Vantaa puhuu! on kaupunkilaisten olohuone. Uusi 22.5.2006 avattu keskustelupalstaosoitteessa:
http://vantaapuhuu.info/
Vantaa puhuu!
24
1070
Vastaukset
- SS Kari
Vantaa ei todellakaan puhu! Ihan kuollut palsta!
- Jokkeli
Tais olla juuri avattu :)
- SS Kari
Jokkeli kirjoitti:
Tais olla juuri avattu :)
Tarkoitinkin tätä palstaa.
- kilpasilla
Vantaa ei puhu, kun ei tiedä/osaa mistä/miten.
Tuorein esimerkkini on Vantaan Nuorisopalvelujen uusin hanke.
Kesäleireille etsittiin sijais mummoja ja vaareja.
Hakipa sinne vapaaehtoistyöhön kuuden lapsenlapsen mummokin (vantaalainen )
Hän pääsi keskustelemaan puhelimitse leirijärjestäjän kanssa joka mummon kertoman
(Vantaan sanomat 14.6) ei osannut kertoa millä perusteella mummoja/ vaareja valitaan.
Radio Suomesta mummo sitten kuuli että myös Helsinkiläisiä mummoja oli hakenut leirille ja kas yksi ei oikeasti mummo sivuuttikin tämän aidon isoäidin ja menee nyt sitten leirille tämän selkeästi pettyneen ja hämmentyneen vantaalaismummon sijasta.
NO HUH HUH- hyvä elää
Näin Vantaan kaupunki itseään markkinoi.
Ei kuitenkaan siltä vaikuta. - näkyy
hyvä elää kirjoitti:
Ei kuitenkaan siltä vaikuta.Kyllä se on uskottava että näin on, vaikka sitten hampaat irvessä, kun kaupungit isät sitä tolkuttaa.
- sitä
hyvä elää kirjoitti:
Ei kuitenkaan siltä vaikuta.Markkinoida kukin miten haluaa,mutta kyllä Vantaa
on ongelmallinen kaupunki, suhteessa päättäjät vastaan asukkaat.
Olen näiden lähes kolmenkymmenen vuoden aikana jotka olen täällä asunut joutunut toteamaan asian lukuisia kertoja.
Minua ei Vantaalla pidättele mikään muu kuin kaunis
luonto ja se ei tottavie ole päättäjien luoma, eikä aikaansaama. - mieltä
sitä kirjoitti:
Markkinoida kukin miten haluaa,mutta kyllä Vantaa
on ongelmallinen kaupunki, suhteessa päättäjät vastaan asukkaat.
Olen näiden lähes kolmenkymmenen vuoden aikana jotka olen täällä asunut joutunut toteamaan asian lukuisia kertoja.
Minua ei Vantaalla pidättele mikään muu kuin kaunis
luonto ja se ei tottavie ole päättäjien luoma, eikä aikaansaama.Minua henkilökohtaisesti on Vantaa ja sen virkamiehet palvelleet aivan erinomaisesti.
Olen itse tai perheeni (2 lasta) tarvinnut monenlaisia kunnallisia palveluja: talonrakentamiseen liittyviä lupa- yms asioita, lasten osalta neuvolapalveluista alkaen lukioon asti. Kunnallisia terveyspalveluja normaaliin tapaan hammashuoltoineen. Liikuntapalvelut siihen päälle.
Ei ole mitään valittamista ollut, kun vaatimukset ovat järkeviä ja kohtuullisia. - sinä
mieltä kirjoitti:
Minua henkilökohtaisesti on Vantaa ja sen virkamiehet palvelleet aivan erinomaisesti.
Olen itse tai perheeni (2 lasta) tarvinnut monenlaisia kunnallisia palveluja: talonrakentamiseen liittyviä lupa- yms asioita, lasten osalta neuvolapalveluista alkaen lukioon asti. Kunnallisia terveyspalveluja normaaliin tapaan hammashuoltoineen. Liikuntapalvelut siihen päälle.
Ei ole mitään valittamista ollut, kun vaatimukset ovat järkeviä ja kohtuullisia.Hienoa että sinua on onnistanut!
Asut varmasti Tikkurilassa tai itä Vantaalla. - se menee
mieltä kirjoitti:
Minua henkilökohtaisesti on Vantaa ja sen virkamiehet palvelleet aivan erinomaisesti.
Ei ole mitään valittamista ollut, kun vaatimukset ovat järkeviä ja kohtuullisia.Että rahalla saa ja hevosella pääsee.
- voi voi voi
mieltä kirjoitti:
Ei ole mitään valittamista ollut, kun vaatimukset ovat järkeviä ja kohtuullisia.Nykyajan menttaliteetti on juuri tällaista, että kun minulla on kaikki hyvin se riittää, eikä minua kiinnostaa muiden tarpeet.
Asenne joka kuvaa myös virkamiesten tapoja. - se sama
sinä kirjoitti:
Hienoa että sinua on onnistanut!
Asut varmasti Tikkurilassa tai itä Vantaalla.asun Itä-Vantaalla ja vieläpä Tikkurilassa. Erinomainen paikka asua.
- se sama
voi voi voi kirjoitti:
Nykyajan menttaliteetti on juuri tällaista, että kun minulla on kaikki hyvin se riittää, eikä minua kiinnostaa muiden tarpeet.
Asenne joka kuvaa myös virkamiesten tapoja.Enemmän nykyajan menttaliteettia täällä näissä kirjoituksissa on haukkua kaikkia mitä Vantaalla tapahtuu, kaikki on surkeasti.
Minä vain toin toisenlaisen kokemuksen, tuskin ole edes poikkeus vaan mitä todennäköisemmin kuulun suureen enemmistöön.
Eikö mielestäsi saisi tuoda positiivisia kokemuksia esiin? Vain ruikutusko on sallittua?
Kirjoituksesi kuvaa hyvin useiden täällä kirjoittavien ruikuttajien asennetta ja tapoja. - se sama
se menee kirjoitti:
Että rahalla saa ja hevosella pääsee.
Rahalla saa ja hevosilla pääsee. Näin on.
Minulla noita molempia on kuten suomalaisilla ja vantaalaisilla yleensäkin. Molempia riittää kohtuulliseen, mutta ei ylelliseen elämään. - et ksi sinä
se sama kirjoitti:
Enemmän nykyajan menttaliteettia täällä näissä kirjoituksissa on haukkua kaikkia mitä Vantaalla tapahtuu, kaikki on surkeasti.
Minä vain toin toisenlaisen kokemuksen, tuskin ole edes poikkeus vaan mitä todennäköisemmin kuulun suureen enemmistöön.
Eikö mielestäsi saisi tuoda positiivisia kokemuksia esiin? Vain ruikutusko on sallittua?
Kirjoituksesi kuvaa hyvin useiden täällä kirjoittavien ruikuttajien asennetta ja tapoja.Vaan vetänyt hernettä nenään.
Se on katsos nykyaikana tämä sananvapaus, jota on oikeus käyttää.
Oletko ystäväni koskaan kuullut sellaista sananlaskua kuin:
HYVÄ KELLO KAUAS KUULUU,PAHA VIELÄ KAUEMMAS
Läpinäkyvyys päätöksien teossa kuuluu moderniin yhteiskuntaan ja se on hyvin positiivinen kokemus, samoin kun herrapelon katoaminen,on asia joka saa minut todella iloiseksi.
Kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin, jos ymmärrät mitä tarkoitan. - tämmöinen?
et ksi sinä kirjoitti:
Vaan vetänyt hernettä nenään.
Läpinäkyvyys päätöksien teossa kuuluu moderniin yhteiskuntaan ja se on hyvin positiivinen kokemus, samoin kun herrapelon katoaminen,on asia joka saa minut todella iloiseksi.
Kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin, jos ymmärrät mitä tarkoitan.Ei nimi miestä pahenna,
jollei mies nimeään.(tässä tapauksessa miehen paikalla olisi kaupunki, vaikkapa Vantaa)
Riemukasta viikonvaihdetta tasapuolisesti kaikille. - palautetta
se sama kirjoitti:
Enemmän nykyajan menttaliteettia täällä näissä kirjoituksissa on haukkua kaikkia mitä Vantaalla tapahtuu, kaikki on surkeasti.
Kirjoituksesi kuvaa hyvin useiden täällä kirjoittavien ruikuttajien asennetta ja tapoja.Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin eri mieltä.
Nämä sivut ovat muiden kaltaistensa lisäksi ainoa keino purkaa mieltään,huonosta kohtelusta tai päättäjien toimista.
Enemmistön mielipide näkyy alhaisena äänestysprosenttina kunnallisvaaleissa, että se siitä enemmistön tyytyväisyydestä.
Luottamus on asia joka täytyy ansaita. - nolottaa
se sama kirjoitti:
Kirjoituksesi kuvaa hyvin useiden täällä kirjoittavien ruikuttajien asennetta ja tapoja.Voi että harmittaa.
Mekin muutimme tänne Vantaalle ja ostimme omakotitalon!!
Ei se ole ihan niin hieno kun tahtoisin,mutta näin kesäisin saamme kukilla piilotettua isommat virheet, kun nyt juuri ei ole varaa remonttiin.
Nämä kirjoitukset ovat vain niin noloja, kun me tunnemme Kirkkonummelta yhden pariskunnan ja tiedämme, että heidän lapset tai nuoret aikuiset
käyttävät paljon internettiä ja mahdollisesti näkevät näitä sivustoja.
Tunnemme täältä Vantaaltakin perheitä jotka asuvat myös ok taloissa ja heiltäkin on rahat vähissä,mutta täytyykö sitä kaikille kuuluttaa, kun Kirkkonummen tuttavat saattavat tulla vaikka
ajelemaan tännepäin, tai kiinostua Vantaasta ihan silkasta uteliaisuudesta.
Onneksi asumme kuitenkin aivan kivenheiton päässä
Helsingistä, että voimme sanoa heille että olemme melkein sieltä. - voi juku
nolottaa kirjoitti:
Voi että harmittaa.
Mekin muutimme tänne Vantaalle ja ostimme omakotitalon!!
Ei se ole ihan niin hieno kun tahtoisin,mutta näin kesäisin saamme kukilla piilotettua isommat virheet, kun nyt juuri ei ole varaa remonttiin.
Nämä kirjoitukset ovat vain niin noloja, kun me tunnemme Kirkkonummelta yhden pariskunnan ja tiedämme, että heidän lapset tai nuoret aikuiset
käyttävät paljon internettiä ja mahdollisesti näkevät näitä sivustoja.
Tunnemme täältä Vantaaltakin perheitä jotka asuvat myös ok taloissa ja heiltäkin on rahat vähissä,mutta täytyykö sitä kaikille kuuluttaa, kun Kirkkonummen tuttavat saattavat tulla vaikka
ajelemaan tännepäin, tai kiinostua Vantaasta ihan silkasta uteliaisuudesta.
Onneksi asumme kuitenkin aivan kivenheiton päässä
Helsingistä, että voimme sanoa heille että olemme melkein sieltä.Kirjoituksesi taisi olla vitsi?
Jos kuitenkaan ei ollut vitsi ja
jos nolottaa asua Vantaalla, niin miksi asut?
En kyllä ymmärrä toisaalta mikä täällä asuessa nolottaa, mutta olkoon. Tunnehan on henkilökohtainen.
Vai onko niin, ettet kykene hankkimaan vastaavaa asumistasoa muualta ja olet pakkotilanteessa siinä mielessä, että haluat statussyistä kuitenkin asua ihan väkisin omakotitalossa. Onhan siinä statusta joidenkin mielestä, hienoa kait on sanoa asuvansa pk-seudulla omakotitalossa.
Osalle ihmisistä nuo statusasiat ovat niin poskettoman tärkeitä, että se menee kyllä minun maailmankuvani ohi niin kirkkaasti, etten ymmärrä siitä yhtään mitään...
Uhrataan vaikka oma hyvinvointi tuollaisen vuoksi... - se sama
et ksi sinä kirjoitti:
Vaan vetänyt hernettä nenään.
Kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin, jos ymmärrät mitä tarkoitan.Vai hernettä nenään? Mistä sellaisen mielikuvan sait.
Kirjoituksestasi olen samaa mieltä sananvapaudesta. Miksi siis en saisi kertoa olevani tyytyväinen. Eihän sananvapaus tarkoita pelkästää ruikuttamista, eihän?
Läpinäkyvyys päätöksen teossa ei kait liity ruikutamiseen mitenkään, eikä herranpelon poistuminenkaan, kun nimimerkin takaa lataa omia yksityisiä mielipiteitä...
Risukasasta en tiedä, kun en siellä ole käynyt. Nyt ainakin täällä risukasan ulkopuolella paistaa aurinko täydellä terällä.
Nauti sinäkin siitä nyt, olet sitten risukasassa tai et. Sitä kuitenkaan ei riitä koko kesää... - naurun aihe
voi juku kirjoitti:
Kirjoituksesi taisi olla vitsi?
Jos kuitenkaan ei ollut vitsi ja
jos nolottaa asua Vantaalla, niin miksi asut?
En kyllä ymmärrä toisaalta mikä täällä asuessa nolottaa, mutta olkoon. Tunnehan on henkilökohtainen.
Vai onko niin, ettet kykene hankkimaan vastaavaa asumistasoa muualta ja olet pakkotilanteessa siinä mielessä, että haluat statussyistä kuitenkin asua ihan väkisin omakotitalossa. Onhan siinä statusta joidenkin mielestä, hienoa kait on sanoa asuvansa pk-seudulla omakotitalossa.
Osalle ihmisistä nuo statusasiat ovat niin poskettoman tärkeitä, että se menee kyllä minun maailmankuvani ohi niin kirkkaasti, etten ymmärrä siitä yhtään mitään...
Uhrataan vaikka oma hyvinvointi tuollaisen vuoksi...Vantaa on pääkaupunkiseudun murheenkryyni.
Asia johon me asukkaat emme valitettavasti voi vaikuttaa, siksi minä ainakin kuljen pää pystyssä
vaikka täällä asunkin.
- huono yritys
Sivuton niin aneemiset ja tyhjät ett hävettää.
Kai siellä on ollut tarkoitus et puhutaa vaan omill sivuill ettei vieraat tiiä kuin tyytymättömii asukkait siel o.
mun tytär asuu siel viel jonki aikaa ja mää on kyl tarkast mukana sen kaupunkin touhuja seuraamas ja raportoin tääl aina ku jotai kuulen. - todellakin
Puhuu ja niin tekevät myös ei vantaalaiset.
Vantaasta siis, kukaan ei vain tunnu kuulevan. - ????????
Vantaalla on omat keskustelusivut,omilla sivuillaan.
Mikä tarkoitus on noilla uusilla ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286