Jeesus ja

islamin usko.

Muslimien näkemys Jeesuksesta on varsin todennäköisesti oikea. Muslimien käsityksen mukaan Jeesus oli profeetta. Ts. Jeesus oli poikkeuksellisen karismaattinen saarnamies ja voimakas kansanjohtaja (-villitsijä).

Mm. tässä kohdin islam on loogisempi, realisitsempi ja helpommin hyväksyttävä uskonto kuin kristinusko. Pitäähän islam Muhammedia "vain" profeettana eikä yritä korottaa häntä jumalan pojaksi.

Fiksuja nuo muslimit.

7

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XTale ei jaksa kirjautua

Me voidaan olla eri mieltä. Kenenkään viisaudesta en puhu mitään, sillä en ole se joka viisauden määrittelee.

Muslimit tunnustavat tooran ja uuden testamentinkin niin kuin se heille sopii.

Koraanissa sanotaan monessa kohtaa, että Jumalan sanaa ei voi muuttaa, sillä itse Jumala pitää sanastansa huolen, mutta silti entisten profeettojen sanoma on pystytty mukamas muuttamaan. Muhammadin kohalla tuli vain piste, että hänen sanomaansa ei voi muuttaa, eli muut profeetat ovat olleet maan päällä turhaan.

Minä en seuraisi Muhammadin elämän esimerkkiä, vaikka se olisikin tie taivaaseen tai paratiisiin niin kuin se heillä sanotaan.

Miksi Jumala lähettäisi tuollaisen profeetan viimeiseksi profeetaksi, jota kutsutaan pedofiiliksi, murhaajaksi, varkaaksi ym...tuollaista

• vahingossa tai tarkoituksella

minut väärin. En ihannoi islaminuskoa enkä kristinuskoa kumpaakaan.

Muutta tuossa kohtaa, Jeesuksen olemuksessa, mielestäni islam on oikeassa. Ja tämä on varsin laajasti hyväksytty asia. Todennäköisemmin (paljon) Jeesus oli ihminen kuin jumalan poika. Hänen varmaankin naulittiin ristille, mutta hän ei hyvin todennäköisesti harännyt kuolleista.

Osa Jeesuksesta on varmaan totta, mutta hänen jumaluutensa on sepitelmää.

Tätä tarkoitan. Ehkä olisi ollut viisasta jättää islam pois: se on liian arka paikka kristityille ja saa heidät kadottamaan varsinaisen asian.

• XTale ei jaksa kirjautua
        vahingossa tai tarkoituksella kirjoitti:

minut väärin. En ihannoi islaminuskoa enkä kristinuskoa kumpaakaan.

Muutta tuossa kohtaa, Jeesuksen olemuksessa, mielestäni islam on oikeassa. Ja tämä on varsin laajasti hyväksytty asia. Todennäköisemmin (paljon) Jeesus oli ihminen kuin jumalan poika. Hänen varmaankin naulittiin ristille, mutta hän ei hyvin todennäköisesti harännyt kuolleista.

Osa Jeesuksesta on varmaan totta, mutta hänen jumaluutensa on sepitelmää.

Tätä tarkoitan. Ehkä olisi ollut viisasta jättää islam pois: se on liian arka paikka kristityille ja saa heidät kadottamaan varsinaisen asian.

islam arka paikka ole kristityille. Kuten sanoit ymmärsin asian näköjään väärin.

• jlin
      • ei tarvitse.

Islam tunnustaa Jeesuksen, mutta ainoastaan profeettana. Varsin luultavasti se on myös oikea tulkinta.

• ei ole Isääkään

Jeesus on Jumalan Poika ja Itse myös Jumala.

Joh. 14:6.
      Jeesus sanoi hänelle:"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästä lähin te tunnette Hänet, ja te olette nähneet Hänet.
      Filippus sanoi Hänelle:"Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      Jeesus sanoi hänelle:"Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: `Näytä meille Isä`?
      Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat Hänen.
      Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette niin uskokaa itse tekojen tähden.

1. Joh. 2:23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

joka ei usko Jeesukseen, hänellä ei ole Isää Jumalaakaan. usko Jeesukseen Kristukseen EI OLE USKONTO. uskonto on sääntöjä, ihmisten tekemiä, mutta usko Jeesukseen on elävää uskoa, jonka Jeesus Itse vaikuttaa. ihminen ei omin voimin kykene tekemään Jumalan tahtoa, mutta kun ihminen tulee uskoon=Jeesuksen omaksi, Hän antaa ihmiselle voiman ja halun tehdä Jumalan tahdon elämässään.

Fil. 2:10.
      niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

• Jumala puhui Mooseksen kautta israelilaisille:
      15. "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa."...

Ja jonka puheen Jumala vahvisti omalla sanallaan:

18. "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."

Jumalan sana ei vaadi, että Kristus on uskottava Jumalaksi. Se riittää, kun uskomme tämän:

1. Joh. 4:15
      "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Poika sanan ensimmäisen kirjaimen 'P' kirjoittaminen isolla alkukirjaimella on ihmisten keksintöä ja peräisin myöhemmiltä vuosisadoilta kuin alkukristillisyyden ajoilta.

Raamattu nimittää jumaliksi jokaista, jolle Jumalan sanan on tullut:

Joh. 10.luku
      34. "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
      36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      3295
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2945
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      40
      2491
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe