta saa iloa kun voi olla hyödyksi.
Viime sapattina minulla oli ilo puhua yli 100 päiselle juhlayleisölle. Synttärijuhlat oli samalla.
Joskus on vaikea sovittaa káikkea intressejä yhteen, kun on niin paljon harrastusta, mutta ensi vuodeksi yritän järjestää sopivan almanakan.
Lähimmäisrakkaus pitää ihmistä pystyssä sekin, ja antaa iloa. Olisi niin mukavaa jos olisimme täällä rakennukseksi aina, mutta itse olin joskus hirvittävän kova kielenkäytöltäni, kun asioita tutkin. Oli pakko nöyrtyä.
Tein täällä virheitä alkuun, ja varmaan vieläkin, mutta olen kasvattanut itseni ettei minua enää loukkaa mikään.
Olin jossakin vaiheessa huolissani voinko olla täällä terveydellisisträ syistä, kun verenpaine nousi, mutta ei hätää enää. Asennekysymys.
Rakkauskysymys.
Haukut voi aina sivuuttaa, ja parasta onkin,´tavallisesti. usein niissä on jotakin mikä panee vastaamaan.
On pelkkä ilo olla avuksi täällä.
Ihan lähimmäisten vuoksi.
Kirjoitin hotellini viime syksystä lähtien bourn outissa väsynenä, mutat Herra oli kanssani, sen tunsin, ja lähimmäisrakkaus saa uhraamaan itseään joskus.
Nyt olen päättänyt etten enää väsytä itseäni, sillä siitä on nin paljon haittaa.
Väsyneenä ihminen on heikko, ja saa demonit kimppuunsa heti. Ne pystyvät vain väsyneeseen evankeliumin palvelijaan.
ole toivoa.
En lähtenyt synnin teille, mutta olin rasittava ympäristölleni (olivat ihania kuitenkin minulle) väsyneenä ja ressattuna.
Olen ressini laukaissut pois, ja kesällä saan levätä rauhassa, ja pyöräillä polkupyörällä lomamatkojani, ja lepään ja kerään voimia.
Käy hotellissa huilimassa: (?)
Oikein hyvää päivänjatkoa Sinulle,
ja kaikkea hyvä kaikessa,
Jumalan runsasta siunausta
jari laurilaJarlau kirjoitti:
"Väsyneenä ihminen on heikko, ja saa demonit kimppuunsa heti. Ne pystyvät vain väsyneeseen evankeliumin palvelijaan.
ole toivoa.
En lähtenyt synnin teille, mutta olin rasittava ympäristölleni (olivat ihania kuitenkin minulle) väsyneenä ja ressattuna".
Minusta tuntuu siltä, ettet ole ymmärtänyt kristillisyydestä yhtään mitään. Uskonnollinen kyllä olet kiihkoon asti.
Tämä on juuri sitä adventistien menestysteologiaa: Syö kasviksia ja liiku, niin saatana ei voi sinua voittaa. Jos sairastut, olet väsynyt tai masentunut, saatanan on helppoa voittaa sinut.Tämä on väärän profeettanne aikaansaamaa harhaa.
Onko ihminen vilpitön, jos hän kuvittelee pelastavansa itsensä omin ponnistuksin? ARMOA EI VOI ANSAITA!
Myös karismaattisissa piireissä opetetaan sairauden ja sairastamisen olevan syntiä. sokea opastaja kirjoitti:
Jarlau kirjoitti:
"Väsyneenä ihminen on heikko, ja saa demonit kimppuunsa heti. Ne pystyvät vain väsyneeseen evankeliumin palvelijaan.
ole toivoa.
En lähtenyt synnin teille, mutta olin rasittava ympäristölleni (olivat ihania kuitenkin minulle) väsyneenä ja ressattuna".
Minusta tuntuu siltä, ettet ole ymmärtänyt kristillisyydestä yhtään mitään. Uskonnollinen kyllä olet kiihkoon asti.
Tämä on juuri sitä adventistien menestysteologiaa: Syö kasviksia ja liiku, niin saatana ei voi sinua voittaa. Jos sairastut, olet väsynyt tai masentunut, saatanan on helppoa voittaa sinut.Tämä on väärän profeettanne aikaansaamaa harhaa.
Onko ihminen vilpitön, jos hän kuvittelee pelastavansa itsensä omin ponnistuksin? ARMOA EI VOI ANSAITA!
Myös karismaattisissa piireissä opetetaan sairauden ja sairastamisen olevan syntiä.Osasin odottaa tätä.
Olen kuitenkin rehellinen ihminen, en tekopyhä teeskentelevä tärkeilijä. Rehellinen puutteitteni kanssa. En ole pyytänyt pitämään itseäni Jumalana, vaan katsomaan Kristukseen aina.
Mitä parempana ihminen pitää itseään, sen kauempana ihminen on Kristuksesta.
Annan lähinnä Raamatun tietoa tutkittavaksi ja pääteltäväksi. En esitä itseäni kristinuskon symbolina, ja en pyydä kunnioitusta.
Haukut eivät minua vahingoita, eivätkä loukkaa, eivätkä nosta verenpainettani himpun vertaa. Tyynesti ja rauhassa kaikki.
Nyt pyydän että ensin katsot peiliin, ja toiseksi Raamattuun kun heikkoa kiusattiin:
Matt 4.1-11.
Sieltä muistaaksei selviää miksi? Syy: heikkous.
herra huu, on viisas ja osaa käyttää tilaisuuksiaan hyväkseen.
Tietenkin se iskee kun näkee toivoa yrittää.
Mikä olisi herkullisempi uhri kuin väsynyt evankeliumin palvelija?
Mitä innokkaampi ja suurempi evankeliumin työssä, sen voimallisempia ovat yritykset sieltä taholta. Johtajat ovat kiusattuja nro 1.
Luther oli usein kusessa noiden demonihenkien kanssa.
Siunausta
jari laurila- sinun kirjoituksesi
jarlau kirjoitti:
Osasin odottaa tätä.
Olen kuitenkin rehellinen ihminen, en tekopyhä teeskentelevä tärkeilijä. Rehellinen puutteitteni kanssa. En ole pyytänyt pitämään itseäni Jumalana, vaan katsomaan Kristukseen aina.
Mitä parempana ihminen pitää itseään, sen kauempana ihminen on Kristuksesta.
Annan lähinnä Raamatun tietoa tutkittavaksi ja pääteltäväksi. En esitä itseäni kristinuskon symbolina, ja en pyydä kunnioitusta.
Haukut eivät minua vahingoita, eivätkä loukkaa, eivätkä nosta verenpainettani himpun vertaa. Tyynesti ja rauhassa kaikki.
Nyt pyydän että ensin katsot peiliin, ja toiseksi Raamattuun kun heikkoa kiusattiin:
Matt 4.1-11.
Sieltä muistaaksei selviää miksi? Syy: heikkous.
herra huu, on viisas ja osaa käyttää tilaisuuksiaan hyväkseen.
Tietenkin se iskee kun näkee toivoa yrittää.
Mikä olisi herkullisempi uhri kuin väsynyt evankeliumin palvelija?
Mitä innokkaampi ja suurempi evankeliumin työssä, sen voimallisempia ovat yritykset sieltä taholta. Johtajat ovat kiusattuja nro 1.
Luther oli usein kusessa noiden demonihenkien kanssa.
Siunausta
jari laurilaei vastannut mihinkään!!!
Ehkä sinä olet rehellinen, pyhä, et teeskentelevä tärkeilijä, jne. Sinua ei kukaan ole jumalanaan pitänytkään!
Mutta tarjoat E.G.W.n evankeluimia. jossa kaikki on tuurista kiinni. Olenko syönyt Ellenin opetusten mukaan (onko pöydälläni; kananmunia, voita tai lihaa, koska silloin Jumala ei kuule rukouksiani). Onko toivoa jos Jumala ei kuule rukouksia?
Ellenteologia=akuankka uskonnollisuus!
Herää todellisuuteen! Ellenillä ei ole mitään annettavaa, paitsi pahahenki. sinun kirjoituksesi kirjoitti:
ei vastannut mihinkään!!!
Ehkä sinä olet rehellinen, pyhä, et teeskentelevä tärkeilijä, jne. Sinua ei kukaan ole jumalanaan pitänytkään!
Mutta tarjoat E.G.W.n evankeluimia. jossa kaikki on tuurista kiinni. Olenko syönyt Ellenin opetusten mukaan (onko pöydälläni; kananmunia, voita tai lihaa, koska silloin Jumala ei kuule rukouksiani). Onko toivoa jos Jumala ei kuule rukouksia?
Herää todellisuuteen! Ellenillä ei ole mitään annettavaa, paitsi pahahenki.Hei
Olipa kiva kun kerroit mistä kenkä puristaa.
Kuule.
Lue nyt ihna vakavasti miten sellaiset opilliset syytös-sivut tehdään, ja mikä on totuus siitä kananmuna-asiastakin.
Kyllä EGW:llä joskus oli pikkusen oman aikansa käsitys joistakin asioista toki, sillä ei hän kaikkea saanut profetian lahjan kautta.
Hän oli ihminen. Jeesus taas on Jeesus.
Hän oli kirjailija, ja tutki myös toisenkin jo omaavia tietoja.
Profetian lahjan kautta saadut ilmoitukset ovat helmiä ja vertaansa vailla ja perustuvat yksin Raamattuun.
Hän opetti vain Raamattua, menneitä ja tulevai Raamatun kirjoituksia täsmensi, opetti ja valaisi.
Siunausta
jari laurila
Osasto "Profetiat"
OPILLISET SYYTÖKSET, TAVAT JA VAIKUTTIMET?
Raamatussa yksimielisyys ei tarkoita niinkään, että kaikki olisivat aina asioista samaa miltä, vaan että kristityt olisivat yksimieliset yhteydessä Herraan. Niin että he rakastaisivat toisiaan Herrassa, riippumatta erimielisyyksistään, ja seurakuntayhteyksistään. (Joh 13:34-35, Matt 22:36-40)
Teologia on varsin laaja alue, ja oppimista riittää koko eliniäksi. Kaikilla ole aikaa hankkia suurta oppimäärää. Niinpä Jumala tahtoo että jokainen olisi vilpitön sille valolle ja ymmärrykselle minkä on saanut. (Luuk 12:47-48) Tämän perusteella meidät tuomitaan, että myös (Jaak 1:25, 2:10-12)
Toisinaan ihmiset joutuvat vaikeuksiin seurakunnassaan erilaisista syistä, pettyvät, turhautuvat ja lähtevät pois. Syytä haetaan tavallisimmin muualta kuin itsestä, järkeistetään ja selitetään. Nöyryys ei riitä myöntämään virheitään, ja sopimaan riitojaan.
Usein ihminen on ei ole löytänyt oikeata Hengen inspiraatiota, vaan toimii “sanainspiraation” voimassa sydämellä joka ei ole kokonaan kääntynyt. Näin hengelliset asiat jäävät käsittämättä. (1 Kor 2:13-14)
Jotkut ovat oppineet uskoa perheessään, ja ovat seuranneet perheensä tapoja ja halunneet olla mieliksi vanhemmilleen, mutta uudestisyntyminen on jäänyt tapahtumatta. Turhauduttuaan ihminen etsii puolustusta luopumukselleen, ja olemattomalle uskolleen, ja hakee syitä opetuksesta pyrkien osoittamaan sen vääräksi. Mukana on väärinymmärrystä, katkeruutta, turhautuneisuutta, vihaa, valhetta, pilkkaa, yms.
Kun opetuksia pyritään osoittamaan vääriksi toimitaan seuraavilla tavoilla:
1. - Otetaan tekstinpätkiä irti asiayhteyksistään huomioimatta kokonaisuutta mitä asiasta on opetettu ja kirjoitettu, ja tulkitaan asia oman tavoitteen mukaan pyrkien osoittamaan opettaja, seurakunta tai opetus vääräksi. Näin usein halutaan tulkita Raamattuakin väärin, ja saadaan Raamattukin näyttämään ristiriitaiselta.
2. - Jätetään huomioimatta aika, paikka, kirjoitusajan käsitykset ja tavat.
3. - Ei ymmärretä että profetian Hengen lahja on sovussa Raamatun kanssa, ja oikean profetian Hengen lahjan omaava haluaa aina korottaa yksin Kristusta ja Raamattua.
4. - Ei ymmärretä että Raamatun profeetatkin olivat erehtyviä ihmisiä. Jumala on antanut valoa eri aikakausille suunnitelmansa mukaan. Profeetat eivät voineet usein itsekään ymmärtää saamaansa sanomaa, ja olivat sen ajan yleisen tiedon varassa kuten muutkin ihmiset.
5. - Monet ajattelevat tietävänsä seurakunnan opetuksesta enemmän kuin seurakunnassa tiedetään.
6. - Ihminen pettää itseäänkin, ja ei ole vilpitön Jumalan edessä pyrkien osoittamaan omaa viisauttaan.
Ellen G White, jolle Herra oli antanut profetian Hengen lahjan, puhui itse henkilökohtaisesti Adventtikirkon 1901 pääkonferenssissa näin: “ - Asettakaa minun sanani sivuun. Älkää lainatko minun sanojani koskaan ennen kuin osaatte Raamatun. Kun valitsette Raamatun ravinnoksenne, ruoaksenne ja juomaksenne, ja kun annatte Raamatun periaatteiden muovata luonnettanne, silloin osaatte ottaa paremmin vastaan neuvoja Jumalalta. Minä ylistän ja korotan edessänne tänään kallista Jumalan sanaa. Älkää toistako minun sanojani ja sanoko: “Sisar White sanoi niin ja näin” Ottakaa selville mitä Herra Israelin Jumala sanoo, ja tehkää sitten niin kuin hän käskee.” (Manuscript 43, 1901, Selected Messsages III, s. 33)
Lisää aiheen läheltä:
- “Profetian Hengen lahja/ Väärät profeetat/ Ellen G White” Osasto. 10.
- “Hyvien ja pahojen voimien taistelu” Os. 10.
- “Pyhän Hengen lahjat ja toiminta. Henkikaste” Os. 1.
- “Armolahjojen toiminta lopunaikana” Os. 1.
- “ Raamattu Jumalan sanana ja auktoriteettina” Os. 2.
- “Onko Adventtikirkolla oma Raamattu?” Os. 2.
- “Ihmisten tekemät filosofiat ja todellinen elämänviisaus” Os. 5.
- “Väittelyt, viisautta vai tyhmyyttä?” Os. 5.
- “Lähimmäisrakkaus” Os. 5.
- “Mitä usko on?” Os. 5
- “Pyhitys maailmassa” os. 5.
- “Mikä on oikea uskonto?” Os. 7.
- “Adventtikirkon synty” Os. 7.
- “Lahkot. Mitä tarkoittaa lahkolaisuus?” Os. 7.
- “Seurakuntayhteyden tarpeellisuus” Os. 7.
- “Evankeliumin oikea opetus” Os. 7.
- “Miten Adventtikirkossa suhtaudutaan muiden seurakuntien uskoviin?” Os. 7
- “Miksi monia seurakuntia? Os. 7.
- “Pilkkaajat lopun aikana” Os. 9.
- “Varhaisadventismi ja 22.10.1844 pettymys” Os. 9.
- “Ateismi” Os. 15.
ELLEN G WHITEN SANAT LIHASTA, MUNISTA, VOISTA, KAHVISTA JA TEESTÄ
Joskus kuulee väitettävän että Ellen G. White tuomitsi kadotukseen, jos ihminen käyttää lihaa, kananmunia, voita, kahvia tai teetä?
Ellen G White korosti kasvisruoan terveyttä liharuokaan verrattuna syystä että eläinsairaudet lisääntyvät lopun aikana. Hänen suosittamansa ruokalautasen malli oli sama jo 1800 luvulla, kuin mitä tänään terveystohtorit suosittavat. Terveysvalistus onkin aiheuttanut adventtikansalle noin 7 vuotta pidemmän eliniän verrattuna muuhun väestöön.
Terveyskasvatusta on tehty aina, mutta ruokamääräyksiä ei ole annettu koskaan ainuttakaan. Syömisessä ei ole ehtoja seurakunnan jäsenyydelle, eikä kukaan vahdi kenenkään syömisiä. Ellen G White korosti kasvisruoan terveyttä liharuokaan verrattuna syystä että eläinsairaudet lisääntyvät lopun aikana.
Ruokavaliosta:
Hän kirjoitti 1909: (julkaistu “Todistusaarteita III, 2. 344-355) “Emme määritä mitään tarkkaa linjaa, jota ruokavaliossa olisi noudatettava, mutta sanomme kuitenkin, että maissa missä on runsaasti hedelmiä, viljaa ja pähkinöitä, liharuoka ei ole oikeata ravintoa Jumalan kansalle.” (vrt. 1 Moos 1:29)
Kananmunat, voi ja maito:
“Maitoa ja kananmunia ei tulisi luokitella liharuokiin. Ei ole koettanut hetki sanoa että maidon ja kananmunien käytöstä olisi kokonaan luovuttava. Pian tulee aika jolloin ei ole turvallista käyttää kananmunia, maitoa, kermaa tai voita, koska eläinsairaudet lisääntyvät. (vaihtelee alueittain) Tulee aika, jolloin meidän on kenties hylättävä joitakin niistä ruokatarvikkeista joita käytämme, sellaiset kuin maito, kerma ja kananmunat; mutta meidän ei ole välttämätöntä saattaa itseämme vaikeuksiin ennenaikaisilla ja liiallisilla rajoituksilla. Odottakaa, kunnes olosuhteet vaativat sitä.” (Todistusarteita III, s. 132, 352)
Kahvi ja tee:
“Tee ja kahvi vaikuttavat myös turmiollisesti elimistöön. Tee on jossakin määrin päihdyttävää. Se kiihottaa ja ärsyttää elimistöä, ja pakottaa sitä luonnottomaan toimintaan jättäen sen vaikutelman että se lisää voimia. Tee kuluttaa hermovoimia. Teen antamaa keinotekoista piristystä seuraa raukeus ja heikkous.” “Kahvin vaikutus on jossakin suhteessa samanlainen kuin teen, mutta sen vaikutus elimistöön on vieläkin pahempi. Se kohottaa mieltä normaalia virkeämmäksi, se kuluttaa ja uuvuttaa sitä. Teen ja kahvin juojilla on merkkinsä kasvoissa. Iho tulee kellertävän ja elottoman näköiseksi. Terveyden punaa ei näy kasvoilla. Tee ja kahvi eivät ravitse elimistöä. Niiden antama apu on äkillinen. Ne ärsyttävät vatsahermoja, jotka välittävät kiihotuksen aivoille, ja ne vuorostaan kiihdyttävät sydämen toimintaa, ja antavat koko elimistölle lyhytaikaista tarmoa. -Väärää voima, joka saattaa meidät huonompaan kuntoon. Ne eivät anna luonnollisia voimia.” (Todistusarteita III, 182)
Huomioi:
Ellen G White ei toki koskaan lausunut mitään tuomioita tietenkään näissä asioissa, mutta hän antoi ymmärtää että sielun voimista huolehtiminen antaa terävää käsityskykyä kaikessa -myös iäisyysasioissa. Onhan Pyhän Hengen temppelistä huolehtiminen hyvin tärkeä asia. (1 Kor 3:16-17)
Nykyajan ihminen joka käyttää monenlaisia aineita voi naurahtaa näille neuvoille, mutta mitä enemmän nautintoaineita käyttää, sitä enemmän ne turruttavat ihmistä, eikä mietojen kuten teen ja kahvin haittavaikutuksia huomaa helposti jokapäiväisessä käytössä. Ihmisen hermot turtuvat. Jos taas aineita ei käytä, ja yhtäkkiä juo kupin teetä tai kahvia, voi huomata jo selvästi miten ne ihmiseen vaikuttavat.
Lisää aiheen läheltä:
- “Raittius. Mitä raittiudella tarkoitetaan?” Osasto 16.
- “Terveys” Os. 16
- “Miksi suosittelemme terveysneuvoina kasvisravintoa?” Os. 16.
- “Raamatun ongelmakohdat ravintokysymyksessä” Os. 16.
- “Alkoholi, tupakka, ja huumeet” Os. 16.
- “Paasto” Os. 16.
- “Syömiset, juomiset, sapatin- ja uuden kuun päivät. Kol 2:16-23” Os. 16.
- “Pelastus, uskon, armon vai tekojen kautta?” Os. 3.
- “Viini Raamatussa. Kieltääkö Raamattu alkoholinkäytön?” Os.5.
- “Pyhitys maailmassa” Os. 5.
- “Evankeliumin oikea opetus” Os. 7.
- “Miten Adventtikirkossa suhtaudutaan muiden seurakuntien uskoviin?” Os.7.sinun kirjoituksesi kirjoitti:
ei vastannut mihinkään!!!
Herää todellisuuteen! Ellenillä ei ole mitään annettavaa, paitsi pahahenki.Lue ja tutki, hyvä ihminen.
Siunausta
jari- 8M8
jarlau kirjoitti:
Lue ja tutki, hyvä ihminen.
Siunausta
jariMitä pitää tutkia?
Miksi pitäisi tutkia Elleniä?
Ei ole muuta tutkimisen arvoista kuin puhdas Raamatun sana!
Ehdottaisitko tutkimaan mormonismia?
Entä Jehovan todistajuutta?
Entä islamia?
Budhalaisuuttako ehdottaisit? 8M8 kirjoitti:
Mitä pitää tutkia?
Miksi pitäisi tutkia Elleniä?
Ei ole muuta tutkimisen arvoista kuin puhdas Raamatun sana!
Ehdottaisitko tutkimaan mormonismia?
Entä Jehovan todistajuutta?
Entä islamia?
Budhalaisuuttako ehdottaisit?Raamattua tietenkin.
En minäkään muuta tutki, kuin Raamattua.
Siunausta
jari laurila
- oletko
Salvettu kun käytät Salvetun nimimerkkiä? Tuli vain mieleeni kysäistä.
- miten sen nyt sanoisi
Ja mitenköhän se mahtaisi meille molemmille kuulua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h553513- 393218
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062771Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432520Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201208