elämästä Vammalassa

coca-cola

Onko Vammalassa tosiaan niin karrrrrmeaa asustella mitä olen kuullut?

83

14633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

      paras tähän vastaamaan, opiskeluaikana siellä tuli vietettyä muutama vuosi erittäin railakasta opiskelija elämää :-D

      Hyvin se elämä siellä sujui: koulua, viinaa, miehiä, koulua, viinaa, miehiä...

      • sujui

        Sut muistetaan koska taas tuut?


    • VlaSucks

      Juu aivan,ei oo ollu mitään huhupuheita,tää on aivan paska paikka, valitettavasti tääl asunu pienen ikäni joskin muuallaki tullu käytyä ja muutto ees heti kuhan vaan asunto löytyy.Eikä täs kaupungis mitää vikaa ois,mut nää idiootit selkäänpuukottajat ja kateelliset joita kylä pullollaan...

      • 007

        Meinaa oikeasti olla vähän pienet piirit ja niihin piireihin on todella vaikea päästä. Selkäänpuukottajia todellakin löytyy.

        Noin niinkun kaupunkina Vammala on ykkönen. Mahtavat näköalat, kulttuurikohteet verrattomat. Järvi on ehdottomasti parasta.


      • ihmettelijä...
        007 kirjoitti:

        Meinaa oikeasti olla vähän pienet piirit ja niihin piireihin on todella vaikea päästä. Selkäänpuukottajia todellakin löytyy.

        Noin niinkun kaupunkina Vammala on ykkönen. Mahtavat näköalat, kulttuurikohteet verrattomat. Järvi on ehdottomasti parasta.

        Mitkä ihmeen vammalan kulttuurikohteet? Ei tule mieleen kuin pyhän olavin(?) kirkko. Herra Hakkaraisia sun muuta tuskin voidaan pitää kulttuurikohteena.


      • ???
        007 kirjoitti:

        Meinaa oikeasti olla vähän pienet piirit ja niihin piireihin on todella vaikea päästä. Selkäänpuukottajia todellakin löytyy.

        Noin niinkun kaupunkina Vammala on ykkönen. Mahtavat näköalat, kulttuurikohteet verrattomat. Järvi on ehdottomasti parasta.

        Kertokaas joku äkkiä, kuka esiintyy Baronissa tänään perjantaina?


      • mikäkö
        ihmettelijä... kirjoitti:

        Mitkä ihmeen vammalan kulttuurikohteet? Ei tule mieleen kuin pyhän olavin(?) kirkko. Herra Hakkaraisia sun muuta tuskin voidaan pitää kulttuurikohteena.

        järvi??


      • adsada
        mikäkö kirjoitti:

        järvi??

        Pyydä hoitajilta jos he vaikka lähtevät sinun kanssai päiväkävelylle, ehkä voitte vierailla järven rannalla mikäli he luottavat sinuun tarpeeksi. Pärjäilehän.


      • adsada
        adsada kirjoitti:

        Pyydä hoitajilta jos he vaikka lähtevät sinun kanssai päiväkävelylle, ehkä voitte vierailla järven rannalla mikäli he luottavat sinuun tarpeeksi. Pärjäilehän.

        Anteeksi kirjoitusvirhe minulla on dysleksia.


      • nyt ainakin
        adsada kirjoitti:

        Pyydä hoitajilta jos he vaikka lähtevät sinun kanssai päiväkävelylle, ehkä voitte vierailla järven rannalla mikäli he luottavat sinuun tarpeeksi. Pärjäilehän.

        tunnut olevan selkeesti paikkakuntalaisia..
        Kunhan kysyin että mikä järvi? Ylistenjärvi vai mikä..? Muistaakseni kuitenkin se vesistö joka siinä keskustan tuntumassa on joki..
        Mutta toki voin käydä lääkitykseni tarkistamassa, jos se invaliditetissa asuvan mielestä on tarpeen.. *repee*


      • AV
        nyt ainakin kirjoitti:

        tunnut olevan selkeesti paikkakuntalaisia..
        Kunhan kysyin että mikä järvi? Ylistenjärvi vai mikä..? Muistaakseni kuitenkin se vesistö joka siinä keskustan tuntumassa on joki..
        Mutta toki voin käydä lääkitykseni tarkistamassa, jos se invaliditetissa asuvan mielestä on tarpeen.. *repee*

        Onpa nyt ollut hauskaa kun oot voinu mennä näpäyttään siitä että Kokemäenjoki menee Vammalan kyljestä.... Sit siinä vaan sattuu oleen sellainen pieni vesistö kuin Rautavesi ja ihan siinä sillan kummallakin puolella lepäilee järvi, toisella puolen Kulovesi ja toisella Liekovesi.... Joten käypä vaan tarkistamassa se hulvaton lääkityksesi.


    • ex-asukas

      ei se ollenkaan niin kamalaa ole.

      Todellisuudessa se on vielä paljon karmeanpaa, kuin ikinä voi kuulla tai kuvitella.

      • onneks pääsin pois

        En muuta paikkaa tiedä missä niin vittumaisia ja kateellisia ihmisiä asuu kun vammalassa,puukkoo tulee selkään ja aina jotain juoruja,onneks pääsin muuttaan tampereelle.Vammala maisemallisesti mahtava paikka vesistöt lähellä mutta ihmiset pilaa.ps:en ole homo vaikka juorut niin väitti


    • ja kaunis paikka

      ...asua, mutta ihmiset ovat aivan syvältä. T: EX-VAMMALALAINEN.

    • kohteeksi

      on elämä yhtä helvettiä, kunnes joku uusi mehukkaampi juoru täyttää ihmisten kiinnostuksen. Ja senkin jälkeen on "merkitty" loppuiäksi...tai niin pitkäksi aikaa kunnes muuttaa täältä pois. Olen sen itse kokenut. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

      • vammalasta pois

        Hitto mikä paikka Vammala on vajaat 5 vuotta asuin ja se riitti,missään en ole niin kateellista porukkaa nähnyt ja voi helvetti ne juorut vaikka tekisit mitä tahansa ja olet kunnollinen niin varmaan sut mustaamaalataan.Ajattelin ensin kun muutin Vammalaan onko mun omassa päässä jotain vikaa kun kuljen jostain ohi ni porukka nauraa niin kysyin yhdeltä kaverilta onko totta että ne nauraa mulle sano kyllä se mahdollista Vammalassa.Paskempaa paikkaa en tiedä suomessa kun Vammala.PS.kateus ja vittumaisuus on tyrväältä kotoisin ns.tyrvään tauti.Jos joskus tapaat hankalan tyypin sano sille taidat olla tyrväältä heh heh


      • Matteus

        Aika sisäsiittoista menoa siellä.. Mutta ei kai kukaan järkevä ihminen tuollaista pelleilyä ota enää tosissaan.. =)


      • kokemusta on
        Matteus kirjoitti:

        Aika sisäsiittoista menoa siellä.. Mutta ei kai kukaan järkevä ihminen tuollaista pelleilyä ota enää tosissaan.. =)

        Ajattelin kans ei oo Vammalaa vaikeempaa paikkaa mutta sitten muutin tähän naapurikuntaan Äetsään ja huomasin et onhan näitä.


      • näin..
        kokemusta on kirjoitti:

        Ajattelin kans ei oo Vammalaa vaikeempaa paikkaa mutta sitten muutin tähän naapurikuntaan Äetsään ja huomasin et onhan näitä.

        Vammalasta Äetsään.. =) Ei hyvin mee..


      • kokemusta on
        näin.. kirjoitti:

        Vammalasta Äetsään.. =) Ei hyvin mee..

        Puhut vähän mutta asiaa...
        Tätä oon tässä itsekin jo jonkin aikaa kelannut et jotain vikaa kai mulla omas päässä kun tällasia ratkaisuja oon menny tekeen...


      • joskus tuossa
        kokemusta on kirjoitti:

        Puhut vähän mutta asiaa...
        Tätä oon tässä itsekin jo jonkin aikaa kelannut et jotain vikaa kai mulla omas päässä kun tällasia ratkaisuja oon menny tekeen...

        aikoinaan muuttanut päinvastoin äestästä vammalaan ja nyt on luojan kiits tampereelta kämppä tiedossa..
        Kaippa niitä sisäpiirejä löytyy treenkin lähiöistä, mutta eipä ainakaan koko kaupunki tiedä sun asioitas ennen sua ittees..


      • kokemusta on
        joskus tuossa kirjoitti:

        aikoinaan muuttanut päinvastoin äestästä vammalaan ja nyt on luojan kiits tampereelta kämppä tiedossa..
        Kaippa niitä sisäpiirejä löytyy treenkin lähiöistä, mutta eipä ainakaan koko kaupunki tiedä sun asioitas ennen sua ittees..

        Mikähän siinä on et vaikka koittaa elää vaan omaa elämäänsä eikä puutu muitten asioihin niin jos et haluu olla joka naapurikinkereillä ja et lähe marmattaan ja kaiveleen kenenkään yksityisasioita niin sitten oot jotenkin omituinen tai ainakin leuhka.


      • Tuttu tunne..
        kokemusta on kirjoitti:

        Mikähän siinä on et vaikka koittaa elää vaan omaa elämäänsä eikä puutu muitten asioihin niin jos et haluu olla joka naapurikinkereillä ja et lähe marmattaan ja kaiveleen kenenkään yksityisasioita niin sitten oot jotenkin omituinen tai ainakin leuhka.

        Heti tuli ylimielisen leima ottaan, kun naapurin eukko tuli kertomaan kuinka sen seinänaapurit huutaa seksiä harrastaessaan ja mä vaan pyysin sitä hankkimaan elämän itelleen.. Kyl on sen jälkeen katottu niin nenän vartta pitkin että..
        Noh, tapansa kullakin..
        Saako muuten kysyä, että mitä ikäluokkaa edustat..?


      • kokemusta
        Tuttu tunne.. kirjoitti:

        Heti tuli ylimielisen leima ottaan, kun naapurin eukko tuli kertomaan kuinka sen seinänaapurit huutaa seksiä harrastaessaan ja mä vaan pyysin sitä hankkimaan elämän itelleen.. Kyl on sen jälkeen katottu niin nenän vartta pitkin että..
        Noh, tapansa kullakin..
        Saako muuten kysyä, että mitä ikäluokkaa edustat..?

        On kreisillä tapaa hyvä tunne että joku tuntee samalla tapaa vaikka tietää sen ettei kaikki rakasta tätä idyllistä pikkusieluista maaseutuyhteisöö mutta että sanot sen ääneen se tuntuu kivalta ...ei oo itellä niin outolintu olo.
        Ai niin, oon tällanen alta 40v ja mulla on noita teinejäkin joten voit kuvitella etten oo ajatuksineni MAMMOJEN suosiossa.


      • on kyllä
        kokemusta kirjoitti:

        On kreisillä tapaa hyvä tunne että joku tuntee samalla tapaa vaikka tietää sen ettei kaikki rakasta tätä idyllistä pikkusieluista maaseutuyhteisöö mutta että sanot sen ääneen se tuntuu kivalta ...ei oo itellä niin outolintu olo.
        Ai niin, oon tällanen alta 40v ja mulla on noita teinejäkin joten voit kuvitella etten oo ajatuksineni MAMMOJEN suosiossa.

        kiva tietää ettei oo yksin ajatuksineni.. Minä vähän nuorempi kylläkin, mutta silti tarpeeksi vanha ymmärtääkseni sua..
        Kivaa kesää sulle.. Koita jaksaa Äetsäläisiä.. =)


      • se on näin
        kokemusta on kirjoitti:

        Mikähän siinä on et vaikka koittaa elää vaan omaa elämäänsä eikä puutu muitten asioihin niin jos et haluu olla joka naapurikinkereillä ja et lähe marmattaan ja kaiveleen kenenkään yksityisasioita niin sitten oot jotenkin omituinen tai ainakin leuhka.

        Se on varmaankin sitä epävarmojen ihmisten itsetunnon pönkittämistä.. Naapuritkin pitää houkutella samaan leikkiin kukaan etteivät pääse haukkumaan juoruämmäksi. =)
        Voihan se tietysti olla jotain sisäsiittoisuuden aiheuttamaakin mutta epätodennäköistä vielä pariin sukupolveen(?)


      • Petetty%%
        vammalasta pois kirjoitti:

        Hitto mikä paikka Vammala on vajaat 5 vuotta asuin ja se riitti,missään en ole niin kateellista porukkaa nähnyt ja voi helvetti ne juorut vaikka tekisit mitä tahansa ja olet kunnollinen niin varmaan sut mustaamaalataan.Ajattelin ensin kun muutin Vammalaan onko mun omassa päässä jotain vikaa kun kuljen jostain ohi ni porukka nauraa niin kysyin yhdeltä kaverilta onko totta että ne nauraa mulle sano kyllä se mahdollista Vammalassa.Paskempaa paikkaa en tiedä suomessa kun Vammala.PS.kateus ja vittumaisuus on tyrväältä kotoisin ns.tyrvään tauti.Jos joskus tapaat hankalan tyypin sano sille taidat olla tyrväältä heh heh

        Minulle riitti vuosi.Ihmiset on vammalassa erittäin ilkeitä,kateellisia,veemäisiä.Ovat olevinaan kuin jostakin suuremmastakin maailmasta.Vesistöä ikävöin mutta en ainuttakaan vammalalaista.ja kaikki palvelut,virastot ym oli kyllä erittäin alhaista asiakaspalvelua.olen kiitollinen että pääsin pois petojen luolasta.niin karmaisevia traumoja sain vammalalaisista.jo tuon vuoden aikana.ja vuokranantajat olivat jotain hyvin ala-arvoista sakkia.Kävin kasomassa erästä yksiötä Puistokadulla,mutta kun menin asuntoon....vuokranantaja noin 50 mies sanoi minulle: Hän haluaisi naida sinua!!!! kysyin:ai nyt hetikö??? olt tuonut patjankin siis sitävarten...hän kierteli ja kaarteli ja jatkoi: en tiedä tulisiko siitä mitään mutta haluaisin!!?? taisin sanoa:no---yritetäänkö tuleeks siitä mitään!!? että...siis tällaisella tasolla meininki siellä.

        en tosin ottanut sitä yksiötä sitten...


    • kokemusta

      Sanoin sinulle, koita pysyä avoimena kaikenlaisille ihmisille äläkä vanhemmitenkaan tasapäisty vaan pidä omat mielipitees,hyvää jatkoa.

    • minä.

      Yhdyn kaikkiin edellisiin, v....maisempia ihmisiä saa hakea mitä vammalan ja äetsän seudulta löytyy ! Mutta maisemissa ei ole vikaa. Itse vammalaan tuskin kannattaa muuttaa, ehkä maaseudun suuntaan mielummin. Ehkäpä mukaviakin ihmisiä on, mutta saapa sitä aikaa odotella (vuosia?) kun siltä seudulta joku lämpiää. Saattaa kyllä kylmetä samantien. Hehhheeee ! Tervetuloa tampereelle, mikäli käy vesiperä paikkojen ja ihmisten suhteen. Itse uskaltaisin muuttaa sinne suuntaan, mutta en kaikkialle! =) =)

      • Nyk. sastamalalainen

        Mää ainaskin olen mukava, syntyperäinen tyrvääläinen.


      • vakavasti otettavaa

        Just näin se menee. Hyvin surullista että ihmisiä voidaan kohdella miten tahansa. Joku voisi tehdä adressin (adressit.com) vaatiakseen muutosta käytökseen, allekirjoitan heti. Se särkee ihmisiä ja elämiä, moinen välinpitämättömyys. Jos joku sielläpäin on erilainen, kiva, mutta kaikki eivät ole. Muiden kiusaaminen ei ole leikin asia. Liika itsekkyys, kylmyys tai mikä lie pinnallisuus.

        Reiluutta pitäisi olla.


    • minttu1982

      Täällä myöskin vuosia asunut, tampereelle muuttoa suunnittelen.Aivan syvältä tää kaupunki tai siis nää ylimieliset seläntakana paskanpuhujat. Ei oo vuosien varrella täältä pahemmin oikein kunnon kavereita löytyny, joiden kanssa viettää aikaa,sellasia "morjens"-tuttuja kyllä on, jotka on niin hyvää pataa esim.baareis, mut muuten tuskin päin kattoo vastaan tullesa.Niin ilkeitä ainakin mun mielestä, mut jos poikkeuksia löytyy,olis mukava tutustua, joten pistäkääs mailia, ni vastailen....ja hyvät kesät kaikille=)

    • ...pahempaakin löytyy...

      ...Muuta Vammalan naapurikuntaan Äetsää, tai Kiikkaan paremminkin, niin tiedät jotain pahempa ku Vammala... Uimahalli ja kaks turhaa liikenneympyrää, ahdasmieliset, jäykät ja melkeinpä natseihin verrattavat immeiset ja kaikenlaista muutaki paskaa...

      • PmR

        Asuin Vammalassa jonkin aikaa ja kuinka ollakaan kaupunki on pahempi kuin maineensa. Ei mistään muualta löydy sellaista paskasakkia. Mukaviakin ihmisiä löytyy mutta he ovat yleensä muualta muuttaneita.


    • ...toisten puheista

      Hittooko sillä on väliä, jos kateelliset ihmiset juoruilee, mä en jaksa ainakaan moisesta välittää. Ja kokemusta nimittäin on, mutta mä elän rauhassa omaa elämääni... Tehköön kaikki muutkin samoin.

      • jonkun aikaa

        Umpi kateellista, umpihullua ja sairasta sakkia. Kalvavat lehdissään pois sellaisia tunnettuja suunnittelijoita kuin Markku Pirin. Srk:n papeista suurin osa vihaa naispappeja(jostain syystä eivät jaksa työssään). Toisaalta inhimllisiäkin löytyy :D. Voimia siellä asustaville. :D


    • katariina-nti

      Itse olen elämäni aikana asunut usealla paikkakunnalla, jokaisesta löytyy ihmisiä joka lähtöön. Oma asenne eniten ratkaisee. Jokaisella paikkakunnalla on omat juorukerhonsa. Elää omaa elämäänsä ja antaa toisten tehdä samoin, silloin asuinpaikan ihmisten merkitys ei vaikuta omaan elämään niin että joku kunta pitää manata alimpaan h......n. Jos juoruja ei osaa ottaa juoruina voi harkita johonkin perämetsään hautautumista erakkoelämää viettämään. Tärkeintä on itse tietää kuka on ja minne menossa, muiden ihmisten mielipiteet eivät saisi hallita omaa elämää. Muuttaessaan paikkakuntaa ihmisten tähden antaa periaatteessa heidän määräillä muuttajan elämää, vai kuinka?

      • Kokemusta on

        Sillä seudulla olen nuoruuteni viettänyt, ja kun kerran sieltä pois pääsee nii ei takas tee mieli..
        Parasta vammalassa waltersin pubi ja kyltti tampereelle...


      • katariina-nti
        Kokemusta on kirjoitti:

        Sillä seudulla olen nuoruuteni viettänyt, ja kun kerran sieltä pois pääsee nii ei takas tee mieli..
        Parasta vammalassa waltersin pubi ja kyltti tampereelle...

        Tampereella enemmän pubeja ,ja muita juottoloita, jos niissä haluu aikansa viettää.........


    • kammottava paikka

      En viihdy paikkakunnalla lainkaan. Epämiellyttäviä ihmisiä kyttäämässä toistensa asioita.

      • varjo vain

        Sammaljoki! Hiiirvittävämpää paikkaa saa hakee!!! =)


      • ex-vlainen
        varjo vain kirjoitti:

        Sammaljoki! Hiiirvittävämpää paikkaa saa hakee!!! =)

        Totta tuo hirvittävyys ainakin sammaljoesta!
        Meillä oli mökki sammaljoella aika pitkäänkin. Paikkana oikein sievä, mutta ne ihmiset! Ja melkein kaikki ovat vieläpä sukua toisilleen!! Siellä on joku ihmeellinen ydinporukka joka höösää jokapaikassa ja jos et ollut aktiivisesti ja naama tekohymyllä kirkastettuna mukana jossain kylän idioottiriennoissa, niin sinut koitettiin painaa täysin maanrakoon. Itsestänsäkin sai kuulla ihan käsittämättömiä juoruja joissa ei ollut minkäänlaista perää.
        Siellä on oikein mukavaakin porukkaa, mutta ne pysyvät kyllä täysin poissa "sisäpiirin" pölhöilyistä. Ovat yleensä muualta muuttaneita.
        Vammala on aika samanlainen, mutta siellä sentään pystyy hiukan olemaan piilossa tuollaisilta kyylääjiltä kun väkeä on enemmän kuin sammaljoella.
        Mökki myytiin ihan täysin noiden v-mäisten ihmisten takia ja vammalastakin pääsimme onneksi eroon. Useamman vuoden nyt täällä likempänä pääkaupunkiseutua asuneena vasta ymmärtää mikä sisäänpäin lämpiävä omituinen yhdyskunta tuo vammala onkaan.. Ei tosiaan jääty kaipamaan.


      • Yhä shokissa*
        varjo vain kirjoitti:

        Sammaljoki! Hiiirvittävämpää paikkaa saa hakee!!! =)

        Uskon että Sammaljoki ei ole ihan normaalien ihmisten paikka asua.Minun vuokraemäntäni jo iäkäs tosin,on Sammaljoelta,ja en koskaan ole ihnottavampaa vuokranantajaa löytänyt enkä ole kyllä hakenutkaan:)))) Juuri kun olin muuttanut kyseiseen asuntoon hän antoi minulle irtisanomislapun:juuri kun oli saanut MINUN RAHANI ITSELLEEN!
        Vein asian kyllä poliisille ym.taholle-lakimiehelle ym.Nöyryyttävää kohtelua sain.Hyvin alhaista.Erittäin alhaista.Ei sanoja.


    • Aleksander Kanendahl

      Olen tänään todella hyvällä tuulella ja ratkaisen ongelmasi ilmaiseksi.

      Muista nämä kaksi asiaa:

      1) Älä muuta Vammalaan.

      2) Jos nyt asut Vammassa, niin muuta sieltä mahdollisimman nopeasti pois.

      T: Axu

      • todellakin

        on JÄRVI eikä joki.
        Rautavesi on Kokemäenjoen vesistöön kuuluva JÄRVI Sastamalassa. Pinta-ala 26 km², keskisyvyys 5,3 metriä, suurin syvyys 25 metriä, tilavuus 190 milj. m³.Suomen 140. suurin järvi.


      • korjaus edelliseen
        todellakin kirjoitti:

        on JÄRVI eikä joki.
        Rautavesi on Kokemäenjoen vesistöön kuuluva JÄRVI Sastamalassa. Pinta-ala 26 km², keskisyvyys 5,3 metriä, suurin syvyys 25 metriä, tilavuus 190 milj. m³.Suomen 140. suurin järvi.

        taisi vammalan vieressä rapakko olla liekovesi,mutta järvi kuitenkin.


      • iinu 1
        korjaus edelliseen kirjoitti:

        taisi vammalan vieressä rapakko olla liekovesi,mutta järvi kuitenkin.

        Yläjuoksun nimi Rautavesi ja alajuoksun Liekovesi. Vammaskosken silta on erottajana.


    • Sitä saa miettiä

      Joo, ei missään ole niin kateellista porukkaa kun Vammalassa ja koko kylää pyörittää jotkut tärkeilevät pikkupiirit joihin päästäkseen pitää älykkyysosamäärän olla suurinpiirtein kengännumeron kokoa ja osata vittuilla sopivissa tilanteissa ihmisille ja juoruta ja tunkea nokkansa toisten asioihin. Nämä kyseiset ihmiset ovat sitten niiiiiiiin sosiaalista porukkaa olevinaan, vaikka mitään muita puheenaiheita ei koskaan ole kuin toisten yksityisasioiden uteleminen. Kaikenkaikkiaan siis aivan persiistä nämä pienet piirit täällä. Kaupunkin sinänsä on ihan nätti.

    • VAKITUINEN ASUKAS

      mutta kesäsellainen kyllä - ja uusikin -eka kesä menossa -
      no, nyt tuli meinaan lunta tupaan - naapurini valittaa, kun en leikkaa nurmikkoa samaan tahtiin kun hän -tai kun en leikannut sitä meidän pihan nurmikkoa hänen tavallaan -en tiedä,mistä on itseasiassa kysymys - naapurit eivät ole tähän päivään mennessä käyneet edes tervehtimässä, piipahtavat vaan omalla tontillaan sitä nurmikkoa leikkaamassa ja häipyvät sitten taas....piti kuitenkin oikein vuokraisännelle soittaa,eivät voineet tulla minulle kasvotusten sanomaan -matka ei ole pitkä, tien toiselle puolelle.....
      -eikö Sastamalassa saakaan elää tavallaan -

    • Hulukkonen

      Opiskelin Vammalassa vuosia sitten ja kyllähän opiskelijaelämämme oli ihan hulvatonta. Luonto Vammalan ympäristössä on kaunista vesistöinen.

      Mutta kaupunki tai oikeastaan kaupunkilaiset jättivät minulle itsestään varsin kylmän tunnelman. Onhan noita sisäänlämpiäviä pikkukaupunkeja toki muuallakin, mutta Vammalassa se jotenkin korostui. Ilmapiiri oli yhtä vapautunut kuin 1950-luvun amerikkalaisessa raamattu-vyöhykkeen pikkukaupungissa.

      Valmistuttuani ainoa vaihtoehto oli lähteä muualle töihin. Vammalassakin olisi varmaan ollut töitä tarjolla, mutta en olisi voinut kuvitellakaan jääväni sinne elämään ja veroja maksamaan.

      • itse kauhajokinen

        Hähähähähähähähähäähä, kaikki nauraa Vammalan nimelle. Lukemani perusteella nimi ei ole sattumaa....


        Mutta Kauhajokikin on aika perseestä. Ei varmaan niin kauhea ku Vammala mutta suht paska paikka.


      • Pöpilä koko paikka

        Vammalassa Varilankatu 3:ssa asuu täti joka ei puhu mitään (kirjoittaa paperille sanottavansa = valituksen), tätin kävely on "laahaavaa", soittelee yöllä naapurien ovikelloja (kuulee jotain ääniä jotka häiritsevät häntä).


      • Anonyymi
        Pöpilä koko paikka kirjoitti:

        Vammalassa Varilankatu 3:ssa asuu täti joka ei puhu mitään (kirjoittaa paperille sanottavansa = valituksen), tätin kävely on "laahaavaa", soittelee yöllä naapurien ovikelloja (kuulee jotain ääniä jotka häiritsevät häntä).

        Marttilankadulla asui maailman ilkein kyylä-ämmä, onneksi jo kuollut. Ei sen pahempaa ihmistä ole siellä siinnyt kuin se piru. Uskovainen tietty.

        Teki ilmiantoja kunnollisista ihmisistä. Kaikki vuokralaiset hääti, teki isännöitsijän kanssa hartiavoimin töitä, että työssäkäyvät vuokralaiset lähtevät pois.

        Tuo ryppynaama toivon mukaan jää taivaan porttien ulkopuolelle, jos maailmassa mitään oikeudenmukaisuutta on. Samoin se nollatason isännöitsijä. Hyi hitto mikä sakki!


    • sano ny

      Itse asuin, opiskelin ja tein työtä useamman vuoden sekä Helsingissä että Turussa ja voin sanoa että paska meininki ja todella ahneita törkeitä ihmisiä hyvin paljon, sitä ei vain helposti huomaa kun ihmisiä ei kohtaa suuren määrän vuoksi.
      Muutin takaisin Vammalaan 11 vuotta sitten enkä ole katunut, tosin pidän huolen vain omista asioista ja ystävistäni joten en edes seuraa mitä muut tekee (tai juoruaa??).

      Ihmettelen vain miten juorut kuulette?

      • sastammala

        Ai että miten vammalalainen kuulee juoruja itsestään?
        No perusvammalalainen, niinkuin nämä kälättäjät tässä topicissa, kuulevat juoruja tietysti silloin kun jakelevat meheviä juoruja itse.
        Totta helvetissä joka-ainoasta ihmisestä juorutaan jotakin jokapaikassa. Juorujen ja huhujen kertominen ja kuunteleminen on ihan normaalia eloa. Vai onko täällä näissä jeesustelijoissa sellaisia, jotka eivät koskaan ole puhuneet kolmannesta osapuolesta, hänen loistaessaan poissaolollaan, yhtään mitään??
        Et ole kertonut kenestäkään mielipiteitäsi, kuin tämä kyseinen henkilö ei ole itse voinut olla selvittämässä juttujasi? Et ole kertonut kenellekkään koskaan etkä missään eriävää mielipidettäsi, sellaisen henkilön mielipiteistä, joka ei ole siinä samassa jutturingissä?
        Ainoa ongelma täällä vammalassa tuntuu olevan tuo, että täällä ihmiset ovat herkkiä kuin silkkipaperista taitellut origamit. Narsismiin suuntautunut luonne ei kestä mitään itseen kohdistuvaa kritiikkiä tai kevyttäkään arvostelua. Muita kyllä solvataan mielellään, siihen on vammalalaisella oikeus..


      • Anonyymi
        sastammala kirjoitti:

        Ai että miten vammalalainen kuulee juoruja itsestään?
        No perusvammalalainen, niinkuin nämä kälättäjät tässä topicissa, kuulevat juoruja tietysti silloin kun jakelevat meheviä juoruja itse.
        Totta helvetissä joka-ainoasta ihmisestä juorutaan jotakin jokapaikassa. Juorujen ja huhujen kertominen ja kuunteleminen on ihan normaalia eloa. Vai onko täällä näissä jeesustelijoissa sellaisia, jotka eivät koskaan ole puhuneet kolmannesta osapuolesta, hänen loistaessaan poissaolollaan, yhtään mitään??
        Et ole kertonut kenestäkään mielipiteitäsi, kuin tämä kyseinen henkilö ei ole itse voinut olla selvittämässä juttujasi? Et ole kertonut kenellekkään koskaan etkä missään eriävää mielipidettäsi, sellaisen henkilön mielipiteistä, joka ei ole siinä samassa jutturingissä?
        Ainoa ongelma täällä vammalassa tuntuu olevan tuo, että täällä ihmiset ovat herkkiä kuin silkkipaperista taitellut origamit. Narsismiin suuntautunut luonne ei kestä mitään itseen kohdistuvaa kritiikkiä tai kevyttäkään arvostelua. Muita kyllä solvataan mielellään, siihen on vammalalaisella oikeus..

        Pääsee helpommalla kun pitää omat piirit pienenä. Ei ole kiinnostunut muiden asioista, joten tätä kautta ei myöskään kiinnosta juoruta. Keskittyy täysin omiin juttuihinsa eikä välitä ulkopuolisten mielipiteistä. Rauhallista


    • niin no nii

      Täällä "Vammala" sivuilla vaan jankkaatte vaikka olette kaupunkiin ja ihmisiin kyllästyneet;)))

      Asukaa aikanne muualla niin ymmärrätte sitten ettei se asuinpaikka vaan ystävät ja se kenenkanssa on tekemisissä.

      • Hulukkonen

        Olen asunut muualla jo 11 vuotta, mutta en edelleenkään kaipaa vammalalaisten kylmäkiskoisuutta. Kyllä, olen löytänyt sisäänpäin läpiävää ilmapiiriä ja kuppikuntaisuutta muualtakin Suomesta, mutta en yhtä kylmää, ylenkatseelista ja itseriittoista tyyliä kuin Vammalassa.


      • Hulukkonen
        Hulukkonen kirjoitti:

        Olen asunut muualla jo 11 vuotta, mutta en edelleenkään kaipaa vammalalaisten kylmäkiskoisuutta. Kyllä, olen löytänyt sisäänpäin läpiävää ilmapiiriä ja kuppikuntaisuutta muualtakin Suomesta, mutta en yhtä kylmää, ylenkatseelista ja itseriittoista tyyliä kuin Vammalassa.

        Tällä sivulla käyn välillä vilkaisemassa onko vanha opiskelukaupunki ennallaan. Ja keskustelujen perusteella näyttää siltä, että Vammalan ilmapiirissä ei ole tapahtunut vuosien aikana minkäänlaista tuulettumista.

        Samalla tavalla käyn katsomassa muidenkin vanhojen kotipaikkojeni asioita käsitteleviä keskustelusivuja.


      • djgpdsrtor
        Hulukkonen kirjoitti:

        Tällä sivulla käyn välillä vilkaisemassa onko vanha opiskelukaupunki ennallaan. Ja keskustelujen perusteella näyttää siltä, että Vammalan ilmapiirissä ei ole tapahtunut vuosien aikana minkäänlaista tuulettumista.

        Samalla tavalla käyn katsomassa muidenkin vanhojen kotipaikkojeni asioita käsitteleviä keskustelusivuja.

        Mitä Vammalassa voi opiskella???
        Löysin netin ihmeellisestä maailmasta yhden vanhan koulukaverin (ala-asteen ajoilta) ja kyselin, voisiko hän kertoa joidenkin entisten luokkakavereiden yhteystietoja, kun haluaisin heitä löytää, mutta eipä ole tyyppi vastannut ollenkaan. Tuoko sitten on sitä tyypillistä vammalalaisuutta...
        Parasta Vammalassa on Pyymäen leivät ja tosiaan se, että uimapaikka on keskellä kaupunkia.


      • plääääääääääääääääh
        djgpdsrtor kirjoitti:

        Mitä Vammalassa voi opiskella???
        Löysin netin ihmeellisestä maailmasta yhden vanhan koulukaverin (ala-asteen ajoilta) ja kyselin, voisiko hän kertoa joidenkin entisten luokkakavereiden yhteystietoja, kun haluaisin heitä löytää, mutta eipä ole tyyppi vastannut ollenkaan. Tuoko sitten on sitä tyypillistä vammalalaisuutta...
        Parasta Vammalassa on Pyymäen leivät ja tosiaan se, että uimapaikka on keskellä kaupunkia.

        Sellaisia Vammalalaiset ovat tiedän tunteen. Sisäsiittoista sakkia kaikki.


      • Joulupukki#2
        plääääääääääääääääh kirjoitti:

        Sellaisia Vammalalaiset ovat tiedän tunteen. Sisäsiittoista sakkia kaikki.

        että aloittamani ketju elää ja on voimissaan :)

        ps. ei ole ikävä


      • mvmvodfr
        Joulupukki#2 kirjoitti:

        että aloittamani ketju elää ja on voimissaan :)

        ps. ei ole ikävä

        Vammalassa on helppo saada pillua.


      • .
        mvmvodfr kirjoitti:

        Vammalassa on helppo saada pillua.

        Väkisin.


      • masahä
        . kirjoitti:

        Väkisin.

        vammalasa?


      • mmdldpd
        masahä kirjoitti:

        vammalasa?

        No Äijänkivellä, tietty.


      • Tyrwää kolli
        mmdldpd kirjoitti:

        No Äijänkivellä, tietty.

        ...


    • Sastamala Posio

      Sastamala, Vammala, Pälkäne, Kokemäki, Huittinen, jne Suomessa näitä pikkuisia paikka kuntia riittää.Isoilla paikkakunnilla on sit omat haasteensa...

    • muistelo

      Olin aikoinaan Vammalassa työssä En ollut paikallisen väestön kanssa kovin paljon tekemisissä ,uimaranta ja Pyymäen leipomon tuotteet muistan kaiholla .On se varmaan sellainen pienen paikkakunnan tapatumattomuus joka ahdistaa monia Käyn joskus kesäisin istumassa siinä torilla ,samanlaisia ajatuksia kuin monilla ,että ei siellä iltaisin saisi aikaa kulumaan Mutta luonnon kauneus on silmiä hivelevä

    • Aika kiitää naismetä

      > että ei siellä iltaisin saisi aikaa kulumaan Mutta luonnon kauneus on silmiä hivelevä

      Luonnon kauneuden lisäksi ainakin nuoria miehiä kiinnostaa vahdata ja jahdata naisten piukkoja peffoja. Naisia!

      Kyllä siinä illat ja viikonloput kuule menee aika hätäseen, kun naisesta on joko puute tai sitten mielessä on jo vaihtaminen uuteen. Ihan jatkuvaa, ja passissa ja naismetällä oloa se on ihan koko ajan.

    • 18vvammalsta

      Oon asunu vammalssa 2kk ja ketään ei muuta kun kyttää ja ei täältä kyllä pillua saa vaikka niin väitetään?

      • AleksanderKanendahl

        Muuta pois niin pian kuin voit.


    • EIkoskaansinne

      Aluesairaala on ainakin karmea paikka. Äitini oli viimevaiheen potilaana ja kun aikaa oli jäljellä kolmepäivää niin lykkäsivät perusterveydenhuoltoon kuolemaan. E n sen jälkeen ole missään tutkimuksessa suostunut menemään Sastamalan aluesairaalaan.

    • rauhallinenasukki

      Ihan normi paikka tää on elää ja asua. Vanhemmilla alueilla ok asua, uudemmilla alueilla on tota piirileikkiä ja selkään puukotusta. Omat pikku sisäpiirinsä. Mutta niin varmasti joka pikkupaikkakunnalla.

    • Anonyymi

      Passsska paikka.

      T: Aleksander Kanendahl

      • Anonyymi

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      Vammala on ihana ja kaunis paikka. Se mikä on pielessä on se, että nuoret lähtevät muualle eivätkä palaa. Kaupungissa on liikaa vanhuksia.

      • Anonyymi

        Juu opintojen ja työn perässä varmaankin lähtevät. Ehkä paluumuuttavat sitten eläkeiässä kauniiseen keskustaan palvelujen äärelle, eiku....


    • Anonyymi

      Juu, opiskelin Helsingissä, sitten muutin Turkuun ja myöhemminnTampereelle.

      Alkoi risomaan jatkuva jonotus, meteli, tukkoinen liikenne, lähiluonnon puute, huonot näköalat ikkunasta, kalliit asunnot, huono ilma.

      Nyt luontoon pääsee hetkessä, ikkunasta näkyy järvi, kaikki kaupat ym alta viiden minuutin, yli 100 neliöö 2000 luvun talossa, autotalli ja kaikki tuo alta 200 000 euroa. Naapurit mukavia ja yhteisöllisiä. Velat on maksettu puolessa siitä mitä noissa isoissa kaupungeissa. Sitten voi ostella mitä tykkää, matkustella tai vaikka sijoitella tuon säästyvän 200-400 000, kiitos edullisen asunnon.

      En ymmärrä miksi ihmiset tuppaavat isoihin kaupunkeihin, lienevät sopuleita jotka juoksevat kun muytkin juoksevat.

      • Anonyymi

        Kyllä täällä isossa maailmassa on kivaa, onneksi lähdin pois, ihmiset on sielä outoja.


    • Anonyymi

      No hyvä, olemme kummatkin onnellisempia ja kummassakin kaupungissa positiivisuus kasvaa

    • Anonyymi

      johan sen nimikin kertoo.

    • Anonyymi

      > elämästä Vammalassa
      > 2006-05-23 10:17:19

      Tämä ketju on aloitettu 17 vuotat sitten v. 2006. Sen jälkeen on asiat kunnassa paljon muuttunut.

      Tuon ajankohdan jälkeen Vammalaan liittyi ensin Suodenniemi 2007, ja pari vuotta myöhemmin 2009 tulivat Äetsä ja Mouhijärvi.
      Pohjoisrajalla oleva pikkuinen ja velkainen kunta Lavia kävi pari vuotta taistelua, jolla se myös halusi väkisin liittyä Vammalaan. Lopulta ongelmallinen Lavia liitettiin kuitenkin Poriin.

      Tämän ketjun nimeksi sopisi nykyään "Elämästä Suur-Sastamalassa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe