Silloin tällöin olen nähnyt väitteitä joissa sanotaan ateistien keskimääräinen äo näin paljon keskiverto-uskovaisen äo:ta suurempi.Tai että mä oon ateisti ja mun äo on 160.Tämä ei tarkoita sitä että ateistit ovat ateisteja siksi kun ovat fiksuja vaan siksi että se sopii heidän luonnolleen, koska ja kyllä se jos annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle tarkoittaa sitä ettet ole elämäsi Herra, eli uskovaiseksi ryhtyminen ei ole mieluista heidän lihalleen.
Okei, no sanotaan sun äo on 150. Mitä sitten?
Jumala sattuu olemaan viisaudessaan sen verran ihmistä mahtavampi että kaikki ihmiset ovat Hänen näkökulmastaan enemmän tai vähemmän tyhmiä.
No siitä sun 150:äostasi voi olla hyötyä arkipäivän toiminnassa, mutta kun sä olet todellisella taistelukentällä se on kevyttä valuuttaa.
Esimerkiksi omassa uskonelämässä olen joutunut silloin tällöin tilanteisiin jossa omalla älyllä tai omalla voimalla ei pääse senttiäkään eteenpäin.Tällöin joudun kääntymään Kaikkivaltiaan Jumalan puoleen eikä tarvitse jäädä paikoilleen.
Mutta kun annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle elämäsi on paremmissa käsissä.
Viisaudesta
43
1856
Vastaukset
- gazpacho
enkä tiedä Äo:tani. Varmasti joillakin uskiksilla on minua korkeampi äo.
Mutta
"omassa uskonelämässä olen joutunut silloin tällöin tilanteisiin jossa omalla älyllä tai omalla voimalla ei pääse senttiäkään eteenpäin.Tällöin joudun kääntymään Kaikkivaltiaan Jumalan puoleen eikä tarvitse jäädä paikoilleen."
Tuo lause kiteyttää jotain hyvin surullista. - M@k3
Oli aika jolloin kaikki ihmiset uskoivat Jumalaan ja kirkot hallitsivat. Tätä aikaa kutsuttiin Pimeäksi Ajaksi (= keskiaika).
- Richard Lederer
http://www.stabu.net/sitaatti.htmlOn ollut aika jolloin ateismin omaksuneet kommunistit hallitsivat ja tämä on tähän mennessä verisin vuosisata.
Niinpä niin nämä älykkäät ihmiset ensin väittävät että uskovat vain siihen mitä tiede on todistanut, seuraavaksi sanovat uskovansa evoluutioon sekä siihen että Jumalaa ei ole olemassa vaikka tiede ei ole todistanut kumpaakaan.
Niin muutamat noista älyköistä vetoavat siihen mitä pahaa Kristinuskon nimissä on tehty. Vaikkakin näitten joukosta löytyy Friedrich Nietche joka oli mielipuoli ja ajoi sellaista yhteiskuntaa missä kaikki puukottavat kaikkia.
Kuten sanoin monet älykkäät ihmiset,kuten osa noista eivät ole uskossa sen takia että heidän älynsä sanoo niin vaan koska he tajuavat sen että jos uskoisivat niin heidän täytyisi suostua siihen että Jumala on heidän elämänsä Herra, eikä se onnistuisi että he itse ovat elämänsä herroja.
Tämä ei sovi heidän ihmisluonnolleen ja siksi he keksivät perusteluja.Äly saa heidät luulemaan niin paljon itsestään.
- -jillian-
Kansanlähetyksen illassa puhuja kerto kaverista jonka kanssa se oli rukoillu. Kaveri oli kertonu, että se aikoo tehä itsemurhan. Puhuja oli rukoillu sen kaa. Se oli halunnu tulla uskoon. Se oli toistanu jonku uskonvastaanottamisrukouksen ja kai oli ihan sydämestään halunnu tulla uskoon. Ku rukoilut oli tehty, se kysy, että "olenko mä nyt uskossa". Puhuja kerto, että olet. Kaveri vaan totes, että "ei se kyllä nyt yhtään tunnu siltä.." "Miten voin olla uskossa, ku tuntuu ihan samalta ku ennenkin?" Puhuja yritti vakuuttaa, että "kyllä sä nyt olet uskossa". Muutaman viikon päästä kaveri teki itsemurhan. Se siitä uskoontulosta. Ei tainnu höpöttelyt ja raamatunluvut auttaa. Jos mä nyt vaik rukoilen, ni tuunks mä nyt niinq uskoon? Helvetin absurdia, että sanotaan, että antakaa elämänne Jeesukselle, kun sitä ei kuitenkaan voi tehdä. Ei auta jos rukoilee, ei auta jos lukee raamattua, ei auta jos käy seurakunnan kokouksissa. Olen todennut omakohtaisesti... Mutta, nyt kun mä olen tehnyt sen mitä pyysit, eli antanut sydämeni Jeesukselle, niin teeppä sä pieni testi. Rukoile ja pyydä. Ihan mitä tahansa. Mitä sydämesi haluaa.
Joh. 15:7 "Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen."
Sen jälkeen vastaa täysin rehellisesti itsellesi, oletko saanut pyytämäsi. Kun pyysit rauhaa, tyyntyikö sydämesi? Kun pyysit onnea, saitko sen? Jos halusit omaisuutta, tuliko se sinulle? Testin vuoksi voisit sitten hetkellä jolla et jaksa senttiäkään eteenpäin, pinnistää kaiken keskittymisesi ja voimasi ja koittaa jaksaa eteenpäin omilla lihaksillasi ja omalla tahdollasi. Menikö mikään eri tavalla, kun toistellessa mantraasi? Jos et ole koskaan yrittänyt selvitä yksin, mistä tiedät, ettet selviä... Mitä sinulla on menetettävää? Vai pelkäätkö?
ps. Ystäväni ei ainakaan uskaltanut miettiä vaihtoehtoa, että Jumalaa ei olisi. Varmuuden vuoksi. Jos Jumala olisikin olemassa, niin silloin hän menettäisi kaiken, joutuisi kuoltuaan helvettiin. Hänen uskonsa on kaunista ja tuotteliasta. Harmillista, että taustalla vaikuttaa niinkin surullinen asia, kuin helvetin pelko...Vaikea sanoa mistä tässä itsemurhan tehneessä kaverissa on kyse.
Ensinnäkin koska en tiedä:
-mikä oli ongelma,siis missä tilanteessa kaveri eli
-mitä ne oikein puhui tai rukoili
-minkälainen oli seurakunta
-en ollut paikan päällä missään noista
Rukoilenpa sinulle Jumalan rauhaa.
"jos et ole koskaan yrittänyt selvitä yksin"
Olen ja tiedän että se on näpertelyä verrattuna siihen mitä Jumalan avulla.
- älykäs
en kuitenkaan huippuälykäs. Mutta kristinuskon tyrmäämiseen ei tarvita juuri 8-9 vuotiasta korkeampaa älykkyyttä. Koko ajatusrakennelma on täysin älytön, ja johtaa täysin älyttömiin johtopäätöksiin.
Muistatko ensireaktion, kun kuulit tästä mullistavasta opista joskus lapsena? Uskoitko siihen silloin?
Isä on antanut oman poikansa joidenkin pahisten kidutettavaksi, jotta niiden pahantekijöiden omat pahat teot tulisivat anteeksi annetuiksi!?
Eihän tässä ole järjen hiukkastakaan! Ja se, että ihmiset siihen haluavat tai pakotetaan uskomaan, ei tee siitä yhtään sen enempää uskottavampaa. Koko ajatusmalli on kotoisin verihuuruisesta hourulasta!
Voit olla tunnetasolla siihen koukussa, ja aidosti ja oikeasti uskoa näitä höpötyksiä. Voit myös pelätä aukenevia kylmiä näkymiä luontoon. Mutta koittakaa nyt hyvät uskovat joskus kasvaa aikuiseksi. Ei tuo jatkuva Jeesus-kohtuun palaaminenkaan voi kauhean
tervettä olla. Aivan riippumatta ÄO:sta tai muista
vaikeasti mitattavista asioista.
Taistelukenttiä en Suomessa näe. Uutisia tuolta Lähi-Idästä kuuluu joka päivä. Samanlaista taistelukenttääkö kaipaat tänne, vai mihin hottentotti-huispatihutaa -asiaan toi viestin loppuosa oikein liittyi?- Antti_H
Tiedät olevasi älykäs? Viestistäsi saa kyllä aivan erilaisen kuvan. Jos et ymmärrä mitä jeesuksen kuolema merkitsee, niin älykkyystasosi ei taida olla edes mainitsemallasi 8-9 vuotiaan tasolla. Ylipäänsä raamatun tapahtumien käsittäminen minään muina kuin symbolisina tai kuvaannollisina on älytöntä.
Ja niin muuten, olen ateisti henkeen ja vereen. ÄO:ni on noin 140. - Älykäs
Antti_H kirjoitti:
Tiedät olevasi älykäs? Viestistäsi saa kyllä aivan erilaisen kuvan. Jos et ymmärrä mitä jeesuksen kuolema merkitsee, niin älykkyystasosi ei taida olla edes mainitsemallasi 8-9 vuotiaan tasolla. Ylipäänsä raamatun tapahtumien käsittäminen minään muina kuin symbolisina tai kuvaannollisina on älytöntä.
Ja niin muuten, olen ateisti henkeen ja vereen. ÄO:ni on noin 140.No mitähän se sitten superälykkäälle ateistille merkitsee, se Jeesuksen kuoleminen ristillä, sillai symbolisesti?
Jos se ei merkitse tuota uskovien tarkoittamaa juttua, niin sulla on sitten joku älykäs ja ikioma selitys tähän asiaan. Kuten aivan uusi raamatun tulkinta kokonaisuudessaan, vai?
Mikäpäs siinä, anna tulla vain...Tän ristinkuoleman jälkeen voidaan palata vaikka ihan alkuun takasin. Niin, että kuullaan sinun versiosi mitä siinä luomiskertomuksessa sitten oikein todella tapahtuu.. älystely sucks ja lapsenusko rules!
Vai on oppirakennelma älytön?
No jos oppirakennelma on älytön mielestäsi, ei välttämättä tarkoita sitä että se on älytön vaan sitä että että se ei ole sinun älylläsi ymmärrettävissä.
Ja vaikka maailma olisi älytön ei tarkoita että se muuttuu sellaiseksi että se on mielesi mukaan älyllinen.
Ja sanoisin että Kristinuskon ajatusrakennelma on loogisempi kuin esim.evoluutio-teoria jossa tyhjästä on syntynyt sitä ja tätä.
Ja mitä ihmisen viisaus on verrattuna Jumalan viisauteen.Ei mitään.Jos haluaa todella olla viisas niin silloin on nöyrryttävä Jumalan puoleen ja pyytää viisautta Häneltä.- Älykäs
L.J.H kirjoitti:
älystely sucks ja lapsenusko rules!
Vai on oppirakennelma älytön?
No jos oppirakennelma on älytön mielestäsi, ei välttämättä tarkoita sitä että se on älytön vaan sitä että että se ei ole sinun älylläsi ymmärrettävissä.
Ja vaikka maailma olisi älytön ei tarkoita että se muuttuu sellaiseksi että se on mielesi mukaan älyllinen.
Ja sanoisin että Kristinuskon ajatusrakennelma on loogisempi kuin esim.evoluutio-teoria jossa tyhjästä on syntynyt sitä ja tätä.
Ja mitä ihmisen viisaus on verrattuna Jumalan viisauteen.Ei mitään.Jos haluaa todella olla viisas niin silloin on nöyrryttävä Jumalan puoleen ja pyytää viisautta Häneltä.että pääsi sisällä oleva olento, jota Jumalaksi kutsut, on hurjan viisas, hyvä, kaikkivaltias, erehtymätön, jne. Koska näin olet päättänyt, niin millään loogisella päättelyllä tai älykkyydellä, ei ole enää mitään tekemistä käsittelemäsi asian kannalta. Katsot asioita kuvittelemasi olennon oletetusta perpektiivistä.
Jos joku mielisairas ihminen näkee näkyjä ja kuulee harhoja, niin kyllä hän niihin itse uskoo.
Hänelle ne ovat aivan todellisia. Ilman pätevää psykiatrista hoitoa paraneminen ei onnistu. Mielenterveyden hoito on tässä maassa mennyt aivan ala-arvoiseksi.
Noilla argumenteilla, mitä sepitit vastauksessasi
voi ihminen uskoa lentäviä, vaaleapunaisia elefantteja olevan kirkontornissa neitsyt Marian
lypsettävänä. Ehkä on, ehkä ei.
Mitä tulee evoluutioteoriaan, niin ihmettelen tätä
uutta hyökkäystä Darwin-vainaata kohtaan. Tulee varmaan Mr.Bushin raamattupiirin yllyttämänä. Tällä "älykkään suunnittelijan" -mallilla olette kuitenkin itsekin luopuneet Raamatun luomiskertomuksen paikkaansapitävyydestä (muutenhan ei uusia käsitteitä edes tarvittaisi).
Ja koska Raamattu ei pidä paikkaansa, ja maapallo ei ole maalätty, niin mitä jos tuikkaisit sen opuksen vaikka nuotioon. Hengähdä hetki ja ala elää sitä omaa lyhyttä elämääsi vielä kun voit.
Palavan Raamatun loiste varmaan lämmittää siellä taistelutantereella, jossa älyä ei niin kovin paljon tarvita. Ketkä siellä sitten taistelee ja mistä siellä taistellaan, taitaa jäädä sinulta kertomatta, mutta onhan se niin hienoa, että taistellaan.. Älykäs kirjoitti:
että pääsi sisällä oleva olento, jota Jumalaksi kutsut, on hurjan viisas, hyvä, kaikkivaltias, erehtymätön, jne. Koska näin olet päättänyt, niin millään loogisella päättelyllä tai älykkyydellä, ei ole enää mitään tekemistä käsittelemäsi asian kannalta. Katsot asioita kuvittelemasi olennon oletetusta perpektiivistä.
Jos joku mielisairas ihminen näkee näkyjä ja kuulee harhoja, niin kyllä hän niihin itse uskoo.
Hänelle ne ovat aivan todellisia. Ilman pätevää psykiatrista hoitoa paraneminen ei onnistu. Mielenterveyden hoito on tässä maassa mennyt aivan ala-arvoiseksi.
Noilla argumenteilla, mitä sepitit vastauksessasi
voi ihminen uskoa lentäviä, vaaleapunaisia elefantteja olevan kirkontornissa neitsyt Marian
lypsettävänä. Ehkä on, ehkä ei.
Mitä tulee evoluutioteoriaan, niin ihmettelen tätä
uutta hyökkäystä Darwin-vainaata kohtaan. Tulee varmaan Mr.Bushin raamattupiirin yllyttämänä. Tällä "älykkään suunnittelijan" -mallilla olette kuitenkin itsekin luopuneet Raamatun luomiskertomuksen paikkaansapitävyydestä (muutenhan ei uusia käsitteitä edes tarvittaisi).
Ja koska Raamattu ei pidä paikkaansa, ja maapallo ei ole maalätty, niin mitä jos tuikkaisit sen opuksen vaikka nuotioon. Hengähdä hetki ja ala elää sitä omaa lyhyttä elämääsi vielä kun voit.
Palavan Raamatun loiste varmaan lämmittää siellä taistelutantereella, jossa älyä ei niin kovin paljon tarvita. Ketkä siellä sitten taistelee ja mistä siellä taistellaan, taitaa jäädä sinulta kertomatta, mutta onhan se niin hienoa, että taistellaan..on oikeasti olemassa Jumala joka rakasti meitä niin paljon että antoi Poikansa puolestamme.
Raamattu pitää paikkansa.Ei tässä ole kyse hulluudesta vaan oikeassa maailmassa elämisestä.Et vaan voi käsittää sitä, koska sinulla on taipumus kuvitella että maailma pyörii järkesi mukaan.
Näin ei ole.Maailma ei pyöri niin kuin järkesi sanoo.- kuvittelee
L.J.H kirjoitti:
on oikeasti olemassa Jumala joka rakasti meitä niin paljon että antoi Poikansa puolestamme.
Raamattu pitää paikkansa.Ei tässä ole kyse hulluudesta vaan oikeassa maailmassa elämisestä.Et vaan voi käsittää sitä, koska sinulla on taipumus kuvitella että maailma pyörii järkesi mukaan.
Näin ei ole.Maailma ei pyöri niin kuin järkesi sanoo.että maailma pyörii hänen järjettömyytensä mukaan.
- Älykäs
L.J.H kirjoitti:
on oikeasti olemassa Jumala joka rakasti meitä niin paljon että antoi Poikansa puolestamme.
Näin ei ole.Maailma ei pyöri niin kuin järkesi sanoo.Eihän se näin mene, niin kuin väität. Testataan kumpi on oikeassa.
Sinä olet syvästi uskonnollinen ihminen ja uskot siis siihen, että raamattu on kokonaan totta. Minä en. Maailma ei mene minun mukaani, mutta sinä väität , että se menee raamattusi mukaan..
Siispä teemme testin. Olet varmaan kuullut "Usko siirtää vuoria". Löytyy raamatusta ja on Jeesuksen sanomaa. "Jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, niin..". Ja sinä uskot raamattuun.
Minä haluan, että siirrät koko Tiibetin vuorijonon
Australiaan ennen torstaita 1.6.2006! Noin uskovalle henkilölle, kuin sinä olet, pitäisi sen olla ihan helppo keikka.
Jos tulee ongelmia, ota yhteyttä Taivaan Isään, Jeesukseen tai ihan kehen vain. Vaikka Catebillar
Companyyn. I don!t care a shit.
Minun uskomukseni mukaan se vuorijono on edelleen paikallaan ja raamattu ja sinä edelleen väärässä.
Usko siirtää vuoria, niinpä niin. Samanlaista skeidaa koko opus.
Harkitse sitä päähoitoa torstain jälkeen. Vai etkö aio edes yrittää? Iskikö epäusko? Älykäs kirjoitti:
Eihän se näin mene, niin kuin väität. Testataan kumpi on oikeassa.
Sinä olet syvästi uskonnollinen ihminen ja uskot siis siihen, että raamattu on kokonaan totta. Minä en. Maailma ei mene minun mukaani, mutta sinä väität , että se menee raamattusi mukaan..
Siispä teemme testin. Olet varmaan kuullut "Usko siirtää vuoria". Löytyy raamatusta ja on Jeesuksen sanomaa. "Jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, niin..". Ja sinä uskot raamattuun.
Minä haluan, että siirrät koko Tiibetin vuorijonon
Australiaan ennen torstaita 1.6.2006! Noin uskovalle henkilölle, kuin sinä olet, pitäisi sen olla ihan helppo keikka.
Jos tulee ongelmia, ota yhteyttä Taivaan Isään, Jeesukseen tai ihan kehen vain. Vaikka Catebillar
Companyyn. I don!t care a shit.
Minun uskomukseni mukaan se vuorijono on edelleen paikallaan ja raamattu ja sinä edelleen väärässä.
Usko siirtää vuoria, niinpä niin. Samanlaista skeidaa koko opus.
Harkitse sitä päähoitoa torstain jälkeen. Vai etkö aio edes yrittää? Iskikö epäusko?Jeesus Kristus on Herrani ja Kuninkaani minähän en siirrä yhtään vuorta yhtään minnekään ellei Hän käske.
- Älykäs
L.J.H kirjoitti:
Jeesus Kristus on Herrani ja Kuninkaani minähän en siirrä yhtään vuorta yhtään minnekään ellei Hän käske.
sinun sisälläsi käskee sinua tappamaan jonkun, niin sitten sinä tottelet?
Jumalahan käski presidentti Bushiakin hyökkäämään Irakiin.
Viisaus ja älykkyys on muuten sitten kaksi aivan eri
asiaa. Tiedoksi sinulle jatkoa ajatellen.
Ja minä tunnustan, etten ollut kovin viisas, kun edes aloin tähän keskusteluun.
Koetahan pärjätä niiden "sivupersoonien" kanssa:)
- D.S.O.M
"Okei, no sanotaan sun äo on 150. Mitä sitten?
Jumala sattuu olemaan viisaudessaan sen verran ihmistä mahtavampi että kaikki ihmiset ovat Hänen näkökulmastaan enemmän tai vähemmän tyhmiä."
Just joo ja mun isi on vahvempi kun sun isi!
"Esimerkiksi omassa uskonelämässä olen joutunut silloin tällöin tilanteisiin jossa omalla älyllä tai omalla voimalla ei pääse senttiäkään eteenpäin.Tällöin joudun kääntymään Kaikkivaltiaan Jumalan puoleen eikä tarvitse jäädä paikoilleen."
Itsesuggestio? Se on pirun hienoa kun se toimii. Mitä lujemmin uskot sitä varmemmin se auttaa. Ensi kerralla voit etsiä niitä voimia itseltäsi suoraan.
"Mutta kun annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle elämäsi on paremmissa käsissä."
Se että saa voimaa kuvitelmistaan on hieno juttu mutta jotkut eivät moiseen itsepetokseen pysty.itsepetoksesta tai itsesuggestiosta.Ólet kahlinnut itsesi älyllisyyden ansaan.
Ja se estää sinua saamasta siunausta elämääsi. Jeesus Kristus pystyy antamaan niin paljon.
- Olly
Jumalaan uskominen ei mielestäni ole suoranaista, äo:lla mitattavaa tyhmyyttä, vaan enemmän kuoleman pelkoa. Sitä, että oma peli on vihelletty poikki eikä mitään enää ole. Täysin turha pelko, ei kuoleman jälkeen ole paha olla, kun ei enää ole mitään, paitsi lahoava pala lihaa ja muuta stuffia.
- Lasse Rauno
Minkä lahkon hörhöjä täällä pörrää. Kun lukee uskisten juttuja, niin niissä vilisee sanontoja:
- Omalla suulla sano Jeesus.
- Ota Jeesus vastaan.
- Anna elämäsi Jeesus kristukselle.
Mun tietääksi ev.lut. ei juurikaan painota tuohon tyyliin uskoaan? ? ( ? ) - b00nerrr
Tulihan tuotoa käytyä joskus lukion ekalla tuolla MENSA;n testeissä.
Oli 2 pistettä liian alhanen IQ, jotta ois voinu liittyä :P
Ei sillä, että ÄO olisi suurintekijä uskomattomuuten.
Enemmän siinä vaikuttaa logiikka ja kriittisen ajattelun taito.
On myös esitetty että serotoniinin epänormaalit tasot voivat vaikuttaa uskomiseen.- b00nerrr
Myöskin on tutkimuksissa todettu, että koulutustaso korreloi käänteisesti jumaluskoon.
Eli mitä korkeammin koulutettu henkilö, niin on todennäköisempää että ko. ihminen ei usko jumalaan/yliluonnolliseen. kuin logiikka ja kriittisen ajattelun taito vaikuttaa lihallinen luonto.
Kokemukset vaikuttavat myös.
- Elwen
niin pidän yhtenä ateismini ilmeisimmistä syistä äo:tani, joka on yli 90. Lisäksi olen saanut viettää varhaislapsuuteni onnellisen vapaana uskonnon tuputuksesta. Koulun uskononopetus tuli liian myöhään, jutut vaikuttivat auttamatta saduilta.
Eikö sinusta ole yhtään outoa, että jumalaasi kiinnostaa viettää ikuisuus niin paljon itseään tyhmemmässä seurassa kuin mitä ihmiset ovat?"niin paljon itseään tyhmemmässä seurassa kuin mitä ihmiset ovat"
Tämä johtuu siitä että Hän on rakkaus.- ei kiitos
L.J.H kirjoitti:
"niin paljon itseään tyhmemmässä seurassa kuin mitä ihmiset ovat"
Tämä johtuu siitä että Hän on rakkaus.Tämä Hän-Rakkaus haluaa lähettää 5 miljardia ihmistä helvetin ikuiseen kärsimykseen? Kumma käsitys rakkaudesta totta tosiaan!
- Elwen
L.J.H kirjoitti:
"niin paljon itseään tyhmemmässä seurassa kuin mitä ihmiset ovat"
Tämä johtuu siitä että Hän on rakkaus.että Uskis on Itserakkaus.
ei kiitos kirjoitti:
Tämä Hän-Rakkaus haluaa lähettää 5 miljardia ihmistä helvetin ikuiseen kärsimykseen? Kumma käsitys rakkaudesta totta tosiaan!
haluaa pelastaa heidät siksi rakkaudessaan on lähettänyt lähetyssaarnaajia ympäri maailmaan kertomaan Jeesuksesta, Hän haluaa että ihmiset menisivät tälle pelastustielle.
Ja sinäkin voit auttaa Häntä siinä.
Kun annat elämäsi Jeesukselle.Sitten voit kertoa Hänestä muille.Kun klikkaat nimimerkkiäni niin näet kohtia joissa kerrotaan pelastuksesta.
Sinun on syytä myös hankkia seurakuntayhteys ja lukea Raamattua.
- tervejärkinen
Tutkimuksissa on todettu, että uskonnolliset kokemukset vaikuttavat aivoissa samoissa kohdin kuin epileptiset kohtaukset. Ilmeisesti uskonnollisuus on siis lähinnä jokin aivojen sairaus ja epänormaali tila, jossa nähdään ja kuullaan ääniä, joita muut (terveet) ihmiset eivät näe eivätkä kuule. Rinnastuu tässä myös skitsofreniaan.
Normaali tervejärkinen ihminen ei tuollaisia kokemuksia kykene tuntemaan, koska aivot toimivat normaalisti.- normaali
Tämähän selittää saumattomasti sen, miksi niin huomattava osa kiihkeistä uskiksista on entisiä narkkareita ja alkoholisteja - heillä kun on sen vuosia tai vuosikymmeniä jatkuneen aineiden käytön seurauksena pysyvä aivovaurio.
- b00nerrr
Tässäpä pieni linkki epilepsiaan:
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2003/godonbrainqa.shtml Sanoisin että normaali tervejärkinen ei tuollaisia kokemuksia kykene tuntemaan koska kuvittelee erheellisesti että maailma on normaali ja rakentelee estoja itselleen, kuvittelee että maailma toimii samalla tavoin kuin hänen aivonsa.
- järjellinen
L.J.H kirjoitti:
Sanoisin että normaali tervejärkinen ei tuollaisia kokemuksia kykene tuntemaan koska kuvittelee erheellisesti että maailma on normaali ja rakentelee estoja itselleen, kuvittelee että maailma toimii samalla tavoin kuin hänen aivonsa.
eikä kuvittele olemattomia eikä varsinkaan usko että nuo kuvitelmat ovat todellisuutta. Tuolla pöpilässä on pilvin pimein kaltaisiasi hulluja, jotka näkevät ja kuulevat asioita joita muut eivät näe eivätkä kuule. Heille nämä asiat ovat kuitenkin ihan todellisia, mutta miksi heidät sitten on suljettu mielisairaalaan?
Uskonnollinen kokemus, epilepsia ja skitsofrenia ovat vain samanlaisia mielisairauksia, aivojen toimintahäiriöitä joissa harhanäkyjä kuvitellaan todellisiksi. Säälittävää on se sellainen...
I am LJH of Borg. Resistance is futile. Your life as it has been is over. From this time forward, you will service us.
- The Rat
Resistance is futile, you will all be assimilated!
Ja kuinkas sitten kävikään... :)
- profossi
Näillä palstoilla roikkuvilla ihmisillä ei oikein tunnu olevan sitä MATERIAALISTA ELÄMÄÄ, mitä uskikset halveksivat ja eikkikset palvovat.
Korkean ÄO:n omaavilla ihmisillä on harvoin mielekkäitä ihmissuhteita ja heidän avioerolukunsa ovat pääsääntöisesti korkeammat kuin alhaisemman ÄO:n omaavilla. Korkean ÄO:n ihmiset joutuvat helposti koulu- ja työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja heitä pidetään omituisina ja ääliöinä siksi, että he eivät elä tunteillaan kuten tyhmät ihmiset vaan järjellään.
Siksi korkean ÄO:n ihmisillä harvoin on elämää, mutta tyhmillä ihmisillä on.
Hankkikaa elämä.- Propagabriel
Minulla on elämä.
Muuten.. onko parempaa elämää se että viettää aikansa internetissä vai se että töllöttää Televisiota?
Miten määrittelet 'paremman' elämän?
Hankkikaa elämä=Elämä on jo kaikilla.. sitä ei hankita.. se olisi paradoksi. Tarkoitat että hankkikaa jotain elämään kuuluvaa elementtiä enemmän?
Seikkailua ja sen sellaista? Todellisia tekoja?
Tämä on niin yleinen läppä netissä:Hanki elämä , oot nolife.. XD Kuules minusta ihminen tekee juuri sitä mistä itse tykkää ja pitää eniten.. eli tämäkin läppä netissä tässä on Laatu aikaa.. XD
Kjäh Kjäh Kjäh
tsk tsk tsk - Teeppä niin
Profossi kirjoitti:
"Hankkikaa elämä."
- Näytäpä esimerkkiä ja ole kirjoittamatta tänne. - tyhmistyä
ja onnistuttukin. kun 15 v ryyppää rankasti, niin kyllä tyhmistyy. Ongelma on se, että ympäröivä maailma tyhmistyy vielä nopeemmin. Kato ny vaikka tosi tv-ohjelmia tai tota jenkkipressaa:)
- Propagabriel
Tiedon etsintä, elämän tarkoituksen tutkiminen ja löytäminen... on varmasti mieltä arveluttavaa puuhastelua.
Hiukan samaa kuin sanaristikot sun muut sen sellaiset.
EN Usko että uskikset on alemmalla tasolla ÄÖ:ssa
Kyse mielen älykkyydestä on se joutuuko ihminen harjoittelemaan älyään käytännössä.
Uskomusrakenteet:Ovatko uskomuksesi sen suuntaisia että Uskot siihen että mielen harjoittaminen todellisuudessa kannattaa.
Tämä on polku älykkyyden huipentumaan:Harjoitukset ja rauha.
Toisaalta Äly vaatii pähkinöitä ja Arvoituksia purtavakseen.
Jos kaikki on itsestään selvää , Jumala ylhäällä , helvetti alhaalla ja kaikki black & whitee niin en yhtään ihmettele ettei uskota olevan tarpeellista harjoittaa mieltä.
Mieltä ei harjoiteta kieltojen avulla vaan leikin kautta. Mielikuvitusta ruokkimalla... ei toppuuttelemalla.
Sallimalla , ei kieltämällä.
:D
ÄO=Harjoitettu mieli uskomukset että se on hyväksi ja hauskaa... - siino
"Okei, no sanotaan sun äo on 150. Mitä sitten?"
Okei, jos sun äo:n sanotaan olevan 150, vaikka se todellisuudessa onkin 45. Mitä sitten? Nouseeko sun älykkyytes siitä?
"Jumala sattuu olemaan viisaudessaan sen verran ihmistä mahtavampi että kaikki ihmiset ovat Hänen näkökulmastaan enemmän tai vähemmän tyhmiä."
Ero neron ja hullun välillä on tiemmä pieni. Jos Jumala siis on vielä ihmistä mahtavampi kuin äo 150, hän on hullu.
Toisaalta hulluksihan siinä tuleekin, kun ensin viettää yksinään pimeässä ikuisuuden ennen kuin keksii laittaa valot päälle :)
"omassa uskonelämässä olen joutunut silloin tällöin tilanteisiin jossa omalla älyllä tai omalla voimalla ei pääse senttiäkään eteenpäin.Tällöin joudun kääntymään Kaikkivaltiaan Jumalan puoleen eikä tarvitse jäädä paikoilleen."
Todella hirveän vähän täytyy ihmisellä olla älykkyyttä, jos kuvittelee olemattomien hoitavan hommat hölkkälenkin aikana.
"Mutta kun annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle elämäsi on paremmissa käsissä."
Jeesus siis on kuin onkin kädellinen eli apina, vaikka siis häpyllä hengellä...korjaan pyhällä hengellä olikin sormensa pelissä. - plää plää
"No siitä sun 150:äostasi voi olla hyötyä arkipäivän toiminnassa, mutta kun sä olet todellisella taistelukentällä se on kevyttä valuuttaa."
Vedetäänkö älykkyyden raja siihen, jos ja kun huomatessaan olevansa todellisilla taistelukentillä pystyy erottamaan omat defenssinsä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli285365Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm133964Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403207IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512820Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851332Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601203
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961122Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151101