Lueskelin aivan rauhassa äsken suomi24:n palstojen viestejä, kun silmääni osui mainos, jossa pyydettiin ottamaan kummilapsi kehitysmaasta. Todella törkeätä!
On vaikea ymmärtää mitä järkeä on suunnata resurssinsa yhden alkuasukkaan koulutukseen ja hoivaamiseen, kun miljoona muuta makaa vieressä nälkään kuolleina. Mitä länsimaalainen ihminen edes saa tällaisesta toiminnasta? Minä en ainakaan tuntisi mitään mielihyvää jos joku negroidikersa raapustaisi minulle kerran kuussa harakanvarpaillaan kiitoksen lähettämästäni sekkivihosta.
Eikö afrikkalaisilla edes ole mitään ylpeyttä? Minä mieluummin raataisin 24h päivässä niska limassa jotta lapseni saisivat koulutuksen kuin ottaisin vastaan nöyryyttävää apua länsimaiden hyysäritantalta.
Ei kummilapsille
5
2798
Vastaukset
Jos kaikki maailman ihmiset olisivat yhtä itsekkäitä ja omahyväisiä kun sinä olet, niin siinä tapauksessa ne kehitysmaiden olot olisivat varmasti vielä nykyistäkin kurjemmat. Mitä se yleensä sinua haittaa, jos jotkut ihmiset ovat hieman ystävällisempiä ja halukkaita auttamaan hädässä olevia ihmisiä?
Itse laitan kyllä rahaa punaisen ristin keräyspatoihin ja muuhun hyväntekeväisyyteen, sillä muutama euro minun lompakostani ei vielä vie minua taloudelliseen ahdinkoon ja sitä paitsi tällä muutamalla eurolla saa paljon apua aikaan köyhissä kehitysmaissa.
Vaikuttaa vaan hieman typerältä, kun hehkutat tuossa profiilissasi sitä, kuinka olet halukas auttamaan nälässä olevia suomalaisia, mutta samaan aikaan olet todella välinpitämätön todellista kurjuutta kohtaan, joka näissä köyhissä kehistysmaissa vallitsee. Suosittelisin sinua tutustumaan hieman paremmin näihin kehitysmaiden kurjiin oloihin ja nälänhätään, niin siinä tapauksessa voisit tajuta sen ettei meillä suomessa edes ole mitään todellista nälänhätää ja köyhyyttä kun vertaa johonkin Afrikan ja Aasian köyhiin kehitysmaihin.
Matkailu ja erilaisiin kulttuureihin tutustuminen voisi avartaa melko hyvin myös sinun kapeaa maailmankatsomustasi. Ensimmäiseksi voisit vaikka tutustua eri maiden kulttuureihin kirjojen välityksellä, joita varmasti löydät omasta lähikirjastostasi. Lisäksi erilaisten matkailuohjelmien katselu voisi myös avartaa hieman tuota sinun äärimmäistä kapeakatseisuuttasi. Melkein kaikista kirjoituksistasi huomaa hyvin sen, kuinka vihamielisesti suhtaudut kaikkia ei länsimaisia ihmisiä kohtaan.- .........
kyllä se on niin,että Afrikan nälänhätä on vähän niitten oma asia.Kuinka paljon sinne laitetaan rahaa ympäri maailmaa,missä ne on?Saman lailla ne istuu kuumalla hiekalla nälkäsenä,mihin on rahat joutuneet?Minä en ainakaan anna senttiäkään,pohjaton kaivo!!!
- juuso
typerämpää kommenttia nähnyt,..kuvaa hyvin Julistajan asennetta
- ...........
tarviiko Juusokin ruoka apua,vai mitä vikiset?olkaa vaikka kuinka ihanan ymmärtäväisiä,siittä huolimatta en antais senttiäkään afrikkaan,minulla on semmonen periaate,että autan ympärillä olevia jos tarvitsee.Miks minä veisin ulkomaille rahani,enhän minä tiedä vaikka ostaisivat aseita,ruokarahalla,ette muuten tiedä tekään missä teidän rahat"sekkailee"se siittä,jos helpottaa,niin lähettäkää ihmeessä,saavat ainakin aseita jos ei leipää.
- Folio Mulder
Se avartaa näkemään kuinka laiskoja miehiä tuolla afrikassa elää...naiset raataa heidänkin edestä..on tietysti poikkeuksiakin:
Muistan erään ohjelman, jossa kalaharin alueen busmanni juoksi antiloopin uupuneeksi n. 10:ssä tunnissa ehkä, keihästi hengiltä ja sai näin parin päivän liha-annoksen perheelleen.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648