http://iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet/Karhu hy%F6kk%E4si naisen kimppuun Hankasalmella/1177407
KARHU hyökkäsi naisen kimppuun
185
46798
Vastaukset
- ja ihminen
liikkukoon kunnioittavasti kuninkaan areenalla.
- seNTÄS
jannuli77 kirjoitti:
sää selittään toi sille ketä se puri!
IHMINENKIN!!!!!!!!!!!!!!!!
- Kalle karhu
Kyllä se karhu on olennainen osa meidän luontoa.
Metsä on niiden koti ja toivotaan että metsiä viellä riittää.. - Nimetön
jannuli77 kirjoitti:
Mitäs sä sitten ehdottaisit? Kaikki karhut pois päiviltä?
- nutfield
Ihmislaji on valloittanut ja saastuttanut tämän planeetan. Metsät vähenee ja eläinlajit kuolevat
... PEOPLE=SHIT - taas2
nutfield kirjoitti:
Ihmislaji on valloittanut ja saastuttanut tämän planeetan. Metsät vähenee ja eläinlajit kuolevat
... PEOPLE=SHITJoten voit aloittaa shitin vähentämisen päästämällä itsesi päiviltä.
- b324
taas2 kirjoitti:
Joten voit aloittaa shitin vähentämisen päästämällä itsesi päiviltä.
haha
- Nimetön
b324 kirjoitti:
haha
siinä naisessa täytyi olla, jos se ei edes karhulle kelvannut. Täytyi olla shittiä ainaki karhun mielestä. =D
- Miiimii
nutfield kirjoitti:
... PEOPLE=SHITJep...olen täysin samaa mieltä asiasta... Ihmisten täytyisi pystyä sopeutumaan valitsemaansa elinympäristöön ja elää sovussa muiden eläinten kanssa. Metsät ovat ainoa paikka jossa mm. karhut ovat turvassa,se on niiden ainoa koti. Ihmisten tulisi kunnoittaa sitä. Ei aina vain tuhota ja tappaa.
- noshit
nutfield kirjoitti:
... PEOPLE=SHITAloita sitten itsestäsi ja mene likakaivoon. Kakka kuuluu sinne.
- Kanadalaiselle
jannuli77 kirjoitti:
Kanadalaiselle lenkkeilijälle joka syötiin elävältä...
- Mostefeus
noshit kirjoitti:
Aloita sitten itsestäsi ja mene likakaivoon. Kakka kuuluu sinne.
ku on ala-arvoista kommenttii... luulenpa että olet tyypillinen " ihminen " joka ei osaa ajatella muuta kuin omaa persettään... tiesitkö ettei maapallo pienene vaan sun oma takapuoli levii...?
- Anonyymi
nutfield kirjoitti:
... PEOPLE=SHITSä varmaan elät nuhteetonta elämää syöt metsästä poimittuja marjoja kasvatat vege ruokaa itte kuljet kävellen olko sandaalit jalassa vaatteesi on vähintään 7*kierrätetty ym.ym
- Laamanni
Rauhoitetun eläimen pahoinpitely on törkeä eläinsuojelurikos ja tuollaiset tarvitesvat mitä ankarimman rangaistuksen.
- puolustaa
poikastaan ja on juridenen voittaja ja suomalaisesta moraalinen. Pahanmakuinen akka ei selviä tästä.
- Jep Jep
Ootsa mistä kotosin?,kun tuoleen ajattelet.Jokaisella on OIKEUS liikkua metsässä jos haluu ja ihailla luontoa niin,että kukaan häiritsee.Toivotaan,että itse joudut pedon uhriksi ja viimeisen kerran.Jokaisella ihmisellä on OIKEUS vaikka tappaa päälle käyvä SAIRAS.Suomen Laki on ihan PEESTÄ,kun se "lepsuilee" kaikille murhaajille,pedofiileille jne ...Uhri itse joutuu maksamaan SAIRAALLE jos tästä löytyy "RUHJEITA"eli sä oot maksumies-/nainen lopun ikääsi, näin on näreet.Tiedän monta ikävää tapausta täältä Suomesta.Älä enää tuu tänne "listoille"KIITOS ja HYVÄSTI.
- telkien taa
Taidat olla ihan pöö ja paikkasin on ehkäpä telkien takana kun tommoisia ajatteletkin.
Mene erämaahan ja pysy siellä karhujen kanssa - joku vaan...
Eipä taida olla sulla paljoo järkee päässä. Vaikka karhu olisikin rauhoitettu eläin, niin tämä kyseinen naishenkilö potkaisi karhua puolustuksenaan. Ei sellaisesta voi rankaista. Ajattele aivoilla, ennen kuin kirjotat jotain tuollaista!!!
- pönttöpoika
puolustaa kirjoitti:
poikastaan ja on juridenen voittaja ja suomalaisesta moraalinen. Pahanmakuinen akka ei selviä tästä.
Olisiko nainen erehtynyt ja luullut partaista metsuria karhuksi.Päätellen siitä, kun ensinnä pyrki, nuoren naisen reisille.Toisaalta tosi metsuri on jo harvinaisempi kuin karhu.
- tosikkoko
joku vaan... kirjoitti:
Eipä taida olla sulla paljoo järkee päässä. Vaikka karhu olisikin rauhoitettu eläin, niin tämä kyseinen naishenkilö potkaisi karhua puolustuksenaan. Ei sellaisesta voi rankaista. Ajattele aivoilla, ennen kuin kirjotat jotain tuollaista!!!
tais olla kuule ihan vitsinä heitetty. Jos ei ton vertaa oo huumorintajua, niin kannattaa jättää nää palstat lukematta.
- Munille
tosikkoko kirjoitti:
tais olla kuule ihan vitsinä heitetty. Jos ei ton vertaa oo huumorintajua, niin kannattaa jättää nää palstat lukematta.
Monoa munille vaan oli karhu tai kuuma metsuri.Kaikkion kai nähneet sen videoklipin missä kalastaja pistää karhun kassit uuteen kuosiin polvella.
En tiedä olisko itellä pokkaa olla "valekuollut " jos karhu on perseessä kiinni.
Hyökkäysvaisto se on ihmiselläkin tollasessa tapauksessa.
Oletteko olleet skutsissa ja jotain isompaa elävää on sännännyt jostain läheltä äkkiä.
MURINA ja harmapiden paljastaminen on ihmisen reaktio nyt ja aina ennenkin.Ihminen kuuluu luontoon ja reagoi kuten on reagoinut koko olemassaolonsa ajan. - tosikkolökk
Munille kirjoitti:
Monoa munille vaan oli karhu tai kuuma metsuri.Kaikkion kai nähneet sen videoklipin missä kalastaja pistää karhun kassit uuteen kuosiin polvella.
En tiedä olisko itellä pokkaa olla "valekuollut " jos karhu on perseessä kiinni.
Oletteko olleet skutsissa ja jotain isompaa elävää on sännännyt jostain läheltä äkkiä.
MURINA ja harmapiden paljastaminen on ihmisen reaktio nyt ja aina ennenkin.Ihminen kuuluu luontoon ja reagoi kuten on reagoinut koko olemassaolonsa ajan.````
- joku vaan...2
joku vaan... kirjoitti:
Eipä taida olla sulla paljoo järkee päässä. Ajattele aivoilla, ennen kuin kirjotat jotain tuollaista!!!
- Nemiskuukkeli
Jep Jep kirjoitti:
Ootsa mistä kotosin?,kun tuoleen ajattelet.Jokaisella on OIKEUS liikkua metsässä jos haluu ja ihailla luontoa niin,että kukaan häiritsee.Toivotaan,että itse joudut pedon uhriksi ja viimeisen kerran.Jokaisella ihmisellä on OIKEUS vaikka tappaa päälle käyvä SAIRAS.Suomen Laki on ihan PEESTÄ,kun se "lepsuilee" kaikille murhaajille,pedofiileille jne ...Uhri itse joutuu maksamaan SAIRAALLE jos tästä löytyy "RUHJEITA"eli sä oot maksumies-/nainen lopun ikääsi, näin on näreet.Tiedän monta ikävää tapausta täältä Suomesta.Älä enää tuu tänne "listoille"KIITOS ja HYVÄSTI.
Sulla ei taida olla hajuakaan mitä sarkasmi tai huumorintaju ovat :D
- OOT
tosikkolökk kirjoitti:
````
IHAN Pihalla.Onko sulle ikinä tapahtunut mitään tilannetta eläinten kanssa jossa olet joutunut ragoimaan ajattelematta.
- Joojooo...
no justiinsa.
kuvittele jos sua vastaan tulisi karhu ja se olisi hyökkäämässä kimppuusi, luuletko että sillä hetkellä joku ajattelisi tuollaista!?!?!?
ei eläimiä saa kiduttaa/pahoinpidellä, mutta saa kai sentään puolustautua!!!! - joku
mene hoitoon siittä.itsepuollustustarkoituksessa saa käydä eläimen kimppuun,oli rauhoitettu tai ei.naisella oli onnea.viimeksi karhu on tappanut v.1998 rajavartioston luutnantin,joka oli iltalenkillä.
- smurffi
Jep Jep kirjoitti:
karhu käy ihmisen päälle ainoastaan joko puolustaessaan haaskaa, tai poikasiaan.
että sillä perusteella naista ei ihan kuitenkaan rautoihin mutta sakot kuitenkin. - pahanmakuinen akka!
puolustaa kirjoitti:
....sä joudut samanlaiseen tilanteeseen, niin
jos karhu puuree sua niin sanoks vaa et:- no ei se mitään se on karhun oikeus purra minua. no ei mitään annan vaan sen purea.
kai säkin nyt jotain teet!!! Naisparka oli ihan paniikissa kun karhu tuli!!! kyllä säki varmaa jotai tekisit!!!!!! ><
|||||||| - Fani69
Asia on niin että, jos olisin metsässä sienestämässä tai järven rannalla kalalla niin minä ottaisin 9mm pistoolin mukaan turvakseni kuten eräs mun tuttuni aina tekee(ei oo tarvinnut onneksi käyttää sitä) ja, jos karhu tulis yhtä äkkiä päälleni niin ampuisin sen heti puolustaessani itseäni ja ihminen saa puolustaa henkeään... vai onko joku eri mieltä???? Jos poliisit haluaa antaa tämän takia sakot niin siitä vaan, mut en mä haluais joutua Karhun raatelemaksi.
- ole hurraamista!
Jep Jep kirjoitti:
Ajatteles asiaa toisinpäin! Mikäli sinä isänä/äitinä kuljeskelisit "reviirilläsi" ja väliinni saapastelisi joku tuntematon uhka, ajattelisitko, että no, katsotaan ja tuumitaan! Et varmasti! Suomen laki on todella perseestä, kun salli kaltaistesi taliaivojen sepustukset!
- moi!
ole hurraamista! kirjoitti:
Ajatteles asiaa toisinpäin! Mikäli sinä isänä/äitinä kuljeskelisit "reviirilläsi" ja väliinni saapastelisi joku tuntematon uhka, ajattelisitko, että no, katsotaan ja tuumitaan! Et varmasti! Suomen laki on todella perseestä, kun salli kaltaistesi taliaivojen sepustukset!
NII mitäs meni karkun poikasii halaamaan ja samalle haaskalle syömään!!
- Pöllö
Mitä helvetin väliä sillä on onko eläin rauhoitettu vai ei, jos se sun päälle käy niin kyllä siinä saa potkia niin lujaa kuin haluaa. Muistapa ite jos joudut joskus vastaavaan tilanteeseen ettei saa potkia kun on rauhoitettu eläin et kuole sitten vaikka ennemmin.
Kaikkia idiootteja maailmassa kans riitää. - Nimetön
tosikkoko kirjoitti:
siinä naisessa olla jotain pahasti vialla kun se ei kelvannut sille pentuaan hoitavalle karhuparalle ja sen pennulle syötäväksi. Taisi olla sellainen kuiva, kitkerä ja koppava nyky-bitch. =D
- juuuust
Eläin rääkkäystä? Karhu hyökkää puskasta ja alkaa purra, ja se saa kuonoonsa.. Se on ITSEPUOLUSTUSTA ei rääkkäystä. Eikä kauhean rauhallinen voi olla kun hyökkää tosta vaan.. Kyllähän ne karhutki tappaa ihmisiä, ihan vaikka ei syökkään.. Se on itse asiassa ihme että se nainen pystyi potkasemaan kun joku ilkeä karhu puree jalkaan.
- ^oikeus-
mitäs luulet? mitä ite tekisit tollasessa tilanteessa jos sä olisit ollu se nainen!?!?!? mieti vähä. jossei tekeytymällä kuolleeksi oo vaihtoehtona, ni KUOLISITKO MIELUMMIN vaiko POTKAISISIT KARHUA?
mieti kolme kertaa - Hohhoijaa....
telkien taa kirjoitti:
Taidat olla ihan pöö ja paikkasin on ehkäpä telkien takana kun tommoisia ajatteletkin.
Mene erämaahan ja pysy siellä karhujen kanssaMinun mielestä nainen teki ihan oikein puolustautuessaan karhulta! Olisiko naisen pitänyt maata vain maassa ja antanut karhun raadella itsensä?! Olisitko itse tehnyt niin? Ajatellut vain: ´´Ei saa vahingoittaa karhua, vaikka niitä on tuhansia ja minua vain yksi.´´
- Nimetön
Munille kirjoitti:
MURINA ja harmapiden paljastaminen on ihmisen reaktio nyt ja aina ennenkin.Ihminen kuuluu luontoon ja reagoi kuten on reagoinut koko olemassaolonsa ajan.Kyseessä on tonnikalaa myyvän John West-firman mainos ja tilanne on lavastettu.
Ehkä sinun kannattaisi lähteä sieltä yksiostä vähän useammin ulos.
"Kaikkion kai nähneet sen videoklipin missä kalastaja pistää karhun kassit uuteen kuosiin polvella." - Riitta
Hohhoijaa.... kirjoitti:
Minun mielestä nainen teki ihan oikein puolustautuessaan karhulta! Olisiko naisen pitänyt maata vain maassa ja antanut karhun raadella itsensä?! Olisitko itse tehnyt niin? Ajatellut vain: ´´Ei saa vahingoittaa karhua, vaikka niitä on tuhansia ja minua vain yksi.´´
..että, yleisesti sanotaan, että pitäisi 'leikkiä kuollutta' ja peittää kasvot! Mitäs siitä sanotte?
- Riitta
joku kirjoitti:
mene hoitoon siittä.itsepuollustustarkoituksessa saa käydä eläimen kimppuun,oli rauhoitettu tai ei.naisella oli onnea.viimeksi karhu on tappanut v.1998 rajavartioston luutnantin,joka oli iltalenkillä.
...näissä tapauksissa toinen osapuoli on lenkkeilijä!!!!
- Mostefeus
Hohhoijaa.... kirjoitti:
Minun mielestä nainen teki ihan oikein puolustautuessaan karhulta! Olisiko naisen pitänyt maata vain maassa ja antanut karhun raadella itsensä?! Olisitko itse tehnyt niin? Ajatellut vain: ´´Ei saa vahingoittaa karhua, vaikka niitä on tuhansia ja minua vain yksi.´´
korostaa hyvin ihmisten itsekkyyttä ja tyhmyyttä...
´´Ei saa vahingoittaa karhua, vaikka niitä on tuhansia ja minua vain yksi.´´
Väität siis ettei jokainen karhu ole oma yksilönsä, mutta jokainen ihminen on...?
En yhtään ihmettele miksi maailma on täynnä pahuutta... - jhgj
ole hurraamista! kirjoitti:
Jos kävelet illalla kadulla ja ihminen hyökkää kimppuus ja iskee puukolla reiteen. Kyllä mä sellaisessa tilanteessa ainakin potkisin hyökkääjää päähän josvain saisin tilaisuuden.. Oon varma että itsekin karhun hyökatessä potkisit ja läpsisit ja pyristelisit sen minkä kerkiäisit tomppeli xD
- Pedot hengiltä
smurffi kirjoitti:
karhu käy ihmisen päälle ainoastaan joko puolustaessaan haaskaa, tai poikasiaan.
että sillä perusteella naista ei ihan kuitenkaan rautoihin mutta sakot kuitenkin.Tilastot ja väestöhistoria kertovat, että siellä missä on karhuja, tulee myös ruumiita, siis ihmisten ruumiita. Karhut ovat tappajia, ne syövät ihmislihaa siinä missä hirvekin lihaa.
Karhyja puolustavat vain hirveän epäinhimilliset ihmiset. En halua seurustella karhuje ja susien puolustajien kanssa. He ovat aina nyrkit pystyssä uhkauksineen ja tappohaluineen. Pääasiassa nämä petojen puolustaja asuvat kaupungeissa, missä petoeläimiä ei ole. Näillä ei ole mitään todellista käsitystä petojen hyökkäyshaluista.
Suomessa oli noin sadan vuoden aika ettei ollut juurikaan petoja ja sivsitys levisi. Nyt ministeriöissä ja EU:ssa on vihreitä törppöjä, jotka haluavat maaseudulle taas nämä tappajaeläimet. he ovat hirveitä ja epäinhimillisiä ihmisiä.
- se nykyaika tuottaakin
tuohan on anarkiaa. mennä nyt vasiten potkimaan karhuja pärstään, on siinä otsaa.
- haukkumaan slant
haukkaamaan koivesta, kun huomaavat tai luulevat pennun olevan uhattuna. - Ei se ole lajista kiinni, eikä metsän omena tee poikkeusta. Se on vaan isompi kuin monet muut.
- Riitta
..eivät ne karhut metsästä ihmistä..vaikka pyydetään esittämään kuollutta ja suojaamaan kasvot, pidän kyseistä nuorta naista, tosi rohkeana ja nokkelana sekä tunteensa hyvin hallitsevana.. Hyvä!
Kannatan silti karhujen rauhassaoloa! Suomessa ei osata enää elää eikä käsitellä villieläimiä. Ei aivojen pellolle posauttaminen ja mahd. vähällä selviäminen ole se juttu..
- kun tää naisimmeinen
haukkui puhelimessa Loordia kaverilleen ja kimmastu, koska Loordi on sen pikkuserkku.
- Late lapista
Se on eläimellä herkkä paikka tuo kuononpää, ja tässä oli vielä se vitutus lisäkin, kun potkaisija oli nuori tyttö !
Karhu oli 50 luvulla hyökännyt tuolla ylimaissa Lapinmiehen kimppuun , ukko oli hokannut jotta hyökkääjähän on naaras karhu ukko oli työntänyt kätensä karhun, pennun teko elimeen. Otso oli keikahtanut heti selälleen ja ukko karkuun, 100 metriä juostuaan erikoisen kiivaasti ukko oli vilkaissut taakseen, siellä karhu oli vinkkonut etukäpälällään ukkoa tulemaan takaisin !
Late Lapista- ......
jopas vitsin murjasit tästäkin...
- noteworthy
No joha oli karhu... :D
- ZeRiOuZ
Hyvä tuuri kävi joo ku selvis tolleen ku viel meni potkasemaan sitä karhua...
- MetsästäjäUkko
Karhuja on jo suomen metsissä liikaa.Jokainen uhkaava karhu ehdottomasti ammuttava.Ihmisen turvallinen liikkuminen pitäisi taata metsissäkin.Jokaisen prkl liito-oravanki takia rauhoitetaan hehtaareja metsää.Jo on ihme touhua junteilla.
- Jep Jep
Näin on hyvä ystäväni: MetsästäjäUkko.Kaikilta vaan henki pois ja lihois.Toivottavasti se nainen selviytyi hengissä,mutta kyllä sille varmaan pahat raumat jää.Pikaista paranemista hänelle täältä Iisalmen ja Kuopion ja monen muun pitäjän välistä.Susille, Ilveksille ja monille muille pedoille kuula kalloon, ja "junteille" myös kuulaa.
- järki käteen
Eihän ne juntit sitä suojelua halua, vaan kaupungeissa asuvat viherpiipertäjät. Niiden mielestä pitäis sudet ym. pedot rauhottaa kokonaan, vaan ootpas, kun tulee joku citykarhu niiden nurkille tai susi käy kesämökin pihassa... Heti on toinen ääni kellossa.
- greatsmile
on vienyt kaikilta luontokappaleilta elintilan.. Sitä saa mitä tilaa!
- mehtäsä
sanoppa juippi montako karhua oot nähny?? ei taija siellä kolera altaan ympärillä montaa pyöriä.. hölömöhän sinä oot!!! jos karhut tapetaan hirvikanta lisii ja metsät kärsii..
- minunmielestä
Ihmisiä on myös liikaa ja luultavasti kovin moni ihminen ei sietäisi petoeläimiä omalla reviirillään, metsä on karhun ja muiden eläinten reviiriä joten mitäs ihmiset menee sinne hyppelemään. Metsässä lenkkeily on täysin ihmisen omalla vastuulla, kyllähän sen joka jorma tietää että siellä on jos jonkinlaisia eläimiä, myös ihmiselle vaarallisia! Karhukin vain suojelee itseään ja jälkikasvuaan vaistojensa mukaan, ihan niinkuin ihmisetkin. Itse en mene metsään karhun kulmille hengailemaan, eikä karhu pyöri minun nurkillani.
- jrkv.
järki käteen kirjoitti:
Eihän ne juntit sitä suojelua halua, vaan kaupungeissa asuvat viherpiipertäjät. Niiden mielestä pitäis sudet ym. pedot rauhottaa kokonaan, vaan ootpas, kun tulee joku citykarhu niiden nurkille tai susi käy kesämökin pihassa... Heti on toinen ääni kellossa.
Helvetin metsästäjä paskat... Tapetaan kaiken eläimiä huvin vuoksi!
(eat shit and die) - hikoilee
päästä ammuskelemaan ja näyttää todellinen sankaruutensa! Mene perkele karhun kimppuun niin kuin Kitunen ja lakkaa torrakkosi takaa leikkimästä sankaria!
- Nimetön
että ihmisiä, varsinkin metsästäjiä on karhujen mielestä aivan liikaa. Ja munkin mielestä. :)
- Mostefeus
ihmisiä liikaa...?
- se menee
Jos karhut pyrkivät pihapiiriin, menee se jo liian pitkälle.
- ukko 70 v.
-eipä hyppinyt karhut tiluksilla ja pihoissa ,ne sai lyijyn heitto koneista tulisia luoteja nahkaansa.1800 luvun puolella oli yleisesti susia ja karhuja maksinka järven seutuvilla . äitini isä ja täti kertoi .susi otti koiran vei kuusjärven jäälle ,panta vain jäi.lapset meni riihen luo ,karhun pennut kisailivat siellä .lapset luuli niitä hevosen varsoiksi ,vanhemmille hätä ,lapset pois riihen luota.näin oli muuramessa.1800 luvulla.
- Karhua kuonoon
Noita itsepuolustustaitoja kannattaa nuorten naisten harjoitella paitsi päälle käyvien miesten, myös karhujen varalta.
- nalletyttö
Karhuparka, varmaan sattui ja poikastaanhan se vaan puolusti, ei se muuten olis käyny kimppuun. mutta siinä oli jomman kumman henki kyseessä, tuo potkaseminen oli ihan vaistomaista kun henkeä uhataan.
- rgegeged
elämän vietti!
Joutuu varmaan psykiatrin juttusille. - Nimetön
rgegeged kirjoitti:
elämän vietti!
Joutuu varmaan psykiatrin juttusille.Kuten kaikilla luontokappaleilla. Karhu vaan ei tarvitse psykiatria. ;)
- sillälailla
kyllähän se on silleen,jotta jos karhu haluu tosissaan käydä ihmisen kimpuun,niin se kans käy eikä siinä pikku potkut auta.kyse on ollut varmaankin jostain aivan muusta,esim.karhu on vaan peloitellut kulkijaa pois reviiriltään,tms.
- Matti Vaaksala
Mulla on tapana lenkkeillä metsissä, juuri kuten tuolla naisella. Poikkeuksena on vain, ettei minulla ole mitään pelättävää. Olen tasan kaksi kertaa törmännyt karhuun metsässä. Kannan aina pistoolia mukanani kun menen metsään juuri sen ensimmäisen kerran vuoksi. Toisella kerralla minä ja karhu seistiin tien kummallakin puolella vastakkain, olin käsi taskussa valmiina vetäsemään aseen esille jos se käy kimppuun, mutta se karhu, se vain murahti ja painui takaisin metikköön. Aluksi se oli tullut perässäni tienvarteen, jossa sitten sen huomasin siitä ryskeestä kun se ryntäsi paikalle. Olisin epäröimättä vetässyt aseen esille ja laukaissut sitä silmien väliin jos se olisi käyttäytynyt uhkaavasti. Toki karhun tappamisesta saa sakot, mutta ennemmin minä sen listin millä keinolla hyvänsä, kuin että jäisin sen revittäväksi.
Voipi olla tämä pistoolin metsässä kantaminen mukana liikaakin, mutta niin hysteeriseksi sitä tulee ensimmäisestäkin kerrasta. Heti menin ostamaan sen ensimmäisen tapaamisen jälkeen, jolloin karhu vain käveli ohitseni hiukan karhumaisesti vaikertaen. Se sai kyllä veren seisahtumaan, vaikkei se mitään minulle tehnytkään.
Turvallisia metsäreissuja kaikille, mutta älkää lähtekö juoksemaan karhua pakoon, ellette ole siitä vähintään 1km kaukana ja kotioven vieressä.
Kerran on käynyt vihainen karhu raatelemassa ulko-ovea yöllä. Herättiin vaan yöllä kauheeseen rymistelyyn ja raapimiseen. Ovi oli kyllä entinen kun aamulla tultiin kattomaan ja kunnostukseenhan se meni samantien. En sitten tiedä mitä se vaati meiltä. Kenties viimeillan paisti kärysi sen nokkaan oven raoista ja sitä se sitten tavoitteli.- "Martti Kitunen"
Kaksipiippuinen haulikko selässä ja täyteislataus molemmissa piipuissa. Tömähdys ja jyrähdys, ja homma on valmis.
Ainoa huono homma on siinä että rintaan tulee sen verran iso reikä että hyvä nahka menee pilalle. Kyllä sellaisen mielellään ripustaisi olohuoneen seinälle. Ja aina parempi jos uroskarhu, saa vaimolle siitinluusta värkkäiltyä hyvän virkkuukoukun...:) - tarina
Olitsä vähän niinku Clint Eastwood siellä tien toisella puolella.Mikset sä ottanu rautaa esiin eihän se karhu olisi sitä tajunnu,että se on ase.
Sä vaan niinku kelasit että Hey motherfucker make your move. - mikäs siinä
Puhutpa pistoolista ja varmasti se antaa suojan tunteen mutta veikkaanpa että ei karhu aivan parista pistoolin kudista tipahda. Ekana vaikka varoituslaukaus ilmaan? Onhan se sanontakin ammutusta karhusta ja pois pelottelu ehkä tappamista parempi keino jos mahdollista?
- jooooooooooo
mikäs siinä kirjoitti:
Puhutpa pistoolista ja varmasti se antaa suojan tunteen mutta veikkaanpa että ei karhu aivan parista pistoolin kudista tipahda. Ekana vaikka varoituslaukaus ilmaan? Onhan se sanontakin ammutusta karhusta ja pois pelottelu ehkä tappamista parempi keino jos mahdollista?
Kytät antaa ihan varmaan luvat johonkin 357 kaliperiseeen jolla alkaa karhutkin putoilemaan,kun vaan menee pyytämään ja syyksi sanoo,että jos karhu tulee vastaan.HYVÄ VITSI
- puhetta
"Martti Kitunen" kirjoitti:
Kaksipiippuinen haulikko selässä ja täyteislataus molemmissa piipuissa. Tömähdys ja jyrähdys, ja homma on valmis.
Ainoa huono homma on siinä että rintaan tulee sen verran iso reikä että hyvä nahka menee pilalle. Kyllä sellaisen mielellään ripustaisi olohuoneen seinälle. Ja aina parempi jos uroskarhu, saa vaimolle siitinluusta värkkäiltyä hyvän virkkuukoukun...:)eikö sille siitinluulle löydy muuta käyttöä, jos metsästää pitää sen takia, vai vaimolle eikö omasta takaa löydy?
- joku
jooooooooooo kirjoitti:
Kytät antaa ihan varmaan luvat johonkin 357 kaliperiseeen jolla alkaa karhutkin putoilemaan,kun vaan menee pyytämään ja syyksi sanoo,että jos karhu tulee vastaan.HYVÄ VITSI
tuskin sen kovin suuri ase tarttee olla,kun karhu kaatuu.laukoo vaan oikeaan paikkaan ja tarpeaksi monta laakia.lähi etäisyydeltä on varmasti helppo ampua jo päähänkin ja eiköhän 12 kpl 22 kaliperisen luoteja riitä.ihmisellä pitää olla oikeus liikkua luonnossa turvallisesti ja mielestäni uhkaavan karhun saisi laillisesti kaataa.
- Puolanirlantilainen
Kyllä se on aika pieni pyssy karhua vastaan tuollainen taskussa kannettava pistooli. Ammut karhua ja saat vastaasi entistä enemmän kiukustuneen karhun päällesi. Loukkaantuneena pistoolin luodista tulee kyllä karhu niin raivoisaksi, että sinun kyllä kannattaisi lenkkeillä ilman sitä pyssyäsi, sillä se ei karhua pysäytä. Taisit olla jossain muualla silloin kun järkeä jaettiin.
- metsienmies
joku kirjoitti:
tuskin sen kovin suuri ase tarttee olla,kun karhu kaatuu.laukoo vaan oikeaan paikkaan ja tarpeaksi monta laakia.lähi etäisyydeltä on varmasti helppo ampua jo päähänkin ja eiköhän 12 kpl 22 kaliperisen luoteja riitä.ihmisellä pitää olla oikeus liikkua luonnossa turvallisesti ja mielestäni uhkaavan karhun saisi laillisesti kaataa.
Täällä taitaa pääsääntöisesti kirjoitella sellaiset ihmiset joilla ei ole mitään käsitystä karhun sitkeydestä saatikka sen ampumisesta. Sitä saa ampua järeällä kiväärilläkin niin harvoin kuolee heti vaikka sydän osuma. Vaikka kerkeisitkin ampua sillä nallipyssyllä niin karhu kerkeää vielä tappaa sinut ennen kuin kuolee!
- puhetta
metsienmies kirjoitti:
Täällä taitaa pääsääntöisesti kirjoitella sellaiset ihmiset joilla ei ole mitään käsitystä karhun sitkeydestä saatikka sen ampumisesta. Sitä saa ampua järeällä kiväärilläkin niin harvoin kuolee heti vaikka sydän osuma. Vaikka kerkeisitkin ampua sillä nallipyssyllä niin karhu kerkeää vielä tappaa sinut ennen kuin kuolee!
...
- ressu vaunu-ampuja
puhetta kirjoitti:
...
Viimeksi kun olin metsässä, niin turvana oli Rheinmetallin 120mm rihlaamaton tykki ja 7,62 vaunu-kk. eiköhän niillä karhu pysähtyisi. Onneksi asun stadissa.
- cal .22:lla
joku kirjoitti:
Valitettavasti karhu on niin tyhmä otus, että jos ammut siihen kourallisen .22 luoteja, se ei ymmärrä kuolla vaan ärsyyntyy.
Karhun kaataminen jopa hirvikiväärillä vaatii hyvän osuman oikeaan paikkaan. Sen ovat huomanneet kokeneetkin metsästäjät, kun karhu osumasta huolimatta on juossut pakoon.
Ja kun karhu tuntee olevansa haavoittunut, niin siitä tulee todella vaarallinen.
Puuhun kiipeäminen voi auttaa, jos ei muuta keksi. Karhu vaan on niin etevä kiipeäjä, että se nousee ripeästi jopa oksatonta runkoa pitkin.
Karhuja riittää itänaapurissa. Onneksi. Karhu kulkee ilman passia rajan yli molempiin suuntiin. Veli-venäläinen voisi laittaa karhulle rajanylitysmaksun, kuten rekoille. Jospa se sitten pysyisi omalla (venäjän) puolella. Karhuilla kun ei ole rahaa. - aiheesta kiinnostunut
metsienmies kirjoitti:
ensinnäkin reipas 300 m/s lentävä luoti lävistää suht varmasti kallon ja mikäli mitä tahansa eläintä osuu kalloon niin kyllä varmasti matka tyssää.luodin lävistäessä hermokudoksia päässä,ei ole mahdollisuutta jatkaa normaaleja toimintoja pitkään,karhu tuskin tekee poikkeusta.vähintäänkin shokkivaikutus on liian suuri normaalien toimintojen jatkumiselle.toiseksi,yleensä metsästettäessä tosiiaankin ammutaan rintaan,karhu ehtii ehkä karjaista ja sen jälkeen korahtaa,mutta lähietäisyydeltä tuskin rupeat tähtäilemään ritakehään ja sitten vasta laukaiset.kolmanneksi, mielummin päästän karhun päiviltä,silläkin riskillä,että itse kuolen samalla ja vielä pahempi on kuolla tekemättä mitään.neljänneksi,onko tämä palsta tarkoitettu vain kokeneille metsien miehille? ja viimeiseksi voisit kertoa omista karhujen kaatokokemuksista?
- Riitta
..aimet olisivat keittiön pöydällä ja ovi lukossa..;D
..no, hyvä että säilytit malttisi...joku syyhän sillä otsolla aina on huoli,pelko tai nälkä..virkavallalle: auttasko nukutusnuoli persuksiin ja otso metsään ja pakastimien vanhat lihat jakoon :) metsienmies kirjoitti:
Karhunkaataja Väinö Heikkinen ampui toisen karhunsa kakskakkosella. Yksi laukaus kalloon riitti tappamaan kerralla. Elikkä kyllä .22 kaataa, kunhan peränpitäjä osaa hommansa.
http://www.esaimaa.fi/arkisto/vanhat/2004/05/24/alueuutiset/juttu6/sivu.html- vaikka karhut ihania
metsienmies kirjoitti:
Vaikka karhut on upeita niin on ne usein vaarallisia ihmisille; sanotaan että jos menee pentujen ja emon väliin, karhun ja ruuan väliin, jos yllättää äkisti jossain, jos ja jos etc. Karhu on arvaamaton peto, kaunis ja komee metsien kuningas mutta ei ihminen sen kanssa voi kommunikoida jos se on päättäny hyökätä, syytä ei aina tiedä.
Tossa yhessa dokkarissa kerto Alaskassa metsänvartija että tietyssä tilanteessa joutu ampumaan raivostunutta, nälkästä karhua (syksyllä kun suurin osa on jo menossa talviunille ja saalista oli vähän) 11 kertaa automaattipistoolilla ennen ku se pysähty.
- meillä.
Kyy köllöttää ihmispennun lähettyvillä => kyyltä henki
Ihminen menee karhuemon ja pennun lähettyville => karhulta henki
Kuulostaa reilulta- joopa joo
Muistathan itse jäädä karhulle suu palaksi kun sellaisen kohtaat. Ota vielä lapsesi mukaan, ettei karhu raukalle jää nälkä!
- Toki
Tapahtuu vain suomessa...
- mehtässäkäppäiläjä
Aina seiväs ja puukko mukkaan mettäretkelle. Jos karhu rynni kohti, seipään toinen pää maahan ja viistosti terävä kärki kohti karhua, siihen pyssää jos päälle koittaa.
Akakabootto on täällä! Missä on Hopeanuoli ja Riki? Onko Daisuken jousipyssy viritetty? Onko Kohei kunnosa? MISSÄ ON HIDETOSHI?
- Mature Milf
kun näyttää tupsua.
- Jogi-karhu
Tähänkö on tultu. Edes karhu ei saa enää kellistettyä suomalaista naista. Tavallinen mies ei ole uskaltanut enää pitkään aikaan lähestyä naista niin sanotusti taka-ajatus mielessä, koskapa tiedossa on ollut varma lähtö takavasemmalle. Vaan eipä ole karhullakaan sen parempi flaksi: monoa tulee nenään oitis.
Vae victis. - kämmen
se on karhullai ja se haestaa kypsän lihan ettäältä nam nam...
- Donnish
Nyt nähtiin suomalaisen naisen viehätysvoima, kun karhukin koki parhaaksi häipyä naapurikuntaan.
- suomalainen
tautinen mies joka menee naapurimaahan
- vaatii pientä säätööö
joo karhut sirkukseen sinne ne kuuluu mitä ne tuol metässä hiippailee ja pureksii viattomii ihmisee eihä sellane vetele ny koko kansa karhun jahtii hopihopi
- Raakarska
hyvä tuuri sillä naisella, ettei se karhu syöny sitä kokonaan
- säkä
Karhullahan se hyvä tsägä kävi,ettei se muija suuttunu ihan kunnolla
- Nimetön
säkä kirjoitti:
Karhullahan se hyvä tsägä kävi,ettei se muija suuttunu ihan kunnolla
voipi olla :)
- TotuusJulki
Naisia on aivan liikaa joka paikassa,karhutkin saavat jo niitä pelätä
- pysyköön kaupungeissa
.....tai muuttakaa sieltä korvesta pois ja antakaa Karhut ym olla siellä rauhassa ja lisääntyä.
- karhut rules
pysyköön kaupungeissa kirjoitti:
.....tai muuttakaa sieltä korvesta pois ja antakaa Karhut ym olla siellä rauhassa ja lisääntyä.
Joo!! Ei mennä enään karhujen elinalueelle, pitäähän niiden saada olla metsissään. Muutetaan kaikki kehäkolmosen sisälle ja rakennetaan muurit sen ympärille. Näin emme loukkaa karhujen oikeuksia.
- pthyi
ei se karhu potkua paennu.Akka oli niin pahanmakunen ettei kelvannu karhulle
- kyllä...
pahanmakuset ihovoiteet inhotti karhua
- ett
Siis aivan kamalaa että karhut on nykyään tollasii että käy kimppuu
- ennen
Millasii ne oli sun mielestä sitte ennen.
- hyökätty myös
täytyy kyllä myöntää, että jos karhu tulee jalasta puremaan, niin ei varmaan ensimmäisenä tule mieleen tekeytyä kuolleeksi vaikka se viisain vaihtoehto onkin.
- sen sitte
Mistäs helvetistä sen sitte tietää mikä on viisainta,ja mitä sillä karhulla on mielessä.Itse en varmana leikkisi valekuollutta, jollei olis tullu jo turpaan jonkun verran,niin että olis helpompi vaan olla kuollut kun melkein jo on.
Veikkaan ,ettei ole olemassa mitään tukimusta asiasta,eikä minkäänlaista faktaa muutenkaan.
Toi perustuu varmasti vain siihen olettamukseen, ettei ihminen kuitenkaan voi mitään karhulle,joten paree olla vaan hissukseen ja toivoa parasta.
Mutta tää muija näytti ,että toinenkin tapa voi olla olemassa. - näytti!!! :)
sen sitte kirjoitti:
Mistäs helvetistä sen sitte tietää mikä on viisainta,ja mitä sillä karhulla on mielessä.Itse en varmana leikkisi valekuollutta, jollei olis tullu jo turpaan jonkun verran,niin että olis helpompi vaan olla kuollut kun melkein jo on.
Veikkaan ,ettei ole olemassa mitään tukimusta asiasta,eikä minkäänlaista faktaa muutenkaan.
Toi perustuu varmasti vain siihen olettamukseen, ettei ihminen kuitenkaan voi mitään karhulle,joten paree olla vaan hissukseen ja toivoa parasta.
Mutta tää muija näytti ,että toinenkin tapa voi olla olemassa.Pitääpä lähtä Hankasalmelle ettiin emäntää... : ) jos siel noin tulisia naisia on!!! : )
- näytti!!!
sen sitte kirjoitti:
Mutta tää muija näytti ,että toinenkin tapa voi olla olemassa.Pitääpä lähtä Hankasalmelle naisia pokkaan : ) kun ne noin tulisia on.... : )
- Justjuu
näytti!!! :) kirjoitti:
Pitääpä lähtä Hankasalmelle ettiin emäntää... : ) jos siel noin tulisia naisia on!!! : )
Ne ei leiki valekuollutta kun ukko polkee
- oli hän
sen sitte kirjoitti:
Mutta tää muija näytti ,että toinenkin tapa voi olla olemassa.jos karhu kokee todella uhkaavaksi ihmisen, saattaa se oikeastikin päättää että tuo on tapettava. tällöin on ehdottomasti viisainta esittää kuollutta, tai tajutonta kuten uskon että näin karhu ymmärtää asian. mutta kukaanhan ei ikinä voi tietää karhun todellisia aikeita, yleensä karhu tekee valehyökkäyksiä pelotellakseen, koska karhu on itsekin peloissaan.
kun karhu hyökkää ihmisen kimppuun, niin todella harvat ihmiset kykenevät tällaisessa tilanteessa ajattelemaan. ihminen toimii vaiston varassa. tuo nainen ei varmaankaan ole päättänyt, että potkimpa karhua vähän kuonoon, vaan on tehnyt sen kauhun vallassa kun valtava karhu on upottanut terävät hampaansa nahan läpi pohjelihakseen ja sääriluuhun. samalla se on vielä karjunut pelottavemmin kuin yksikään sheefferi tai muu irtokoira. - propsu
Justjuu kirjoitti:
Ne ei leiki valekuollutta kun ukko polkee
Minun kokemusteni mukaan ne (naiset siis) juuri silloin valekuolleita leikkivätkin.
- marja
Karhuhan suojelee poikuetta,eikä ihme kun hyökkää naisten kimppuun.
- Matti.H
Mun mielestä tälläsillä asioilla ei kannata vitsailla. Karhu tappoi isäni kesällä -98 ja mielestäni tässä tapauksessa nainen sai kiittää onneaan ja hieman rohkeuttaankin, että selviytyi todella vakavasta tilanteesta edes hengissä.
- Matti.H
Tilanne on juurikin samanlainen kuin kesällä -98. Emo ja pentu. Karhu ei todellakaan koskaan "metsästä" ihmisiä. Karhu suojeli 95% todennäköisyydellä pentujaan, kuten silloinkin. Todennäköisesti sekä nainen, että karhu ovat yht"äkkiä säikähtäneet toisiaan.
- make
Matti.H kirjoitti:
Tilanne on juurikin samanlainen kuin kesällä -98. Emo ja pentu. Karhu ei todellakaan koskaan "metsästä" ihmisiä. Karhu suojeli 95% todennäköisyydellä pentujaan, kuten silloinkin. Todennäköisesti sekä nainen, että karhu ovat yht"äkkiä säikähtäneet toisiaan.
Sitä varten on hirvikivääri aina metsässä mukana,
petojen hyysääminen saa loppua!
ajatelkaa viherpipertäjät jos te asuisitte maalla ja teidän lapset joutuisivat petojen kanssa tekemisiin.hyvä teidän pelkureiden on olla kaupungissa. - prkl!!
make kirjoitti:
ajatelkaa viherpipertäjät jos te asuisitte maalla ja teidän lapset joutuisivat petojen kanssa tekemisiin.hyvä teidän pelkureiden on olla kaupungissa.Prkl ku täällä maallakaan ei enää koskaan mitään kettua kummempaa näe, kun nämä kaikki metsätkin ovat valtioiden talousmetsiä, niin eihän täälläkään enää karhut elä. Prkl valtio! Luopuisivat "puupelloistaan"
- ....?
Onko totta? Kun täällä ihmiset puhuu, että kesällä-98 se tapettu oli nainen, toiset puhuu, että se oli mies ja nyt sinä sanot, että se oli sun isäs. Mikäs näistä nyt pitää paikkansa?
- Matti.H
....? kirjoitti:
Onko totta? Kun täällä ihmiset puhuu, että kesällä-98 se tapettu oli nainen, toiset puhuu, että se oli mies ja nyt sinä sanot, että se oli sun isäs. Mikäs näistä nyt pitää paikkansa?
Että isäni oli mies.
- ....?
Matti.H kirjoitti:
Että isäni oli mies.
Anteeks oon pahoillani...oliko sun isäs just se tapaus, joka lenkkeillessään jäi emokarhun ja pentujen väliin?
- Matti.H
....? kirjoitti:
Anteeks oon pahoillani...oliko sun isäs just se tapaus, joka lenkkeillessään jäi emokarhun ja pentujen väliin?
Juuri näin. Ei se mitään.
- ....?
Matti.H kirjoitti:
Juuri näin. Ei se mitään.
Käy kattoon ton linkin kuvat, oo onnellinen ettei sun isälles ihan noin käyny.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000016635733 - typerä äijä
....? kirjoitti:
Käy kattoon ton linkin kuvat, oo onnellinen ettei sun isälles ihan noin käyny.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000016635733Kylläpä olet kokolailla vittumainainen juippi.
Menet ilkkumaan tuolla tavalla omaisille.
Sinulta puuttuu ilmeisesti huomattava osa
vaaleaa mössöä yläkerrasta tai olet muutoin jäänyt
Niuvanniemeen menevästä juasta. - ....?
typerä äijä kirjoitti:
Kylläpä olet kokolailla vittumainainen juippi.
Menet ilkkumaan tuolla tavalla omaisille.
Sinulta puuttuu ilmeisesti huomattava osa
vaaleaa mössöä yläkerrasta tai olet muutoin jäänyt
Niuvanniemeen menevästä juasta.Mielestäni tossa ei ole mitään loukkaavaa..hyvää hyvyyttäni yritin muistuttaa, että pahemminkin olisi voinut käydä.
- Riitta
make kirjoitti:
ajatelkaa viherpipertäjät jos te asuisitte maalla ja teidän lapset joutuisivat petojen kanssa tekemisiin.hyvä teidän pelkureiden on olla kaupungissa...'sitykarhujakin'..
- Riitta
make kirjoitti:
ajatelkaa viherpipertäjät jos te asuisitte maalla ja teidän lapset joutuisivat petojen kanssa tekemisiin.hyvä teidän pelkureiden on olla kaupungissa...'sitykarhujakin'..
- Riitta
make kirjoitti:
- Riitta
Riitta kirjoitti:
..'sitykarhujakin'..
..vehje lähettää kolme viestiä samanlaisia ja pyytää vaihtamaan aina otsikkoa ...outoa!
- Karhun
tappasin sen ja nylkisin kiduttasin ja paskosin kalloon ja ripustasin puunoksaan roikkumaan muille metsänpedoille näytiksi.
Nimim.Rynkyllä Kylkeen.- paskoisit
Housuusi
- Mostefeus
se hurja olet... oot varmasti kova jätkä kun pystyt tappamaan eläimiä aseilla... kaikki kunnioittaa sua...
- H.R.H
ja olet juuri saanut ensimmäiset ammunnat armeijassa päätökseen? Ja nyt ollaan niin sissiä kun oikein rynkyllä kylkeen laittaisit? Ensimmäinen telttayö metsässäkin on jo takana, ja nyt kuvittelet olevasi selviytyjä? Hienoa. Kuulostat aivan patrioottiselta amerikkalaiselta. Minä olen itse metsästäjä, enkä näe mitään syytä tuota karhuemoa ampua. Miksi pitäisi? Pentujaan se vaan puolusti, niinkuin eläimien tapoihin kuuluu. Ja kyllä, minä olen aseella tappanut eläimiä, peuroja nyt lähinnä. Silti minulla on terve kunnioitus luontoa kohtaan tallella. Metsässä mennään luonnon ehdoilla, ja minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta mennä tallaamaan keväisin alueelle, missä karhuja on nähty. Ollaan nyt kaikki ihmisiksi jookosta, ja kunnioitetaan hiukan luontoa myös.
- Erottaa
Vanha intiaanien viisus.Jos kohtaat karhun (siis amerikan mantereella)niin mistä tiedät onko kyseessä musta vai harmaakarhu.
No kiivettyäsi puuhun on kaksi vaihtoetoa.
Jos karhu tulee perässäsi puuhun ja syö sinut,niin se oli mustakarhu.
Jos karhu kaataa koko puun ja syö sinut,se oli harmaakarhu.
Ameriikassa näyttävät myyvän pippurispreytä karhun torjuntaan
Googlatkaa "bear attack" siellä on mielenkiintoisia toimintamalleja ja ohjeita.Jääkarhu on pahin.- Matti.H
karhuntoimintaa kirjoitti:
EI HEIKKOHERMOISILLE !!!!!
http://urbanlegends.about.com/library/bl-grizzlybear4.htmMutta mielenkiintoinen juttu.
- halleluja
Mitä EU-direktiivi sanoo karhun potkimisesta?
Ettei karhua vain sattunut ja tapahtunut eläinrääkkäystä?
Mitä mieltä on kettususiPulliainen tästä. - nähty
karhu ekaa kertaa kymmeniin vuosiin,nyt ne yrittää saada sen kiinni nukuttamalla ja toimittettavaksi pois maasta!! :-)
- m.j.h
Turhaan tänne kanattaa linkittää "näitä" uutisia, keskustelun taso liikkuu taas tyyliin "talvi yllätti autoilijat", elikkäs maaseudun väki vs. kaupunkilaiset.
- ei näy örkkejä
metsässä kulkiessa pitää lauleskella tai päästellä ihan mitä ääniä vaan että luontokappaleet osaa väistää ajoissa.
Jos joutuu karhuemon ja pennun väliin niin tottahan toki hyökkäys on mahdollinen, puolustaahan äiditkin lapsiaan moninaisilla keinoilla.- Juuuri
Näin kehotetaan ameriikan ohjeissakin toimimaan,Siellä kun on paikoittain pikkasen enemmän karhuja kun täällä.Ilman asetta ei joissain mestoissa saa kuleksia ollenkaan.
Itse kun olen usein kesäöisin jollain koskella esim itä suomessa perhokalassa,niin on käynyt mielessä ,että ei olis mikään mahdottomuus törmätä karhuun, koska yleensä siellä kosken rannassa hiippaillaan aika hiljaa ja varovasti.Kosken kohina hävittää äänet tehokkaasti.
Ratkaisuna karhukello perholiiveissä(sen kalinaan kypsyy itsekin tosi huolella).Sekä sillontällöin semmonen tajuton vihellys fudiserotuomarin pilliin.Niin ,että joutuu ittekin pitämään sormet korvissa.Kuuluu pitkälle ihan takuulla,ja ihan varmasti lähtee kaikki elikot lähitienoolta ja lujaa.(Varmaan kalatkin vedessä, ainkin saaliiden perusteella).
Täytyy kyllä sanoa että yksin kun öisin koskilla hiipii ,niin ei aina ole olo kaikkein turvallisimman oloinen. - Riitta
..soi niille itselleen, ikävä kyllä, eikä karhulle!!
- ...
Juuuri kirjoitti:
Näin kehotetaan ameriikan ohjeissakin toimimaan,Siellä kun on paikoittain pikkasen enemmän karhuja kun täällä.Ilman asetta ei joissain mestoissa saa kuleksia ollenkaan.
Itse kun olen usein kesäöisin jollain koskella esim itä suomessa perhokalassa,niin on käynyt mielessä ,että ei olis mikään mahdottomuus törmätä karhuun, koska yleensä siellä kosken rannassa hiippaillaan aika hiljaa ja varovasti.Kosken kohina hävittää äänet tehokkaasti.
Ratkaisuna karhukello perholiiveissä(sen kalinaan kypsyy itsekin tosi huolella).Sekä sillontällöin semmonen tajuton vihellys fudiserotuomarin pilliin.Niin ,että joutuu ittekin pitämään sormet korvissa.Kuuluu pitkälle ihan takuulla,ja ihan varmasti lähtee kaikki elikot lähitienoolta ja lujaa.(Varmaan kalatkin vedessä, ainkin saaliiden perusteella).
Täytyy kyllä sanoa että yksin kun öisin koskilla hiipii ,niin ei aina ole olo kaikkein turvallisimman oloinen.Tosta kili kellosta sen verran, et lappalaiset eivät sitä suosittele ollenkaan, koska ovat todenneet porolaumoistaan sen et eniten häviää karhun suihin juuri niitä poroja joilla on tuollainen kello kaulassaan. Siellähän on tai oli tapana laittaa laumaan yhdelle kello kaulaan niin lauma pysyy paremmin koossa. No karhuhan siitä ja miksei muutkin pedot tykkää kun voi kuunnella kaukaa missä lauma liikkuu jne.
- nutfield
... Karhut repivät, raatelevat, ja syövät teidät, metsästäjät...:)
- lokki
nappi ohtaan että tusahtaa karhuja ei suomen luonnossa kun ihmiset ajetaan maalta pois niin karhut valtaavat koko kaupungin
- Laardi-a
Suomi on ihmisen koti ja kaikki karhut pitää
tappaa pois ihmisiä kiusaamasta.
Tietysti sudet myös.
Martti Kitunen on Lordin esikuva.- tuo!
...
- Nimetön
Kovasti on kapea katsanto maailmaan sulla jos sitä mieltä oot että vain ihmiselle on tilaa ja muut pitäis teilata.
- aku.
-mulla on 45 mukana ,silläkaatuu vaikka norsu .turha mennä 22 sella härnään edes rottaa .neuvoksi vaan .
- jessit
buffalo pillin sukulainen!
- karsanni
karhut saa elää minun mielestä vapaana kaikkialla silä se on kaunis ja mahtava eläin,ihminen on peto ja sllä sipuli.
- Nimetön
nelivitonen taskussa? =D Kaikesta päätellen pyssy painaa vielä tässä tapauksessa enemmän kuin sen kantaja =D
- PaleBoy
Uutisesta; uskoo ken tahtoo. Minä en! Tunnustan ettei itsesuojeluvaistoni anna periksi potkia karhua Ärsyttämällä ois päässy vaan hengestään!
- se onkin
Niin ehkäpä se onkin juuri itsesuojeluvaisto joka saa ihmisen taistelemaan hengestään.
- der glückspilts
ilikiä nainen potkas. anna ku mää puhallan. vakavasti ottaen, luulen että karhu tietysti hyökkäsi koska piti sitä naista uhkana poikaselleen, mutta kun huomasi ettei tämä olento parempaan pysty kuin pariin heikkoon potkuun, niin päätti jättää rauhaan.
"mun pentukin hoitelis tuollaset jos päälle kävis", emo ajatteli ja lähti syömään marjoja, sillä eivät karhutkaan aina jaksa riehua.- Pyyhky
Toivottavasti emokarhun kuonoon ei tullut vaurioita mokoman potkun takia :|
Mutta pentujaanhan se vain puolusti, tai pikemminkin karhunaaras vain 'näpäytti'/varoitti.
Mutta siellä se metsässä tallustelee uuden karhusukupolven kanssa ja syö ja opettaa pentuaan :) - Nimetön
Pyyhky kirjoitti:
Toivottavasti emokarhun kuonoon ei tullut vaurioita mokoman potkun takia :|
Mutta pentujaanhan se vain puolusti, tai pikemminkin karhunaaras vain 'näpäytti'/varoitti.
Mutta siellä se metsässä tallustelee uuden karhusukupolven kanssa ja syö ja opettaa pentuaan :)Ja kertoo pennulleen näin: "Kuules pentu, noita kaksjalkaisia ei sitten näemmä kannata syödä. Siis maistui tod. pahalle eikä niissä näemmä olis paljon mitään syötävääkään. Varsinkaan noita juoksevia tapauksia ei kannata edes maistaa. Kuivempaa kuin vanha poro."
- Metsämies
SENSAATIOTA JA JULKISUUTTA VOI HALUTA NAISET VARSINKIN Oma arvaus on naisen kimpuun hyökäsi oma kunnon VILJO Joka oli paukuilla liiterin takana JA vaimo ressu pääsi yllättää Muta sai idean koska mitään ei tapahdu käpykylässä niin ajateli että tehdäämpäs omasta VILJOSTA karhu ja hyvällä tuurilla saa vielä kaljarahat kun myy ukkokullan iltalehteen karhuna ja vieläpä reppana karhuna kun potkaisen sitä kuonoon niin sinne metsään se juoksi huhu on siinä Rantasalmen tytöllä mieli kun vitus vai onko se oikein sanottu mielikuvitus tiedä häntä vai häntäkö tietäis.
- Eläin rakas
Minusta karhu teki luonnon mukaisesti.Puolusti poikasiaan.Se on eläimille normaali reaktio.Puhuminen sen lopettamisesta on väärin.Miksi karhuilla ei ole oikeus elää?Eikä kyseessä ollut häirikkö karhu.Eikö eläimillä ole oikeus puolustaa omiaan.Kyllähän ihminen kin "ampuu" jos joku uhkaa perhettään.
- mikki
Näin on. On selvää että karhu puolustautuu.
- kauniita ajatuksia
On se helppo huudella sieltä matkan päästä. Jos kyseinen tapaus olisi sattunut sinun kotinurkillasi, niin tuskin yhtä innokkaasti puolustaisit karhu raukkaa... Olipa ilkeä tyttö kun lähti lenkille, sietikin saada vihaisen emokarhun kimppuunsa, kun sillä tavalla poikasta uhkaili! HALOO - teidän puolustajien mielestä lenkkeily on sellainen synti, että rangaistukseksi käy vallan hyvin joutua karhun ruuaksi.... Ei voi kuin ihmetellä asennettanne.
- maalainen idästä
Älkää koskaan SÄÄLIKÖ petoeläimiä enempää kuin ne teitä. Ne ei persettään liikuta meidän tähden siispä älkää tekään niiden tähden!
Mutta ei se sitä tarkoita, että niitä pitäisi tappaa ja ampua, jos ne eivät uhkaa! - l&l
Onko mikään ihme jos emokarhu hyökkää, se suojelee vaistomaisesti jälkeläisiään, ihme kyllä että karhu pötki potkaisun jälkeen pakoon. Karhut taatusti pelkäävät meitä enemmän mitä me karhua, mutta raivoisasti se taatusti puolustaa poikasiaan. Harmi vaan nuorelle naiselle kun sattui olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.
- Rami
Ei noin olis pitäny tehdä!!! Pässikin sen tietää et pitää Leikkiä kuollutta jos karhu tulee ja
mitä tähän aiheeseen tulee nii Pitääkö sitten saada karhut hengiltä!! hä! Puhuttiin kavereiden kaa näist et miten ihmiset suhtautuu eläimiin ja näin kohdellaan eläimiä jotka puollustavat pikkuisiaan! mitä itse sanoisit jos sinua potkittaisiin naamaan jos olisit eläin ja puollustaisit pentuasi! eikö vanhempasi kertonut miten pitää toimi jos karhu tulee lähistöllesi?
jos hän ei huomannut karhua ja se tuli hänen takaa niin se on eri juttu mutta tuo ei ole reilua!! T:Rami eläinpuollustaja- Puollusta
Puollusta niin että on kunnolla puollustettu ja opettele nuo isotkin kirjaimet! Eikö vanhempasi kertoneet että..............
- Asiaan!
Puollusta kirjoitti:
Puollusta niin että on kunnolla puollustettu ja opettele nuo isotkin kirjaimet! Eikö vanhempasi kertoneet että..............
Kiinnitäpäs huomiosi itse asiaan, äläkä asian viereen! Jos sinua ärsyttää yksi ylimääräinen l-kirjain, niin aloitahan uusi palsta ja nimitä itsesi sen ylipäävalvojaksi! Sitten voit arvostella aivan aitiopaikalta ja vakanssilta suomalaisten oikeita ja vääriä mielipiteitä. Mutta muista se, että mitä korkeammalta putoaa, sen kovempi on katutason kohtaaminen!
Korjannet kielioppivirheet! Muista myös, että pilkkuja käytetään toisin, kuin esteettisin perustein! - Rami
Asiaan! kirjoitti:
Kiinnitäpäs huomiosi itse asiaan, äläkä asian viereen! Jos sinua ärsyttää yksi ylimääräinen l-kirjain, niin aloitahan uusi palsta ja nimitä itsesi sen ylipäävalvojaksi! Sitten voit arvostella aivan aitiopaikalta ja vakanssilta suomalaisten oikeita ja vääriä mielipiteitä. Mutta muista se, että mitä korkeammalta putoaa, sen kovempi on katutason kohtaaminen!
Korjannet kielioppivirheet! Muista myös, että pilkkuja käytetään toisin, kuin esteettisin perustein!Asia on vaan se, että se ei ole reilua että joku potkii toista nenuu, ja toinen joutuu kärsimään siitä.Sori noi pilkut mut pääasia on se että ymmärrätte tän jutun.Mä ainakin tykkään eläimistä! siis se on vaan niin !@#&/ ½ väärin potkii tollast Teddy Karhuu nenuu
- itseäsi
eihän hyökkäykseen joutunut tyttö tehnyt karhunpennuille mitään pahaa vaan lenkillä oli, näin sitä vääristellään asioita
- Niin näitä asioita vääriste...
itseäsi kirjoitti:
eihän hyökkäykseen joutunut tyttö tehnyt karhunpennuille mitään pahaa vaan lenkillä oli, näin sitä vääristellään asioita
Tarvitaan ihmis-karhu tulkki mukaan metsään niin voidaan kertoa näille vihaisille ihmissyöjäkarhuille, että ei ihminen ollut aikeissa hyökätä karhun ainokaisen kimppuun vaikka päin juoksikin.
Tai sitten se toimivampi vaihtoehto on tappaa jokainen petoeläin Suomen metsistä, jotta ihmiset voivat rauhassa juoksennella metsäteitä ilman pelkoa näistä usein sattuneista tappajakarhun hyökkäyksistä.
- hyst
Tää suurpeto havainnointi on peräreiästä. Minkä takia niitä yhdysmiehille ilmoitellaan, sen takia et ne pääsee keskenään pullistelee ja raportoimaan vuoden lopussa montako havaintoa kukin saa. Voi vittu sentään et on piiripienipyörii. Onkohan ne ikinä miettineet et kantsiskohan niitä julkaista vaikka tälleen sähkösesti. Vois niinku ihan ulkoilijat tarkistella oman seutunsa tilanteet. Varmuudella säästyis vielä jonkun henki. Just tulin yhdeltä karhuilmoituspaikalta(eilinen), tästä pentuhavainnostakaan ei minnekkään anneta ilmoitusta vaikka homma on taajamassa. Nää hemmetin yhdysmiehet on pikkusen väärissä saappaissa, ei nämä miehet edes ymmärrä karhun merkeistäkään mitään. Meidän yhdysmies väittää supinpaskaläjää karhunpaskaksi.
- saa tappaa
vaan niitä on lisättävä ja muita eläimiä varsinkin kehä3 sisäpuolelle. Kun tuo on muutenkin niin harmaan, ja saasteisen näköistä aluetta, niin kummasti piristäisi kun aamulla karhu istuu keskellä mannerheimintietä.
- s&w
on se niin ihimeellistä!!heti ollaan karhuja tappamasa,vaikka meijä ihimisten keskellä kulukee kaikenlaisia rikollisia ja murha miehiä.ennemmin rikollisista pitäs eroon päästä.
- dhdfdf
on se niin ihimeellistä!!heti ollaan karhuja tappamasa,vaikka meijä ihimisten keskellä kulukee kaikenlaisia rikollisia ja murha miehiä.ennemmin rikollisista pitäs eroon päästä.
- kaikki teuraaksi
Voi kauheeta sentas.
Yks ihminen ihan vahan loukkaantu.
Nyt tapetaan kaikki karhut.
Ai niin, muutama sata KUOLEE joka vuosi auton alle. Koska autot romutetaan ?- ...
ÄÄLIÖ
- pikku-madonna-fanittaja
En oo kuullu ennen vastaavaa, että karhu "luovuttaa" ja painelee tiehensä.Vielä poikasen kanssa.
- kävi
naisen kimppuun. karhu tölkkejä sateli joka puolelta,nainen luovutti kun sai viimeisen tölkin auki.
- ope
..pelaamisessa välillä...
- ........
En lukenut koko viestiketjua läpi, mutta onneksi nainen selviytyi-toisenlaisia uutisiakin olisimme voineet kuulla.
Metsä on karhun koti ja luonto on tärkeä, mutta niin olemme mekin kävellessämme ulkona. Urhea nainen, taisteli kunnolla ja voitti :) - H.R.H
Niin. Karhulla oli pennut, ja se koki naisen uhaksi pennuille vaikkei näin tietysti ollut. Karhu nyt vaan puolustaa pentujaan erittäin ärhäkkäästi. Vaikka itse olen metsästäjä, niin en näe mitään syytä mihinkään tappomeininkiin. Karhu toimi täysin luonteelleen ominaisesti puolustaakseen pentujaan. Ei karhu osaa erottaa siitä mikä on todellinen uhka ja mikä ei. Luontoa täytyy kunnioittaa ja sillä siisti. Itse en menisi näin keväisin kävelemään alueelle missä karhuja on nähty, koska jos siellä on pennut niin karhu on agressiivinen.
- tietoa kaivataan
Mistähän kansalainen saa tietoa, missä karhuja on nähty?? Mitä nyt olen seurannut niin sitten saa ymmärtääkseni vasta tietoa, kun on ollut hyökkäys tai henki pois!!! Eikö tässä nyky yhteiskunnassa saada aikaan järjestelmää josta saa poimittua tietoa sieltä missä kukin tallaa? Ei voi olla niin vaikeeta. Ai niin, joutuishan sitä välittämään toisesta vasten tahtoaan!!
- H.R.H
tietoa kaivataan kirjoitti:
Mistähän kansalainen saa tietoa, missä karhuja on nähty?? Mitä nyt olen seurannut niin sitten saa ymmärtääkseni vasta tietoa, kun on ollut hyökkäys tai henki pois!!! Eikö tässä nyky yhteiskunnassa saada aikaan järjestelmää josta saa poimittua tietoa sieltä missä kukin tallaa? Ei voi olla niin vaikeeta. Ai niin, joutuishan sitä välittämään toisesta vasten tahtoaan!!
No tervettä järkeä olisi hyvä käyttää. Ei kai me nyt tosissaan tarvita tänne mitään karhu-varoitusjärjestelmää, vähän niinkuin tsunami-järjestelmää muualla maailmassa. Kyllä sen nyt huomaa jos karhu liikkuu lähimaastossa, ulosteesta viimeistään. En oikein tiedä miksi ihmisten ylipäätään tarvitsee kysellä jotain varoitussysteemiä, eiköhän nyt jokainen ketä luonnon kanssa on tekemisissä, tietää karhuista jotain. Eriasia on tietysti kaupungeissa asuvat ihmiset, jotka liikkuvat luonnossa vain elämysmielessä lomiensa aikaan, tai viikonloppuisin. Tämä on tietysti hienoa, mutta tietoa kannattaisi hankkia etukäteen. Minä itse asun kyllä ihan kaupungissa, mutta tiedän silti noista otuksista yhtä sun toista. Eli tutustukaa luontoon ihmiset, vaikka ensin siellä netissä! En millään pahalla enkä vittuiluna tätä kirjoita, niinkuin moni sen varmaan tulkitsee...
- Rakentavasti
H.R.H kirjoitti:
No tervettä järkeä olisi hyvä käyttää. Ei kai me nyt tosissaan tarvita tänne mitään karhu-varoitusjärjestelmää, vähän niinkuin tsunami-järjestelmää muualla maailmassa. Kyllä sen nyt huomaa jos karhu liikkuu lähimaastossa, ulosteesta viimeistään. En oikein tiedä miksi ihmisten ylipäätään tarvitsee kysellä jotain varoitussysteemiä, eiköhän nyt jokainen ketä luonnon kanssa on tekemisissä, tietää karhuista jotain. Eriasia on tietysti kaupungeissa asuvat ihmiset, jotka liikkuvat luonnossa vain elämysmielessä lomiensa aikaan, tai viikonloppuisin. Tämä on tietysti hienoa, mutta tietoa kannattaisi hankkia etukäteen. Minä itse asun kyllä ihan kaupungissa, mutta tiedän silti noista otuksista yhtä sun toista. Eli tutustukaa luontoon ihmiset, vaikka ensin siellä netissä! En millään pahalla enkä vittuiluna tätä kirjoita, niinkuin moni sen varmaan tulkitsee...
olisi helpompaa perustaa karhuvaroitus järjestelmä, kuin opettaa ihmiset lukemaan luontoa. Luonnon lukeminen on aivan mahtavaa, kun vain sen jaksaa opiskella. Ihan päiväs eikä kesässäkään se mene täysin perille vaikka kuinka haluais. Eikä sekään tee yhtään autuaax vaikka olisi kuinka intiaani nimittäin siinä vaiheessa kun mennään metsään, vasta metsäreissun jälkeen on mahdollista merkeistä todeta et onko maastossa asustellut karhu/karhut vai ei. Ei edes sekään auta, että käyt lähes päivittäin samoilla alueilla, jalkasinhan ne nalletkin taaplaavat. Sitävastoin ennen metsään lähtöä vois kurkata järjestelmästä; onko tarvis nyt mennä.
- OLET
Rakentavasti kirjoitti:
olisi helpompaa perustaa karhuvaroitus järjestelmä, kuin opettaa ihmiset lukemaan luontoa. Luonnon lukeminen on aivan mahtavaa, kun vain sen jaksaa opiskella. Ihan päiväs eikä kesässäkään se mene täysin perille vaikka kuinka haluais. Eikä sekään tee yhtään autuaax vaikka olisi kuinka intiaani nimittäin siinä vaiheessa kun mennään metsään, vasta metsäreissun jälkeen on mahdollista merkeistä todeta et onko maastossa asustellut karhu/karhut vai ei. Ei edes sekään auta, että käyt lähes päivittäin samoilla alueilla, jalkasinhan ne nalletkin taaplaavat. Sitävastoin ennen metsään lähtöä vois kurkata järjestelmästä; onko tarvis nyt mennä.
UMPIHOMO!!!
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702