Vaatteiden maahantuonti

Yrittaja

Tassa on ulkomailla asuessa avautunut tilaisuus ostaa suuria maaria vaatteita suhteellisen edullisesti ja olenkin miettinyt maahantuontifirman perustamista. Osaisiko kukaan vahan antaa osviittaa kuinka vaikeaa vaatteiden maahantuonti on?

10

4434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuot

Toisesta eu maasta, senkus tuot. Ei ole mitään tullimaksuja, tai muitakaan maksuja.

• takuutappio

HALPISKAMAA! SITÄ SONTAA ON JO IHAN LIIKAA.
      ETENKIN VAATTEITA - HAHAA!

• eikö

Aika ympäripyöreitä kysyt - ei liene sen vaikeampaa kuin muukaan maahantuonti. Toki EU katsoo ulkopuolelta tulevaa aika paheksuvasti ja lisätullit/kiintiöt silloin tällöin iskee päälle. Syksyllähän tulee kenkien polkumyyntitulli Kiinasta tuleviin kenkiin.

Vaatteiden maahantuonnissa on aika vaikea tehdä pienellä volyymillä rahaa ja Suomessa toimivat kanavat lähinnä suoraan kuluttajille=vaatii paljon investointeja. Tukkukaupoille nykyään tod. vaikea lähteä myymään, koska jokainen osaa ostaa Kiinasta itsekin.

Mutta, feel free ja kokeile, ota vaikka pikku erä ja pistä Hesariin ilmotus kotimyynnistä...

• Alkuperainen

Mietin tallaista vaihtoehtoa etta myisin pienille kaupoille, jotka eivat ole osa suuria ketjuja.
        En halua itse perustaa liiketta.
        Jatkokysymys onkin sitten seuraava:
        Mita dokumentteja tarvitsee rajalla, jos tuo omalla autolla tavaraa Suomeen? Pakettiautolla, kyse ei olisi mistaa mahdottomista maarista.

• tuoja
        Alkuperainen kirjoitti:

Mietin tallaista vaihtoehtoa etta myisin pienille kaupoille, jotka eivat ole osa suuria ketjuja.
        En halua itse perustaa liiketta.
        Jatkokysymys onkin sitten seuraava:
        Mita dokumentteja tarvitsee rajalla, jos tuo omalla autolla tavaraa Suomeen? Pakettiautolla, kyse ei olisi mistaa mahdottomista maarista.

Jos jostain vaatteita pitäisi tuoda,niin toisin kiinasta hääpukuja..taitaa olla vaatteissa vaan noita tuontirajoituksia/kiintiöitä?

• patre

Taas näitä.....
      Suuria määriä ja sitten puhutaan pakettiautokuormasta.

Ja mistä tiedät tuotteidesi olevan edullisia??
      Kaupoissa näkemistäsi myyntihinnoistako??
      Se ei vielä kerro mikä on niiden sisäänostohinta.
      Kylläpä saat halvalla myydäkin jos meinaat saada putiikinpitäjät ostamaan epämääräiseltä kulkukauppiaalta.
      Suomessa kun on aika kovat vastuut maahantuojalla ja epäilys vastuidesi hoitokykyyn olisi ilmeisesti suuri.

Sanotaanko näin että jos alle tonnin tappiolla selviät niin se on jo hyvä suoritus.

• kiitosta vaan...

On niin kiva kun aletaan heti lannistamaan, vaikka toinen vasta miettii asiaa. En ole tehnyt minkaanlaista liiketoimintasuunnitelmaa yms. Ajattelin vain kysella etukateen jos vaikka tulis jotain jarkevia neuvoja.
        Luulenpa etta olet itse samalla alalla ja pelkaat menettavasi markkinat. Hinnat ovat todella kilpailukykyiset, siita olen ottanut selvaa. Asia koskikin vain sita etta mita papereita yms lupia pitaa olla. Alussa pienemmissa maarin ja sitten isompia kun ja jos kauppa alkaa kaymaan...

• lannistaa!!!
        kiitosta vaan... kirjoitti:

On niin kiva kun aletaan heti lannistamaan, vaikka toinen vasta miettii asiaa. En ole tehnyt minkaanlaista liiketoimintasuunnitelmaa yms. Ajattelin vain kysella etukateen jos vaikka tulis jotain jarkevia neuvoja.
        Luulenpa etta olet itse samalla alalla ja pelkaat menettavasi markkinat. Hinnat ovat todella kilpailukykyiset, siita olen ottanut selvaa. Asia koskikin vain sita etta mita papereita yms lupia pitaa olla. Alussa pienemmissa maarin ja sitten isompia kun ja jos kauppa alkaa kaymaan...

Minäkin kysellyt täällä palstalla joitain epäselvyyksiä, kun vasta suunnittelen omaa ideaani. Yrityskurssit yms ovat vielä edessä enkä TIETENKÄÄN perusta yritystäni ennen kuin kaikki on selvää ja loppuun asti hiottua. Täällä ei tunnuta sitä ymmärtävän vaan heti haukutaan että "oletpa heppoisilla tiedoilla lähdössä yrittäjäksi". Ei kannata antaa niiden lannistaa. Kyllähän kaikki järjestyy kun ottaa kaikesta mahdollisesta selvää ja hioo ideansa loppuun asti ennen kuin aloittaa!
        Ei kait kaikki voi ollakaan selvää kun vasta aloittelee suunnitelmaa, ihme mestareita täällä muut kun he ovat tienneet kaiken alusta alkaen ilman mitään ennakkopohdintoja/suunnitelmia/kysymyksiä.

• Sitkeys
        lannistaa!!! kirjoitti:

Minäkin kysellyt täällä palstalla joitain epäselvyyksiä, kun vasta suunnittelen omaa ideaani. Yrityskurssit yms ovat vielä edessä enkä TIETENKÄÄN perusta yritystäni ennen kuin kaikki on selvää ja loppuun asti hiottua. Täällä ei tunnuta sitä ymmärtävän vaan heti haukutaan että "oletpa heppoisilla tiedoilla lähdössä yrittäjäksi". Ei kannata antaa niiden lannistaa. Kyllähän kaikki järjestyy kun ottaa kaikesta mahdollisesta selvää ja hioo ideansa loppuun asti ennen kuin aloittaa!
        Ei kait kaikki voi ollakaan selvää kun vasta aloittelee suunnitelmaa, ihme mestareita täällä muut kun he ovat tienneet kaiken alusta alkaen ilman mitään ennakkopohdintoja/suunnitelmia/kysymyksiä.

Todellakin olen ihmetellyt samaa, että aina löytyy sellaisia kusipäitä jotka alkavat heti mollaamaan toista vaikka mitä kysyisi. Mutta heilläpä juuri on kokemusta kaikesta ja he tietävät kaiken mahdollisen asiasta oli sitten mistä tahansa kyse.

TODELLAKIN kannattaa kysellä ja suunnitella hyvin!

Maahantuonti asioista saat selville kun soitat suoraan tullille. Sieltä saa kaikkiin kysymyksiin vastaukset liittyen juuri tuonti veroihin ym.

Mutta jos tuot Eu:n sisältä, niin tosiaan sinun ei tarvitse huolehtia mistään tuontivaatimuksista.

Alku on aina hankalinta yrittämisen aloittamisessa, mutta hyvällä sitkeydellä saa varmasti tuloksia aikaan, oli sitten myytävä tavara mitä tahansa.

Sen voin kertoa, että itse olen vaate bisneksessä mukana ja pari vuotta yritystä on pyöritetty ja on ihan kivasti jo asiakkaitakin.

Eli, rohkeasti vaan kokeilemaan rahkeita! Et varmasti tule mitään häviämään jos aloitat pienestä ja kasvatat sitten yrityksen toimintaa jos tarve vaatii.

Kyllä se sitkeys sitten palkitsee, vaikka alussa vaikeata olisi!

Ja niille luusereille vielä, jotka tähän varmasti vielä jotain kommentoivat:
        Hoitakaa omat asianne paremmin että pärjäätte tässä maailmassa!!! Ei tuollaisten luusereiden kanssa kukaan mitään kauppaa tule edes koskaan tekemään, siitä johtuen täällä nyt ollaan sitten itkemässä ja koitetaan olla niin teräviä, että tietäisi kaikki asiat miten ne menee. HERÄTYS!

Kaikille muille hyvää kesää ja sitkeyttä yrittämiseen.

Heikki

• patre
        Sitkeys kirjoitti:

Todellakin olen ihmetellyt samaa, että aina löytyy sellaisia kusipäitä jotka alkavat heti mollaamaan toista vaikka mitä kysyisi. Mutta heilläpä juuri on kokemusta kaikesta ja he tietävät kaiken mahdollisen asiasta oli sitten mistä tahansa kyse.

TODELLAKIN kannattaa kysellä ja suunnitella hyvin!

Maahantuonti asioista saat selville kun soitat suoraan tullille. Sieltä saa kaikkiin kysymyksiin vastaukset liittyen juuri tuonti veroihin ym.

Mutta jos tuot Eu:n sisältä, niin tosiaan sinun ei tarvitse huolehtia mistään tuontivaatimuksista.

Alku on aina hankalinta yrittämisen aloittamisessa, mutta hyvällä sitkeydellä saa varmasti tuloksia aikaan, oli sitten myytävä tavara mitä tahansa.

Sen voin kertoa, että itse olen vaate bisneksessä mukana ja pari vuotta yritystä on pyöritetty ja on ihan kivasti jo asiakkaitakin.

Eli, rohkeasti vaan kokeilemaan rahkeita! Et varmasti tule mitään häviämään jos aloitat pienestä ja kasvatat sitten yrityksen toimintaa jos tarve vaatii.

Kyllä se sitkeys sitten palkitsee, vaikka alussa vaikeata olisi!

Ja niille luusereille vielä, jotka tähän varmasti vielä jotain kommentoivat:
        Hoitakaa omat asianne paremmin että pärjäätte tässä maailmassa!!! Ei tuollaisten luusereiden kanssa kukaan mitään kauppaa tule edes koskaan tekemään, siitä johtuen täällä nyt ollaan sitten itkemässä ja koitetaan olla niin teräviä, että tietäisi kaikki asiat miten ne menee. HERÄTYS!

Kaikille muille hyvää kesää ja sitkeyttä yrittämiseen.

Heikki

Ihanko vallan kusipää luuserit ne tänne kirjoittelee.
        Tunnustan.
        Kelan päivärahoilla elelevä avohoitopotilashan se minä olen. NOT!

Enpä nyt ala omia saavutuksiani ja kokemuksiani luettelemaan kun täällä virtuaalimaailmassa ne ovat yhtä uskottavia kuin Heikin vaatebisneksetkin.

Sanotaanko nyt sitten niin että kun aloittelette ihan mitä vaan yritystoimintaa niin pelatkaa sellasilla summilla minkä menetyksen kestätte.
        Nämä työvoima/yritysneuvojatkaan kun eivät lainojanne takaa vaikka kuinka sitä taivaanrantaa kanssanne maalailevat.

Kiva juttuhan se olisi jos yrittämisellä menestyminen olisi positiivisesta ajattelusta kiinni ja että jokainen pystyisi vaikuttamaan omaan toimeentuloonsa työtunteja lisäämällä.
        Samanlainen köyhyysloukku monelle se pienyrittäjyys on siinä missä pätkätyöt duunareille.
        Jos alle 10 000 euroa vuodessa tienaavat yrittäjät siirtyisivät kortistoon niin tämä maahan olisi syvässä kriisissä.

Joten kyllä minulla kusipää/luuseri-pelottelijalla on puhtaampi omatunto neuvojeni suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe