Pienin suomenhevonen???

Piekkari

Kertopaakas kaikki minkäkokoinen on pienin tuntemanne suomenhevonen!!
Asia kiinnostaa minua kovastikin paljon. Sk. on oltava virallisesti mitattu eikä millään omilla vehkeillä kotona ite. guinesin ennätyskirjassa oli joskus 135senttinen.

8

1819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jipo

145 cm

• olen...

Nähnyt 139 cm säkäkoreudeltaan olevan suomenhevosen! Eikä ollut mikään suomenpienhevonen. Hevonen oli mitattu ihan virallisesti!

• Nimetön

Perjaatteessahan jos suomenhevonen on poni kokoa niin se on pien...mutta toisaalta jos ei ole sopusuhtainen niin sitä ei välttämättä hyväksytä kantakirjaan piensuunnalle. EIhän siis suomenhevosissa ja suomenpienhevosissa ole muuta kuin se että pienhevoset ovat poni kokoa eli alle 148.

• Nimetön

Pienin suomenhevonen tällä hetkellä on nimeltään Pikku-vilkko jonka säkä on 135,0 cm.
      Pikku-vilkko asustaa Nastolassa tallilla nimeltä Metsäpirtti.

• Pikkuvilkko

Minun vaarillani oli 135 cm suomrn hevonen
      nimeltään pikkuvilkko

• 1ssu

jossain oli kyllä 130 cm korkee suokkitamma.eli se olis pienin aikuinen suokki.sen nimi oli Myntti ja syntynyt muistaakseni 2000.eli se oli pienin.eikä Hiturin Haave tainnu olla, ainakaan paljoo, tätä isompi??!!

• Anonyym

Wow! Onpa pieniä, ite oon aatellu että kun tiiän yhen suokin jonka säkä on 149,että se ois jotenkin super pieni.

• 1ssu

ja pienin 2-v oli 129 tai 128 cm .eipä ollut iso.sen nimeä en valitettavasti muista.näyttäs pieneltä emänsä vieressä. tai jonku ison shiren .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe