Silloin kun uskis huomaa olevansa ateistia, joko älyllisesti tai fyysisesti heikompi, hän alkaa joko moralisoimaan tai jakelemaan tuomioita. Kyseessä on siivosyntisyys, ylpeyden ja tyhmyyden selkäpiitä karmiva yhdistelmä.
On itsetutkiskelun aika!
Siivosyntinenkö?
27
604
Vastaukset
- bveonm
Onneksi huomasit. Toivottavasti näet itsesi uudessa valossa, kunhan olet aikasi itseäsi tutkiskellut.
- tippen
on tietoa että, siivosyntisyy ei ole pelkästään uskisten tauti, vaikka ne sitä eniten käyttää.
uskiksella ei ole siihen eväitä.
Siis huomata oman kuuppansa viiraamista.
Silti hihhuli moralisoi ja jakaa tuomioita.
Teoriasi sukkaa, MOT.- nassen kamu
Sähän nasse tunnet kaikki yli kaksi miljardia kristittyä, eiks niin. Te ateistit niitä moralisteja olette, mistä sinäkin olet hyvä esimerkki.
- tippen
kyllä se sultakin onnistuu.
- mie vain
Tähän ilkeilyyn en viitsi sanoa sen enempää, teen vain sinullekkin selväksi sen, että olen yksi uskovaisista ihmisistä. Pidät siitä sitten taikka et pidä!
- tippen
Teoriasi sukkaa, MOT
- here-here!
Onneksi mä oon älykäs ja vaatimaton ateisti.
- tippen
nii oot...
- mie vain
tippen kirjoitti:
nii oot...
Jos olet ainoa joka on sinua älykkääksi sanonut, en menisi sinuna ylpeilemään sillä että luulet olevasi älykäs. Vai mitä?
- siulle vain
mie vain kirjoitti:
Jos olet ainoa joka on sinua älykkääksi sanonut, en menisi sinuna ylpeilemään sillä että luulet olevasi älykäs. Vai mitä?
Sinuna jättäisin aiheen "älykkyys" väliin, koska et tiedä siitä mitään. Suutari pysyköön lestissään, lue vaan raamattua..
- mie vain
siulle vain kirjoitti:
Sinuna jättäisin aiheen "älykkyys" väliin, koska et tiedä siitä mitään. Suutari pysyköön lestissään, lue vaan raamattua..
En kylläkään tune sinua etkä sinä minua, itseäni en ole viisaaksi väittänyt, mutta olisihan se ehkä? mukavaa olla viisas. Mutta sanonta kuuluu että tieto tuo tuskaa tullessaan...!
mie vain kirjoitti:
En kylläkään tune sinua etkä sinä minua, itseäni en ole viisaaksi väittänyt, mutta olisihan se ehkä? mukavaa olla viisas. Mutta sanonta kuuluu että tieto tuo tuskaa tullessaan...!
ja oikeassa.
Tuskan pelkosi on mielenkiintoinen lähestymistapa. Ehkä se kertoo myös siitä miksi ihminen uskistuu.- mie vain
Nas.se kirjoitti:
ja oikeassa.
Tuskan pelkosi on mielenkiintoinen lähestymistapa. Ehkä se kertoo myös siitä miksi ihminen uskistuu.Minäkin olen tosissani ja olen kristinuskovainen. Jumala tietää pelkoni, ajatukseni, sanani ja tekoni, ja kaikki muutkin minun asiani. Entäs sinä?
- arvaustakin
mie vain kirjoitti:
Minäkin olen tosissani ja olen kristinuskovainen. Jumala tietää pelkoni, ajatukseni, sanani ja tekoni, ja kaikki muutkin minun asiani. Entäs sinä?
voi typeryyksiäsi ja ajatuksiasi lukea täältä päivittäin, ei niitä arvata tarvitse.
- mie vain
Yleensä uskovaiset ovat liian vähän näissä paikoissa, kertomassa omasta itsestään ja elämästänsä. On hyvä että täällä käy edes nämä muutamat, vaikka he äkäisyydestänsä taikka äkkipikaisuudestansa päätellen saattavatkin olla siinä 16-24 vuotiaita, ja siis nuoria ehkä omassa uskossansa? Eivät kaikki riitele tässäkään paikassa vaan heitä pilkataan ateisteiksi itseänsä kutsuvien henkilöiden toimesta, ja muiden uskonvastaisten ihmisten ansiokkaasta naljailevasta käyttäytymisestä johtuen. Monille on silloin kova paikka olla vain hiljaa ja kiltisti, mutta omaakin luonnettansa voi oppia hillitsemään ainakin jonkin verran. Eihän nämä pilkkaajatkaan jää itse hiljaisiksi jos joku heittää heille herjan? se joku ei edes välttämättä ole uskovainenkaan? Raamattu ei kehoita uskovaisia riitelemään, vaan toimimaan riitojen rauhoittelijana.
- Agneisti
Hienoa Tippen!!! Ensimmäinen askeleesi kohti parempaa elämää! Olen ylpeä susta ;)
- tippen
on parasta, mitä on!
- Agneisti
tippen kirjoitti:
on parasta, mitä on!
Oi kun epäitsekkäästi sanottu. Toivottavasti et luule että se on kaikille koska se ei ole.
- tippen
Agneisti kirjoitti:
Oi kun epäitsekkäästi sanottu. Toivottavasti et luule että se on kaikille koska se ei ole.
ihmisellä olisi eväät tehdä tästä maailmasta paratiisi, en tiedä vaan millainen se olisi.
- no religion
tippen kirjoitti:
ihmisellä olisi eväät tehdä tästä maailmasta paratiisi, en tiedä vaan millainen se olisi.
paikka jossa naiset tanssii vähissä vaatteissa ja tarjoilee viinirypäleitä miehille, jotka makoilevat keitaalla.
Näinhän paratiisi on usein kuvailtu.Tämä on uskovien, ainakin miesten, suuri haave, jonka vuoksi kannattaa raataa ja ahertaa. - tippen
no religion kirjoitti:
paikka jossa naiset tanssii vähissä vaatteissa ja tarjoilee viinirypäleitä miehille, jotka makoilevat keitaalla.
Näinhän paratiisi on usein kuvailtu.Tämä on uskovien, ainakin miesten, suuri haave, jonka vuoksi kannattaa raataa ja ahertaa.vaan haureuttakin..
- Agneisti
tippen kirjoitti:
Ehkä se on jo paratiisi, mutta ihmisen "ruoho on vihreämpää naapurin nurmikolla"-ajattelu estää meitä näkemästä sitä. Ja toiseksi kaikki uskonnot pitäisi kitkeä maan päältä; sekin on yksi maanpäällisen paratiisin edellytyksistä. Ei paratiisia saada aikaan taivuttamalla muut omaan uskoon, pitää löytää kompromissi--->ateismi...
- ole mikään
Agneisti kirjoitti:
Ehkä se on jo paratiisi, mutta ihmisen "ruoho on vihreämpää naapurin nurmikolla"-ajattelu estää meitä näkemästä sitä. Ja toiseksi kaikki uskonnot pitäisi kitkeä maan päältä; sekin on yksi maanpäällisen paratiisin edellytyksistä. Ei paratiisia saada aikaan taivuttamalla muut omaan uskoon, pitää löytää kompromissi--->ateismi...
kompromissi vaan toinen ääripää. Eikä maanpäällistä paratiisia saada aikaan pakottamalla kaikki ajattelemaan täysin samalla tavalla. Se olisi paratiisin sijasta diktatuuria. Tokkopa sitä haluat.
- no religion
tippen kirjoitti:
vaan haureuttakin..
vähäpukeisten naisten katselemisessa mitään pahaa ole. Naivia se voi olla. Mutta tosi on, että miljoonat miehet haaveilevat tämäntyyppisestä paratiisista.
Itse voisin haluta tavata henkilökohtaisesti teidän jumalanne ja kysyä häneltä miksi hän loi tällaisen maailman eikä jotain muuta mielekiintoisempaa ja fiksumpaa systeemiä. Mutten nimittäisi sellaista paratiisiksi vaan jonkinlaiseksi koulutustilaisuudeksi. - Agneisti
ole mikään kirjoitti:
kompromissi vaan toinen ääripää. Eikä maanpäällistä paratiisia saada aikaan pakottamalla kaikki ajattelemaan täysin samalla tavalla. Se olisi paratiisin sijasta diktatuuria. Tokkopa sitä haluat.
käsitit vähän väärin...
- mitä oikein
Agneisti kirjoitti:
käsitit vähän väärin...
tarkoitat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070