Jumalan tarpeellisuudesta?!?

FuusioHki

kreationistit tällä palstalla tuntuvat useimmin vaativan todistustaakkaa evoluutioteorian kannattajien nistaan. Tällä kertaa toisinpäin:

1)
Kerro, miksi on mahdotonta, että eläinlaji kehittyisi aikojen saatossa siten, että sitä voitaisiin pitää omana uutena lajinaan? Ts. Miksi lajin X kanta A ei voi kehittyä sellaiseksi, että se ei saa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä lajin X kannan B kanssa?

2)
Perustele, miksi on _mahdotonta_, että elämä on syntynyt ilman luojan apua? Ts. Miksi on mahdotonta, että luonnossa syntyisi itseään toistavia aminohappoketjuja?

19

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........................

      Ja - jos argumentti on "se on äärettömän epätodennäköistä" - niin eikö se silti ole mahdollista tapahtua vastoin todennäköisyyttä?

      Kosmisessa hedelmäpelissä kolme RAY:ta rinnakkain. Epätodennäköistä - mutta jos se on mahdollisuuksien rajoissa - mahdollista.

    • 1)
      ***Kerro, miksi on mahdotonta, että eläinlaji kehittyisi aikojen saatossa siten, että sitä voitaisiin pitää omana uutena lajinaan? Ts. Miksi lajin X kanta A ei voi kehittyä sellaiseksi, että se ei saa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä lajin X kannan B kanssa?***

      1)ensin pitäis määritellä mikä on laji. Otakaamme lajiksi perusryhmä käsite. Ei se sinäänsä ole täysin poissuljettua, mutta meillä vain ei ole mitään havaintoa sellaisesta. Kaikki lajiutuminen ja sopeutuminen on pysytellyt tiukasti mikroevoluution puolella ahtaissa rajoissa.

      2) Perustele, miksi on _mahdotonta_, että elämä on syntynyt ilman luojan apua? Ts. Miksi on mahdotonta, että luonnossa syntyisi itseään toistavia aminohappoketjuja?

      2)Meillä ei ole mitään havaintoja siitä että elämä voisi syntyä kemiallisten prosessien kautta. Kaikki yritykset ovat päättyneet tuloksettomina, ilman elämää. Toisekseen tutkimukset ovat johtaneet siihen lopputulokseen, että elämää syntyy vain elämästä.

      • AntiHihhuli

        >>ensin pitäis määritellä mikä on laji. Otakaamme lajiksi perusryhmä käsite. Ei se sinäänsä ole täysin poissuljettua, mutta meillä vain ei ole mitään havaintoa sellaisesta. Kaikki lajiutuminen ja sopeutuminen on pysytellyt tiukasti mikroevoluution puolella ahtaissa rajoissa. >Meillä ei ole mitään havaintoja siitä että elämä voisi syntyä kemiallisten prosessien kautta.


      • Ateismus Lex

        Meillä ei ole myöskään havaintoja siitä, että
        elämä olisi syntynyt luomisen kautta eli onnistuit
        S.U.P juuri puhumaan itsesi umpikujaan...

        Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisin
        sanankääntein loihdit itsesi tästä pulmasta.


      • "2)Meillä ei ole mitään havaintoja siitä että elämä voisi syntyä kemiallisten prosessien kautta. Kaikki yritykset ovat päättyneet tuloksettomina, ilman elämää. Toisekseen tutkimukset ovat johtaneet siihen lopputulokseen, että elämää syntyy vain elämästä."

        huom kysymys oli miksi se olisi mahdotonta...


      • Ateismus Lex kirjoitti:

        Meillä ei ole myöskään havaintoja siitä, että
        elämä olisi syntynyt luomisen kautta eli onnistuit
        S.U.P juuri puhumaan itsesi umpikujaan...

        Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisin
        sanankääntein loihdit itsesi tästä pulmasta.

        Ei poiketa kioskille.


      • Ateismus Lex
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Ei poiketa kioskille.

        Ei poiketakkaan...

        S.U.P on pulassa koska ei pääse pakoon
        luomaltaan noidankehältä.

        Ja minä vain toimin sinun tavoin eli "ohjaan"
        keskustelua "järkevämpään" suuntaan
        (huomaa pienet lainausmerkit)...


      • no mutta alpo
        Ateismus Lex kirjoitti:

        Ei poiketakkaan...

        S.U.P on pulassa koska ei pääse pakoon
        luomaltaan noidankehältä.

        Ja minä vain toimin sinun tavoin eli "ohjaan"
        keskustelua "järkevämpään" suuntaan
        (huomaa pienet lainausmerkit)...

        no mutta alpo, ethän voi todistaa ohjaustasi järkeväksi ilman että esittäisit todisteita siitä järkevyydestä.
        Mieluummin vielä koeputken kanssa.
        Onko järkevyyttä muuten mitenkään sitäkään todistettu tai määritelty olemassaolevaksi?


      • Ateismus Lex
        no mutta alpo kirjoitti:

        no mutta alpo, ethän voi todistaa ohjaustasi järkeväksi ilman että esittäisit todisteita siitä järkevyydestä.
        Mieluummin vielä koeputken kanssa.
        Onko järkevyyttä muuten mitenkään sitäkään todistettu tai määritelty olemassaolevaksi?

        Eihän sillä ole väliä...

        Tärkeintä on osoittaa kuinka naurettavia
        vastapuolen keinot ovat käyttämällä niitä
        itse...

        .
        .
        .

        Alpo?


      • asiaan alpo
        Ateismus Lex kirjoitti:

        Eihän sillä ole väliä...

        Tärkeintä on osoittaa kuinka naurettavia
        vastapuolen keinot ovat käyttämällä niitä
        itse...

        .
        .
        .

        Alpo?

        kuis sä tollasia luulet?
        mites mä tyhjää olisin huomannut?


      • Ateismus Lex
        asiaan alpo kirjoitti:

        kuis sä tollasia luulet?
        mites mä tyhjää olisin huomannut?

        En tiedä... Ongelma ei ole tyhjän huomaaminen
        vaan sen ymmärtäminen ;)


    • Vaatimasi mahdottomuustodistus on liian kova vaatimus. Itse asiassa ei luonnonlakien vastaisia ilmiöitä voi todistaa mahdottomiksi. Yliluonnollisia ne voivat olla, muttei niitä silti voi todistaa mahdottomiksi.

      Taakkahan on väitteen esittäjällä. Darwinismi väittää, että _kaikki_ nykyiset eliölajit ovat kehittyneet varhemmista eliölajeista. Edes hevosella ketju ei ole aukoton, siis sitä ei ole todistettu. Saati sitten miljoonalla muulla lajilla.

    • vai kuis on ?

      Jollei olisi Raamatun Jumalaa ei olisi mitään muutakaan.

      • vai kuis on?

        Väärin, jos Kalevalan Väinämöistä ei olisi
        ollut, ei myös luomistakaan olisi saatettu
        valmiiksi...

        (Eräs vanha tutkimus toteaa Kalevalaan koottujen
        kertomuksen olevan Raamatun kertomuksia
        vanhempia... Tosin on vaikea sanoa, kuinka
        paljon alkuperäiskertomukset ovat muuttuneet
        ajan myötä.)


    • a) itsepetokseen

      b) tukemaan seurakuntien (ja taustavoimien) kassavirtaa

      • tai peru puhees

        Miksi siihen tarvittaisiin juuri jumala?
        Etköhän muutenkin puhu aivan olemattomista?
        Anakin kaikista väitteistäsi puuttuvi ne tieteelliset todisteet!


      • tai peru puhees kirjoitti:

        Miksi siihen tarvittaisiin juuri jumala?
        Etköhän muutenkin puhu aivan olemattomista?
        Anakin kaikista väitteistäsi puuttuvi ne tieteelliset todisteet!

        Jäin kiinni, liioittelin selvästi - jumalaa ei tosiaan tarvita noihin.

        Itse asiassa tarkemmin ajatellen jumalaa ei tarvita yhtään mihinkään.

        Happy?


      • Vai niin
        illuminatus kirjoitti:

        Jäin kiinni, liioittelin selvästi - jumalaa ei tosiaan tarvita noihin.

        Itse asiassa tarkemmin ajatellen jumalaa ei tarvita yhtään mihinkään.

        Happy?

        Ootahan jonkun aikaa, eiköhän se routa porsaan kotia kohti ohjaa.


      • Vai niin kirjoitti:

        Ootahan jonkun aikaa, eiköhän se routa porsaan kotia kohti ohjaa.

        Älä pidättele hengitystä sitä odottaessasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe