Teen teille kysymyksen, että toteutuuko elämässänne nuo alla olevat Raamatun ilmoittamat merkit.
Mark.16
12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Helluntalaiset ja
10
241
Vastaukset
- kansa kastettiin.
Mikä ero on sillä, että Johanneksen kasteella, eli parannuksen kasteella kastettiin kaikki kansa, siis lapsetkin ja jos on niin, kuin helluntalaiset sanovat, että Jeesuksen nimeen kastettaessa ei lapsia kastettu, koska heidän, näiden lapsien ei oleteta siihen kelvanneen.
Miksi näin olisi ja miksi Jeesus, joka oli itsekin kasteella yhtäaikaa kaiken kansan kanssa, ei nuhdellut Johannesta, jos kerran piti ensin uskoa ja sitten vasta kastaa.
Eikö olekin ilman muuta niin, että jos ei ole uskoa ei ole kastettakaan.
Samoin, kuin Jeesukselle suoritettiin säädetyssä ajassa Jumalan antaman määräyksen mukaiset toimenpiteet, samoin meidän lapsillemme, jotka uskomme Jeesukseen suoritetaan kaste.
Luuk.3
21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni - Jumalan voimasta
ei meidän omasta voimastamme.
"17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Sairaita paranee, kun rukoilaan ja lasketaan kädet sairasten päälle. Riivaajahenget poistuu, kun ne ajetaan Jeesuksen nimessä pois (mutta tämä riivaajajuttu ei ole mikään leikittelyn asia). Uudet kielet ovat merkkinä Jumalan Pyhän Hengen työstä.
Käärmeitä ei nostella huvin vuoksi eikä myrkkyä juoda, mutta Jumalan Pyhä Henki suojelee näissäkin vaaroissa uskovia, jos Jumalan Henki niin suo.
Vastakysymys:
Etkö usko, että mikään noista asioista toimisi tässä ajassa ja oliko tuo puolustus Matteuksen evankeliumin lopun "lähetyskäskylle"?
Tosin tuossa samassa Matteuksen evankeliumissa 24. luvussa lähetysasioista puhuttaessa ei mainita edes sanaa kaste ja tietysti vielä vähemmän sanaa lapsikaste näkyy. ;)
Tuossa"lähetyskäskyssä" on vielä kiehtova pointti, mutta jätän tuon ässän käyttämättä.- uskon
sillä elän joka hetki uskossa ja nämä merkit seuraavat minua.
Mistä puolustuksesta puhut, en ole kovin paljon tietoinen näistä kasteasioista ja nämä kiistatkin ovat minusta todella kummallisia.
Minut itseni on lapsena kastettu ja silti nuo merkit ovat seuranne uskoani todella kauan.
- M-LS
Markuksen evankeliumiin myöhemmin lisätty loppu. Markuksen evankeliumin alkuperäinen loppu on nimittäin kadonnut.
Koska teksti on ollut eräissä vanhoissa Raamatun laitoksissa, muistaakseni esim Textus Reseptuksessa, niin se on nykyisessäkin Raamatun käännöksessä, mutta hakasulkuihin pantuna. Tekstin epäperäisestä luonteesta johtuen sillä ei ole kovin suurta teologista painoarvoa. - koostetta
Markuksen evankeliumin 16-luku päättyy alkuperäsissä Raamatun käsikirjoituksissa jakeeseen 8. Joten lainaamasi sitaatti ei kuulu Raamatun alkuperäisiin käsikirjoituksiin.
- mitään
tiennyt. Mutta, koska tuo Markuksen evankeliumin loppu toteutuu uudesti syntyneiden elämässä, niin silloin sen kyllä kuuluu olla Raamatussa.
- neuvo
mitään kirjoitti:
tiennyt. Mutta, koska tuo Markuksen evankeliumin loppu toteutuu uudesti syntyneiden elämässä, niin silloin sen kyllä kuuluu olla Raamatussa.
Pelkät ihmeet ja merkit ei ole varma todiste, mikä henki ja voima ne tekee. Ihmeet ja merkit kuuluu myös eksytyksiin, joita varmuudella on luvattu tapahtuvan. Ihmeitä ja tunnustekoja tehdään juuri "Jeesuksen" nimessä (Matt.7:22-23).
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. - suojelus!!!
neuvo kirjoitti:
Pelkät ihmeet ja merkit ei ole varma todiste, mikä henki ja voima ne tekee. Ihmeet ja merkit kuuluu myös eksytyksiin, joita varmuudella on luvattu tapahtuvan. Ihmeitä ja tunnustekoja tehdään juuri "Jeesuksen" nimessä (Matt.7:22-23).
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.Silloin yli kaksikymmentä vuotta sitten, kun Jeesus antoi armolahjojaan, koin juuri tuota samaa, että he, jotka sanoivat uskovansa Jeesukseen, pelottelivat minua kaikin tavoin, että "mistä hengestä" ja koskapa olin keskenkasvuinen, niin aloin tutkiskella itseäni ja siinä kävi niin, että Pyhän Hengen lahjat jäivät puoleksi vuodeksi melkein käyttämättömiksi, kielillä puhuessakin tuli vain muutama sana.
Jeesus oli erityisen lähellä ja Hän sai minut vapautetuksi, noista pelottelijoiden tuomista sidoksista ja sen jälkeen mikään ei ole lahjojani saanut sidottua, sillä minä uskon Jeesukseen ja Hän on Itse voima minussa ja nämä lahjat ovat tulleet täysin todistetuksi Sanan kautta.
Sanon teille, jotka tunnette Jeesuksen ja tunnette Pyhän Hengen ja tunnette vapauden, jossa nämä lahjat toimivat, älkää antako heidän, jotka eivät usko, pelotella teitä, sillä te voitte itse sulkea lahjanne ja näin Pyhän Hengen toiminta laantuu. Näin on käynyt kautta aikojen.
Pelottelijat ovat itse joko epäuskossa, kateellisia tai niin pelkureita, vaikka uskovatkin, että he itse itsensä suojelevat ja siksi heissä ei Pyhä Henki saa sijaa. - joosua
suojelus!!! kirjoitti:
Silloin yli kaksikymmentä vuotta sitten, kun Jeesus antoi armolahjojaan, koin juuri tuota samaa, että he, jotka sanoivat uskovansa Jeesukseen, pelottelivat minua kaikin tavoin, että "mistä hengestä" ja koskapa olin keskenkasvuinen, niin aloin tutkiskella itseäni ja siinä kävi niin, että Pyhän Hengen lahjat jäivät puoleksi vuodeksi melkein käyttämättömiksi, kielillä puhuessakin tuli vain muutama sana.
Jeesus oli erityisen lähellä ja Hän sai minut vapautetuksi, noista pelottelijoiden tuomista sidoksista ja sen jälkeen mikään ei ole lahjojani saanut sidottua, sillä minä uskon Jeesukseen ja Hän on Itse voima minussa ja nämä lahjat ovat tulleet täysin todistetuksi Sanan kautta.
Sanon teille, jotka tunnette Jeesuksen ja tunnette Pyhän Hengen ja tunnette vapauden, jossa nämä lahjat toimivat, älkää antako heidän, jotka eivät usko, pelotella teitä, sillä te voitte itse sulkea lahjanne ja näin Pyhän Hengen toiminta laantuu. Näin on käynyt kautta aikojen.
Pelottelijat ovat itse joko epäuskossa, kateellisia tai niin pelkureita, vaikka uskovatkin, että he itse itsensä suojelevat ja siksi heissä ei Pyhä Henki saa sijaa.pelkoa ei ole siinä missä Herran Henki asuu.
Kyllä toimii armolahjat ihan niinkuin Raamatunkin aikaan. Sairaita paranee kun rukoillaan, kielillä puhumista tapahtuu itselläni, selitystä, jne. Uskovan rukous voi paljon kun se on harras.
Jeesus toimii ja vaikuttaa Henkensä kautta Hänen omissaan.
Lahjaksi olemme saaneet, lahjaksi myös antakaa.
Jumalan lahjat on tarkoitettu käytettäväksi eikä piiloon laitettavaksi, niillä tulee asioida ihmisten keskellä. - ja nuhtelee!
joosua kirjoitti:
pelkoa ei ole siinä missä Herran Henki asuu.
Kyllä toimii armolahjat ihan niinkuin Raamatunkin aikaan. Sairaita paranee kun rukoillaan, kielillä puhumista tapahtuu itselläni, selitystä, jne. Uskovan rukous voi paljon kun se on harras.
Jeesus toimii ja vaikuttaa Henkensä kautta Hänen omissaan.
Lahjaksi olemme saaneet, lahjaksi myös antakaa.
Jumalan lahjat on tarkoitettu käytettäväksi eikä piiloon laitettavaksi, niillä tulee asioida ihmisten keskellä.Näin juuri on kuten olet sinäkin Joosua käsittänyt. Jumalan lahjat toimivat aina vaapaasti, eivät koskaan painostamalla tai pakottamalla ja aina niissä on rakkaus ja Sanan mukainen totuus mukana.
Herra, kyllä tarpeen tullen muistuttaa ja nuhteleekin meitä, mutta ei koskaan niin kuin ihmiset toisiaan saattavat ojentaa kiivastuksen ja jopa vihan hengessä, vaan aina on aramahtavaisuus ja rakkaus nuhteenkin keskellä kirkkaasti näkyvissä.
Siksipä olen sanomattoman hämmästynyt täällä kastepalstalla ja muillakin palstoilla, uskovaisiksi itsensä uskovien ihmisten käytöksestä. He, jotka kuvittelevat totuuden tuntevansa, yrittävät sitä totuuttaan aivan vängellä vääntää toisille ja mitä onkaan se itsensä ylentäminen ja toisten alentaminen. Kyllä on Jumalasta harmi tuollaista nähdä, mutta onneksi ihmisten typeryys ei pääse Häntä loukkaamaan, mutta nämä niskoittelija loukkaavat itseään ja toisiaan. Raamattun Sana osoittaa kautta historian, että Jumala sietää vain määrämitan näitä niskoittelijoita ja jokaisen kohdalla se aika on päättyvä tavalla tai toisella.
Kunpa he ymmärtäisivät parannukseen käydä. Jumala ei anna saastaiseen astiaan Pyhää Henkeään, vaan ihmisestä säretään ensin se Jumalan kuva, jota he luulevat eläväksi Jumalaksi ja sen jälkeen elävä Sana alkaa puhdistaa ja parantaa Jumalan omia.
Niskoittelijat eivät ikinä pääse totuuden tuntemiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958