Olen muuttamassa pääkaupunki seudulle ja minulle tarjottiin asuntoa Roihuvuoresta. Millainen paikka asua? Onko hyvät palvelut lähettyvillä jne?
Millainen paikka Roihuvuori
14
2086
Vastaukset
- kybä
Sosiaali tapauksia. Paljon mutuja ym.ym.
- ent roihislainen
Bussilla keskustaan menee yli puoli tuntia. Työmatkoihin meni minulta aikoinaan 6 tuntia viikossa mikä alkoi pahasti hiertää. Lähin metropysäkki on liian kaukana. Roihiksessa ei ole muuta kuin asuintaloja ja pari kauppaa, siis tylsä lähiö.
Mutta asunnot "halpoja" (oikeasti ne eivät ole halpoja missään Helsingin lähellä).- Häöh?
Roihis tuli tutuksi kaverini asuessa siellä 3 vuotta siinä kirkon kupeessa. Bussilla metroasemalle kesti alle 10 min, josta metrolla toinen 10 min keskustaan. En tiedä mitä järkeä on istua bussissa yli puoli tuntia? Itäkeskus oli kävelymatkan päässä.
Ei paikassa tosiaan ole muuta kuin kioski ja pari kauppaa mutta ihan viihtyisän näköistä, vanhoja kerrostaloja enkä itse törmännyt epäsosiaaliseen ainekseen. - Juups
6 tuntia viikossa? Kauheeta! Heh heh...
- herra kello
Häöh? kirjoitti:
Roihis tuli tutuksi kaverini asuessa siellä 3 vuotta siinä kirkon kupeessa. Bussilla metroasemalle kesti alle 10 min, josta metrolla toinen 10 min keskustaan. En tiedä mitä järkeä on istua bussissa yli puoli tuntia? Itäkeskus oli kävelymatkan päässä.
Ei paikassa tosiaan ole muuta kuin kioski ja pari kauppaa mutta ihan viihtyisän näköistä, vanhoja kerrostaloja enkä itse törmännyt epäsosiaaliseen ainekseen.Bussin odotus 5 min.
Bussilla metroasemalle 10 min.
Metron odotus 5 min.
Metrolla keskustaan 10 min.
Puoli tuntiahan tästäkin tulee, tai enemmän.
Viitenä päivänä viikossa töihin ja takaisin:
5 x 2 x 30 min = 5 tuntia.
Bussissa voi sentään lukea jotain mutta alituinen hyppiminen liikennevälineestä toiseen ja odotukset ym. = hukkaanheitettyä aikaa.
- arsehole
..se tarkoittaa makasiinin jäännöksiä.
- on aika kaukana
keskustasta. Talot ovat semmoisia perushirveitä elementtimötiköitä. Pröh...
- Tii
Roihuvuori on ns. vanha lähiö, talot on rakennettu 40-60-luvulla eli kohtuullisen mukavan näköisiä. Pieni ostari. Itäkeskus on lähellä kaikkine palveluineen.
Matka keskustaan tosiaan kestää kyllä varmasti hieman, koska bussireitti varmasti mutkittelee. Bussi-metro-yhdistelmä on ehkä nopeampi. Sehän kyllä riippuu, missä päin työpaikka on, välttämättähän työpaikka ei ole keskustassa. Jos se on vaikka Hakaniemessä tai Itä-Helsingissä, Roihuvuori on varmasti hyvä asuinpaikka. Jos työpaikka on Espoossa, kannattanee asuntoa hakea länsisuunnasta.- roihikalainen
roihikan ensimmäiset talot on rakennettu 1955 kieppeillä eikä 1940-luvulla.
- haluaa muuttaa hesaan
Onko sulla työpaikka vai saitko asunnon muutenkin/mistä sait,siis mistä yhtiöstä?
- ihan ku joku
maalaiskylä,landella. Asuin siellä joskus 80-luvulla muutaman vuoden,joo pari kauppaa oli ,se yksityinen myi vanhaa sapuskaa,mielellään aina piti katsoa päivämäärä tarkasti. Kuppila oli Ruiskumestari ja tyyli siellä ihan sama ku DDR:ssä aikanaan,niin Elannon kapakkihan se olikin ja jengi siellä,joo se oli silloin,Itäkeskukseen oli onneksi lyhyt matka.
- Roih
Roihuvuori on ihan mukava helsinkiläislähiö, jonka parhaita puolia ovat kauniit ja rauhalliset ulkoilumahdollisuudet. Matka esimerkiksi keskustaan ei ole mitenkään mahdoton ja bussi-metro yhdistelmä toimii. Asuntoa en Roihuvuorest tällä erää kuitenkaan ostaisi, koska putkiremontit häämöttävät edessä. Vuokralle muuttaisin ihan mielelläni.
- Alma-Sofia
Viehättävä mesta! Olen asunut 3 vuotta aleella enkä kadu. Muutin Ruoholahdesta missä asuin kanavan vieressä. Ulkoilumahdollisuudet Roihuvuoressa hyvät! Uimaranta ja meri vieressä. Talot rakennettu paremmin kuin myöhemmät elementtitalot. Aliarvostettu, joten hinnat edulliset mutta nousussa. Lähialueella Länsi-Herttoniemessä, jossa talot samanlaisia, hinnat nousivat viimmevuonna Helsingin eniten 27%. Ravintoloissa olisi parantamisen varaa mutta Vanhan myllyn terassi Herttoniemen kartanon vieressä kiva.
Japanilainen puutarha myös viehättävä.13.8. alkaen dösät kulkee 5 min Herttoniemen ja Itäkeskuksen metroasemille. Yö dösä tulee viikonloppuöinä n.15 min keskustasta, jos on eksynyt sinne joten taksiakaan ei tartte. Katso http://fi.wikipedia.org/wiki/Roihuvuori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847