No, niin. Nyt ollaan tultu siihen tilanteeseen, että mitä pahemmin jokin leffa havaitaan mitättömäksi, sitä suuremman varmuuden saa siitä että se ei ole ainoastaan pakko nähdä, vaan myöskin hankkia omaksi mihin hintaan tahansa. Kun nyt funtsin, että mitä elokuvia hankkisin seuraavaksi eräksi niin tutkin, mitä on haukuttu pahiten. Ne mä meinaan hankkia.
Onko nyt niin, että paitsi ammattimaiset sanoma- ja aikakauslehtien elokuva-arvostelijat, myöskin kaikki kyyniset pikku nettipeelotkin ovat elokuvien suhteen kranttuuden ruumiillistumia ja kerta kaikkiaan niitä naisia ja miehiä, jotka eivät osaneet sanoa "hyvä"?
Joo, haukkukaa vaan kaikki ihan paskaks, sen kun muistatte, että minä äänestän jaloillani ja menen kauppaan ostamaan vaikka 35 eurolla juuri sen mitä eniten morkataan :)
Lyttäämisen tosi konkurssi
7
556
Vastaukset
- ...
eli se tekee elokuvasta hyvän, että sitä haukutaan?
ja jos kehutaan, niin silloin se on kauheeta kuraa?
ok. matti oli muuten aivan loistava!- matti oli loistava
joten älä sitä vaan osta.
mitäs paskoja mä voisin suositella...
no reservoir dogs on aivan paska, mee ostaa se heti. Sitte myös fight club on aika perseestä, kuten myös oldboy. siinähän noita paskoja tuliki jo. - kyl
matti oli loistava kirjoitti:
joten älä sitä vaan osta.
mitäs paskoja mä voisin suositella...
no reservoir dogs on aivan paska, mee ostaa se heti. Sitte myös fight club on aika perseestä, kuten myös oldboy. siinähän noita paskoja tuliki jo.noi on kyl kauheeta kuraa kaikki.
- ...
Sulla on vissiin päässä vikaa jos noin ajattelet. Yleensähän elokuvat, jotka on huonoiksi haukuttu ovat huonoja.
- trentonoir
harvoin kuitenkaan mitään leffaa täysin aiheettomasti haukutaan/kehutaan. näitäkin tapauksia kyllä välillä ilmenee. jos kriitikko on puolueellinen, niin sen näkee tekstistä aika nopeasti ja tällöin pitäisi osata itse päätellä, että kuinka "luotettavaa" kritiikki on. leffa-arvostelujen kannattaa ajatella olevan vain vihjeitä ja huhuja, kuin määräyksiä. ja onhan se mukavampio aina lukea kunnolla kirjoitettuja arvioita, kuin vain jotain mihin on isketty vain sisällysluettelo. silloin kun kritiikki on puhtaasti puolueellista, niin kyseessä on esimerkiksi se, että ohjaaja on nostettu jalustalle jota ei voi eikä saa huojuttaa. esim. aki kaurismäki. tai sitten tulee joku scientologia (taistelukenttä maa,) tai muu vastaava asia rikkomaan kriitikon puolueettomuutta. jos jokin haukutaan täysin paskaksi, niin se ei kenties ole täysin paska, mutta tuskin mikään erinomainenkaan, ja päinvastoin.
- Baxter
Lyttääminenhän ei tee elokuvasta huonoa vaan lyttääjästä fiksun.
Jos viisi tyttöä käy katsomassa saman elokuvan ja neljä ilmoittaa tykänneensä siitä mutta yksi on eri mieltä, arvatkaapa ketä enemmistö ryhmästä automaattisesti pitää fiksumpana?
Aivan liian moni ihminen tässä maailmassa on tietoinen tällaisesta ryhmäkäyttäytymisestä ja käyttää sitä väärin. - Herscell
Olen samaa mieltä. Moni mun suosikkiohjaajista on kriitikoiden paskaksihaukkumia. Esim. Herschell Gordon Lewis, Roger Corman ja Lucio Fulci.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408