kreationistit tällä palstalla tuntuvat useimmin vaativan todistustaakkaa evoluutioteorian kannattajien nistaan. Tällä kertaa toisinpäin:
1)
Kerro, miksi on mahdotonta, että eläinlaji kehittyisi aikojen saatossa siten, että sitä voitaisiin pitää omana uutena lajinaan? Ts. Miksi lajin X kanta A ei voi kehittyä sellaiseksi, että se ei saa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä lajin X kannan B kanssa?
2)
Perustele, miksi on _mahdotonta_, että elämä on syntynyt ilman luojan apua? Ts. Miksi on mahdotonta, että luonnossa syntyisi itseään toistavia aminohappoketjuja?
Jumalan tarpeellisuudesta?!?
19
860
Vastaukset
- ........................
Ja - jos argumentti on "se on äärettömän epätodennäköistä" - niin eikö se silti ole mahdollista tapahtua vastoin todennäköisyyttä?
Kosmisessa hedelmäpelissä kolme RAY:ta rinnakkain. Epätodennäköistä - mutta jos se on mahdollisuuksien rajoissa - mahdollista. 1)
***Kerro, miksi on mahdotonta, että eläinlaji kehittyisi aikojen saatossa siten, että sitä voitaisiin pitää omana uutena lajinaan? Ts. Miksi lajin X kanta A ei voi kehittyä sellaiseksi, että se ei saa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä lajin X kannan B kanssa?***
1)ensin pitäis määritellä mikä on laji. Otakaamme lajiksi perusryhmä käsite. Ei se sinäänsä ole täysin poissuljettua, mutta meillä vain ei ole mitään havaintoa sellaisesta. Kaikki lajiutuminen ja sopeutuminen on pysytellyt tiukasti mikroevoluution puolella ahtaissa rajoissa.
2) Perustele, miksi on _mahdotonta_, että elämä on syntynyt ilman luojan apua? Ts. Miksi on mahdotonta, että luonnossa syntyisi itseään toistavia aminohappoketjuja?
2)Meillä ei ole mitään havaintoja siitä että elämä voisi syntyä kemiallisten prosessien kautta. Kaikki yritykset ovat päättyneet tuloksettomina, ilman elämää. Toisekseen tutkimukset ovat johtaneet siihen lopputulokseen, että elämää syntyy vain elämästä.- AntiHihhuli
>>ensin pitäis määritellä mikä on laji. Otakaamme lajiksi perusryhmä käsite. Ei se sinäänsä ole täysin poissuljettua, mutta meillä vain ei ole mitään havaintoa sellaisesta. Kaikki lajiutuminen ja sopeutuminen on pysytellyt tiukasti mikroevoluution puolella ahtaissa rajoissa. >Meillä ei ole mitään havaintoja siitä että elämä voisi syntyä kemiallisten prosessien kautta.
- Ateismus Lex
Meillä ei ole myöskään havaintoja siitä, että
elämä olisi syntynyt luomisen kautta eli onnistuit
S.U.P juuri puhumaan itsesi umpikujaan...
Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisin
sanankääntein loihdit itsesi tästä pulmasta. "2)Meillä ei ole mitään havaintoja siitä että elämä voisi syntyä kemiallisten prosessien kautta. Kaikki yritykset ovat päättyneet tuloksettomina, ilman elämää. Toisekseen tutkimukset ovat johtaneet siihen lopputulokseen, että elämää syntyy vain elämästä."
huom kysymys oli miksi se olisi mahdotonta...Ateismus Lex kirjoitti:
Meillä ei ole myöskään havaintoja siitä, että
elämä olisi syntynyt luomisen kautta eli onnistuit
S.U.P juuri puhumaan itsesi umpikujaan...
Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisin
sanankääntein loihdit itsesi tästä pulmasta.Ei poiketa kioskille.
- Ateismus Lex
sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
Ei poiketa kioskille.
Ei poiketakkaan...
S.U.P on pulassa koska ei pääse pakoon
luomaltaan noidankehältä.
Ja minä vain toimin sinun tavoin eli "ohjaan"
keskustelua "järkevämpään" suuntaan
(huomaa pienet lainausmerkit)... - no mutta alpo
Ateismus Lex kirjoitti:
Ei poiketakkaan...
S.U.P on pulassa koska ei pääse pakoon
luomaltaan noidankehältä.
Ja minä vain toimin sinun tavoin eli "ohjaan"
keskustelua "järkevämpään" suuntaan
(huomaa pienet lainausmerkit)...no mutta alpo, ethän voi todistaa ohjaustasi järkeväksi ilman että esittäisit todisteita siitä järkevyydestä.
Mieluummin vielä koeputken kanssa.
Onko järkevyyttä muuten mitenkään sitäkään todistettu tai määritelty olemassaolevaksi? - Ateismus Lex
no mutta alpo kirjoitti:
no mutta alpo, ethän voi todistaa ohjaustasi järkeväksi ilman että esittäisit todisteita siitä järkevyydestä.
Mieluummin vielä koeputken kanssa.
Onko järkevyyttä muuten mitenkään sitäkään todistettu tai määritelty olemassaolevaksi?Eihän sillä ole väliä...
Tärkeintä on osoittaa kuinka naurettavia
vastapuolen keinot ovat käyttämällä niitä
itse...
.
.
.
Alpo? - asiaan alpo
Ateismus Lex kirjoitti:
Eihän sillä ole väliä...
Tärkeintä on osoittaa kuinka naurettavia
vastapuolen keinot ovat käyttämällä niitä
itse...
.
.
.
Alpo?kuis sä tollasia luulet?
mites mä tyhjää olisin huomannut? - Ateismus Lex
asiaan alpo kirjoitti:
kuis sä tollasia luulet?
mites mä tyhjää olisin huomannut?En tiedä... Ongelma ei ole tyhjän huomaaminen
vaan sen ymmärtäminen ;)
Vaatimasi mahdottomuustodistus on liian kova vaatimus. Itse asiassa ei luonnonlakien vastaisia ilmiöitä voi todistaa mahdottomiksi. Yliluonnollisia ne voivat olla, muttei niitä silti voi todistaa mahdottomiksi.
Taakkahan on väitteen esittäjällä. Darwinismi väittää, että _kaikki_ nykyiset eliölajit ovat kehittyneet varhemmista eliölajeista. Edes hevosella ketju ei ole aukoton, siis sitä ei ole todistettu. Saati sitten miljoonalla muulla lajilla.- vai kuis on ?
Jollei olisi Raamatun Jumalaa ei olisi mitään muutakaan.
- vai kuis on?
Väärin, jos Kalevalan Väinämöistä ei olisi
ollut, ei myös luomistakaan olisi saatettu
valmiiksi...
(Eräs vanha tutkimus toteaa Kalevalaan koottujen
kertomuksen olevan Raamatun kertomuksia
vanhempia... Tosin on vaikea sanoa, kuinka
paljon alkuperäiskertomukset ovat muuttuneet
ajan myötä.)
a) itsepetokseen
b) tukemaan seurakuntien (ja taustavoimien) kassavirtaa- tai peru puhees
Miksi siihen tarvittaisiin juuri jumala?
Etköhän muutenkin puhu aivan olemattomista?
Anakin kaikista väitteistäsi puuttuvi ne tieteelliset todisteet! tai peru puhees kirjoitti:
Miksi siihen tarvittaisiin juuri jumala?
Etköhän muutenkin puhu aivan olemattomista?
Anakin kaikista väitteistäsi puuttuvi ne tieteelliset todisteet!Jäin kiinni, liioittelin selvästi - jumalaa ei tosiaan tarvita noihin.
Itse asiassa tarkemmin ajatellen jumalaa ei tarvita yhtään mihinkään.
Happy?- Vai niin
illuminatus kirjoitti:
Jäin kiinni, liioittelin selvästi - jumalaa ei tosiaan tarvita noihin.
Itse asiassa tarkemmin ajatellen jumalaa ei tarvita yhtään mihinkään.
Happy?Ootahan jonkun aikaa, eiköhän se routa porsaan kotia kohti ohjaa.
Vai niin kirjoitti:
Ootahan jonkun aikaa, eiköhän se routa porsaan kotia kohti ohjaa.
Älä pidättele hengitystä sitä odottaessasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau273165Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433050Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342906Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1621907Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251445Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 321230
- 751154