jehovalainen työntekijänä

sivustaseuraaja

Huomannut työelämässä kun joudun työni takia olemaan tekemisissä erään jehovantodistajiin kuuluvan henkilön kanssa joka on samantasoinen työntekijä kuin me muutkin, tai näin ainakin pitäisi olla. Mutta kuitenkin tämä henkilö katsoo olevansa koko ajan jonkinlainen arvo/johtohenkilö yläpuolella muiden vaikka sen aina kiivaasti kieltääkin kun siitä joku hienovarasesti kyselee. Hän pyrkii kovasti jakelemaan määräyksiä kuin olisi jonkinlainen esimies. Ja ei ihme, että hänellä on jatkuvasti riitaa oikean esimiehen kanssa, kun hän ei suostu olemaan van yksi työntekijä muiden joukossa. Me muut työntekijät tietysti ollaan ajateltu asia niin, että hän vaan on luonteeltaan sellainen tapaus mutta kun hän kovasti tuo uskoaan esille mitä heidän kokouksissa tapahtuu kuka kastettiin ja monenesko kerta olin ja noin. Niin on alkanut useampikin pohtimaan jos tämä itsensä ylentäminen on jotenkin hänen uskontoonsa liittyvä menettelytapa.Ilmeisesti tämä henkilö on jonkinlainen pappi siellä heidän kokouksissaan vaikka nainen onkin, kun jatkuvasti uskoaan tunnustaa. Kehuu itseään, omia tekemisiään sekä omaa miestään ja perhettään.

Alussa sen kyllä ymmärsi että hän halusi tehdä selväksi mikä on ihmisiään, kun yksikköön tuli uusia työntekijöitä. Mutta nyt kun sama teema jatkuu ihan päivittäin, niin se alkaa vähitellen ottamaan päähän kun yksi jahvetti toistaa koko ajan samaa nauhaa ja samoja asioita käsittelee eri muodoissaan.

Työpaikkahan ei ole mikään julistusfoorumi mutta ihan hänen ovityötänsäkin kun ajattelee kannalta
luulisi vaan jos ne haluaa uusia jäseniä sinne, niin
jotain järkevämpää sanomaa täytyy olla tai ainakaan se ei vois vähempää kiinnostaa kun sitä joutuu jo koko työpäivän ajan kuittailujen muodossa kuuntelemaan eri yhteyksissä.
Mitä enemmän sen juttuja kuuntelee sitä vähemmän minua kiinnostaa se mitä jehovantodistajat milloinkin tekevät, päin vastoin haluan päästä mahdollisimman kauaksi henkilöistä ketkä tuohon järjestöön kuuluvat. Kun tän ihmisen puheista saa käsityksen, että tämä sama ääninauha ilmiö toteutuu muidenkin jehovien kohdalla.

On puhunut, että hakeutuu muualle töihin kun ei pysty sopeutumaan esimieheemme joten se voikin olla hyvä ratkaisu ja palvelus meille muille jotka emme tästä häneen liittyvästä luontaisesta lieveilmiöstä joka edellä kerrottiin ole yhtään ilahtuneita.

Työyhteisön rauhansäilymisen puolesta tässä tietenkin kaikki haluaa toimia. Kyllä meillä on jo ajatus siitä miten jatkossa asialle teemme eihän se noin voi jatkua. Mutta yhtenä työntekijänä ajattelin laittaa tännekin tämän, koska vastaavia tapauksia saattaa olla muuallakin aiheuttamassa ongelmia työpäivän keskellä .

28

3613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä

jehovantodistajat ovat parhaita työntekijöitä

• Lähimmäinen.

Ensinnäkin, JT ei ole Pappeja vaan Vanhimpia seurakunnassa ja he ovat miehiä.

Toiseksi,me JT olemme erillaisia, et voi yhden ihmisen perusteella sanoa että kaikki ovat samanlaisia, se mitä tuo nainen "sisar" tekee on väärin, ei oloe kiellettyä kylläkään puhua uskostaan, itse sanoin että olen JT kun menin työpaikkaan mutta tein selväksi että en keskustele Politiikasta ja Uskonnosta, jos he kysyvät jotain JT voin sen heille kertoa.

• Johannes

Itse olen ollut kahdella työpaikalla, jossa on ollut jehovantodistaja (jatkossa J) työkaverinani. Olen huomannut että jonkunlainen "ylemmyyskompleksi" heillä on. (kuten tuo yllä oleva "J:t ovat parhaita työntekijöitä myös jo osaltaan osoittaa)...ovat sillätavoin farisealaisittain "nöyriä ja ahkeria", mutta lusmuavat ym. silloin kun vain voivat...pääasia että pisteet tulevat johdon edessä kotiin. Toinen asia on myös se että jos samalla työpaikalla on vaikkapa uskossaan aktiivisia luterilaisia tai helluntailaisia, niin suorastaan "kilpailevat" siinä että haluavat näyttää kuinka paljon parempia he työntekijöinä ovat..edustavathan he kaikessa mielestään oikeata tosiuskontoa...eli pyrkivät joskus suorastaan huvittavasti itse tilanteisiin joissa voivat ajatella ja osoittaa että "hedelmistään puu tunnetaan" .. ;) ..tuskin olen ainoa joka asian huomannut??

• Kasperi.

Meillä on töissä yksi Sirpa joka kuuluu näihin jehovalaisiin. Hänellä koko ajan on tarvetta korostaa omaa paremmuuttaa ja miten hyvin hän työt tekee pyrkii esiintymään kuin olisi jonkinlainen vastaava laitoshuoltaja, esimiehemme oikea käsi. Vaikkei hänellä mitään virallistettua esimiesasemaa ole, ilmeisesti nyt esimieskin on ymmärtänyt ettei tälläinen itsensä koroittaminen ole sopivaa. Puhumattakaan tämän henkilön loukkaavat käännyttämisyritykset vaikka tietää, että toisilla on jo oma vakaumusolemassa eriasia jos olisi joku omaa uskoaan etsivä tapaus hänelle voisi sitten kertoa eri vaihtoehdoista. Kuten JT:t miten he uskovat. Mutta sekään ei taida onnistua koska ainakin tämän jehovan tyyli on hyvin hyökkäävä että ei meillä ole mitään itse painamaamme raamattua vaan se on sama kuin luterilaisillakin siinä vaan on paljon sellaista mitä on tästä ev.lut raamatusta jätetty pois. Oli viimeisin selitys tältä.

• SOOOOO
        Kasperi. kirjoitti:

Meillä on töissä yksi Sirpa joka kuuluu näihin jehovalaisiin. Hänellä koko ajan on tarvetta korostaa omaa paremmuuttaa ja miten hyvin hän työt tekee pyrkii esiintymään kuin olisi jonkinlainen vastaava laitoshuoltaja, esimiehemme oikea käsi. Vaikkei hänellä mitään virallistettua esimiesasemaa ole, ilmeisesti nyt esimieskin on ymmärtänyt ettei tälläinen itsensä koroittaminen ole sopivaa. Puhumattakaan tämän henkilön loukkaavat käännyttämisyritykset vaikka tietää, että toisilla on jo oma vakaumusolemassa eriasia jos olisi joku omaa uskoaan etsivä tapaus hänelle voisi sitten kertoa eri vaihtoehdoista. Kuten JT:t miten he uskovat. Mutta sekään ei taida onnistua koska ainakin tämän jehovan tyyli on hyvin hyökkäävä että ei meillä ole mitään itse painamaamme raamattua vaan se on sama kuin luterilaisillakin siinä vaan on paljon sellaista mitä on tästä ev.lut raamatusta jätetty pois. Oli viimeisin selitys tältä.

SANOKAA SILLE SUORAT SANAT.... OLEN ITE JT JA EN YMMÄRRÄ TUOLLAIST...
        MUT HANKALA SANOO KU EI OO NÄHNY KYS. OM. HENKILÖÄ JA TILANTEITA....
        EI KYL MUL OO TAPANA ITEÄ YLENTÄÄ MIELUUMMIN ALENTAA.. :)

• Nimetön

Tuttu juttu, vain hieman erilaisilla variaatioilla meillä hommissa parinkin jehovalaisen muodossa.
      Sinänsä ymmärtää, koska heidän oppinsa on tehnyt selväksi että muut kuin jehovat joutuvat helvettiin. Mikäs siinä on sitten ylenkatsella muita. Pohjasakkaa...Enpä kuitenkaan välitä pätkääkään, omilla aivoillaan eivät ole ajatelleet elämänmenoa varmaan koskaan, sääli heitä.

• Kääntynyt

..on ollut psykologisesti vaikeassa elämäntilanteessa ja lisäksi "autuaan" tietämätön Raamatun asioista ja totuuksista...voiko helpompaa aivopesun kohdetta olla??..muillekin kulteille kuin Vartiotorniseuralle ja sen "roboteille"...Viestiä saa siistiä..mutta julkaiskaa, please!

• Äsköinen nimetön
        Kääntynyt kirjoitti:

..on ollut psykologisesti vaikeassa elämäntilanteessa ja lisäksi "autuaan" tietämätön Raamatun asioista ja totuuksista...voiko helpompaa aivopesun kohdetta olla??..muillekin kulteille kuin Vartiotorniseuralle ja sen "roboteille"...Viestiä saa siistiä..mutta julkaiskaa, please!

Tuli muuten vielä mieleen että yhteinen piirre jehovilla on mahdottoman kova tarve saada uusia (työpaikan)vehkeitä, kuten kännyköitä, läppäreitä ja kameroita miltei epäterveellä kiihkolla. Tavara siis kelpaa vaikka maallista onkin...

• käärmeenpolkijalta
        Kääntynyt kirjoitti:

Kääntynyt:
        "Moni todistajaksi..Kääntynyt..on ollut psykologisesti vaikeassa elämäntilanteessa ja lisäksi "autuaan" tietämätön Raamatun asioista ja totuuksista...voiko helpompaa aivopesun kohdetta olla??."

Sä tuut tänne heitteleen omias herjaamistarkoituksessa. Laitapa ny todisteeksi joitakin lääketieteellisiä diaknooseja tai vastaavia, ettet aivan pellenkuvaa itsestäs raasu täällä anna.

• olla

ottamatta kantaa tuohon:"että muut kuin jehovat joutuvat helvettiin.
        mikäs siinä on ylenkatsella muita".
        Tiedän erään JT:n sanoneen miehelle,joka oli peltotöissä,että:"turhaan sinä sitä peltoa viljelet,mulle se jää kumminkin".

• Mauko

"muut kuin jehovat joutuvat helvettiin."

Mikäli tarkoitat 'helvetillä' Danten kuvaamaa tulista ikuisen kidutuksen paikkaa, niin jäit puheistasi kiinni ;)

• 'Tiedän'
        olla kirjoitti:

ottamatta kantaa tuohon:"että muut kuin jehovat joutuvat helvettiin.
        mikäs siinä on ylenkatsella muita".
        Tiedän erään JT:n sanoneen miehelle,joka oli peltotöissä,että:"turhaan sinä sitä peltoa viljelet,mulle se jää kumminkin".

"Tiedän erään JT:n sanoneen miehelle,joka oli peltotöissä,että:"turhaan sinä sitä peltoa viljelet,mulle se jää kumminkin"

Sanot 'Tiedän'.. Kuulopuheista ei järkevä mene sanomaan 'tiedän'... Joten tuo, joka on sanonut noin, olit sinä, Jt aikoinasi.

• Äsköinen nimetön
        Mauko kirjoitti:

"muut kuin jehovat joutuvat helvettiin."

Mikäli tarkoitat 'helvetillä' Danten kuvaamaa tulista ikuisen kidutuksen paikkaa, niin jäit puheistasi kiinni ;)

Dante tuskin tiesi millainen helvetti on, etkä tiedä sinäkään. Joten en tiedä mistä jäin kiinni?

• Samuli

• Äsköinen nimetön

• Ohdake
        Samuli kirjoitti:

Satuilit, siitä jäit kiinni.

katso, niin huomaat itsekin
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000016646856

Onko mielestäsi niin, että jokainen joka ei osaa sanasta sanaan opetuksianne on valehtelija?

Uskonpa, että kun saarnaatte "hyvää uutistanne" kaikkien muiden ihmisten paitsi omaan porukkaanne kuuluvien tappamisesta, on tavalliselle tallaajalle aivan sama kutsutteko tappamista harmageddoniksi vaiko helvetiksi.

Minä tiedän, ettette usko helvettiin. Olen kokenut myös tietynlaista omahyväisyyttä, itsensä korottamista, muiden halveksuntaa ja toisten uskontojen pilkkaamista jt:en taholta.

Satuilenko minäkin?
        Jos niin mielestäsi teen, niin mikä syy siihen voisi olla? Sekö etten kuulu "maailman puhtaimpaan seurakuntaan"?

• olen järkevä
        'Tiedän' kirjoitti:

"Tiedän erään JT:n sanoneen miehelle,joka oli peltotöissä,että:"turhaan sinä sitä peltoa viljelet,mulle se jää kumminkin"

Sanot 'Tiedän'.. Kuulopuheista ei järkevä mene sanomaan 'tiedän'... Joten tuo, joka on sanonut noin, olit sinä, Jt aikoinasi.

edelleenkin ja se ei ollut kuulopuhe,kuka niin väitti.
        Eikä se anteeksi vain ole ainut kerta,kun olen kuullut JT:n suusta jotain muuta vastaavaa!

• jeh.tod:ja
        olen järkevä kirjoitti:

edelleenkin ja se ei ollut kuulopuhe,kuka niin väitti.
        Eikä se anteeksi vain ole ainut kerta,kun olen kuullut JT:n suusta jotain muuta vastaavaa!

ns.veljet sanoivat kaupoista ja muista että niihin tulee kuitenkin kohta lappu "lopetettu" tai "kiinni" tai vastaavaa koska he uskoivat että kohta tulisi 7 vuoden aika jolloin kaikki muut tuhottaisiin harmagedonissa ja kaikki jäisi heille ja he käyttäisivät noiden kauppojen ym.tuotteet 7 vuoden aikana.

• löytyy mm.
        käärmeenpolkijalta kirjoitti:

Kääntynyt:
        "Moni todistajaksi..Kääntynyt..on ollut psykologisesti vaikeassa elämäntilanteessa ja lisäksi "autuaan" tietämätön Raamatun asioista ja totuuksista...voiko helpompaa aivopesun kohdetta olla??."

Sä tuut tänne heitteleen omias herjaamistarkoituksessa. Laitapa ny todisteeksi joitakin lääketieteellisiä diaknooseja tai vastaavia, ettet aivan pellenkuvaa itsestäs raasu täällä anna.

..lukemalla eri alojen kirjallisuutta. Myös monia suomeksi tehtyjä kirjoja joissa ex-jehovantodistajat kertovat tilanteestaan missä he elivät kun Vartiotorni-lehden "myyntitykit" tulivat sopivaan rakoon. Moni luuli että se oli Jumalan johdatusta jopa..Sit oli vielä pettymyksiä (kulttuuri)kristittyihin, yksinäisyyttä, mielenterveysongelmia, rakkaushuolia, yms....Ja moni ei tiennyt "tuon taivaallista" kristinuskosta ja mitä kristikunta oikeasti opettaa ja miksi uskotaan kuten vaikkapa Raamattu, uskontunnustukset ja traditio opettaa. Myös historian faktat olleet useimmilla "hakusessa"..Vartiotorniseuran historiasta puhumattakaan! Tiedän muuten itse ainakin yhden tapauksen...Se pelleilystä ja raasuilusta ;)

• AlpoTauskmaa
        Ohdake kirjoitti:

Onko mielestäsi niin, että jokainen joka ei osaa sanasta sanaan opetuksianne on valehtelija?

Uskonpa, että kun saarnaatte "hyvää uutistanne" kaikkien muiden ihmisten paitsi omaan porukkaanne kuuluvien tappamisesta, on tavalliselle tallaajalle aivan sama kutsutteko tappamista harmageddoniksi vaiko helvetiksi.

Minä tiedän, ettette usko helvettiin. Olen kokenut myös tietynlaista omahyväisyyttä, itsensä korottamista, muiden halveksuntaa ja toisten uskontojen pilkkaamista jt:en taholta.

Satuilenko minäkin?
        Jos niin mielestäsi teen, niin mikä syy siihen voisi olla? Sekö etten kuulu "maailman puhtaimpaan seurakuntaan"?

No eihän täällä kirjoittele tavalliset tallaajat noin kantaaottavia kirjoituksia JT:jista. Kantaaottavat kirjoittajat ovat helluntailiikkeen fanaatikot ja ex-jt:t

• IlmariKainto
        Ohdake kirjoitti:

Satuilenko minäkin?

Ohdake:
        "Minä tiedän, ettette usko helvettiin."

Riippuen siitä, mitä sanalla helvetti tarkoitatte. Uskon toki Seolin, Tuonelan, Helvetin olemassa oloon 'ihmiskunnan yhteisenä hautana'.

• Äsköinen nimetön
        AlpoTauskmaa kirjoitti:

No eihän täällä kirjoittele tavalliset tallaajat noin kantaaottavia kirjoituksia JT:jista. Kantaaottavat kirjoittajat ovat helluntailiikkeen fanaatikot ja ex-jt:t

Sortsit vaan Alpo, tavallinen tallaaja olen jos uskonasioista puhutaan. Ev.lut. seurakuntaan syntymästäni asti kuulunut.
        Kantaa olen silti ottanut erilaisiin asioihin koko ikäni. Jehovien toimintaan onkin helppo ottaa kantaa, siinä määrin merkillinen uskonto. Suoraan sanoen, on melkein pakko ihailla sitä menetelmää miten tämä koko jehovalaisuus on saatu pyörimään. Mutta ihailu päättyy siihen kun näkee mitä ihmisille on tapahtunut ja missä herkkusienikasvattamossa heitä yritetään pitää.
        Ensimmäinen ja älyttömin juttu on se että vain meidän, (siis ihmisten perustamaan järjestöön) kuuluvat voivat pelastua...Mutta totalitaarisen järjestön ylläpito on varmaan hauskaa touhua, uskon sen.
        Jehovan kanssa (kuten yleensä uskovaisten) ei kuitenkaan kannata väitellä, koska se on hedelmätöntä, mutta silti ihmettelen että eikö koskaan jehovilla käy mielessä että noilla muillakin saattaisi olla jotain fiksua mielessä, ja niiden kanssa voisi olla jopa ystäviä. Muistaa niitä syntymäpäivänä (hauska perinne muuten)kortilla ilman käännytyspakkoa, ja ihan muutenkin elää omaa elämäänsä siten kuin sen näkee parhaaksi itselle ja vielä muillekin ilman kuppikuntien rajoja. Mutta jos ei niin ei, omapa on elämänne...

• Toi edellinen!-Johannes_
        Äsköinen nimetön kirjoitti:

Sortsit vaan Alpo, tavallinen tallaaja olen jos uskonasioista puhutaan. Ev.lut. seurakuntaan syntymästäni asti kuulunut.
        Kantaa olen silti ottanut erilaisiin asioihin koko ikäni. Jehovien toimintaan onkin helppo ottaa kantaa, siinä määrin merkillinen uskonto. Suoraan sanoen, on melkein pakko ihailla sitä menetelmää miten tämä koko jehovalaisuus on saatu pyörimään. Mutta ihailu päättyy siihen kun näkee mitä ihmisille on tapahtunut ja missä herkkusienikasvattamossa heitä yritetään pitää.
        Ensimmäinen ja älyttömin juttu on se että vain meidän, (siis ihmisten perustamaan järjestöön) kuuluvat voivat pelastua...Mutta totalitaarisen järjestön ylläpito on varmaan hauskaa touhua, uskon sen.
        Jehovan kanssa (kuten yleensä uskovaisten) ei kuitenkaan kannata väitellä, koska se on hedelmätöntä, mutta silti ihmettelen että eikö koskaan jehovilla käy mielessä että noilla muillakin saattaisi olla jotain fiksua mielessä, ja niiden kanssa voisi olla jopa ystäviä. Muistaa niitä syntymäpäivänä (hauska perinne muuten)kortilla ilman käännytyspakkoa, ja ihan muutenkin elää omaa elämäänsä siten kuin sen näkee parhaaksi itselle ja vielä muillekin ilman kuppikuntien rajoja. Mutta jos ei niin ei, omapa on elämänne...

Ei voi muuta kuin yhtyä edelliseen..hyvää läppää ilman tarpeetonta haukkumista..Asiaa!

• salaisuus?

täyttää JT puheet, todistajien erinomaisuudesta muihin nähden. Suuret puheet JT rehelisyydestä, ahkeruudesta, lojalisuudesta, rakkaudesta tulee omista suista. Ei niitä ulkopuoliset mitenkään eritysesti huomaa!!

• jasoo

" r e h e l i s y y d e s t ä, ahkeruudesta,
        l o j a l i s u u d e s t a, rakkaudesta tulee omista suista. Ei niitä ulkopuoliset mitenkään eritysesti huomaa!! "

Kyllä sen huomaa selkeesti.
        Heidän kanssa s o v i t t u u n ei voi luottaa.
        Paskanpuhujia ovat tyystin.

• Markku_Meilo
        jasoo kirjoitti:

l o j a l i s u u d e s t a, rakkaudesta tulee omista suista. Ei niitä ulkopuoliset mitenkään eritysesti huomaa!! "

>>Kyllä sen huomaa selkeesti.

Ei kai aivan noin, aseista kieltäytynyt nuori jehovantodistaja pyysi päivän vapaata työnantajaltaan, lupasi tulla kyllä sitten jo seuraavana päivänä töihin ja tulikin. Poika piti sopimuksensa, jonka syynä oli se, että hänen oli matkustettava toiselle paikkakunnalle vastaamaan pahoinpitelysyytteeseen.

• salaisuus?
        jasoo kirjoitti:

kiistä!

• Nimetön

Oletkohan jotenkin orientoitunut asian suhteen? Käsityksesi Jehovan todistajista on niin suunnitelmallista, että tulee mielee halusi purkaa jotenkin omaa saamattomuuttasi tai kyvyttömyyttäsi. Ei Jehovan todistaja ole ihmistä kummempi. Samat heikkoudet hänelläkin on, ja kyseinen henkilö on voinut kokea pettymyksiä elämänsä aikana, mikä vaikuttaa hänen suhtautumiseensa toisiin ihmisiin. Otappa joskus kissa pöydälle ja kysy, mikä sinua tässä ihmisessä riivaa. Et menetä mitään, mutta turhat ennakkoluulot karsiutuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe