Vaarallinen käsimerkki !!!

Varoituksen sana

Huolestuttavasti on yleistynyt eräs käsimerkki, joka näyttää yleistyneen huolestuttavasti erityisesti nuorten keskuudessa.
Tämä etusormen ja pikkusormen kohottaminen
muodostaa pukinsarven.
Tämä pukinsarvi on käsimerkki, joka on suora kutsu paholaiselle eli saatanalle.
Kuulin asiasta radio Deistä, joka on hengellinen radio kanava.

Useissa lehtijuttujen kuvissa, joissa esim. lordi on ollut jollakintapaa esillä on kuvia nuorista, jotka käyttävät tätä pukinsarvi käsimerkkiä.
Osa varmaan tietämättään tämän käsimerkin merkitystä, mutta saatananpalvojille merkki lienee tuttu.
Myös muissa hevimetallin ja maallisissa bändien jutuissa olevissa kuvissa tätä esiintyy.
Tämä asia ei ole mikään leikinaihe, vaan ollaan tekemisissä pimeyden näkymättömien voimien kanssa.
Ihmisen ei tule koskaan sekaantua tekemisiin pimeyden voimien kanssa. Niihin ei saa suhtautua leikillisen kevytmielisesti vaan ne on torjuttava heti alkuunsa.

Julkisuudessa aihetta ei ole tuotu esille ja jos joku sitä pyrkisi tuomaan varoittaakseen ihmisiä, niin se mitä suurimmalla todennäköisyydellä vaiennettaisiin.
Pimeyden henkivallat ja saatana hallitsee tätä maailmaa, eikä halua yhdenkään ihmisen pelastuvan.
Maailma lupaa paljon, mutta sen lupaukset ovat tyhjiä, sillä ne ovat pimeydestä.

Jeesus lupaa meille Iankaikkisen elämän Taivaassa.
Jeesus on sovittanut kaikki syntimme.
Hän on kuollut puolestamme, noussut kuolleista ja totisesti ylösnoussut Taivaaseen.
Hän on Tie, Totuus ja Elämä.
Uskomalla Jeesukseen saamme kaikki syntimme anteeksi ja Iankaikkisen elämän Taivaassa.
Tämän kaiken saamme täysin ilmaseksi.
Jumala tarjoaa meille Iankaikkisen elämän taivaassa Jeesuksen sovitustyön kautta. Taivaassa ei ole surua, kipua, sairautta, mitään pahaa, eikä syntiä.
Taivaassa kaikki on monikertaisesti vielä parempaa ja ihanampaa kuin ne parhaimmat ja ihanimmat kokemamme hetket elämässämme täällä maanpinnalla.
Taivaselämämme alkaa jo eläessämme täällä maanpinnalla, kunhan uskomme Jeesukseen ja elämme Hänessä.
Elämämme todella muuttuu totisesti sen jälkeen kun tulemme uskoon !!!

Mutta maailma kieltää tämän kaiken ja riistää sen ihmiseltä antaen tilalle kadotuksen tuskat.
Tähän kadotuksen kauheuteen ja ikuiseen eroon Jumalasta ihminen herää vasta kadotuksessa, josta ei enää voi palata, eikä katumalla katuen saada enää toista mahdollisuutta.
Ratkaisu on tehtävä juuri nyt oman elämän aikana, eikä siirtäen sitä huomiseen.
Huomisesta emme tiedä olemmeko enää elossa.

Jeesus on ainoa pelastuksemme, mitään muuta tietä emme pääse taivaaseen kuin ainoastaan uskomalla Jeesukseen.
Hänen kauttaan pääsemme Jumalan luo.

Siunausta...

84

15662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

      Eiköhän se Jeesus ole niin kova jätkä, ettei sitä parilla pystyllä sormella kaadeta. Lakkaa veuhkaamasta.

      • sankker

        joka sanot kaikkialla, "lakkaa vehkuamasta" on sana, jolla itse kerrot, miten sinä teet tai ajattelet sydämessäsi! Juuri niistä sanoista toiset tietävät paeta lähistöltäsi.
        Minä yhdyn nimimerkin "vaarallinen käsimerkki" mielipiteeseen ja toivotan kaikille, jotka ovat samaa mieltä kuin minä ja edellä oleva nimimerkki, samat siunaukset heille, jokaiselle!

        "Sana Rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme Jeesuksen lopulliseen pelastustekoon ristillä, on iankaikkinen elämä!" Raamatun kertomukset eivät ole satua!!!

        Jokaisesta sanasta, jonka sanot Jeesusta tai hänen omiaan siis häneen uskovia veljiä ja sisaria vastaan, petaat petiä itsellesi kadotukseen! Katsopa huviksesi "elokuva: "Taivaan portit helvetin liekit."Jo on kumma, jos et vapise pelosta.

        Se, mitä Jeesus teki, kuten edellä oleva kirjoitti, on tosiasia, jota ei saa edes timanttikivellä raapustettua. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Joka toiselle pahaa tahtoo, hän itse saa siitä lopuksi kovimman kärsimyksen, joka ei lopu koskaan ellei luovu ehdottomasti kokonaan tavoistaan!!!!

        Satun itse olemaan vahvasti Jeesus nasaretilaisen seuraaja koska olen saanut useita yliluonnollisia kokemuksia! Näitä kokemuksia eivät tunnista ne, jotka eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä, luopumalla itsestään ja lihallisista haluistaan. Sinun voimasi ovat kuin perhosen voimat. Jeesuksen ylösnousemuksen Voima on kumoava kaikista vahvimmankin ihmisen henkiset ja fyysiset voimat! Jos naurat tälle tekstille, olet kuin heikoilla jäillä! Vain sinä vastaat kohtalostasi. Luepa Apostolien teoista (uusi Testamentti) Rikaan miehen ja Lasaruksen tarina. Alat kokea ahdistusta. Jos käännyt rehellisesti yksin Jeesuksen puoleen tunnustaen syntisi ja jätät maailman rikkauden roskat, Silloin Sinua koskee myös lupaus, joka on Joh. 3:16.

        Siunausta sinulle tällä hetkellä eksyksissä oleva.


      • sankker kirjoitti:

        joka sanot kaikkialla, "lakkaa vehkuamasta" on sana, jolla itse kerrot, miten sinä teet tai ajattelet sydämessäsi! Juuri niistä sanoista toiset tietävät paeta lähistöltäsi.
        Minä yhdyn nimimerkin "vaarallinen käsimerkki" mielipiteeseen ja toivotan kaikille, jotka ovat samaa mieltä kuin minä ja edellä oleva nimimerkki, samat siunaukset heille, jokaiselle!

        "Sana Rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme Jeesuksen lopulliseen pelastustekoon ristillä, on iankaikkinen elämä!" Raamatun kertomukset eivät ole satua!!!

        Jokaisesta sanasta, jonka sanot Jeesusta tai hänen omiaan siis häneen uskovia veljiä ja sisaria vastaan, petaat petiä itsellesi kadotukseen! Katsopa huviksesi "elokuva: "Taivaan portit helvetin liekit."Jo on kumma, jos et vapise pelosta.

        Se, mitä Jeesus teki, kuten edellä oleva kirjoitti, on tosiasia, jota ei saa edes timanttikivellä raapustettua. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Joka toiselle pahaa tahtoo, hän itse saa siitä lopuksi kovimman kärsimyksen, joka ei lopu koskaan ellei luovu ehdottomasti kokonaan tavoistaan!!!!

        Satun itse olemaan vahvasti Jeesus nasaretilaisen seuraaja koska olen saanut useita yliluonnollisia kokemuksia! Näitä kokemuksia eivät tunnista ne, jotka eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä, luopumalla itsestään ja lihallisista haluistaan. Sinun voimasi ovat kuin perhosen voimat. Jeesuksen ylösnousemuksen Voima on kumoava kaikista vahvimmankin ihmisen henkiset ja fyysiset voimat! Jos naurat tälle tekstille, olet kuin heikoilla jäillä! Vain sinä vastaat kohtalostasi. Luepa Apostolien teoista (uusi Testamentti) Rikaan miehen ja Lasaruksen tarina. Alat kokea ahdistusta. Jos käännyt rehellisesti yksin Jeesuksen puoleen tunnustaen syntisi ja jätät maailman rikkauden roskat, Silloin Sinua koskee myös lupaus, joka on Joh. 3:16.

        Siunausta sinulle tällä hetkellä eksyksissä oleva.

        Mitä olet mieltä kansalliseeppoksestamme Kalevalasta? Niin juuri mitä mieltä????


      • enigma12
        sankker kirjoitti:

        joka sanot kaikkialla, "lakkaa vehkuamasta" on sana, jolla itse kerrot, miten sinä teet tai ajattelet sydämessäsi! Juuri niistä sanoista toiset tietävät paeta lähistöltäsi.
        Minä yhdyn nimimerkin "vaarallinen käsimerkki" mielipiteeseen ja toivotan kaikille, jotka ovat samaa mieltä kuin minä ja edellä oleva nimimerkki, samat siunaukset heille, jokaiselle!

        "Sana Rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme Jeesuksen lopulliseen pelastustekoon ristillä, on iankaikkinen elämä!" Raamatun kertomukset eivät ole satua!!!

        Jokaisesta sanasta, jonka sanot Jeesusta tai hänen omiaan siis häneen uskovia veljiä ja sisaria vastaan, petaat petiä itsellesi kadotukseen! Katsopa huviksesi "elokuva: "Taivaan portit helvetin liekit."Jo on kumma, jos et vapise pelosta.

        Se, mitä Jeesus teki, kuten edellä oleva kirjoitti, on tosiasia, jota ei saa edes timanttikivellä raapustettua. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Joka toiselle pahaa tahtoo, hän itse saa siitä lopuksi kovimman kärsimyksen, joka ei lopu koskaan ellei luovu ehdottomasti kokonaan tavoistaan!!!!

        Satun itse olemaan vahvasti Jeesus nasaretilaisen seuraaja koska olen saanut useita yliluonnollisia kokemuksia! Näitä kokemuksia eivät tunnista ne, jotka eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä, luopumalla itsestään ja lihallisista haluistaan. Sinun voimasi ovat kuin perhosen voimat. Jeesuksen ylösnousemuksen Voima on kumoava kaikista vahvimmankin ihmisen henkiset ja fyysiset voimat! Jos naurat tälle tekstille, olet kuin heikoilla jäillä! Vain sinä vastaat kohtalostasi. Luepa Apostolien teoista (uusi Testamentti) Rikaan miehen ja Lasaruksen tarina. Alat kokea ahdistusta. Jos käännyt rehellisesti yksin Jeesuksen puoleen tunnustaen syntisi ja jätät maailman rikkauden roskat, Silloin Sinua koskee myös lupaus, joka on Joh. 3:16.

        Siunausta sinulle tällä hetkellä eksyksissä oleva.

        "Jokaisesta sanasta, jonka sanot Jeesusta tai hänen omiaan siis häneen uskovia veljiä ja sisaria vastaan, petaat petiä itsellesi kadotukseen! Katsopa huviksesi "elokuva: "Taivaan portit helvetin liekit."Jo on kumma, jos et vapise pelosta."

        Niin, kyllä tässä tiedetään että pelollahan teidän jumalanne teitä ohjailee. Samoin kuin te ohjaatte toisianne. Siunausta vaan ja pelolla eteenpäin.


      • sankker kirjoitti:

        joka sanot kaikkialla, "lakkaa vehkuamasta" on sana, jolla itse kerrot, miten sinä teet tai ajattelet sydämessäsi! Juuri niistä sanoista toiset tietävät paeta lähistöltäsi.
        Minä yhdyn nimimerkin "vaarallinen käsimerkki" mielipiteeseen ja toivotan kaikille, jotka ovat samaa mieltä kuin minä ja edellä oleva nimimerkki, samat siunaukset heille, jokaiselle!

        "Sana Rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme Jeesuksen lopulliseen pelastustekoon ristillä, on iankaikkinen elämä!" Raamatun kertomukset eivät ole satua!!!

        Jokaisesta sanasta, jonka sanot Jeesusta tai hänen omiaan siis häneen uskovia veljiä ja sisaria vastaan, petaat petiä itsellesi kadotukseen! Katsopa huviksesi "elokuva: "Taivaan portit helvetin liekit."Jo on kumma, jos et vapise pelosta.

        Se, mitä Jeesus teki, kuten edellä oleva kirjoitti, on tosiasia, jota ei saa edes timanttikivellä raapustettua. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Joka toiselle pahaa tahtoo, hän itse saa siitä lopuksi kovimman kärsimyksen, joka ei lopu koskaan ellei luovu ehdottomasti kokonaan tavoistaan!!!!

        Satun itse olemaan vahvasti Jeesus nasaretilaisen seuraaja koska olen saanut useita yliluonnollisia kokemuksia! Näitä kokemuksia eivät tunnista ne, jotka eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä, luopumalla itsestään ja lihallisista haluistaan. Sinun voimasi ovat kuin perhosen voimat. Jeesuksen ylösnousemuksen Voima on kumoava kaikista vahvimmankin ihmisen henkiset ja fyysiset voimat! Jos naurat tälle tekstille, olet kuin heikoilla jäillä! Vain sinä vastaat kohtalostasi. Luepa Apostolien teoista (uusi Testamentti) Rikaan miehen ja Lasaruksen tarina. Alat kokea ahdistusta. Jos käännyt rehellisesti yksin Jeesuksen puoleen tunnustaen syntisi ja jätät maailman rikkauden roskat, Silloin Sinua koskee myös lupaus, joka on Joh. 3:16.

        Siunausta sinulle tällä hetkellä eksyksissä oleva.

        Voi sitä taikauskon määrää joka yhä vallitsee. Löytyykö mitään todellista tai edes puolivirallista tietoa niistä vaarallisista käsimerkeistä ?

        Yleisin nyt on kansaivälinen sormimerkki joka kylläkin edustaa huonoa makua ja käytöstä.

        Kirjoittajalta kysyn - missä olet ollut viimeiset 2000 vuotta - syväjäädytettynäkö ?


      • Näin on saletti

        Voi ressukka parka! Et ymmärrä tosi asiaa! Noilla sanoilla "Puhurix" ja muut samalla tavalla ajattelevat vetävät kaavun päälle, joka näyttää koko karmeutensa vasta fyysisen kuoleman jälkeen!
        Jos leikittelet tuolla tavalla sanoja käyttäen, alat todella parkua tosi kovasti ja sille ei enää tule koskaan loppua. Taas saatat ajattella mielessäsi, taasko nuo uskovat meuhkaavat täällä? Jälleen vedät kaavut päällesi, jotka kuumenevat todella nopeasti heti fyysisen kuolemasi jälkeen, eikä apua enää ole, vaikka kuinka yrität huuttaa apua! Olet tyhjiössä tuskiesi kanssa! Tuskiesi , jotka eivät koskaan lopu. "Sana rististä on hulluuta heille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka uskomme, se on Jumalan väkevä voima." 1.Kor. 18:1-. lue bkokonaa ko. luku.
        TOINEN KÄSKY

        Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
        Jumalan nimi muistuttaa meitä siitä, kuka Jumala on ja mitä hän tahtoo. Se herättää meissä sekä levottomuutta että sanatonta kaipausta. Kaikissa vaikeuksissa meidän tulee kääntyä Jumalan puoleen ja odottaa hänen apuaan. Jumala on luvannut kuulla, kun kutsumme häntä luottavasti nimeltä., joka saattaa kestää hyvinkin kauan. mutta tulee kuitenkin.
        Jumalan nimi on pyhä. Käytämme hänen nimeään oikein, kun rukoilemme, kunnioitamme ja kiitämme häntä. Näin tunnustamme hänet omaksi, ainoaksi Jumalaksemme.
        Kun Jumalan nimissä tai häneen vedoten ajamme omia etujamme tai alistamme toisia, käytämme hänen nimeään väärin. Jumalan nimen pilkkaaminen merkitsee Jumalan halveksimista ja tietoista kääntymistä pois hänestä.
        Teidän tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, palvella häntä ja vannoa yksin hänen nimeensä. (5. Moos. 6:13)
        Jumalan laskema perustus pysyy lujana, ja siinä on merkkinä nämä sanat: �Herra tuntee omansa. Luopukoon vääryydestä jokainen, joka lausuu Herran nimen�.(2. Tim. 2:19)

        Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.
        MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:

        Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme hänen nimessään toivota pahaa, vanno, noidu, valehtele, emmekä petä, vaan huudamme hänen nimeään avuksi kaikessa hädässämme, rukoilemme, ylistämme ja kiitämme sitä.
        (Lutherin Vähä katekismus)

        Sinun on todella pelättävä tässä maailmassa, ettet joudu kärsimää ikuisesti palavassa tulessa. Luther ei olllut sadisti, mutta hän sai kehoituksen tällä tavalla.

        Minäkin olen kuullut eräällä kentällä aivan selvää Jumalan puhetta, ilman, että kukaan ihminen olisi sitä sanonut! Usko huviksesi, mitä kerron.
        Joka ei pelkää ja tottele käskyjä ja tehdessään rikoksia Jumalaa ja lähimmäisiä vastaan, hän jotuu todella kadotukseen ja pitääkin todella vapisten lähestyä Jumalaa, mikäli haluaa pelastua. Tämä koskee erityisesti aikuisia, koska aikuiset ovat todellisia äpäriä ja läpeensä pelkästään pahoja! Sanoessaan olevansa hyviä kun käy hyväntekeväisyyskonsertissa ei merkkaa yhtään mitään. Sanoessaan olevansa hyvä lähimmäiselleen, väittäjä itse asiassa valehtelee toista päin naamaa.
        Raamatussa on vielä Jumalan kirjoittama teksti: "On hirmuista jäädä elävän Jumalan käsiin, joka voi niin tahtoessaan heittää Hänen käskyjään vastaan rikkovan kylmästi kadotukseen. Mutta Joh. 3:16 kertoo, mitä Jeesus Kaikkivaltias Kuningas Teki niiden puolesta antautui Golgatan keskimmäiselle ristille kukistaakseen P********kavalat juonet. Se, että Jeesus lunasti meidät kadotuksesta, on vain armoa, mutta vain niille, jotka uskovat Jeesus Nasaretilaisen nimeen ja ovat jatkuvasti yhteydessä Häneen puen joka päivä aamuin illoin rukouksen muodossa. ja lukien raamattua ja tunnustaen syntinsä toisen kuullen. Toinen voi Jumalan valtuuttamana tämän tunnustuksen jlkeen saada vapautuksen synneistään.
        (Jos outoja virheitä tekstissä, olen kirjoittanut tämän maatessani vuoteessa.
        Että älkää ihmettelkö mahdollisia virheitä.

        Siunauksin kaikille.
        Joka sanoo :Ei ole Jumalaa,jo ajatuksissakin lausuja on heikoilla jäillä.


      • Arianuksen kannatus
        sankker kirjoitti:

        joka sanot kaikkialla, "lakkaa vehkuamasta" on sana, jolla itse kerrot, miten sinä teet tai ajattelet sydämessäsi! Juuri niistä sanoista toiset tietävät paeta lähistöltäsi.
        Minä yhdyn nimimerkin "vaarallinen käsimerkki" mielipiteeseen ja toivotan kaikille, jotka ovat samaa mieltä kuin minä ja edellä oleva nimimerkki, samat siunaukset heille, jokaiselle!

        "Sana Rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme Jeesuksen lopulliseen pelastustekoon ristillä, on iankaikkinen elämä!" Raamatun kertomukset eivät ole satua!!!

        Jokaisesta sanasta, jonka sanot Jeesusta tai hänen omiaan siis häneen uskovia veljiä ja sisaria vastaan, petaat petiä itsellesi kadotukseen! Katsopa huviksesi "elokuva: "Taivaan portit helvetin liekit."Jo on kumma, jos et vapise pelosta.

        Se, mitä Jeesus teki, kuten edellä oleva kirjoitti, on tosiasia, jota ei saa edes timanttikivellä raapustettua. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Joka toiselle pahaa tahtoo, hän itse saa siitä lopuksi kovimman kärsimyksen, joka ei lopu koskaan ellei luovu ehdottomasti kokonaan tavoistaan!!!!

        Satun itse olemaan vahvasti Jeesus nasaretilaisen seuraaja koska olen saanut useita yliluonnollisia kokemuksia! Näitä kokemuksia eivät tunnista ne, jotka eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä, luopumalla itsestään ja lihallisista haluistaan. Sinun voimasi ovat kuin perhosen voimat. Jeesuksen ylösnousemuksen Voima on kumoava kaikista vahvimmankin ihmisen henkiset ja fyysiset voimat! Jos naurat tälle tekstille, olet kuin heikoilla jäillä! Vain sinä vastaat kohtalostasi. Luepa Apostolien teoista (uusi Testamentti) Rikaan miehen ja Lasaruksen tarina. Alat kokea ahdistusta. Jos käännyt rehellisesti yksin Jeesuksen puoleen tunnustaen syntisi ja jätät maailman rikkauden roskat, Silloin Sinua koskee myös lupaus, joka on Joh. 3:16.

        Siunausta sinulle tällä hetkellä eksyksissä oleva.

        Satun itse olemaan vahvasti Jeesus nasaretilaisen seuraaja koska Hän minut poloisen pelasti!
        http://www.scribd.com/doc/85508748


    • Meikä

      tuohon kohtaan lopetinkin lukemisen, kun hymy tuli tällaisen tavallisen tieteen miehen naamalle =)

      ps. osaan voodoota uuu pelottaako pistelen neuloilla sinua...
      hokkus pokkus =D

      • nn cc s <z

        sinua ressukka


    • tästä puheenvuorosta

      Tuntuu ylivoimaiselta kertoa ihmisille yliluonnollisista asioista. Turhauttavalta sikäli, ettei kukaan näytä ottavan varoituksen sanoja vakavasti.

      Saatananpalvojat ja muut okkultistit tietävät kyllä mistä on kysymys. Näiden asioisen kanssa ei pidä leikkiä.

      Julkisuuden henkilöt, jotka ymmärtämättömyyttään tuntuvat käyttävän tätä merkkiä jonkinlaisen samankaltaisen musiikkimaun merkkinä - tai oikeammin: menevät sokeasti "muodin" mukana näyttääkseen fiksuilta(?)- eivät tunnu tajuavan, että tällä kaikella on seurauksensa. Olen surullinen Suomen ja suomalaisten puolesta.

      Siunausta sinulle.

      • täällä

        ovat sinä ja tuo viestiketjun aloittaja.

        Minua käy sääliksi uskovien tiukkapipoisuus, kun pitää etsiä jotain kielteistä symboliikkaa joka asiasta, vaikkapa sitten Lordin showsta.

        Järjen valoa teille!


      • +++++++++

        "Tuntuu ylivoimaiselta kertoa ihmisille yliluonnollisista asioista. Turhauttavalta sikäli, ettei kukaan näytä ottavan varoituksen sanoja vakavasti. "

        Ihan kuin jokin käsimerkki voi aiheuttaa joitakin yliluonnollisia asioita.

        "Olen surullinen Suomen ja suomalaisten puolesta. "

        Käsimerkin käytöstä?


    • Hyvä hyvä

      Jos tätä paholaisen merkkiä näytellään tarpeeksi usein, se menettää merkityksensä. Arvatenkin pahalaisia hatuttaa. Veikkaanpa, että nyt Saatanetto, Perkeletto ja Vinetto joutuvat miettimään päänsä puhki uutta logoa suunnitellessaan.

    • ja sen perhe

      Bush ja hänen perheensä on käyttänyt tätä käsimerkkiä mm. kokouksissa ja erilaisissa puhetilaisuuksissa. Samoin Colin Powell, Rumsfeld, edesmennyt Jasser Arafat ja monet muut maailman johtajista. Kuuluu ns. Bohemian Grooven rituaalimerkkeihin Amerikan mailla, täällä Suomessa sillä ei nuorisolla ole tietoista merkitystä. Käytetään mm. rock-konserteissa huvin vuoksi.

      • siitä merkistä

      • muotimerkki

    • Lod.

      Maailma muuttuu, niin myös tavatkin. Nykyään ihmiset pitävät metallista, ja klassinen musiikki on aikansa elänyttä. Tuskin yksi vaivaton "käsimerkki" pahaa tekee, jos joku näyttää keskisormea, ei katsoja siihen kuole. Ja vain ne jotka eivät pidä metallista, yrittävät erilaisten "kiertoteiden" kautta saada oman äänensä kuuluviin, mutta yksi ihminen ei riitä muutoksen aikaansaantiin.

      Tekstistäsi saa myös sellaisen kuvan, että mielestäsi metallimusiikki on saatanasta. Miten VAIN yksi musiikki voisi olla sellaista? Jos musiikki on saatanasta, todennäköisesti emme saisi kuunnella mitään, jos taivaaseen halajamme.

      Ihmettelin myös sitä, että miten metallimusiikki ja "vaarallisen käsimerkit" estävät jeesukseen uskomisen. Itse uskallan myöntää uskovani, ja silti pidän metallista ja käsimerkkiäkin olen varmasti joskus käyttänyt, eikä tunnu yhtään erilaiselta mitä elää "täysin nuhteettomasti", jota mielestäsi varmaan olisi kaikkien elettävä.

      Ihmisten erilaisuus täydentää maailmaa, aina tarvitaan kaltaisiasi toisinajattelijoita, en koskaa heti tuomitse toisten mielipiteitä vaan yritän vain "muokata / korjata" niitä realistisemmiksi. Jos todella ajattelet noin, tee se. Moni muu varmaan lisäksi / lisäkseni ajattelee juuri samalla tavalla.

      Ja en vieläkään ymmärrä, miksi ihmiset yhditävät metallimusiikin saatananpalvontaan. Ei siinä väitteessä ole mitään perää. Itse en tiedä koko saatananpalvonta -jutusta mitään, vaikka metallia kuuntelenkin.

      Ihmisten erilaisuus korostaa yksilöllisyyttä, ja aina on jollakin vastaaanpanemista kun jotain uutta tulee. Tämä johtuu siitä että ihmiset pelkäävät kaikkea erilaista.

      • ....juuri niin...

        Nimenomaan tähän liittyy ne Raamatun varoitukset, että "niillä joilla on korvat, kuulkoon.."

        Kun ihmisille kerrotaan asioista, he sanovat, ettei kiinnosta. Näin ollen he eivät tiedä asioista. He vain menevät massan mukana.

        Koska asioista ei tiedä, tulee tehtyä tyhmyyksiä. Näihän on lapsillakin monissa asioissa.

        Aina se kieli pitää pistää pakkasella siihen rautaan kiinni, vaikka äiti on varoittanut monta kertaa, mutta kun äidin varoituksia ei kuunnella. Näin monissa muissakin asioissa.

        Niillä joilla korvat on, kuulkoon.

        Sana on Sana, joka on varoitukseksi meille kaikille. Joka ei halua kuulla, on valintansa tehnyt.


      • W.A.Mozart.2016

        Klassinen musiikki on hyvää musiikkia, ei suinkaan aikansa elänyttä! Metalli"musiikki" sen sijaan on täyttä paskaa!


    • halooo!

      vaan kaikille, ainoa mikä on vaarallista, on tietämättömyys. Se merkki on Amerikkalaisten viittomakielinen "I love you", eli "minä rakastan sinua" merkki, tässä siitä kuvaus yliopiston kuurojen opetusohjelmasta, teksti oikealla, viittoma vasemmalla:
      http://commtechlab.msu.edu/sites/aslweb/I/W1708.htm

    • snygger

      Vaarallisin käsimerkki on se kun jollekkin isolle jätkälle näyttää keskaria. Siinä voi hyvin helposti käydä pahasti. Kukahan siellä radio Deissä rupesi intoilemaan. Ettei vaan ole sama henkilö joka keksi että KISS tarkoittaa "kings of the Satan society" ja kun kuuntelee "Stairway to heaveniä" levarilla väärinpäin niin siinä kuuluu saatanan äänellä "lets smoke marihuana". No kyllä se kuullostaa siltä, muttei se ole mitään kieltä. Tällaiset uskovat aiheuttavat vaan hallaa koko kristinuskolle kun etsii niitä "Saatanan jalanjälkiä". Varmaan sama henkilö mitätöi Alice Coopperin uskon tunnustuksenkin, sillä onhan kaveria kutsuttu "pimeyden ruhtinaaksi" ja Alice on jopa ollut kiellettyjen muusikoiden listalla USAssa. Kuunnelkaapa muuten kappale "Poison" ja verratkaa Lordin "Hardrock hallelujaan".

      • Minulla sattuu

        olemaan tuo kappale kasetilla väärinpäin soitettuna,samoin siinä on muitakin kappaleita,joissa selvästi
        kuulee erilaisia sanoja ja lauseita,eikä ne todellakaan ole mitään hölynpölyä,vaan yhdessäkin yllytetään
        itsemurhaan ja toisessa ylistetään Saatanaa-miten ne ovat tulleet siihen,niin kertoisitko sen minullekin,
        nimim.snygger-?


      • Largo LaGrande
        Minulla sattuu kirjoitti:

        olemaan tuo kappale kasetilla väärinpäin soitettuna,samoin siinä on muitakin kappaleita,joissa selvästi
        kuulee erilaisia sanoja ja lauseita,eikä ne todellakaan ole mitään hölynpölyä,vaan yhdessäkin yllytetään
        itsemurhaan ja toisessa ylistetään Saatanaa-miten ne ovat tulleet siihen,niin kertoisitko sen minullekin,
        nimim.snygger-?

        kuulet juuri sen, mitä odotatkin kuulevasi. Juutubessakin on noita kappaleita, joissa väitetään olevan jonkun sortin piiloviesti, kun sitä kuuntelee takaperin. Samaan kappaleeseen on laitettu eri tekstityksiä, ja se mumina, mikä siellä kuuluu, kuulostaa aina juuri siltä kuin mitä siinä tekstissä lukee. Ilman tekstitystä siitä ei saa mitään tolkkua, ellet sitten odota kuulevasi jotain tiettyä sanaa. Ne epäselvät äänet kuulostavat aina etäisesti siltä, mitä siellä kunkin mielestä pitäisi kuulua.


      • :)
        Minulla sattuu kirjoitti:

        olemaan tuo kappale kasetilla väärinpäin soitettuna,samoin siinä on muitakin kappaleita,joissa selvästi
        kuulee erilaisia sanoja ja lauseita,eikä ne todellakaan ole mitään hölynpölyä,vaan yhdessäkin yllytetään
        itsemurhaan ja toisessa ylistetään Saatanaa-miten ne ovat tulleet siihen,niin kertoisitko sen minullekin,
        nimim.snygger-?

        sinä niitä kuuntelet väärinpäin..?
        varo vaan ettet jää koukkuun. saatanako se pakottaa sinua niitä kuuntelemaan..?
        voisit muuten laitta jotkut ohjeet miten niitä oikein voi kuunnella väärinpäin..

        joskus kun oikein tekis mieli palvoskella ni eihän se onnistu jossei sopivat iskulauseet soi taustalla.
        vai mitäs itse puuhailet kun kuuntelet noita biisejä, snygger?


      • joku vaan
        Minulla sattuu kirjoitti:

        olemaan tuo kappale kasetilla väärinpäin soitettuna,samoin siinä on muitakin kappaleita,joissa selvästi
        kuulee erilaisia sanoja ja lauseita,eikä ne todellakaan ole mitään hölynpölyä,vaan yhdessäkin yllytetään
        itsemurhaan ja toisessa ylistetään Saatanaa-miten ne ovat tulleet siihen,niin kertoisitko sen minullekin,
        nimim.snygger-?

        Siten, että kieli koostuu tietystä määrästä erilaisia äänteitä, joka määrä ei ole suuren suuri, ja sanat koostuvat peräkkäisistä äänteistä. Kun roiskii äänteitä nauhalle ja sitten kuuntelee väärinpäin, niin kyllä sieltä aina joku sana on kuuluvinaan.

        Yhdessä mun entisen bändin biisissä tuntui väärinpäin kuunneltuna kuuluvan "I am satan's seed" eli "minä olen saatanan siemen" (ja vieläpä paljon selkeämmin kuin esim. Stairway to Heavenissa), ja eipä kyllä kukaan meistä ollut minkään sortin satanisti tai saatananpalvoja.


    • käsimerkkiä näytän.

      Tämähän on päivänselvää....USKIS LOGIIGALLA.

      • Jos sinun sielusi

        ei ole Jeesuksen verellä synnistä puhdistettu,että olisit Jumalan oma,niin tiedätkö kenen oma olet nyt..?!
        Käsimerkkiäsi ei tarvita.


      • Uuno.Tampio.69

        LOGIIGALLA? Opettele kirjoittamaan, tampio!


    • lenni

      lisäys viestiisi..monissa kuvissa ja tv:ssä näytettiin pääministeriä lordin kanssa yhdessä. huolestutti miten ajattelemattomasti(?) hän matki merkin mukana ja toisteli sitä iloisena. tulikohan ajatelleeksi mitä merkki tarkoittaa?oli aika mautonta..

    • joniboy

      On totta, että Lordin yhteydessä jotkut ihmiset näyttävät kädellään ns. pedonmerkkiä. Tämä ei kuitenkaan ole sama merkki, mitä Lordin jäsenet näyttävät. Lordin jäsenet näyttävät Englannin kielessä käytettävää pedonmerkiltä näyttävää viittomakielen sanaa, missä etusormen ja pikkurillin lisäksi on myös peukalo pysyssä. Tämä on rakkauden merkki. Lisään tähän vielä linkin todistamaan väitteeni. http://www.americanbaby.com/ab/slideshow/slideShow.jhtml?slideid=/templatedata/ab/slideshow/data/BabySignLanguageSS_05032004.xml&page=9&catref=AB42

      • mariia

        Kiitos JoniBoylle asiallisesta linkistä. *I love you* -seurakunnan jäsenille kaikille hauskaa kesää!


        Tarkkailkaapas Clintonin ja Bushin peukkuja:

        http://www.jesus-is-savior.com/False Religions/Wicca & Witchcraft/signs_of_satan.htm


      • Toni

        Siltä varalta jos joku vaikka eksyy vielä lukemaan tätä keskustelua...

        Olen jonkin aikaa miettinyt missä kaikissa merkityksissä ko käsimerkkiä voidaan näyttää. Itse luovuin merkin käytöstä 2-3 vuotta sitten, tietäen sen olevan pedon käsimerkki. Tämä kertomasi I love you-merkitys peukalon kanssa oli todella piristävä tieto; tähän asti luulin esim. Lordin ym. lukemattomien ihmisten laskevan tietoisesti leikkiä asiasta josta eivät tiedä mitään (Saatanasta ja pimeyden henkivalloista).

        On nimittäin niin, että näillä asioilla EI pidä leikitellä. Yliluonnollisia (lue: joko Jumalasta tai Saatanasta lähtöisin olevia) asioita tapahtuu maailmassa jatkuvasti, ei niistä tosin Iltalehden lööpeissä hehkuteta. Okkultismiin liittyvät asiat ovat totisinta totta, niistä löytää kyllä todisteita ilman että itse tarvitsee niitä kokeilla...

        Hevimusiikista voin sanoa sen verran, että pidän ko. musiikista paljon, eikä sillä tietenkään ole VÄLTTÄMÄTTÄ mitään tekemistä Saatanan kanssa, ei yhtään sen enempää kuin jazzilla tai jäätelöllä. Tässä asiassa meidän uskovien onkin syytä olla hereillä; ennakkoluulot ja muiden suora tuomitseminen eivät kuulu meille. MUTTA, kuten sanoin, pedon merkin näyttämisellä ON vaikutuksensa, eikä näillä asioilla ole leikkimistä.

        Ja vielä, juuri sitä Saatana haluaakin että merkki kokee inflaation; Saatana ei halua ihmisten tajuavan mitä ovat tekemässä ja minne matkalla...
        Hän ei halua että hänen olemassaoloaan edes uskotaan; juuri silloin hän voittaa.


    • Rock

      Kiitos.. Sain elämäni parhaat naurut tosta sun kirjotuksesta. Sekä myös lukemattomia lisäsyitä erota kirkosta

    • Levä

      Olen täysin samaa mieltä. Aivan käsittämätöntä kun lordi pilaa nuorten käsitykset merkin käytöstä. Aivan käsittämätönä kuinka tällaisessa onnelassa voi olla edes mahdollista kyseisen asian esille tuominen. Lordi muokkaa myös asioita väärään suuntaan tunkemalla sen peukalonsa sivulla eikä nimettömän ja keskisormen taakse. Uskonkin että kyseisellä tavalla haetaan vain kesympää imagoa todellisen asian edessä. Kyllä tälle on tehtävä jotain ja perkeleen merkki on saatava oikeaan muotoonsa takaisin.

      Kaiken maailman poppibänditkin sitä paholaisen tunnusta saa käyttää. Kyseinen asia tulisi heti patentoida ja vaikkapa m$:n toimesta tai vastaavaa... Olen suorastaan tyrmistynyt.

    • Hevari

      Minun täytyy ottaa nyt jyrkän tieteellis/empiirinen kanta asiaan...

      Ensinnäkin, en luovu kannastani, ennen kuin joku (kuka vaan), tulee antamaan minulle käsin kosketeltavia/silmin nähtäviä todisteita yhtään minkään uskonnollisten symbolien vaikutuksista tähän maailmaan (muita kuin sosiaalisia - ihmisten ajatuksiinhan ne vaikuttavat...)

      Toisekseen, mitä HAITTAA kyseisen merkin käytöstä on? Kuten itsekin huomaist, siitä on tullut niin integraalinen osa nuorisokulttuuria, että harva enää osaa yhdistää merkkiä alkuperäänsä. Ja hyvä näin - kun merkistä tulee vaan yksi muiden joukossa, se ei enää toivottavasti aiheuta edes pahennusta väestön joukossa, jolloin mm. pahoinpitelyt (niin henkiset kuin fyysisetkin..) ja turhat yleisönosastoon ja foorumille kirjoittelut saavat väistyä fiksumman tekemisen tieltä. Kun nuoriso ei näe merkissä mitään pahaa, eivät hekään sellaista halua tehdä. Ainoat mahdolliset haitat ovat metafyysisten entiteettien materialisoitumisen mahdollisuus, joka tällaisia tapahtumia todistavan faktamateriaalin puutteesta ja omakohtaisesta kokemuksesta päätellen on nolla (eli suomeksi täysin mahdoton).

      Antaa nuorison pitää hauskaa; se aika, minkä se kuluttaa musiikin kuunteluun (ja pelkästään siihen..), on aikaa joka jää käyttämättä mm. vanhusten pahoinpitelyyn ja päihteiden väärinkäyttöön. Niin kauan, kun kyse on harrastuksesta, tulee harrastusta mielestäni kunnioittaa - kuka tietää, ehkä musiikkia rakastavasta nuoresta tulee myöhemmin muusikko itse? Se, ettet sinä itse, tai oma sukupolvesi ymmärrä musiikkia tai edes pidä sitä taiteellisena, ei tarkoita, etteikö se olisi sitä, tai tarkoittaisi jotain hienoa muille. Makuasioissa kultainen sääntö on suvaitsevaisuus muiden makuja kohtaan. Itse pidän mm. Mozartista, jazzista ja hard rockista, enkä taas yhtään perusta esim. industrial- tai turskantappometallista, tai räpistä. Tämä ei tosin tarkoita, että saarnaisin kyseisen genren ystäville tulta ja tulikiveä; se tarkoittaa, etten kuuntele kyseistä musiikkia.

      Toivottavasti kantani tuli selväksi...

      - Hevari


      PS: Ei, en kannata mitään uskontoa, pidän uskontoja itselleni tarpeettomina.
      PPS: Satanismi on filosofinen suuntautuminen... Saatananpalvonta taas on kristinuskoa, joka tosin keskittyy kyseisen uskonnon "pimeimpiin puoliin", ja jonka todellisia harjoittajia on käsittämättömän harvassa... Teinit, jotka kyseistä touhua ihannoivat, kasvat tästä vaiheesta yli yleensä vuoden tai parin sisällä. Myöskin, tämä tarkoittaa sitä, että "pukinsarvimerkki" on kristitty symboli (vaikkakin tässä yhteydessä negatiivisesti latautunut sellainen) - eikö ole kannaltasi hyvä juttu, että nuoriso harrastaa samaa uskontoa kuin sinä itse, eikä esim. Hinduismia? :)
      PPS: Tiedän menneeni trolliin pahemman kerran, mutta vastaan silti.


      \,,/

      • Toinen Hevari :)

        Asiaa! Ne jotka toisin uskovat (että se on saatanan kutsumis merkki jne.) ovat täysin tolloja, pitäkääpä tunnin ajan molemmilla käsillä tätä käsimerkkiä ja hyppikää jalat ristissä, tunnin päästä tajuatte ettei mitään ole tapahtunut eikä tapahdu, saatana ei sielua syö (lol)

        - Hevari joka ei uskonnosta piittaa


      • \,,/
        Toinen Hevari :) kirjoitti:

        Asiaa! Ne jotka toisin uskovat (että se on saatanan kutsumis merkki jne.) ovat täysin tolloja, pitäkääpä tunnin ajan molemmilla käsillä tätä käsimerkkiä ja hyppikää jalat ristissä, tunnin päästä tajuatte ettei mitään ole tapahtunut eikä tapahdu, saatana ei sielua syö (lol)

        - Hevari joka ei uskonnosta piittaa

        \,,/ (-__-) \,,/ pelätkää uskovat höperöt!


    • dfgdfg

      Luin kaksi ensimmäistä kappaletta, koska ajattelin kiihkoa olevan luvassa, eikä sellaista jaksa. Anteeksi jos missasin jotain oleellista.
      Oletko koskaan ajatellut että tuo käsimerkki ei välttämättä merkitse kaikille Paholaisen kutsua vaan asennetta? Eivät kaikki usko yliluonnollisiin voimiin. Rock on!

    • löytyy

      näin on, jepsulleen. ja vielä jotain lisääkin.

    • Milor

      Pakko myöntää kyllä että nauroin suunnilleen koko tekstin lukemisen ajan.
      Minä uskon.. siihen että tämän kirjoittaja on joko 1. tarkoittanut tämän vitsiksi, mikä ikävä kyllä ei ilmeisesti pidä paikkaansa. 2. Että kirjoittaja on hiukan hullu. 3. Kirjoittaja on jollain kumman tavalla aivopesty uskomaan että Jumala ja Saatana olisivat edes olemassa.
      Jos ihan oikeasti ajateltaisiin hetkinen: JOS Jeesus ja Jumala olisivat olemassa (vaikkeivät ole) niin tuskin kaksi sormea kovin heitä pelottaisivat. Myöskin Saatanaa tuskin kaksi sormea mihinkään tuovat.
      Toivotan parhainta onnea järjen etsimiseen!

    • BioHazard[Fin]

      Jeesus, Jumala ja uskonnot kaikki ovat perseestä.

    • jeesus_tulee_lastenhuoneen_...

      JOO TOTTA PUHUT.
      PIRUHAN SE SIELLÄ.
      SIIKAHAN SE SIELLÄ.
      SIIKA, SIIKA, SIIKA.

      • muuan mies

        Jumala ja saatana, yksi ja sama persoona


      • Jumalan armosta
        muuan mies kirjoitti:

        Jumala ja saatana, yksi ja sama persoona

        on tehtävä tili kaikista turhista sanoista, ellei tee parannusta. Faktaa on!
        Ja ei kannata omistaa noitaesinettä, vaikka näyttää viattomalta, sen takana on PAHAT VOIMAT jotka tuovat pahoinvointia ja sairautta, tämä on tapahtunut fakta!


      • Lentonoita
        Jumalan armosta kirjoitti:

        on tehtävä tili kaikista turhista sanoista, ellei tee parannusta. Faktaa on!
        Ja ei kannata omistaa noitaesinettä, vaikka näyttää viattomalta, sen takana on PAHAT VOIMAT jotka tuovat pahoinvointia ja sairautta, tämä on tapahtunut fakta!

        Minulla on noitaesine ja käytän taikuutta sinuun. Simsalabim!


      • w23egv
        Jumalan armosta kirjoitti:

        on tehtävä tili kaikista turhista sanoista, ellei tee parannusta. Faktaa on!
        Ja ei kannata omistaa noitaesinettä, vaikka näyttää viattomalta, sen takana on PAHAT VOIMAT jotka tuovat pahoinvointia ja sairautta, tämä on tapahtunut fakta!

        kehtaisi raiskata sanaa "fakta" noin rumasti. Häpeä.


    • .

      "pukinmerkki" on entinen katolilainen käsimerkki pahoja voimia vastaan, mutta näköjään te sivistämättömät idiootiti ette tiedä mitään.

    • Foulheart

      Jos pistät molemmat kätesi pukin merkkiin ja ristit rinnalle niin se on intiaanien pahoilta hengiltä suojatumisen merkki. Itse käytän sitä suojamaan minua Jeesukselta joka on julma ja sadistinen jumalhenkilö.

    • Largo LaGrande

      merkillä on eri kulttuureissa eri merkitys. Metalli-musiikkiin se tuli Ronnie James Dion mukana. Se on italialainen tapa, jota Dion isoäiti käytti torjuakseen "pahan silmän". Ei siis mikään "hei, me palvotaan paholaista" -merkki. Hän rupesi käyttämään sitä ollessaan Black Sabbathin laulaja. Edeltäjänsä Ozzy Osbourne näytti lavalla "peace" -merkkiä, eikä Dio halunnut matkia häntä, joten hän päätti ruveta käyttämään mummonsa merkkiä, vähän niinkuin ollakseen kontaktissa yleisönsä kanssa. Siitä se sitten yleistyi metallimusiikissa, eikä moni edes tiedä mikä merkki se on, tai mistä se on lähtöisin, mutta näyttävät sitä, kun se ikäänkuin kuuluu asiaan. Nykyään sitä näytellään jo pop -konserteissakin, mutta popparit pitävät sitä juuri sinä paholaisen merkkinä, ja heidän konserttinsa ovatkin yhtä mustaa messua.

      • Dio.

        Antti Tuisku on antikristuts! :D


    • jäähattu-uskis

      Aloittajalle: Minäkin uskon Jeesukseen ja olen kuullut tuon käsimerkin alkuperästä samaa kuin sinäkin. Silti kehottaisin ottamaan ihan rauhallisesti. Ensinnäkin, kirjoitit että "Pimeyden henkivallat ja saatana hallitsee tätä maailmaa" - tämä ei ole Raamatullista. Raamatun mukaan Jeesukselle on annettu "kaikki valta taivaassa ja maan päällä". Se tarkoittaa ettei Saatana suinkaan hallitse, kuvittelee vain. Paavali kyllä nimittää häntä "tämän maailman jumalaksi", mutta missään kohden ei sanota että hänellä olisi todellista valtaa. Tämä on meidän kristittyjen tärkeä muistaa. Liian moni ihminen ahdistuu aivan tarpeettomasti kun puhutaan henkivaltojen hyökkäyksistä, kun voisi turvallisin mielin luottaa Jeesuksen kaikkivaltiuteen.

      Lisäksi olen sitä mieltä että merkin käytön vaikutus riippuu pitkälti käyttäjän asenteesta. Eihän jokainen joka lausuu uskontunnustuksen ja Isä Meidän rukouksen ole silti aidosti yhteydessä jumalaan. Vielä vähemmän saatana kykenee ottamaan valtaansa vain siksi että joku muodollisesti tekee "hänen merkkinsä" tms. Ja onhan monilla merkeillä useits merkityksiä. Esimerkiksi juutalaisten daavidin tähteä, hekasgrammia, käytetään saatananpalvonnassa okkultistisenä merkkinä. Silti monet kristityt Israelin ystävät käyttävät sitä mielellään esim. koruissa.

      Eli tervettä harkintaa ja jäitä hattuun, veljet ja sisaret Kristuksessa!

      • äskeinen

        tarkoitin siis heksagrammia. Tämä näppäimistö on vähän hankalaa mallia...


      • Netta.
        äskeinen kirjoitti:

        tarkoitin siis heksagrammia. Tämä näppäimistö on vähän hankalaa mallia...

        Aikamoisia tulkintoja kristitnuskosta sinulla, oletko varmasti aito uskovainen?


      • uskis edelleen
        Netta. kirjoitti:

        Aikamoisia tulkintoja kristitnuskosta sinulla, oletko varmasti aito uskovainen?

        Jos kirjoitan olevani uskis, en kai rupea yhtäkkiä epäilemään asiaa siksi että sinä kyseenalaistat sen?

        Minusta meidän uskovien pitää uskaltaa ajatella omilla aivoillamme. Avoimen järkeilyn pelkääminen johtaa helposti siihen että olemme "opintuulten heiteltävissä" (esim. kuuntelemme jotain opetusta, ja kun tunnelma on hyvä ja puhuja karismaattinen, niin nielemme sen kritiikittömästi).

        Tässä ajassa tarvitaan kylmäpäisyyttä, jotta näemme mikä on oikeasti tärkeää ja mikä on vain lumetta ja pintaa. Ja kristinuskon imagon takia tarvitaan uskovia jotka osoittavat että uskovallakin on ajatustoimintaa.

        Kysymys mietittäväksi: Jos toivotan virolaiselle "siunausta", tuleeko hän Saatanan riivaamaksi? Virossa kun se tarkoittaa kirousta...


    • Adonai Eloheinu

      Tämän ketjun aloittajalle: onneksi me uskovat saamme riemuiten nostaa kätemme ylistämään Jumalaa, siinä ei pikku pukinsarvimerkit paina mitään. Ja mikä voima siinä onkaan, kun nostaa kätensä ylös kohti taivasta Jumalaa kunnioittaen, se saa aika monet epäuskoiset aivan "närästyksen", etten sanoisi "raivon" partaalle.

    • jandersh

      tarkoittaa useimmalla rokkarille ja todellakin se on viittomakielen merkitys rakastan sinua. Valitettavasti viittamakielen luoja oli itse syvällä okkultiikassa ja saatananpalvonnassa joten sieltä rituaaleista hän toi luomaansa kieleen merkkejä, se on varmaan merkinnyt hänelle; Rakastan sinua Saatana.

    • Foulheart

      Miten voi tällaisesta aiheesta olla näin paljon keskustelua. Eihän tuo käsimerkki tavalliselle terveelle ihmiselle merkkaa käsien ristimistä enempää. Kädet saa olla missä tahansa asennossa eikä sillä pitäisi olla henkisesti terveen ihmisen elämään mitään vaikutusta.

    • Veripurkki

      Hyvä trolli! Täyttä timangia

    • no voi vittu mitä idiootteja uskovaiset on

    • Yksinkertainen(ko?)

      Tätä keskustelua lueskellessani mietin, että miksi tästäkin pitää tehdä niin suuri numero! Kai se on jokaisen teinin oma asia mitä merkkejä näyttää, eihän se ketään muuta helvettiin heitä. Sitäpaitsi, en oikein jaksa uskoa että kerran jotain saatanallista merkkiä näyttämällä saatana tulee ja hakee helvettiin. Vai niinkö on kaikille merkin näyttäneille käynyt? Uskaltaisin väittää että kaikki ovat kyseisen merkin joskus näyttäneen, enemmän tai vähemmän vahingossa. Helvettiin kaikki me siis!?!?

      Toisenakin, jos kerran merkki peukalon kanssa merkitsee "i love you", niin mitä sitä sitten vauhkoamaan. Peukalot mukaan ja menoksi!

      • Yksinkertainen(ko?)

        Ja tottahan se on, että jokaisesta käsimerkistä saa saatanallisen jos siihen lähdetään.


    • elää...
    • +++++++++++++

      "Tämä pukinsarvi on käsimerkki, joka on suora kutsu paholaiselle eli saatanalle."

      Kutsu on merkityksetön jos kutsuttu ei vastaa siihen.

      "Tämä asia ei ole mikään leikinaihe, vaan ollaan tekemisissä pimeyden näkymättömien voimien kanssa."

      Ei tämä "pukinsarvi" käsimerkki ole niin paha, pahempi on se jossa kämmenet ovat yhdessä ja sorvet taivutetaan toisen käden kämmenselän puolelle, koska se yleensä kohdistuu saatanaa pahempaa olentoa kohti.

      "Pimeyden henkivallat ja saatana hallitsee tätä maailmaa, eikä halua yhdenkään ihmisen pelastuvan. "

      Mistä tiedät tämän?

    • LOLLL

      no voi lol joku jeesus! peace on hyvä merkki :D ja tarkottaa rauhaa eikä mtn pukinsarvia! ☮

    • merkithaussa

      --eikö se olekaan "Wold Peace!" merkki??

      Jumakekka, onkohan tullu oikeen manattua niin maan perk...leesti.

      ..oi suuri saatana.. comma her - voi helvata sentään, kun en tunne noita merkkejä. Menee homma vaikeeksi jo, ammiksessa sanovat, että se on lesbon merkki 20 vuotta sitte ja myöhemmin luulin sitä rauhan merkiksi ja nyt se onkin pukin merkki.. glup..

      • .

        Kaikki mikä liittyy TV7 on saatanallista!


    • Uskokaa ken haluaa

      Luulen että kys. käsimerkkiä käyttävät jakaantuvat kahteen ryhmään.

      On ihmisiä jotka muutenkin elävät "synkkyydessä ja katkeruudessa" ja haluavat sen vuoksi palvella pimeitä voimia eli saatanaa. Mielestäni tällaiset ihmiset haluavat metallimusiikin (huom! sanat ovat ratkaiseva tekijä!) kautta hakea oikein lisää sitä pahuutta ja pimeyttä sieluunsa. Ja kun nämä ihmiset näyttävät tuota "pirunsarvi-käsimerkkiä" se ei ole hyväksi heille. Se voimistaa pahuutta. Luulen että nuo ihmiset tuntevat saavansa energiansa ja voimansa saatanalta/pahuuden voimalta...ja varmasti saavatkin..mutta se ei tee sydämelle ja sielulle hyvää sekä on hyvyyden eli Jumalan vastustamista. En tiedä, mutta luulen ettei Jumala kuitenkaan halua heitä rankaista nyt täällä maan päällä (saatana tekee sen) Jumala armahtaa vain jos haluaa kääntyä pois pahuudesta. Mutta sitten kun aika täällä maan päällä on ohi ei Jumala voi enää auttaa..Jos saatana on saanut jo vallan...

      No sitten on tämä toinen ryhmä jotka tekevät kys. käsimerkkiä "miellyttääkseen muita / saadakseen hyväksyntää omassa kaveriporukassa / ajatellen että se on jotenkin cool (viattomassa mielessä)" Kaikkihan me haluamme hyväksyntää... On helpompi mennä massan mukana kuin olla erilainen... Tässä ryhmässä ihmiset haluavat arvostusta muilta, ei saatanalta. Metallimusiikin kuuntelu ei sinänsä tee pahaa kenellekään, vaan NE SANAT!

      Ennen uskoon tuloani olen käyttänyt myös tuota käsimerkkiä, mutta en palvellen saatanaa vaan tuntevani kuuluvan porukkaan paremmin ja ajatellen että se on jotenkin cool näyttää tuota käsimerkkiä. Jumala näkee sydämeeni etten halua elää saatanalle :) Nyt olen (Thank God ;) ) uskossa ja rakastan Jeesusta.
      Itse kuulun ryhmään, joka rakastaa myös metallimusiikkia, mutta kiinnitän huomion sanoihin. Metallimusiikilla voi ylistää myös Jumalaa ja Jeesusta :) Kannattaa ottaa selvää mitä bändejä suomestakin löytyy :) esim. itse diggailen HB:tä :) Jenkkilästä tulee myös monia aivan mahtavia bändejä.

      "Elämämme totisesti muuttuu kun nöyrrymme ja haluamme muuttua parempaan ja arvostaa Jumalaa"
      "Rakkaus Jeesukseen vain kasvaa kun tiedämme hänestä enemmän. Miten voimme uskoa johonkin jos emme ota siitä ensin vähän selvää itse? Mitä enemmän uskon, sitä enemmän voin luottaa Jumalaan."
      "Jumala on AINA hyvä, ei Hän halua ihmisille pahaa..vaikka joskus tuntuu että Hän koetteleekin. Hänellä on kaikille meille suunnitelma joka on rakkautta ja hyvyyttä täynnä" God has a good plan for you, God has a good plan trought you"

      • -

        Että sä olet tyhmä.


    • 476878467486

      "Vaarallinen käsimerkki !!!"

      hehhehheheee
      Et ole tosissasi.

      Entä jos mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin? Tai hymyilen liikaa?

      Tuimistuuko herra Sebaot?

      • Kyllä naurattaa! :D

        Joo, tosi vaarallinen. :)) Kirkkovenekin on vaarallinen symboli, se välittömästi saa rikkomaan kuudetta käskyä? Kristinusko muiden uskontokulttien tapaan on täynnä kaikenmaailman käsimerkkejä ja loitsuja. Kuten ristinmerkki ja muuta. Ajatelkaa, jos jeesus olisi teloitettu sähkötuolissa tai hirsipuussa. Ihmiset näyttelis toisilleen hirsipuumerkkejä, silleen narukiikkutyyliin elehtien kirkossa esimerkiksi, ja se olis sitten pyhää.

        ihmiset luovat merkkejä ja näille symbolisen arvon ja funktion. Kyllä te olette niin naiiveja te uskovaiset. Hirveä pelko kaikkea kohtaan, oikeita arkkityyppejä taikauskoisista. Ihan kuin jossain alkuasukkaitten saarella animistisia heimoja. Ne on kuitenkin niitä omia mielenne mörköjä, joita sieltä pyrkii esiin. Menkää hemmetti psykiatrille tarkistuttamaan nuppinne. Joku lääkitys ajaisi ne möröt ja lakkais käsimerkit häirimästä.

        Ja mitä enemmän näitä kirjoituksia lukee, sen vähemmän uskonto vetää puoleensa ja niin vähän sitä enää ihmiset tulevat tarvitsemaan muutenkaan, kun psykiatrisiin tauteihin saadaan hoito ja tieto tulee uskomusten tilalle. Niin helvetin tyhmiä ja henkisesti alikehittyneitä porukat on. Missä te olette olleet kun muut on olleet koulussa?


    • Ouukeijjj...

      Olisi ihan kiva tietää mistä moisen tiedon sait.
      Ja juuri luin eräältä sivulta, että se on viittomakieltä ja tarkoittaa ''rakastan sinua''.
      -__-

    • siunausta...

      Väkevä kirjoitus jatka samaan tapaan.

    • Saatananpalvoja

      en edes usko koko hössötykseen :DD Jumala jos on olemassa niin paskasti se meitä ihmisiä kohtelee !

    • Pelle-Jeesus

      Hahaha! Nauran uskovaisille.
      Miten voitte todistaa edes että teidän jumala olisi todellinen. Eikä toi satukirja raamattukaan ole kovin varteenotettava argomentoitaessa tästä asiasta sillä se on syntiätekevien ihmisten kirjoittama.
      Vielä sanoisin että käsimerkkiä vaarallisempi on uskonnot itsessään joitten ansiosta esimerkiksi suomessa on suoritettu noitavainoja.
      Jos jumala on totta niin hän on aika sadistinen paska

    • Faktoja pöytään

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pirunsarvi-käsimerkki

      " Käsimerkki tarkoittaa alkujaan kateuden pirun torjumista. Nykyinen tapa on perua italialaisilta, jotka torjuvat merkin avulla pahaa silmää."

      "Joissain merkityksissä sillä viitataan myös pirun sarviin ja viimeistään 1960-luvulta lähtien sillä on ollut myös yhteyksiä satanismiin, varsinkin Saatanan Kirkon perustaja, Anton LaVey, käytti sitä usein, joka on johtanut väärinkäsityksiin merkin tarkoituksesta."

      Eli merkin todellinen ja alkuperäinen tarkoitus on nimenomaan ollut päinvastainen, kuin täällä monet väittävät.

    • valistunut

      Eiköhän se ole se kristinusko antlkristus jonka Jeesus ennusti tullevan lähiaikoina hänen poismenonsa jälkeen

      Lunastusoppi joka ei ole Jeesuksen opettamaa, on tuo uskonnon kulmakivi jolla se toteutetaan

      Se lupaa taivaaseen pääsyn vasta kuoleman jälkeen, vaikka taivas on tässä ja nyt
      Uskonto on julistanut sielun ihmisen korkeimmaksi jumalalliseksi olemukseksi, ja hengen tämän sielun ominaisuudeksi

      Sielu on sama kuin meidän perisyntimme, eli psykologinen perimämme
      Tuo sielu on kuitenkin kehityksen myötä materiasta syntynyt.
      materialuistisen filosofian mukaan, materian korkempana tuotteena
      Tälle syntisäkille uskonto sitten hakee armon kautta kuoleman jälkeiseen taivaaseen pääsyä

      Syyn ja seurauksen lain mukaan, tämä johtaa kuitenkin tuon perimän jatkumiseen uudessa sukupolvessa

      Näin kärsimystemme kierre jatkuu, sillä tuosta ihmisten kärimyksestä väkivaltaisuudesta uskonto saa voimansa

      Historia on hänen todistajan tässä asiassa, jossa hyvän idean nimissä ikuistataa pahaa

    • Vittuuntunut jälleen

      Vittu tää on joku jehovien valistus tunti. Lakatkaa pätemästä vitun pellet !
      Olettekos kuulleet nallekarkki teoriasta ensin otetaan nalle ja sitten karkki ja sitten ne sekoitetaan. Oot vitun nolo joka alotti tän aiheen !

    • HARD ROCKING!

      koulussa yhdellä kaverilla oli kumi joka oli merkin muotoinen ja kun ope huomas sen se heitti sen roskiin........ ja se kuuntelee zeppeliniä...... en vaan tajua....
      ROCK FOREVER!

    • valonlapsi10

      Ööö... Siis ihan ottamatta kantaa alkuperäisen kirjoittajan mielentilaan ajattelin informoida, että aivan historiallisista lähteistä tarkistettuna tuo "pirunsarvi" käsimerkki on siis nimenomaan merkkinä PAHOLAISEN TORJUMISESTA!!! Käytetty "aikojen alusta" siinä merkityksessä nimenomaan, paholaisen torjumiseksi ja poismanaamiseksi, EI paholaisen KUTSUMISEEN. Tosin se on vain ihmisen käsi jossain asennossa, joka ei TODELLAKAAN sisällä mitään kosmisia voimia, ei jumalaisia eikä paholaismaisia. :D Mutta tätä lienee tosiaan turha todistella, Jumalan tai kenenkään muun kautta, jos ei kaikki muumit oo laaksossa.

      • sdasda

        "Käytetty "aikojen alusta" siinä merkityksessä nimenomaan, paholaisen torjumiseksi ja poismanaamiseksi,"

        Puhut tässä nyt noituuden puolesta. Noituudesta joutuu helvettiin. Se on Pyhän hengen pilkkaa.


      • sdasda kirjoitti:

        "Käytetty "aikojen alusta" siinä merkityksessä nimenomaan, paholaisen torjumiseksi ja poismanaamiseksi,"

        Puhut tässä nyt noituuden puolesta. Noituudesta joutuu helvettiin. Se on Pyhän hengen pilkkaa.

        Jeesus oli noita. Joutuuko / joutuiko Jeesus siis Helvettiin?


    • hihihhih

      Mä uskon Jeesukseen vapahtajanani mutta mun lempi bändi on W.A.S.P :)

    • loila

      Ampukaa nyt ittenne!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe