ajamaan EI opi ajamalla. Ajaminen tarkoittaa

aivan muuta

kuin sen peltikasan liikkeelle saamista ja sen siirtämistä jonnekin.

Ajamisessa pitää huomioida se auto ja sen oikea käyttö, ympäristö ja muut tiellä ja se varrella asuvat/oleskelevat, lakisäädösten noudattamiset ja ympäristöasiat ja tietenkin se egologinen ajotyyli.
Jos vielä osaa ennakoida asioita ja on huomaavainen muita kohtaan, niin hyvä.

Se auton liikuttaminen on helpoin osuus. Sen todellakin jokainen oppii.
He eivät suinkaan ole vielä kuljettajia, jos ajavat 30000 km/v. He liikuttelevat autoaan sokon ja hölmöläisen tavoin ja ympärillä olevat kauhistelevat.

Entä. miksi sitten auto jää pakkasella pihaan? Ei osata kylmäkäynnistystä. Miksi ei päästä liikkeelle liukkaassa vastamäessä? Ei osataakaan liukkaaan liikkeellelähtöä. Miksi auto suistuu kaarteessa liukkaalla, miksi moottori rikkoutuu, miksi kytkin palaa, miksi auton myyntiarvo tippuu kohtuuttomasti, miksi on aina jotain murheita, joita ei todellakaan ole hyvällä kuljettajalla?
Ei välitetä oppia. Ei viitsitä kuunnell teoriatunneilla ja hankkia tietoa. Kiinnostaa vain se suhaaminen! Täydellisen välinpitämätöntä. Ajokortteja jaetaan aivan liian helposti. Edes teoriakirjaa ei tarvitse osaa k o k o n a a n. Se pitäisi tentata 100-150 kysymyksellä varmistuksen takia. Maksimi 5 virhettä. Liikenteestä maks. 3 pientä mokaa.

No poliisi opettaa rahaa vastaan. Työssäni näen ja kuuleen liikaa näistä raukoista ja laiskoista, jotka aina valittavat, eivät itse yritä kehittyä ja moittivat yhteiskuntaa. Vanhempiensa opettamat ovat YLEISESTI ottaen avuttomampia ja liikenteessä kaikisita heikoimmilla eväillä. Se on totuus.
merk. rekkakuski, kahden pennun isä.

9

1269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Missä poliisi opettaa kylmäkäynnistystä? Tai liukkaalla liikkeelle lähtemistä? Tai liikennesilmän parantamista?

Eivätköhän nuo juuri niitä asioita ole joita teoriatunnilla ei opita vaan auton ratissa.

Rekkakuski itse ei sitten varmaankaan aja 30 000 km/a? Jos ajaisit, et vielä olisi kuljettaja, vaan liikuttelisit autoasi sokon ja hömöläisen tavoin ympärilläolijoiden kauhisteltavana...

• ei ole vain

sakottaja. Laki sanoo, että enskädessä ohjein, neuvoin ja opastuksin. Katsohan!

• Abi

Mitähän tämä on olevinaan, tämähän kuulostaa siltä, että esim, kun menen syömään, en menekkään syömään. Vaan menen ensin ostamaan ainekset kaupasta, sitten laitan ruoan ja syön. Siis en osaa syödä, koska en osaa laittaa ruokaa?

Auton ajaminen minun mielestäni on juuri vain sitä peltikasan siirtämistä paikasta toiseen. Eri asia on sitten auton huoltotoimenpiteet ja laittamiset, jotka kuuluvat auton käyttöön. Nykyajan autot vaan tahtovat olla sellaisia, ettei mihinkään saa koskea ilman valtuutettua huoltomiestä, kuinkahan moni nuitakin noudattaa.

• olipa löytö:SINÄ

jos kaivurinkuljettaja saa koneen liikkeelle, mutta ei pysty liikkumaan työmaallaan ja jos hän ei kykene tekemään niitä juttui, mitkä työhön liittyvät ja jos se vielä rikkoo sen koneensa ammattitaidottumuuttaa ja jos se vaarantaa muut ja jos...
        En viitsi. Liikuttele vaan peltikasaasi!

• Abi
        olipa löytö:SINÄ kirjoitti:

jos kaivurinkuljettaja saa koneen liikkeelle, mutta ei pysty liikkumaan työmaallaan ja jos hän ei kykene tekemään niitä juttui, mitkä työhön liittyvät ja jos se vielä rikkoo sen koneensa ammattitaidottumuuttaa ja jos se vaarantaa muut ja jos...
        En viitsi. Liikuttele vaan peltikasaasi!

Jahas jahas, se vaan on sillä tavalla, että tässä varmaan puhuttiin lähinnä henkilöautoista, tottakai johonkin työkoneisiin tarvitaan ammattitaitoa. Henkilöautolla ajaminen tarkoittaa kuitenkin mielestäin vain sitä ajamista.

Se vaan sattuu olemaan niin, ettei kaikki ihmiset ole niin kiinnostuneita auton huoltotoimenpiteistä kuin te "eliittikansalaiset". Jotkut tykkäävät rassata tietokonetta kotona, jotkut rassaavat autoa, jotkut virkkavat villapuseroa, jotkut eivät tee mitään; matkustelevat vain.

Sitäpaitsi minulle riittää aivan hyvin se, että pystyn liikkumaan autolla paikasta toiseen, auto on minulle siirtymäväline EI ELÄMÄ!!

• Rekka loordi
        Abi kirjoitti:

Jahas jahas, se vaan on sillä tavalla, että tässä varmaan puhuttiin lähinnä henkilöautoista, tottakai johonkin työkoneisiin tarvitaan ammattitaitoa. Henkilöautolla ajaminen tarkoittaa kuitenkin mielestäin vain sitä ajamista.

Se vaan sattuu olemaan niin, ettei kaikki ihmiset ole niin kiinnostuneita auton huoltotoimenpiteistä kuin te "eliittikansalaiset". Jotkut tykkäävät rassata tietokonetta kotona, jotkut rassaavat autoa, jotkut virkkavat villapuseroa, jotkut eivät tee mitään; matkustelevat vain.

Sitäpaitsi minulle riittää aivan hyvin se, että pystyn liikkumaan autolla paikasta toiseen, auto on minulle siirtymäväline EI ELÄMÄ!!

Kunhan saat jonkun kunnon koulutuksen tuohon abi tittelin päälle,saatta olla että menestyt ja maallinen mammona alkaa virtaamaan pankki tilille jolloin alkaa tuo ÖKY auton omistaminen kiinnostamaan! Jälleen on yksi tuolla asenteella oleva liikenteessä törttöilemässä? (pois alta!...MINÄ MINÄ..!)

• Abi
        Rekka loordi kirjoitti:

Kunhan saat jonkun kunnon koulutuksen tuohon abi tittelin päälle,saatta olla että menestyt ja maallinen mammona alkaa virtaamaan pankki tilille jolloin alkaa tuo ÖKY auton omistaminen kiinnostamaan! Jälleen on yksi tuolla asenteella oleva liikenteessä törttöilemässä? (pois alta!...MINÄ MINÄ..!)

Suattaahan tuo ollapi, todennäköisesti. Tässä vaan EI PUHUTTU yhtään MITÄÄN AJAMISESTA, EIKÄ myöskään LIIKENTEESSÄ TÖRTTÖILEMISESTÄ. Sanoin, että ne ihmiset jotka haluavat opetella korjaamaan sen auton alustasta asti itse, saavat sen hyvinkin tehdä, minä en ole siitä niin kiinnostunut. Vastaavasti minä olen kiinnostunut jostakin muusta. Muistaakseni sanoin myös, auto on minulle vain siirtymäväline, ei harrastus/ammatti ja sinä rinnastat minut törttöilijäksi?

Opettele ensinnäkin lukemaan, sitten opettele kirjoittamaan.

• ovat eri juttuja
        Abi kirjoitti:

Suattaahan tuo ollapi, todennäköisesti. Tässä vaan EI PUHUTTU yhtään MITÄÄN AJAMISESTA, EIKÄ myöskään LIIKENTEESSÄ TÖRTTÖILEMISESTÄ. Sanoin, että ne ihmiset jotka haluavat opetella korjaamaan sen auton alustasta asti itse, saavat sen hyvinkin tehdä, minä en ole siitä niin kiinnostunut. Vastaavasti minä olen kiinnostunut jostakin muusta. Muistaakseni sanoin myös, auto on minulle vain siirtymäväline, ei harrastus/ammatti ja sinä rinnastat minut törttöilijäksi?

Niinpä, eipä tuo alottaja puhunut auton huollosta eikä korjauksesta, vaan sen käytöstä paikasta toiseen siirtymiseen. Nyt vain valitettavasti monet kuljettajat eivät osaa käyttää autoa, vaikka saavat sen hyvissä olosuhteissa liikkeelle ja jopa pysymään tiellä. Kerro mulle miten jarrutat liukkaassa mäessä peruuttaessasi, ettet kääntyisi pokittain pysäköityjen autojen väliin?

• kirjoitti ???
        Abi kirjoitti:

Onko luetun ymmärtäminen todella noin vaikeaa???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2122
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1043
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      959
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe