Hellari parantaa

8

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parantamiset

vaikuttavat tapahtuvan vain suurissa massakokouksissa, tyyliin, "siellä peräpenkissä joku nyt paranee". Miksei juurikaan kuule parantajaevankelistoiden vierailuista eikä parannustapahtumista yksinäisissä asunnoissaan viruvien sairaiden vanhusten luona tai hoitohenkilökunnan puutteesta kärsivien syrjäkylien terveyskeskusten vuodeosastoilla?

• Olen ollut vakavasti sairas pidemmän aikaa ja saanut avun Lohjan sairaalassa ja Nummi-Pusulan sairaalassa. Siis hyvin "maallista".

6.5.1988 paranin perinnöllisestä sydänsairaudesta ja siinä kohtaa minua auttoi Herra eikä ihmiset. Lääkärit eivät voineetkaan minua parantaa, mutta kohtausten aikana auttoivat minkä voivat.

Kutsu grillaamaan ja saunomaan ovat yhä voimassa. Hyvää jatkoa Sinulle.

• vastannut kysymykseen

edelleenkään.

Syy on takuuvarmasti siinä, etteivät lahkolaiset halua ihmeparantumisia ympäristöön, jossa niitä voidaan tutkia tieteellisesti ja tilastollisesti.

Ts. ihmeparantumisen todellisuus ei kestä päivän valoa.
        On helppo sanoa jumalan parantaneen jonkin vaivan tai taudin. Tällöin kaikki muut paranemiseen vaikuttaneet syyt kylmästi unohdetaan.

Politiikassa ilmiötä kutsutaan populismiksi. Uskonnon populismilla markkinoidaan lahkolaisuutta erittäin tehokkaasti herkkäuskoisille ihmisille.

• sukupuolitaudit

eivät kuulu parantuvien tautien listalle?
      Olisikohan syy

a) siinä, ettei uskovaisilla ole kertakaikkiaan s- tauteja
      b) uskovaiset eivät kehtaa myöntää s- tautejaan
      c) s- tautien parantaminen joukkokouksissa toisi huonoa mainetta lahkolle
      d) jumala ei paranna syntisiä tauteja ollenkaan

• usko ei olekaan

kovin vahva.
      Olen pettynyt.

• hemppa

Yhtenä aamuna vuosia sitten työkaverini hyppäsi istumaan pöydälle heilutellen jalkojaa. Ihmettelin hänen käyttäytymistään. Hän tokaisi. Etkö huomaa mitään eroa. Vastasin.. en huomaa. No etkö huomaa että molemmat jalat ovat nyt yhtä pitkiä. Vastasin.. eiks ne ole olleet aina yhtä pitkiä minä en ainakaan ole huomannut että ne olisivat olleet eripituisia. Hän sanoi että toinen jalka on ollut noi 3cm pitempi ja nyt ne ovat yhtäpitkiä. Kysyin häneltä miten se voi olla mahdollista. Hän sanoi olleensa edellisenä iltana herätyskokouksessa ja jalka kasvoi siellä.
      Outo juttu! Olen sitä mieltä, että jos jollain on toinen jalka 3cm lyhkäsempi niin sen kyllä huomaisi kävelytyylistä. Että semmoista puppua!

• on manipuloitavissa suhteellisen helposti toisten ollessa tietysti toisia alttiimpia vaikutteille. Ehkäpä periaatteessa kysymys on samanlaisista tempuista, joita Kuikka Koponen teki aikanaan. Saarnamiehillä on saarnamiesten konstit. Eipä vaan kuitenkaan uskovaisilta näytä kommentteja tähänkään ketjuun tulevan: mielenkiintoista...

• ihmisessä olevan
        Työmies2 kirjoitti:

on manipuloitavissa suhteellisen helposti toisten ollessa tietysti toisia alttiimpia vaikutteille. Ehkäpä periaatteessa kysymys on samanlaisista tempuista, joita Kuikka Koponen teki aikanaan. Saarnamiehillä on saarnamiesten konstit. Eipä vaan kuitenkaan uskovaisilta näytä kommentteja tähänkään ketjuun tulevan: mielenkiintoista...

jonkin vajavaisuuden. Tämä näkyy esim. siten että jos jollakin on toinen jalka lyhyempi kuin toinen, niin toinen jalka on usein sitten pitempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe